PDA

Volledige versie bekijken : [X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Pagina's : 1 [2] 3 4

Fardo
28 juli 2010, 16:01
Wat staat er bij jullie bij Nat welke provider hebben jullie. Ik heb te weinig info om te kunnen helpen.

Leuk verhaal :)

MYSTERY X
28 juli 2010, 17:08
Wat staat er bij jullie bij Nat welke provider hebben jullie. Ik heb te weinig info om te kunnen helpen.

Leuk verhaal :)

Waar kan ik zien bij NAT welke provider ik heb? Bedoel je wie bij ons het internet levert?
Zelf heb ik KPN planet internet thuis. Wat die kameraad als provider heeft weet ik niet, en zal ik na moeten vragen.
Echter spelen we bijvoorbeeld COD MW 2. Daar staat ook altijd in de Lobby of je NAT Open is of niet. Bij beide staat deze dus op OPEN.

Welke info heb je precies nodig om mij te kunnen helpen? Want dan ga ik daar direct achteraan :thumbsup: Zou super zijn als dit probleem opgelost kan worden. Op internet lees ik al dat het mogelijk is dat je sommigen personen nooit zal kunnen joinen ondanks dat de NAT open staat. Dit zou toch wel typisch zijn, als die net met een kameraad aan de hand is.

Edit:/
De kameraad van mij blijkt ook KPN Planet internet te hebben.

EUF-DUTCHJACKAL
28 juli 2010, 19:06
heb je alleen een zyxel? hoe is je xbox aangesloten? geen portforwarding gebruikt, dus alleen upnp aangezet. Heb je nog instellingen op je xbox gewijzigd?

Nog even een vraag Fardo,

Ik zet nu net mn xbox aan, NAT Moderate

Ik denk, ff snel de router uit het stopcontact en weer erin, en voila NAT open. Probleem is nu dat ik dus dit elke keer moet doen wil ik een open nat krijgen. Dit moet toch ook anders kunnen? Wat gaat er dan mis?

Rossi
5 augustus 2010, 12:55
Ik heb een vraag. Ik heb lange tijd internet gehad van xs4all met een Fritzbox modem, mijn xbox stond hier direct op(had er meerdere ingangen op dus gebruikte geen router meer). Nooit geen problemen gehad met mijn NAT en verbinden met andere spelers.
Heb sinds deze week weer Ziggo en omdat deze modem geen meerdere ingangen heeft, heb ik een router gekocht. Bij de Dixons zeiden ze dat de Sitecom WL-341 een goede keus zou zijn. Nadat ik deze had aangeschaft, heb ik 'm thuis geïnstalleerd. De juiste ports open gezet volgens portforward.com. Nu staat mijn NAT wel op open(heb het ook geprobeerd met upnp aangevinkt), maar met de mensen met wie ik voorheen via xs4all wel kon party-en en gamen, kan dat nu niet meer.
Dus heb ik rond gebeld en de Dixons zei dat die het gewoon moest doen, en Sitecom zei dat ik de WL-309 moest aanschaffen omdat dit een gaming router is. Deze valt echter buiten mijn budget. Weet iemand welk ander gaming router niet al te duur is of dat ik toch misschien iets niet goed heb gedaan?

xboxlol
5 augustus 2010, 16:25
Je hoeft waarschijnlijk geen dure onzin te kopen om normaal online te kunnen gamen (ik game met een router van 50 euro).

Probeer het volgende:

- Wanneer je UPnP inschakelt is moet port forwarding uitgeschakeld zijn.

- Zet je xbox 360 altijd op een statisch IP-adres wanneer je port forwarding gebruikt. Doe dit door naar network settings -> configure network te gaan.

Als je xbox 360 nog op automatisch staat:
- noteer dan de nummers die er staan
- zet de settings op manual en vul de genoteerde nummers handmatig in.

Gebruik het nummer voor IP-adres dan als het nummer dat je invult bij port forwarding. Mocht je problemen krijgen met dit handmatig ingestelde IP. Verhoog het laatste gedeelte van het IP-adres dan wat. Het kan dan zijn dat je router hetzelfde IP-adres aan een computer probeert te geven. (vergeet niet dan de port forwarding aan te passen)

- Mocht het bovenstaande niet werken. Verwijder dan de port forwarding regels en zorg dat UPnP is uitgeschakeld. Zoek in je router de optie DMZ op. Schakel DMZ in en vul daar het IP-adres van je xbox in. (volgens de handleiding omzeilt dit ook meteen de firewall dus dit zou moeten werken).

- Mocht het laatste nog niet werken, probeer dan UPnP of port forwarding en schakel de firewall van je router tijdelijk uit.

qlamenx
9 augustus 2010, 08:11
Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT staat op 'Strict', is nog nooit op Moderate of Open geweest.
Welke provider?: KPN
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Tussen de 1 MB/s en 5 MB/s

Modem

Welk merk modem heb je?: Thomson
Modem type?: TG789vn
USB/ Ethernet?: Ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je met ICS (Ja/Nee)?: Nee
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows Firewall en Anti-virus: NOD32

Router

Welk merk router heb je?: Siemens
Welk router type?: Gigaset SX551 WLAN dsl
Welke firmware?: 1.47.0c-vuf-7.5.1.226 (Dec 19 2008 16:20:58)
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Kabel tussen Xbox en switch naar router (dus modem --> router --> switch --> Xbox 360)

De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: Your NAT type is Strict...
Wat heb je geprobeerd?:

Ik heb letterlijk alles geprobeerd, ik zal het even opnoemen:

- Ik heb eerst in de router (dus niet modem) uPnP aangezet, zowel modem als router stekker eruit gehaald en opnieuw opgestart.
- Daarna ingelogd in de modem en daar ook uPnP aangezet, dit werkte ook niet.
- Daarna uPnP uitgezet in de router, werkte ook niet (alles steeds gereset trouwens zowel de stekker eruit te halen als het knopje uit te doen).
- Daarna poorten geforward in de router, maar dit werkte niet (logisch aangezien je internet via je modem gaat).
- Daarna ook de poorten geforward in de modem, dit werkte niet.
- Ik las dus later dat dit conflicten kon veroorzaken, dus heb alleen uPnP aangezet in mijn modem, en alles in mijn router uitgeschakeld.
- Daarna las ik dat DHCP uitgeschakeld moest zijn in je router, als het ook aanstond in je modem al. Dit heb ik gedaan, geen resultaat.
- Heb mijn Xbox het statische IP adres 192.168.2.7 gegeven, las later dat het hielp om deze poort omhoog te gooien, ook dit werkt niet.
- Ik heb de netwerknaam van de xbox aangepast in het modem (wat ene andre ook zei op de meerdere gelieve forums), dus heb de fysieke naam van de xbox (Unknown-00-xx-xx-xx-xx-xx) ook hernoemd naar de netwerknaam 'xbox' (ook 'xbox360' geprobeerd), geen resultaat.
- Nu is er volgens mij geen DWZ-functie in deze type modem, alleen in mijn router kan ik dit instellen, maar dit heeft weinig effect aangezien het internet via de modem komt. Ik las dat KPN de functie van DWZ heeft uitgeschakeld voor deze type modem (Thomson TG789vn) omdat klanten dan de modem niet kapot kunnen maken ivm virussen, en dus ben ik fucked denk ik.
- Er zou een update voor deze modem komen, maar niks van gemerkt nog, KPN quote ook op hun forum:

"Helaas hebben wij nog geen nieuwe informatie.

Zoals eerder gezegd, als er iets bekend is word dit direct door ons team op het forum geplaatst.

We vinden het zelf ook erg vervelend dat we geen informatie hebben om te delen op het forum omtrent dit onderwerp, daarvoor onze welgemeende excuses."

Bron: http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?f=32&t=3409&sid=a0cd017012db4630330c0854d9cb314c&start=330

Maar nu lees ik dat sommige hier ook het type model hebben en wel kunnen spelen op 'Open', dus vandaar dat ik het hier alsnog probeer.

Waar stopt de test?: 1/3 van de balk, hij stopt daar eventjes, dan komt er een uitroepteken boven te staan met als gevolg 'Strict'.
Ik heb dus wel een verbinding tot stand, kan ook soms goed spelen.
Maar heb wel zeker het merendeel (3 tot 4 op de 5 potjes online) lag.
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Router opnieuw opstarten, poorten openzetten, naar Xbox.com gaan, de standaard berichten die iedereen krijgt.

Als je iemand niet kan zien of horen

Wat staat er bij NAT?: STRICT

Tja, echt heel vervelend...
Heb dit al een hele tijd, had me er onlangs pas echt in verdiept met die routers.
Ik begrijp gewoon niet wat ik over het hoofd heb gezien.
Mocht iemand het wel zien, graag reageren aub.

Bedankt voor jullie tijd.

RutgerFCT
9 augustus 2010, 09:18
Hallo, dit zal wel weer een van de zoveelste vragen zijn over problemen met NAT maar dit keer is het best raar.
Ik heb gister een bridge gemaakt tussen mijn xbox en mijn internet verbinding, nu heb ik dus een open NAT.
Maar als ik op Modern Warfare 2 bijv. een game probeer te zoeken duurt het wel 5 minuten en lagt die ook heel erg.
Wat kan ik hier aan doen?
Normaal heb ik NAT moderate maar nadat ik de bridge heb gemaakt heb ik nu open, maar het duurt verschrikkelijk lang, en nu join ik geen volle game meer nu komen mensen 1 voor 1 naar me toe wat ook best lang duurt.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mijn xbox is via mijn laptop verbonden met internet.

Alvast bedankt.

Fardo
9 augustus 2010, 09:38
Heb je dit geprobeerd?

zie deze thread: Nat probleem (http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=140437) daar kan je het beste je vraag stellen :) geef zoveel mogelijk info.

Laptop verbinding is de slechtste oplossing - meestal blijft - NAT moderate of Strict. Je kan de xbox het beste direct aan de router aansluiten

Internet delen (ICS) gebruiken

http://www.fardo.nl/images/stories/Xbox%20360/ics.jpg

Wat moet je doen?

XP

NAEkphv5F5Y

Vista

_EaHUS8NGO4

Windows 7
ZwvUcXUXfk8

MAC
WV4qd1RHmH8

Zijn er problemen?

Het meest voorkomende probleem zijn DNS problemen. Vaak is dan ICS niet goed geinstalleerd. Installeer deze dan opnieuw. Lukt het dan nog niet. Richt dan je PC opnieuw in en probeer het opnieuw. Waarschijnlijk lukt het dan wel! Als je een melding krijgt als "Check Cable" heb je vermoedelijk een verkeerde netwerk kabel gebruikt. Vervang deze voor de juiste kabel.

Al je het al geprobeerd hebt dan moet je helaas je xbox direct aan de router aansluiten. Het zij via wireless. Via een kabel of via het stroomnet en kabel

RutgerFCT
9 augustus 2010, 11:35
Dit heb je nu al in een ander topic geplaatst en hier ook, ik heb er uitgebreid naar gekeken maar ik kan mijn probleem niet vinden.

Mijn Xbox is dus aangesloten op mijn laptop, die maakt weer wireless verbinding met internet.
En nu is mijn probleem dus: Hoe kan het dat ik op bijv. MW2 heel langzaam games zoek, nu komen er mensen 1 voor 1 in mijn game en toen ik moderate had joinde ik alleen games.
Kan het zijn dat ik nu de host ben?

Alvast bedankt :)

Fardo
9 augustus 2010, 12:47
Je moet je connectie bridgen .. de filmpjes volgen.. Werkt dit niet dan blijf je het probleem houden.

Je NAT moet open zijn en ik denk dat deze nu strict of moderate is. Daarnaast is dit niet de ideale oplossing. Je gaat over teveel hops heen. Modem --> router --> wireless --> laptop --> xbox

Met jouw verbinding zou ik geen games gaan hosten. Er gaat te veel verkeer overheen.

qlamenx
9 augustus 2010, 12:58
Hey Fardo,

Heb je enig idee wat het probleem bij mij zou kunnen zijn (zie post hierboven)?

Alvast bedankt.

Lenndor
10 augustus 2010, 12:46
Het Probleem
Krijg m'n NAT niet OPEN
Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
IK krijg m'n NAT niet open wat ik ook doe!
Welke provider?:
Telfort
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
adsl
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
14180 kbps / 1031 kbps (dl/ul)
Modem
Welk merk modem heb je?:
Zyxel
Modem type?:
P-2602R-D1A (Modem/router)
USB/ Ethernet?:
Ethernet
Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

Router

Welk merk router heb je?:
Zyxel
Welk router type?:
P-2602R-D1A (Modem/router)
Welke firmware?:
ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.2)_20091207
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
(Ethernet) P-2602R-D1A ->Netgear HD(Bridge(voor draadloos netwerk))-> Sitecom Switch-> Xbox360
De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?:
Your Nat type is moderate.
Wat heb je geprobeerd?:
van alles. UPnP, portforwarding, DMZ, zie vorige delen voor eerdere posts
Waar stopt de test?:
bij XboxLIVE geeft ie melding dat NAT op moderate staat
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
De bekende bullshit. reset router blablabla

Wat staat er bij NAT?:
MODERATE

ik heb echt van alles geprobeerd en heb door UPnP 2 keer kort een open nat gekregen maar deze ging weer op moderate toen ik mijn Xbox opnieuw opstartte. ook heb ik meerdere keren portforwarding gebruikt. Nog een laatste keer toen ik erachter kwam dat ik bij Firewall rules nog allerlei dingen in moest stellen. ik vind dit alleen vreselijk onduidelijk maar er kan nergens een normale walkthrough vinden :@ hele internet afgezocht...
http://yfrog.com/56natportforwardingj
http://yfrog.com/0onatfirewallrulesj

Please, help me! :'(

Melbuuln
10 augustus 2010, 19:00
Er zijn heel veel problemen bij KNP (Experia) en Telfort (Zyxel).

Het gekke is dat bij de ene XBL perfect werkt en bij de andere met de zelfde instellingen werkt het voor geen meter.
Aankloppen bij KPN en Telfort heeft geen zin , WIJ ONDERSTEUNEN GEEN XBL EN PSN is het standaard antwoord van de helldesk.

Rorschach1984
11 augustus 2010, 20:24
Ten einde raad post ik ook hier maar mijn soap :(

Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Nat is moderate
Welke provider?: UPC
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:kabel
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 8692/895

Modem

Welk merk modem heb je?: Arris
Modem type?:? TM502B

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:AVG en router

Router

Welk merk router heb je?: Sweex
Welk router type?: RO003
Welke firmware?: Laatste versie gedowload en geinstalleerd
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: Nat is Moderate
Wat heb je geprobeerd?: PC en xbox connecten naar router, pc werkt vlekkeloos. Heb Xbox statisch IP gegeven, dit IP opgenomen in de DMZ zonde resultaat. DMZ uitgeschakeld en portforwarding gebruikt op statische IP van Xbox, geen resultaat. UPnP in/uitgeschakeld, helpt niet.
Waar stopt de test?: NAT is moderate
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Alle stappen al doorgenomen, DHCP aan/uit, DMZ, portforwarding, statisch IP ingesteld.

Wat staat er bij NAT?: Zover nog niet gekomen, enkel XBox LIVE test.

Delphiki
11 augustus 2010, 21:14
Het vaste ip van je 360 in het DMZ zetten zou toch echt moeten werken.

stonden op dat moment portforwarding en Upnp uit? Zet voor de zekerheid alles even uit, reset de router, zet dan het ip van de 360 in het DMZ en reset hem nog een keer en kijk dan eens of je NAT nog moderate is

Rorschach1984
11 augustus 2010, 23:10
Ga ik doen, thanks alvast en ik laat t weten!

BBE TheOne
12 augustus 2010, 12:20
Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?:nat open maar word soms van xblive afgehaald ( disconnect)
Welke provider?:Xmsnet
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Glasvezel
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:50mb down 50 mb up

Modem

Welk merk modem heb je?:
Modem type?:
USB/ Ethernet?:

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Imac heb ik...

Router

Welk merk router heb je?: Sitecom
Welk router type?:300n Wireless WL-342 v1 001
Welke firmware?:
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:vanuit mijn kelderkast heb ik een glasvezel modem daar gaat 1 kabel naar mijn router in huiskamer via router gaat er een kabel naar ( xbox 360 )

De Foutmelding ( nou mijn nat type staat op open maar ik word met call of duty mw2 na 4 a 5 potjes steeds van internet gegooit, dan moet ik weer opnieuw aanmelden :[
Wat heb je geprobeerd?: vaste dmz ip in xbox 360, upnp aan, en zie foto bijlage
Waar stopt de test?:

Wat staat er bij NAT?:open

http://img818.imageshack.us/img818/3323/schermafbeelding2010081.png (http://img818.imageshack.us/i/schermafbeelding2010081.png/)

Rorschach1984
12 augustus 2010, 23:00
Het vaste ip van je 360 in het DMZ zetten zou toch echt moeten werken.

stonden op dat moment portforwarding en Upnp uit? Zet voor de zekerheid alles even uit, reset de router, zet dan het ip van de 360 in het DMZ en reset hem nog een keer en kijk dan eens of je NAT nog moderate is

Alle instellingen verwijderd uit modem, modem gereset, IP adres van Xbox in DMZ gezet, UPnP/portforwarding uitgezet, modem weer gereset.....nog steeds NAT moderate :(

Geen idee wat het dan nog kan zijn in mijn router....
Ook in mn modem gekeken maar daar kan ik nix instellen.

Ehm...help? :]

Rorschach1984
13 augustus 2010, 19:58
Het is gelukt!
IP-adres op auto gezet (en dus NIET statisch IP zoals aangegeven op Xbox.com!), router hard gereset, poorten ingegeven met UPnP aan en hij doet t!

BBE TheOne
14 augustus 2010, 15:53
Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?:nat open maar word soms van xblive afgehaald ( disconnect)
Welke provider?:Xmsnet
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Glasvezel
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:50mb down 50 mb up

Modem

Welk merk modem heb je?:
Modem type?:
USB/ Ethernet?:

Internet Delen / ICS

iemand???? word erg gek van dat ie af en toe disconnect...
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Imac heb ik...

Router

Welk router type?:300n Wireless WL-342 v1 001
Welke firmware?:
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:vanuit mijn kelderkast heb ik een glasvezel modem daar gaat 1 kabel naar mijn router in huiskamer via router gaat er een kabel naar ( xbox 360 )

De Foutmelding ( nou mijn nat type staat op open maar ik word met call of duty mw2 na 4 a 5 potjes steeds van internet gegooit, dan moet ik weer opnieuw aanmelden :[
Wat heb je geprobeerd?: vaste dmz ip in xbox 360, upnp aan, en zie foto bijlage
Waar stopt de test?:

Wat staat er bij NAT?:open

http://img818.imageshack.us/img818/3323/schermafbeelding2010081.png (http://img818.imageshack.us/i/schermafbeelding2010081.png/)

iemand???

Delphiki
14 augustus 2010, 20:23
Dat lijkt me geen NAT probleem.

Gebeurt het alleen bij MW2?

Blijft je wel ingelogd op LiVE als dit gebeurd of ben je de verbinding helemaal kwijt?

BBE TheOne
14 augustus 2010, 22:52
Ja volgens mij wel alleen bij mw2 dan ben ik dus de gehele verbinding kwijt en kan ik na paar seconden weer opnieuw aanmelden op live, zwaar irritant als ik in een leuk potje zit.... Iemand een idee hoe ik het anders kan doen?

Fardo
16 augustus 2010, 08:21
Klopt dat is geen NAT probleem. Ik denk dat je last hebt van packet loss. Is je verbinding stabiel of heb je vaker problemen?

BBE TheOne
16 augustus 2010, 19:00
Nou ik heb glasvezel gaat super snel... Soms wel is dat een pagina niet wil laden op internet maar dat is meestal met een pc of laptop die via wifi is aangesloten... Downloaden gaat ook super snel met newsservers Bv dus ja stabiel zat denk ik

Delphiki
16 augustus 2010, 19:58
Ik zou het eerst eens controleren , laat eens 24 uur een ping lopen naar google.nl ofzo en kijk hoeveel packet loss er is

BBE TheOne
16 augustus 2010, 21:09
Euhm... Hoe doe je dat? :~

Delphiki
16 augustus 2010, 21:33
open een command prompt, type ping -t www.google.nl gevolgd door een enter

laat dat een nachtje draaien en doe dan CTRL + c om de ping te stoppen.

je zult dan een overzichtje te zien krijgen waarin staat hoeveel van de verstuurde pakketjes daadwerkelijk aangekomen zijn

mrbeast
17 augustus 2010, 04:24
:P sorry dat ik je onderbreek maar....

Ik wou graag weten hoe ik via mijn laptop op live kan het ziet er ongeveer zo uit:

3Com ---> Wireless Laptop ----> Ethnernet xbox

Ik heb de vid op de eerste pagina gezien maar het lukt nog steeds niet.....

Mvg, MrBeast NL

Fardo
17 augustus 2010, 07:03
:P sorry dat ik je onderbreek maar....

Ik wou graag weten hoe ik via mijn laptop op live kan het ziet er ongeveer zo uit:

3Com ---> Wireless Laptop ----> Ethnernet xbox

Ik heb de vid op de eerste pagina gezien maar het lukt nog steeds niet.....

Mvg, MrBeast NL

Zie de startpost van de live vragen thread: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=141600

je kan het beste een bridge maken. Houd er wel rekening mee dat dit geen stabiele oplossing is en dat je mogelijk niet alle games kan joinen

mrbeast
17 augustus 2010, 15:14
ja het is ook tijdelijk want ik ben op vakantie en heb laptop meegenomen zodat ik nog steeds op live kan.....

Alleen mijn laptop maakt draadloos verbinding dus moet ik die draadloze verbinden een bridge maken met Local Area???

BBE TheOne
17 augustus 2010, 18:25
Euhm ik HEb een Apple iMac hoe moet dat dan?

Fardo
17 augustus 2010, 18:31
Staat ook een filmpje met een mac bij :)

mrbeast
17 augustus 2010, 18:42
ik heb die vid al gezien ik probeerde zelfs op windows 7 maar het luks nog steeds niet......

BBE TheOne
17 augustus 2010, 19:20
open een command prompt, type ping -t www.google.nl gevolgd door een enter

laat dat een nachtje draaien en doe dan CTRL + c om de ping te stoppen.

je zult dan een overzichtje te zien krijgen waarin staat hoeveel van de verstuurde pakketjes daadwerkelijk aangekomen zijn

Ik heb een Apple iMac hoe moet dat dan:~

Delphiki
17 augustus 2010, 19:25
op een mac gebruik je Terminal in plaats van cmd

BBE TheOne
18 augustus 2010, 18:01
op een mac gebruik je Terminal in plaats van cmd

lukt niet... ik heb in terminal ingetypt gevolgd door een enter.....

ping -t www.google.nl

dan krijg ik ping: invalid timeout: 'www.google.nl'

nu heb ik in getypt ping www.google.nl nu doet ie allemaal 64 bytes from 74,125,79,103 : icmp.... enz enz daarachter steeds een ping time: 6.758 ms dan hoger dan lager enz enz bedoel je dat?

DiaL
19 augustus 2010, 10:31
Ja laat bijvoorbeeld een ping laat lopen op je laptop/pc naar een stabiele server (bv Google), en je speelt gewoon op xbox live. Op het moment dat je weer eens een disconnect ondervindt op xbox live ga je kijken naar je laptop/pc of die ongeveer rond hetzelfde tijdstip ook een verbroken connectie had (aangegeven door een ping request time out) of dat het enkel een probleem van je xbox 360 was.

Ik las even terug en zag dat je zowel je xbox's IP als DMZ hebt ingesteld, de poorten nog eens manueel geforward + UPnP enabled? Desondanks je open NAT zou daar misschien toch ook wel iets fout kunnen gaan. Als je gewoon UPnP enabled is dat niet genoeg voor een open NAT op je xbox 360?

En als er geen enkel ander netwerkverkeer is (geen laptops/pc's/.. die aan staan), ondervindt je dan nog steeds (even vaak) zulke xbl disconnects?

mrbeast
20 augustus 2010, 01:19
sorry dat ik onderbreek.....

ik ben op vakantie en heb laptop meegenomen zodat ik nog steeds op live kan.....

Alleen mijn laptop maakt draadloos verbinding dus moet ik die draadloze verbinding een bridge maken met Local Area???

En ja ik heb de video's gezien ik heb zelfs tijdelijk een windows 7 geleend en lukte niet nu heb ik mijn XP weer......

MrBeast NL

BBE TheOne
21 augustus 2010, 13:40
geen packet los, geen gebroken verbinding... ik word er echt gek van klote disconnent... pfff iemand die me kan helpen

DiaL
21 augustus 2010, 14:56
Alleen mijn laptop maakt draadloos verbinding dus moet ik die draadloze verbinding een bridge maken met Local Area???

En ja ik heb de video's gezien ik heb zelfs tijdelijk een windows 7 geleend en lukte niet nu heb ik mijn XP weer......
Wat werkt er niet juist? Kan je de bridge in de eerste plaats niet tot stand brengen of heb je gewoon problemen met xbox live? Dit laatste kan niet altijd vermeden worden als je gebruik maakt van deze methode.

Een netwerk bridge tot stand brengen zou moeten werken als je de stappen in de video guide volgt. Heb je zeker de juiste adapters gebridged? D.w.z. tussen je wireless adapter en je ethernet adapter? Dan krijg je normaal een apart icoontje van je netwerkbrug. Klik eventueel hier even op Properties en kijk of de 2 correcte adapters toch zijn geselecteerd/aangevinkt..

geen packet los, geen gebroken verbinding... ik word er echt gek van klote disconnent... pfff iemand die me kan helpen
Hm, heb je dit probleem nog maar een tijdje, of is het altijd zo geweest bij deze opstelling/router? Heb je al eens geprobeerd je xbox rechtstreeks met de modem te verbinden (normaal zou het dan verholpen moeten zijn), dit om even zeker te zijn dat het probleem wel degelijk bij je router ligt.

Remco
23 augustus 2010, 13:13
m'n NAT is nu weer strict. En Delphiki had het over DMZ. Maar de vraag is nu: waar kan ik dat op mijn routerpage vinden?
http://img186.imageshack.us/img186/4896/schermafbeelding2010082.jpg

DiaL
23 augustus 2010, 14:34
Heb je het reeds met UPnP geprobeerd? Bij je security/firewall settings zou de optie DMZ ook ergens moeten staan.

Remco
23 augustus 2010, 22:42
UPnP heb ik al geprobeerd, dat ging even goed, maar later sprong ie alsnog op strict. Ik ga DMZ even zoeken, alvast bedankt! :)

Remco
26 augustus 2010, 10:41
Hm.. nog steeds niet gevonden. Ik geef het op.

mrbeast
28 augustus 2010, 15:14
ik heb hier denk ik een groot probleem.........

Ik was GTA4 aan het spelen terwijl mijn nicht de bed verschoof en toen viel mijn xbox(niet hard klap maar hij stond nog schuin stond iets naast) ik hoorde een raar geluidje ik zette snel mn xbox uit en haalde dan cd eruit.....

En dan zie ik een groote cirkel op de cd...... hij doet het wel maar als "Grand Theft Auto" komt gaat hij niet verder en open hij ook niet de Menu.

Kan ik de cd nog maken???

Delphiki
28 augustus 2010, 15:43
Dat is niet echt een NAT probleem :+

Je kunt even met de disc naar een Gamemania winkel gaan, daar polijsten ze krassen uit je spel voor €5.

mrbeast
28 augustus 2010, 15:51
Bedankt :P ik had hier gepost omdat etc. stond en ik voor niks een thread maak...

Dus naar gamemania gaan 5euro betalen en cd is weer gemaakt???(het is wel een grote cirkel)

Delphiki
28 augustus 2010, 15:59
Het kan zijn dat je DVD echt helemaal verpest is maar vaak kunnen ze hem daar nog wel repareren. Ik zou ze die kras gewoon even laten zien en vragen of ze er nog wat van kunnen maken.

mrbeast
28 augustus 2010, 16:04
Bedankt ik zal kijken of ze wat kunnen van maken :P

DiaL
28 augustus 2010, 17:00
Hm.. nog steeds niet gevonden. Ik geef het op.

In de online handleiding van je router zie ik wel DMZ vermeld staan bij Firewall settings maar verder geen info. Heteb je'm van je ISP gekregen, en welke? Het zou kunnen zijn dat ze een eigen firmware hebben geladen die sommige features ontoegankelijk maakt.

Bonbridge
31 augustus 2010, 21:18
Ik heb een simpel vraagje denk ik. Als ik Xbox Live Gold niet verleng. Stopt dat tekentje bij je gamercard per direct met het weergeven van een getal hoelang je lid van XBox live bent? Bij mij staat er nu een 4, van vier jaar XBL gold lid. Als ik een halfjaar silver blijf staat hij daarna weer op 0?

OscarJ
31 augustus 2010, 21:24
Ik heb een simpel vraagje denk ik. Als ik Xbox Live Gold niet verleng. Stopt dat tekentje bij je gamercard per direct met het weergeven van een getal hoelang je lid van XBox live bent? Bij mij staat er nu een 4, van vier jaar XBL gold lid. Als ik een halfjaar silver blijf staat hij daarna weer op 0?Volgens mij wel. Dat tekentje gaat weg als je binnen 2 weken je live niet hebt verlengd

DiaL
1 september 2010, 09:40
Dat zou me eigenlijk verbazen, ik ben echt redelijk zeker dat ik gelezen had dat het al een tijd geleden veranderd was dat hij gewoon alle onderbrekingen blijft optellen..

Dus zelfs met onderbrekingen zou het nog in totaal gewoon moeten bijhouden & weergeven.

OscarJ
1 september 2010, 15:29
Dat zou me eigenlijk verbazen, ik ben echt redelijk zeker dat ik gelezen had dat het al een tijd geleden veranderd was dat hij gewoon alle onderbrekingen blijft optellen..

Dus zelfs met onderbrekingen zou het nog in totaal gewoon moeten bijhouden & weergeven.Ik heb de info die ik in m'n vorige post heb neergezet gehoord vlak voordat het systeem werd ingevoerd. Kan natuurlijk ook zijn dat er het een en ander is veranderd

Fardo
1 september 2010, 16:02
Ik heb een simpel vraagje denk ik. Als ik Xbox Live Gold niet verleng. Stopt dat tekentje bij je gamercard per direct met het weergeven van een getal hoelang je lid van XBox live bent? Bij mij staat er nu een 4, van vier jaar XBL gold lid. Als ik een halfjaar silver blijf staat hij daarna weer op 0?

nee dan staat hij nog steeds of 4 en gaat dan weer verder tellen

Tyrant
1 september 2010, 16:09
Volgens mij reset die dan weer naar 0 hoor?

DiaL
1 september 2010, 17:15
http://support.xbox.com/support/en/us/nxe/kb.aspx?ID=972162&lcid=1033&category=xboxlive

Your Xbox LIVE user account tenure is graphically represented on your gamercard by a number that represents your years of tenure. Here are some key points about this value:
• The tenure icon that is displayed is based on the total time that your Microsoft billing account is associated with an Xbox LIVE Gold subscription.
• If your subscription is canceled and downgraded to Silver, your tenure will pick up where it left off the next time that you subscribe.
• Tenure is displayed as the number of years on the service.
Consider the following scenario. You are an Xbox LIVE Gold subscriber who signed up in January 2005. In January 2007, you chose not to renew your Xbox LIVE subscription. Instead, you became a Silver member. In January 2009, you renew your Gold membership by purchasing an annual subscription.

In this scenario, the count for the tenure icon is "2." The tenure icon will be updated to display "3" when your most recent cycle is completed in January 2010.

NLVentouxx
1 september 2010, 18:40
Ik heb een xbox direct aan mijn modem gekoppeld (dus geen draadloos netwerk) toch heb ik NAT probleme wat toch alleen voorkomt bij draadloze verbindingen? Hoe kan ik dit vernaderen?

DiaL
1 september 2010, 20:09
Een router(instelling) op zich geeft normaal het probleem. Ben je zeker dat het echt een standalone modem is, en geen modem/router combo, waarbij de router je NAT problemen geeft?

Indien dit niet zou zijn gaat het probleem bij je ISP liggen normaal..

kernkopf
3 september 2010, 13:44
Het Probleem
Wat is het probleem (korte omschrijving)?: NAT = Strict en geeft problemen bij CODMW2
Welke provider?: EDPnet
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: voldoende

Modem

Welk merk modem heb je?: Zyxel
Modem type?: 660 P-660HW/D1
USB/ Ethernet?:Ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ?
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: geen

Router

Welk merk router heb je?: zie modem
Welk router type?:
Welke firmware?: net de nieuwste binnengehaald.. 3.40
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

De Foutmelding
Wat heb je geprobeerd?:
Waar stopt de test?:

Wat staat er bij NAT?: STRICT

Heb hier dus al maanden last van, maar meestal boeit het me niet zoveel omdat ik toch wel in spellen terecht kom, maar de laatste tijd wil ik met bepaalde mensen spelen waar het niet bij lukt, dus ik moet NAT open zien te krijgen.

Heb de laatste firmware voor mijn modem/router gedl'd, uPnP aangezet en een harde reboot gegeven.
NAT = STRICT

ben hiervoor al bezig geweest met alle data doorsturen naar 1 MAC-adres en portforwarding etc, maar niks werkt en ik word er een beetje moedeloos van... ben nu al 3 uur aan een stuk bezig en ik wil gewoon lekker een potje knallen!! :(

kan iemand nog een tip geven misschien?
bedankt!

SU KERNKOPF

Slurpgeit
3 september 2010, 13:54
Heb je al eens geprobeerd de firewall van de Zyxell uit te zetten?

kernkopf
3 september 2010, 14:03
Firewall staat ook uit idd.

DiaL
3 september 2010, 14:55
Als je al UPnP & portforwarding (correct) hebt geprobeerd, gevolgd door een harde router restart (niet reset) zonder resultaat, heb je ook al eens geprobeerd om je xbox 360 in DMZ te zetten?

Indien niets van dit alles werkt, heb je wel gewoon een open NAT als je je xbox rechtstreeks aansluit op de modem? (of is die zyxel zo'n modem/router combo box..)

kernkopf
3 september 2010, 15:04
Als je al UPnP & portforwarding (correct) hebt geprobeerd, gevolgd door een harde router restart (niet reset) zonder resultaat, heb je ook al eens geprobeerd om je xbox 360 in DMZ te zetten?

Indien niets van dit alles werkt, heb je wel gewoon een open NAT als je je xbox rechtstreeks aansluit op de modem? (of is die zyxel zo'n modem/router combo box..)

het is idd een modem/router combo.

hoe werkt dat DMZ precies? ik begrijp het principe, maar niet hoe ik het precies moet doen.

kan ook geen menu DMZ vinden in mijn router control panel

ronnieboer
3 september 2010, 15:54
Beste mede-xboxers, heb sinds het vervangen van mijn router problemen met de NAT instelling, ik zal even het vragenlijstje invullen:

Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Nat = Strict en ik krijg het niet voor elkaar
Welke provider?: UPC
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: download is 29.14mbps en upload is 2.71 mbps (van upc speedtest)

Modem

Welk merk modem heb je?: Van UPC zelf namelijk de Arris TM402B
Modem type?: Arris TM402B

Internet Delen / ICS

Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows Firewall

Router

Welk router type?: WL-342
Welke firmware?: 0.90(nieuwste)

De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: Nat is Strict
Wat heb je geprobeerd?: Veel, zal hieronder even uitleggen
Waar stopt de test?: Tussen internet en xbox live
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Powercyclen en UpnP aanzetten.

Als allereerste zal ik even me netwerkconfiguratie posten zoals die nu is:
http://members.upc.nl/~hodeboer/afb/netwerk.jpg

Allereerst heb ik natuurlijk netjes gedaan wat microsoft aangaf, alles gepowercycled. Werkte niet dus volgende stap, uPnP aangezet, werkte niet, microsoft zegt kijken op de site, niks op de site. Googlen en toen ben ik hierop uit gekomen. De hele guide aan het begin doorgewerkt. uPnP nog een keer, daarna alle poorten opengezet, zelfs DMZ geprobeerd, firewall van de router uitgezet.

Als ik DMZ aanzet dan is de NAT foutmelding weg maar dan krijg ik het volgende: MTU instelling is te laag. Kan nergens iets over MTU vinden op me router dus dmz maar weer uit gezet.

Toen ben ik eens naar de bekabeling gaan kijken, maar volgens mij moet tussen de router en de switch een crosslink toch? dat verdelerkastje met afb1 erbij ziet er als volgt uit:
http://www.allekabels.nl/product_images/elelctronica_1282570761.JPG

Ik hoop niet dat dit het probleem is want het verschil tussen de router en de switch is 2 verdiepingen :P

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben en dat iemand mij kan helpen!!

Groeten,
Ronald

Fardo
3 september 2010, 16:28
probleem is 2 routers.. die van upc en die van sitecom

Melbuuln
3 september 2010, 16:35
Denk dat Ronnie met UPC router de Arris kabelmodem bedoelt ;)

Toen ben ik eens naar de bekabeling gaan kijken, maar volgens mij moet tussen de router en de switch een crosslink toch?

De meeste nieuwe apparaten schakelen automatisch tussen straight en cross.
Tussen mijn Apple Extreme (router) en TP-Link (Switch) ligt een zelfgemaakte normale straight-kabel.

averagegamer
9 september 2010, 17:51
&#%)&#&@$^&@$^$@^@$^)@_($@^

Je krijgt toch wat van al die grote bedrijven? Ze kunnen alles maar doen zoals zij het willen en je moet tegenwoordig in je handjes knijpen als je gewoon een keer een goed product, of nog zeldzamer, een goede service krijgt.

Nu KPN weer :(:(:(|:-|:-|:-
Neem je leuk glasvezel TV, internet en bellen, blijkt dat je maar op 1 TV HD-zenders kan kijken, en niet op allebei, waar nergens iets over op de website staat, start ik mn Xbox op, blijk ik nergens in een match te kunnen komen in MW2 omdat mn NAT nu ineens op strict staat.

En dan bel je met KPN, en dan krijg je zo'n vreselijk irritante blaaskaak aan de telefoon die als een plaat die blijft hangen alleen maar herhaalt "daarvoor verlenen wij geen service", dan kun je ze toch wel door die telefoonlijn heen sleuren? En zo bleef hij maar doorgaan, lekker makkelijk, zo kan ik ook producten verkopen, de service is totaal 0,0 en ik wordt hier zo pissig over, want dit is geen incident, dit is de standaard geworden tegenwoordig. Je wordt aan alle kanten opgelicht en genaaid.

Ik snap nu waarom Radar een hele uitzending aan KPN heeft besteed over alle misstanden die daar plaatsvinden.

Kan iemand misschien helpen hoe ik mijn Nat-poort weer open krijg? Ik heb wel een handleiding gevonden, maar ik kom er nog niet uit, het werkt nog niet.

http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bin/kpn_customer.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=11170#B

Ik kan Xboxlive wel in een lijst selecteren bij de optie "een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen" maar ik weet niet welk apparaat ik dan daarnaast moet instellen en of/wat ik verder nog moet doen. Heb al wel wat geprobeerd, maar dat werkte niet.

Delphiki
9 september 2010, 18:16
Heb je het al met Upnp geprobeerd?

nadat je Upnp aangezet hebt router even herstarten en kijken of je NAT nog steeds strict is.

Als dat niet werkt even posten welk merk/type router je hebt

averagegamer
9 september 2010, 18:32
ik heb in de browser in de modem upnp aangezet, maar dat hielp niet. Maar ik moet dus ook de modem resetten door hem langer dan 30 seconden van de stroom te halen?

averagegamer
9 september 2010, 20:55
klopt dit? Of bedoel je iets anders met de router herstarten?

Delphiki
9 september 2010, 20:56
dat klopt inderdaad, veel routers passen alles pas goed toe na een reset

averagegamer
9 september 2010, 22:40
Ik heb in de modem in mn browser Upnp ingeschakeld en de modem een tijd van de stroom gehad, maar de NAT is nog steeds strict.

Ik moet volgens mij in de modem naar tools en dan naar "delen van spelen en toepassingen" waar ik ook de Upnp heb ingeschakeld. Daaronder staat overigens "uitgebreide beveiliging gebruiken" niet aangevinkt.

Dan heb ik 3 opties:

Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen
Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken
Een spel of toepassing wijzigen

Ik doe de bovenste, de tweede is volgens mij als je toepassing niet in de lijst staat, en Xbox Live staat in de lijst, die selecteer ik dan en dan moet ik daarnaast apparaat selecteren, ik kan kiezen uit:
LaptopDaBert
LaptopDaBert
"mijn achternaam"
Laptop
Unknown-00-25-ae-15-0a-56
sony player
<gedefinieerd door gebruiker>

Die combi kan ik dan toevoegen en dat is het. Ik heb al een keer "mijn achternaam" geprobeerd, maar dat werkte niet, maar toen heb ik niet mn modem gereset. Ik ga nu Unknown-00-25-ae-15-0a-56 proberen, omdat bij home dit overzicht staat:

Thuisnetwerk

Wireless: Laptop

Ethernet: Unknown-00-25-ae-15-0a-56

Telefonie: Telefoon 1

Telefoon 2

Dect 1

Dect 2

Dect 3

Dect 4

Dect 5
En de Xbox is aangesloten op bedraad internet, ik zal dan ook de modem weer even resetten.

Bij deze instellingen staat dit bij Xbox live, het spel of toepassing dus, in de modem:

Xbox Live

Definitie spel of toepassing
Een spel of toepassing bestaat uit een of meer TCP/UDP poortbereiken. Elk inkomend poortbereik kan worden omgezet in een ander intern (lokaal netwerk) poortbereik. Poortbereiken kunnen zowel statisch als dynamisch met een uitgaande trigger worden toegewezen.

Protocol Poortbereik Omzetten naar ... Triggerprotocol Triggerpoort

UDP 88 - 88 88 - 88 - -

TCP 3074 - 3074 3074 - 3074 - -

UDP 3074 - 3074 3074 - 3074 - -

En dit staat bij apparaat, Unknown-00-25-ae-15-0a-56

Unknown-00-25-ae-15-0a-56

Informatie

Status: Actief

Type: Generic Device

Verbonden met: ethport2 (Ethernet)

Addressering

Fysiek adres: 00:25:ae:15:0a:56

Toewijzing IP-adres: DHCP

IP-adres: 192.168.2.1

Gebruik steeds hetzelfde IP-adres: Nee

DHCP-leasetijd: 0 dagen, 23:49:36

Verbinding delen

Spel of service

Xbox Live
Het logboek staat uit.

Je kan ook nog een nieuw spel of toepassing maken en dan kan je van alles zelf instellen, maar dit is vrij technisch en lijkt mij onnodig (?) omdat Xbox Live al in de lijst staat?

Volgens de modeminstellingen in mn browser gaat het om een Thomson TG789vn Softwareversie 8.3.H.4

averagegamer
9 september 2010, 22:51
Deze hiervoor beschreven combi xbox live/ Unknown-00-25-ae-15-0a-56 heeft dus niet gewerkt, de NAT in MW2 staat nog steeds op strict, zucht. Iemand die een oplossing weet? Hier dus meer info over de instelling in het modem: http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bin/kpn_customer.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=11170#B

averagegamer
10 september 2010, 13:27
Ik heb gister van alles zitten prutsen, maar niks werkte, wel steeds modem gereset. Maar vanochtend stond mn Nat ineens op Open! Heel vreemd, ik had niks veranderd, alleen upnp stond nog aan, maar dat was gister ook zo, hoe kan dat ineens veranderd zijn? Ben nog bezig geweest met instellingen die ik van Thomson heb gekregen, daar kwam ik niet uit en die heb ik weer verwijderd, maar nu staat hij weer op strict, ik snap er niks van. Ik heb nu dit stappenplan gevolgd: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=627 Maar dat werkt ook niet, maar mss komt het omdat ik mn modem niet gereset heb. Dat zal ik nog proberen, maar hoe kan het dan dat hij vanochtend dan ineens op open stond? En nu weer op strict?
--- automatische edit ---
Ik heb de modem gereset en de xbox live test op de xbox was nu goed en de poort in MW2 staat weer open!! Ik hoop nu dat dat zo blijft. Toen hij net open was had ik wel gewoon weer volle streepjes ingame, maar ik vind nog steeds dat het matchmaken erg lang duurt, niet zo lang als met een stricte poort, maar wel langer dan ik gewend ben van toen ik nog Tele2 had, maar mss komt dat omdat er nu weinig Amerikanen online zijn ofzo? Want als de poort open is is ie toch open? Daar zitten toch geen gradaties in? Ik heb overigens wel dat stappenplan gevolgd van kpn:http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=627 EN de upnp staat aan, kan dat wel als combinatie?

Fardo
10 september 2010, 15:16
allee upnp moet voldoende zijn

Melbuuln
10 september 2010, 15:23
Ik vind een DHCP-leasetijd van 1 dag wel heel kort !

averagegamer
10 september 2010, 15:25
dat was t eerst ook, maar later niet meer. Ik ben al blij dat ie nu op open staat. Er zou wel meer zo moeten zijn bij kpn internet, maar in de praktijk zijn er erg veel problemen en inconsequenties. En ik vind nof steeds dat de matchmaking ook met een open nat traag is.

@melbuuln: hoe bedoel je? Heb je het over mijn gegevens en wat voor consequenties heeft dit dan?

Melbuuln
10 september 2010, 15:31
@melbuuln: hoe bedoel je? Heb je het over mijn gegevens en wat voor consequenties heeft dit dan?

Als een apparaat zich aanmeld bij de router dan krijg deze een ip-adress toegewezen.
Als de Xbox360 zich nu niet binnen 24uur aanmeld dan krijgt deze een weer een nieuwe ip-adress toegewezen.

Ik stel de DHCP altijd in op minimaal 7 dagen !

averagegamer
10 september 2010, 15:36
ok, wat is dan het nadeel van als t op 1 dag staat?

Melbuuln
10 september 2010, 15:44
ok, wat is dan het nadeel van als t op 1 dag staat?

Als jij de poorten hebt gekoppeld een bepaalde ip-adress en je meld met de Xbox360 na 24 uur opnieuw aan bij de router dan krijgt de Xbox360 een andere ip-adress toegewezen.
Met als gevolg een NAT strict.

averagegamer
10 september 2010, 15:56
gadverdarre, wat een gezeik. Ik heb wel poorten toegewezen met dat programmaatje (zie link naar stappenplan in post vorige pagina), maar t enige ipadres dat ik me kan herinneren was dat van de modem zeld, maar ww zullen t wel merkem, want ik kom pas zondag weer thuis. Hoe kan ik die periode langer maken trouwens?

averagegamer
11 september 2010, 12:49
Weet iemand hoe ik die DHCP een langere periode kan geven, mocht dat nodig zijn?

X-Junk
11 september 2010, 23:26
Ik zou graag willen weten hoe ik op mijn Fritzbox Fon Wlan van Xs4all mijn poorten open zet voor meerdere Xbox.
Voor mijn eigen Xbox staan de poorten open en heb een NAT open.

Hoor t graag :)

averagegamer
12 september 2010, 23:02
Als jij de poorten hebt gekoppeld een bepaalde ip-adress en je meld met de Xbox360 na 24 uur opnieuw aan bij de router dan krijgt de Xbox360 een andere ip-adress toegewezen.
Met als gevolg een NAT strict.

gadverdarre, wat een gezeik. Ik heb wel poorten toegewezen met dat programmaatje (zie link naar stappenplan in post vorige pagina), maar t enige ipadres dat ik me kan herinneren was dat van de modem zeld, maar ww zullen t wel merkem, want ik kom pas zondag weer thuis. Hoe kan ik die periode langer maken trouwens?

Net de Xbox weer aangezet, maar de NAT is nog open!! Ik hoef dus niks aan de dhcp te veranderen ;) Wel raar is, dat toen ik ik in de thomson keek, bij gedeelde spellen en toepassingen, daar poort 2 niet meer bijstond, die ik had aangemaakt volgens het stappenplan.

DiaL
13 september 2010, 17:13
Ik zou graag willen weten hoe ik op mijn Fritzbox Fon Wlan van Xs4all mijn poorten open zet voor meerdere Xbox.
Voor mijn eigen Xbox staan de poorten open en heb een NAT open.

Hoor t graag :)
Lees even de startpost door, meer bepaald het onderdeel over "2 of meer xboxen op eenzelfde netwerk". Sommige routers zijn hier spijtig genoeg niet (helemaal) voor geschikt ondanks instellingen, bij andere lukt het dan weer probleemloos.

Net de Xbox weer aangezet, maar de NAT is nog open!! Ik hoef dus niks aan de dhcp te veranderen ;) Wel raar is, dat toen ik ik in de thomson keek, bij gedeelde spellen en toepassingen, daar poort 2 niet meer bijstond, die ik had aangemaakt volgens het stappenplan.
De DHCP lease tijd kan je in de instellingen aanpassen normaal. Bij sommige, vnl. routers met custom ISP firmware, kan dit echter uitgeschakeld zijn. Je zou ook zelf een custom firmware kunnen downloaden bv zoals DD-WRT.

averagegamer
13 september 2010, 17:54
Lees even de startpost door, meer bepaald het onderdeel over "2 of meer xboxen op eenzelfde netwerk". Sommige routers zijn hier spijtig genoeg niet (helemaal) voor geschikt ondanks instellingen, bij andere lukt het dan weer probleemloos.

De DHCP lease tijd kan je in de instellingen aanpassen normaal. Bij sommige, vnl. routers met custom ISP firmware, kan dit echter uitgeschakeld zijn. Je zou ook zelf een custom firmware kunnen downloaden bv zoals DD-WRT.
Blijkbaar hoeft het niet, want ondanks dat het leek alsof de dhcp op 1 dag stond, is de NATpoort na meerdere dagen niet aanmelden nog steeds open ;)

Blijkbaar hoeft het niet, want ondanks dat het leek alsof de dhcp op 1 dag stond, is de NATpoort na meerdere dagen niet aanmelden nog steeds open ;)

DiaL
14 september 2010, 17:03
Je hebt nu geen probleem meer, dus dat is het bijzonderste!

Maar mocht je later eenzelfde probleem hebben, als UPnP actief is zou dit eigenlijk geen verschil mogen maken. Misschien heb je gewoon binnen de tijd je xbox nu aangezet? En anders kan hij ook gewoon hetzelfde IP hebben toebedeeld gekregen. Je zou ook kunnen gebruik maken van een statisch IP natuurlijk.
Misschien heb/had je die dingen al allemaal geprobeerd of zijn ze niet toegestaan op je router, ik heb je openingspost niet herlezen aangezien het probleem nu toch opgelost is, en if it aint broke, don't fix it! :)

mrbeast
14 september 2010, 17:24
kheb een vraagje :P

Is het erg dat ik steeds switch met ethernet cables want ik heb tele2 en zijn maar 2lans voor internet en ik heb 3 ethernet cables.....(2 pc's en 1 xbox)

dus als ik wil xboxen ga ik van lan poort 4 eruit halen en dan in de xbox en als ik klaar ben weer erin.....

kan dat wel en levert dat geen problemen op(behalve misschien verslijten van de cable)

MrBeast

DiaL
14 september 2010, 17:41
Nee dat is verder geen probleem. Het lijkt me wel niet erg praktisch, een switch zou een oplossing voor je probleem kunnen bieden.

maxje1992
14 september 2010, 21:16
Ik krijg mijn NAT nog steeds niet open.

Ik heb mijn instellingen op Automatic, omdat, als ik de gegevens invul die er komen te staan de test(waar het wel lukt om op live te komen)manual invul, dan kom ik niet meer op live. En ik heb volgens mij een steady IP adres voor NAT open nodig?

Anyway, ik heb deze 3 stappen uitgevoerd.
http://www.martijn-lammerts.com/portal/content/enable-port-forwarding-en-upnp-kpn-experiabox-siemens

Ik heb een Siemens Experia Box SX551.

Ik ben hopeloos:)

DiaL
14 september 2010, 22:18
Hoeft op zich niet, is wel gemakkelijk voor bv. de DMZ optie of portforwarding. Maar ondersteunt je Siemens ook geen UPnP? Indien zo, eerst best even dit gebruiken (en niet in samenwerking met portforwarding of DMZ), dan hoef je helemaal geen statisch IP in te stellen en dit is meteen ook dikwijls de gemakkelijkste optie.

Wel best even je router hard restarten na een instellingsverandering.

mrbeast
15 september 2010, 18:27
Ik heb nu een switch gekocht (TP-Link TL-WR542G) om dat onhandige switchen stom is :P.

En nu wil ik graag hem gebruiken alleen kan ik ook gewoon de lan kabel die van de modem(Tele2) naar de TP-Link gaat??

Zo ja moet ik dan ook nog de DHCP veranderen want ik heb die ingevuld zodat ik open nat heb.

MrBeast

Melbuuln
15 september 2010, 19:55
Ik heb nu een switch gekocht (TP-Link TL-WR542G) om dat onhandige switchen stom is :P.

En nu wil ik graag hem gebruiken alleen kan ik ook gewoon de lan kabel die van de modem(Tele2) naar de TP-Link gaat??

Zo ja moet ik dan ook nog de DHCP veranderen want ik heb die ingevuld zodat ik open nat heb.

MrBeast

Dat is toch een router :~

Een Switch is niets anders dan een verdeelblok , gebruik zelf namelijk een TP-Link 8 poorts Switch.
Deze is gewoon plug and play.

mrbeast
15 september 2010, 20:19
ow kan ook ja ik weet niet echt wat modem en router verschil is :P

Maar dus ik heb zoon tele2 router en daar heb je maar 2 lan poorten voor internet en heb 3 pc's + xbox dus bietje krap :D
daarom heb ik ook TP-Link 4 poort.
Maar als ik hem dus aansluit kunnen mensen dus ook draadloos connected via TP-Link of niet(ik heb bij tele2 router WEP2)

Melbuuln
15 september 2010, 20:28
ow kan ook ja ik weet niet echt wat modem en router verschil is :P

Maar dus ik heb zoon tele2 router en daar heb je maar 2 lan poorten voor internet en heb 3 pc's + xbox dus bietje krap :D
daarom heb ik ook TP-Link 4 poort.
Maar als ik hem dus aansluit kunnen mensen dus ook draadloos connected via TP-Link of niet(ik heb bij tele2 router WEP2)

Uiterlijk lijken ze veel op elkaar maar als je naar de aansluitingen kijkt dan zie je bij een Switch alleen LAN poorten.
De utp-kabel die van de Tele Davolink afkomt gaat naar LAN1 (willekeurig) en de overige computers sluit je dan op de overige LAN-poorten aan.
Een Switch doet niet anders dan het internet verkeer verdelen , het aanmaken van de ip-adressen enz wordt gedaan door de Davolink.

Je kan zonder problemen draadloos internetten via de TP-link alleen zal je geen toegang krijgen tot de computers die aangesloten zijn op de 1e router.
Dit omdat je nu werkt met 2 netwerken ( Davolink en TP-Link).

mrbeast
15 september 2010, 20:53
Sorry maar......

Dus nu moet ik alles aansluiten op de 2de router en niks bij de 1ste?
want dan heb ik een probleempje(of ik moet een lange ethernetcable kopen)

Melbuuln
15 september 2010, 20:58
Sorry maar......

Dus nu moet ik alles aansluiten op de 2de router en niks bij de 1ste?
want dan heb ik een probleempje(of ik moet een lange ethernetcable kopen)

Zal je wilt streamen via apparaten die op de 2e router zijn aangesloten heb je geen problemen.
Streamen via de Xbox360 (2e router) en bijvoorbeeld via een pc (1e router) is niet mogelijk.

mrbeast
16 september 2010, 16:17
ik weet niet wat je bedoelt met streamen(weet niet wat t is)

Maar het lukt wel om alle pc's bij de 2e router maar ik kan dus nog wel een dreambox(soort decoder alleen die moet via een lan poort van internet) op de 1e router??(en de rest 2e)

v Creature
16 september 2010, 18:35
Het Probleem
Het random disconnecten van Xbox Live
+ UpStream Bandwith is slecht.

Tijdens het online gamen met andere word ik er om de paar minuten uitgegooid, ik disconnect dan van xbox Live en als ik naar het dashboard ga is alles weer goed.
Ook geeft Halo Reach aan dat mijn Upstream Bandwith 'Warning' is, dit is vaak ook niet iets goeds.
Welke provider?:
Ziggo
x
(bron: speedtest.net) download : 49.75 mB/s
upload; 9.04 mB/s
Modem

Welk merk modem heb je?:

Modem type?:
EVM3200
USB/ Ethernet?:
Ethernet
Internet Delen / ICS

Nee
McAfee
Router

Sitecom
Welk router type?:
WL-342
Welke firmware?:
x
Ethernet
De Foutmelding
Connection lost. Please reconnect to Xbox LIVE.
Wat heb je geprobeerd?:
hardreset van modem en router, herinstellen van router.
Waar stopt de test?:
Nergens, in dashboard doet connection het goed
..

Wat staat er bij NAT?:Archief:

mrbeast
17 september 2010, 16:49
Omdat ik nog geen Antwoord heb:

ik weet niet wat je bedoelt met streamen(weet niet wat t is)

Maar het lukt wel om alle pc's bij de 2e router maar ik kan dus nog wel een dreambox(soort decoder alleen die moet via een lan poort van internet) op de 1e router??(en de rest 2e)

mrbeast
17 september 2010, 21:33
Omdat ik nog geen Antwoord heb:

Kan echt niemand helpen ik heb nu toch al een gat geboord voor boven

DiaL
17 september 2010, 21:42
Het Probleem
Het random disconnecten van Xbox Live
+ UpStream Bandwith is slecht.

Tijdens het online gamen met andere word ik er om de paar minuten uitgegooid, ik disconnect dan van xbox Live en als ik naar het dashboard ga is alles weer goed.
Ook geeft Halo Reach aan dat mijn Upstream Bandwith 'Warning' is, dit is vaak ook niet iets goeds.
Welke provider?:
Ziggo
x
(bron: speedtest.net) download : 49.75 mB/s
upload; 9.04 mB/s
Modem

Welk merk modem heb je?:

Modem type?:
EVM3200
USB/ Ethernet?:
Ethernet
Internet Delen / ICS

Nee
McAfee
Router

Sitecom
Welk router type?:
WL-342
Welke firmware?:
x
Ethernet
De Foutmelding
Connection lost. Please reconnect to Xbox LIVE.
Wat heb je geprobeerd?:
hardreset van modem en router, herinstellen van router.
Waar stopt de test?:
Nergens, in dashboard doet connection het goed
..

Wat staat er bij NAT?:Archief:
Is er veel netwerkverkeer op hetzelfde moment? Meest waarschijnlijk dan andere pc's die aan het downloaden of streamen zijn?
En heb je dit probleem altijd of slechts soms (als er geen andere pc's aanstaan)?

Kan echt niemand helpen ik heb nu toch al een gat geboord voor boven
Wat is het probleem juist, je hebt nu toch een opstelling met eerst modem > router > switch juist? Aan die switch heb je verschillende pc's en je xbox 360 aangesloten, wat werkt er juist niet?

v Creature
17 september 2010, 22:06
@ DiaL

Er is niet veel internetverkeer gaande, er is nog een computer aanwezig, maar deze is bijna nooit aan het downloaden/streamen.

Laptop staat altijd uit tijdens het gamen.

Ik word er nu wel echt gek van, kan Halo Reach niet eens meer spelen ivm het 'leaven' van games.

Ik gebruik nu DMZ (voor het geval dat nog niet in me vorige post stond)

mrbeast
17 september 2010, 22:07
Router(tele2) > Router (TP-Link)

Bij de router van tele2 heb ik soort van tv(dreambox)maar dan via een lan poort en de andere 3 pc's + xbox zitten bij de TP-Link

McSparkle
17 september 2010, 22:20
Router(tele2) > Router (TP-Link)

Bij de router van tele2 heb ik soort van tv(dreambox)maar dan via een lan poort en de andere 3 pc's + xbox zitten bij de TP-LinkHeb je nou 2 routers, of een [modem]router en een switch? Das nogal een verschil namelijk.

mrbeast
17 september 2010, 22:29
Nou ik heb tele2 en ik kreeg denk ik hoe ze dat noemen een router en omdat tele2 2 lan poorts maar heeft kocht ik een TP-Link router zodat ik meer plaats heb...

Router1(tele2) zit: Dreambox(Tv via lan poort)
Router2(TP-Link) zit: 3 Pc's en 1 xbox

maar ik kan dus gewoon de tp-link in-pluggen en de DHCP die ik had ingevuld voor de xbox voor open nat blijft dus toch ook gewoon??

Bedankt :D

McSparkle
17 september 2010, 22:39
Nou ik heb tele2 en ik kreeg denk ik hoe ze dat noemen een router en omdat tele2 2 lan poorts maar heeft kocht ik een TP-Link router zodat ik meer plaats heb...

maar ik kan dus gewoon de tp-link in-pluggen en de DHCP die ik had ingevuld voor de xbox voor open nat blijft dus toch ook gewoon??

Bedankt :DEen router na een router in je thuis netwerk vereist enige configuratie en kennis denk ik. Heb het om eerlijk te zijn nog nooit geprobeerd. (Alleen virtueel voor projecten en studie opdrachten, en met dure Cisco/HP apparatuur) Misschien werkt het met die thuis netwerk apparatuur wel gewoon 'vanzelf', geen idee.

Sluit de boel is aan, en kijk of het werkt zou ik zeggen?

DiaL
17 september 2010, 22:40
@ DiaL

Er is niet veel internetverkeer gaande, er is nog een computer aanwezig, maar deze is bijna nooit aan het downloaden/streamen.

Laptop staat altijd uit tijdens het gamen.

Ik word er nu wel echt gek van, kan Halo Reach niet eens meer spelen ivm het 'leaven' van games.

Ik gebruik nu DMZ (voor het geval dat nog niet in me vorige post stond)
Is het een oude router, of niet echt? (hm de sitecom WL-342 is een N router, kan nog niet zo oud zijn lijkt me) En heb je op je pc/laptop soms ook last van connection drops? Je kan bv. op je pc in commandprompt "ping www.google.com -t" ingeven en dan kijken of er soms request timed out komt te staan. (vnl. als je ook online aan het spelen bent op je xbox 360)
Routine-check ook even de kabel.

Om zeker de router te kunnen isoleren als probleem, zou het praktisch mogelijk zijn de xbox 360 even rechtstreeks op je modem aan te sluiten?

Bedankt :D
Maar je hebt toch geen probleem nu met je xbox live verbinding of wel? Je wou toch gewoon meer apparaten kunnen aansluiten zonder kabels te verwisselen niet? Je had gewoon een switch kunnen aanschaffen i.p.v. een 2de router, of als je die al hebt, moet je gewoon zien dat bij deze 2de DHCP uitstaat.

Ps: je hebt neem ik aan ook de lan ethernet kabel van router 1 in een lan poort (en niet WAN poort) van router 2 zitten?

v Creature
17 september 2010, 22:54
@ DiaL

Je bedoelt nu dat ik die test moet doen terwijl ik online game?

Zonder xbox was het 2 request timed out van de 60 tries.

Routine kabel check? Explain.

mrbeast
18 september 2010, 09:53
Maar je hebt toch geen probleem nu met je xbox live verbinding of wel? Je wou toch gewoon meer apparaten kunnen aansluiten zonder kabels te verwisselen niet? Je had gewoon een switch kunnen aanschaffen i.p.v. een 2de router, of als je die al hebt, moet je gewoon zien dat bij deze 2de DHCP uitstaat.

Ps: je hebt neem ik aan ook de lan ethernet kabel van router 1 in een lan poort (en niet WAN poort) van router 2 zitten?

Yup een lan poort van 1ste router naar de 2de dat kan denk ik toch wel???

Ik heb juist geen switch gekocht omdat me ouders zeggen dat de xbox naar boven moet(xbox gaat dus via 2de router > ethernet

DiaL
18 september 2010, 10:16
@ DiaL

Je bedoelt nu dat ik die test moet doen terwijl ik online game?

Zonder xbox was het 2 request timed out van de 60 tries.

Routine kabel check? Explain.
Gewoon even kijken dat er toch geen probleem is met de ethernet kabel, even vervangen ofzo. Soms als ze in bochten & hoekjes worden gedrukt achter kasten etc. kan kabelbreuk ook voorkomen. En zien dat beide aansluitingen stevig vastzitten.

Heb je dit probleem trouwens al vanaf het begin met die router, of is het nog maar recent?

Yup een lan poort van 1ste router naar de 2de dat kan denk ik toch wel???

Ik heb juist geen switch gekocht omdat me ouders zeggen dat de xbox naar boven moet(xbox gaat dus via 2de router > ethernet
Moet in principe gewoon lukken, maar 2de router kan als switch werken door DHCP uit te zetten en hem te verbinden met een LAN i.p.v. WAN poort aan router 1.
Heb je nu met die 2-router opstelling dan problemen met xbox live?

mrbeast
18 september 2010, 10:27
Ik ga het nu proberen.....

Maar die TP-Link heeft ook wireless en hoe kan ik misschien daar een password opzetten(1de router staat wel een password op)

DiaL
18 september 2010, 10:36
Ofwel kan je wireless bridgen (moet je geen LAN kabel leggen tussen de routers, maar als het gaat met kabel is dat de beste/betrouwbaarste oplossing) ofwel gebruik je de 2de router gewoon als wireless access point (beveilig in instellingspagina m.b.v. WEP/WPA, SSID niet weergeven, MAC filtering) (als je je wireless bereik wil uitbreiden), ofwel indien niet zet je wireless gewoon uit.

Dit kan gewoon via de instellingspagina van je TP-Link.

Melbuuln
18 september 2010, 10:53
Was vorige week ook bij iemand thuis waar ze 2 draadloze routers thuis hadden.
Het gekke dat beide routers Experia (KPN) en Sitecom naast elkaar stonden is de woonkamer 8)
De pc in de woonkamer was verbonden met de Experia en de pc (utp) en laptop op de slaapkamer met de Sitecom (utp en wifi).

Ze waren de wachtwoord kwijt van de Experia en hebben voor het draadloze gebeuren maar een 2e router erbij gekocht.
Het wachtwoord van de Experia staat onderop de modem/router _O-

Er is nog een andere alternatief waar niemand aan denkt en dat is een Homeplug + Switch.

DiaL
18 september 2010, 11:26
Ze waren de wachtwoord kwijt van de Experia en hebben voor het draadloze gebeuren maar een 2e router erbij gekocht.
Het wachtwoord van de Experia staat onderop de modem/router _O-

De ideale klanten voor verkopers dus ;)
En maar niet zeggen dat ze gewoon hun router hadden kunnen resetten via de resetknop.

Er is nog een andere alternatief waar niemand aan denkt en dat is een Homeplug + Switch.
+1, misschien nog de elegantste oplossing, maar ik was in de veronderstelling dat hij ondertussen al 2 routers had.

v Creature
18 september 2010, 17:48
@ DiaL

Het is niet recentelijk. Ik heb deze problemen wel al eerder gehad, ik krijg het dan wel alleen wel met bepaalde games waar veel mensen tegelijk in één game zijn. Zeg een Call of Duty 6, dit duurde alleen veel langer voordat de disconnect in beeld kwam. Halo 3 had ik er nooit problemen mee. Met Fifa en Skate 3 heb ik ook nooit disconnects.

Ik krijg in het dashboard ook gelijk me connectie terug, dus zal het dan aan me kabel liggen?

gerowniko
18 september 2010, 20:36
Inmiddels staan er hier twee xbox'en in het huis en ik had gelezen dat, indien je op beide consoles tegelijkertijd aangemeld wilt zijn op xbox live, UPnP enabled moet wordn.

Als ik dit zou doen, zijn er dan verschillen die ik zou merken (behalve in bovengenoemde situatie) als UPnP enabled of disabled is?

mrbeast
18 september 2010, 20:38
Yup TP-Link doet t alleen vraag ik me af hoe ik een password zet op de TP-Link :P

Nu wil ik graag muziek luisteren via WMP11 alleen ik snap dat echt niet!!

Melbuuln
18 september 2010, 20:45
Bedoel je de password voor de draadloze netwerk (WEP64 , WEP128 , WPA of WPA2) ??

Kijk voor muziek luisteren via WMP11 in de volgende thread.
[Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ USB / HDD [Deel 2] (http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=98610)

DiaL
18 september 2010, 22:54
@ DiaL

Het is niet recentelijk. Ik heb deze problemen wel al eerder gehad, ik krijg het dan wel alleen wel met bepaalde games waar veel mensen tegelijk in één game zijn. Zeg een Call of Duty 6, dit duurde alleen veel langer voordat de disconnect in beeld kwam. Halo 3 had ik er nooit problemen mee. Met Fifa en Skate 3 heb ik ook nooit disconnects.

Ik krijg in het dashboard ook gelijk me connectie terug, dus zal het dan aan me kabel liggen?
Hm maar bij Halo online zijn er (tenzij bij een double team) toch evenveel mensen online als in een potje MW2 lijkt me.
Het zou aan de kabel kunnen liggen, of aan de router zelf waarbij een kleine onderbreking zorgt voor een drop uit een game of disconnect. Op de pc heb je dit blijkbaar ook, maar bij het normaal surfen ga je dit niet snel merken.

Je hebt toch een verbinding met ethernetkabel en niet wireless juist? Zou het praktisch mogelijk zijn om je xbox even rechtstreeks aan de modem te koppelen i.p.v. router om eventuele ISP problemen uit te sluiten?

Inmiddels staan er hier twee xbox'en in het huis en ik had gelezen dat, indien je op beide consoles tegelijkertijd aangemeld wilt zijn op xbox live, UPnP enabled moet wordn.

Als ik dit zou doen, zijn er dan verschillen die ik zou merken (behalve in bovengenoemde situatie) als UPnP enabled of disabled is?
Dit heb je nodig wil je een open NAT krijgen op beide consoles. Anders ga je problemen hebben met sommige mensen/parties te joinen, of samen te spelen bijvoorbeeld.
Verder 'merk' je er niets van, UPnP (indien correct geimplementeerd in je router firmware & geactiveerd) zorgt gewoon voor automatische poortopening voor de aangesloten netwerkapparaten.

Yup TP-Link doet t alleen vraag ik me af hoe ik een password zet op de TP-Link :P
Gewoon via de routerinstellingspagina van de TP-Link, voor specifieke aanwijzingen kijk je best even gewoon in de handleiding.

mrbeast
18 september 2010, 23:25
Ja ik denk dat het met de handleiding wel lukt bedankt voor de hulp!!!

gerowniko
19 september 2010, 08:50
Dit heb je nodig wil je een open NAT krijgen op beide consoles. Anders ga je problemen hebben met sommige mensen/parties te joinen, of samen te spelen bijvoorbeeld.
Verder 'merk' je er niets van, UPnP (indien correct geimplementeerd in je router firmware & geactiveerd) zorgt gewoon voor automatische poortopening voor de aangesloten netwerkapparaten.

Heel erg bedankt, dan zal ik straks kijken of mijn router het goed ondersteund. :)

v Creature
19 september 2010, 12:57
@ DiaL

Ik koop van de week een nieuwe ethernet kabel, dan probeer ik eerst die in me router te pluggen. Dan check ik voor kabelbreuk, dan als dat niet het probleem is dan doe ik hem rechtstreeks in me modem.

Er is alleen een punt wat ik totaal niet snap.

Ik disconnect eruit met Halo Reach, dan connect ie niet zelf terug. Soms kan dit in een keer, soms moet ik even 10 seconden wachten.
Maar als ik niks van me hardware aanraak en ik ga terug naar me dashboard (neem aan dat dit toch hetzelfde is als alleen de Campaign (solo) spelen.) Dan connect ie hem opeens automatisch terug?

Waar kan dat aan liggen dan?

Tyrant
19 september 2010, 19:28
WTF, in CoDMW2 staat mn NAT wijdopen, in Halo Reach staat die moderate..

Om in je router instellingen te komen moet je toch je IP je je serverbalk intypen?

McSparkle
19 september 2010, 19:43
WTF, in CoDMW2 staat mn NAT wijdopen, in Halo Reach staat die moderate..

Om in je router instellingen te komen moet je toch je IP je je serverbalk intypen?IP van je Default Gateway ja.

Start > Uitvoeren > CMD > ipconfig

mrbeast
19 september 2010, 19:50
Standaard gateway:

192.168.1.1 of 192.168.0.1

Inlog is vaak User en User of Admin en Admin

Barriesjaan
19 september 2010, 20:04
dag trouwe helpers,

Helaas ben ik daar weer met een soortgelijk probleem maar een andere situatie. We hebben sinds de oude router het plotseling begaf (kan komen door mijn gehannes ermee) een nieuwe en niet helemaal dezelfde.

Het gaat om:

Router: Zyxel P-2602HW-D1A
Adsl (iets van ziggo)
van telfort

Het probleem is nu:

Sinds de vorige keer heb ik ook een draadloze network adapter gekocht (de goedkopere) die het eigenlijk prima deed. Nu bleek weer dat het allemaal niet goed zat, de network test resulteerde in een probleem bij het NAT. (moderate) Met als gevolg dat hij om de 20 min een tijdje offline gaat, me uit me spel gooit, en weer online gaat. Ik ben aan de gang gegaan met de tips die ik overal kon vinden; port forwarding, statisch ip, UpnP en veel uitproberen. Ik kom er weer echt niet uit, en nou las ik ergens dat andere mensen met een soortgelijk probleem menen dat er bijna niet uit is te komen zonder weer allemaal dingen aan te schaffen. Ik las iets over een switch en een 2e router in het netwerk aansluiten, 2e router ook als switch ofzo) Is er iemand die hetzelfde probleem heeft en zeker weet hoe dat op te lossen is?

mrbeast
19 september 2010, 20:20
Ik weet niet of dit helpt maar.....

Je kan DMZ, DHCP, UPnP misschien invoeren en je moet wel de IP van je xbox(en zeker niet van je pc!)

bozz
20 september 2010, 11:27
Deze post is inmiddels een tijd geleden, en er is een reactie geweest om Upnp aan te zetten met de optie eronder ook aangevinkt en verder niks met porten doen. Dit werkte toen der tijd tijdelijk en vervolgens wordt de NAT gewoon weer moderate (na een uur ofzo?).

De persoon die mij heeft geholpen toen wist het ook niet meer.

Misschien dat er inmiddels iemand is die wel t probleem kan oplossen?

Het Probleem

Ik kamp al jaren met de irritatie dat mijn NAT op moderate blijft staan (xbox live), portforwarding met weinig resultaat (volgens de guides op internet).
support desk van zyxel reageerd traag en heel kort (niet echt hulpvol)
Welke provider?:
Telfort
ADSL
1300/90 KByte/sec volgens speedtest (snel genoeg)

Modem
Welk merk modem heb je?:
Zyxel
Modem type?:
P-2602HW-D1A
USB/ Ethernet?:

Internet Delen / ICS

Alleen die in de router
Router

Zyxel (zelfde als modem)
Welk router type?:
P-2602HW-D1A
Welke firmware?:
V3.40(AJZ.5)
Ethernet rechtstreeks naar de router/modem
De Foutmelding
Your NAT type is Moderate (xbox)
Wat heb je geprobeerd?:
upnp, portforwarding volgens de portforwarding site, firewall rules geprobeerd (weet niet of dat goed is gegaan maar zou niet nodig hoeven te zijn anders had zyxel support dat wel gezegd)...
Waar stopt de test?:
standaard

Wat staat er bij NAT?:
Hier een screenshot van me portforwarding
(xbox heeft static ip gekregen van mij 192.168.1.200)
In de screenshot zieje bij default server ook die ip staan, k heb m daar ook weggehaald en weer teruggezet van alles geprobeerd geen resultaat...
http://img28.imageshack.us/img28/3135/portforwardingh.png

en hier screenshot van de firewall gebeuren (geen idee of ik hier goed bezig ben geweest)
http://img26.imageshack.us/img26/6493/firewallrules.png

Ik heb van alles geprobeerd, ben hier al ruim een jaar mee bezig af en toe, heb me ook kapot gegoogled, zonder positief resultaat...
Wil m nou wel eens heel graag gewoon OPEN hebben ;)

(Let niet op al die poorten die ik heb geforward was zowaar wanhopig en heb elke xbox live port die ik ben tegengekomen op internet er in gezet).
Kortom ik zie door de bomen het bos niet meer

MYSTERY X
20 september 2010, 16:09
Ik ga het kort houden, want wordt er moedeloos van.
Het komt erop neer dat we alles met de Router van mijn kameraad geprobeerd hebben.
Alle gewenste poorten zijn open gezet, en toch kunnen we elkaar nog steeds niet joinen.
Het op Xbox live spelen zonder elkaar is geen probleem. Onze NAT staat Open.

Misschien stomme vraag? Maar ben een no body op dit gebied...
Kan hij niet specifiek MIJN IP adres van mijn Xbox accepten ofso? Dus via zijn Router instellen dat mijn IP adres door gelaten wordt?

Delphiki
20 september 2010, 16:15
Nee dat kan niet, als jullie allebei een open NAT hebben is het wel vreemd dat je elkaar niet kunt joinen. Zit je misschien bij dezelfde provider op dezelfde wijkcentrale?

MYSTERY X
20 september 2010, 16:46
Nee dat kan niet, als jullie allebei een open NAT hebben is het wel vreemd dat je elkaar niet kunt joinen. Zit je misschien bij dezelfde provider op dezelfde wijkcentrale?

Zelfde provider inderdaad... Maar dezelfde wijkcentrale zegt mij niets.
We wonen 1 KM van elkaar af denk ik. Hij achteraf, ik gewoon in het dorp.

We kunnen elkaar WEL joinen wanneer hij zijn ethernet kabel ook gewoon in zijn modem steekt. Echter heeft hij maar 1 aansluiting, en kan de rest van het huis niet meer op internet. Dus het lijkt echt aan zijn router te liggen.
Als hij rechtstreeks vanuit de modem speelt, kunnen we elkaar wel joinen.

Nu heeft onze Modem 4 uitgangen. Dus misschien moet hij die ook maar eens eentje aanschaffen. Maar we willen gewoon dat het werkt, ondanks dat er bij hem een router tussen zit.

Melbuuln
20 september 2010, 17:30
Dus misschien moet hij die ook maar eens eentje aanschaffen.

De modem/routers zijn bij ADSL bijna altijd op huurbasis.
Hij moet gewoon de stekker uit het stopcontact trekken en dan bellen met de helpdesk en doorgeven dat de modem is overleden ;)
Wacht vervolgens een uurtje en druk dan de modem weer in het stopcontact.

Barriesjaan
20 september 2010, 17:36
Het probleem is nu:

Sinds de vorige keer heb ik ook een draadloze network adapter gekocht (de goedkopere) die het eigenlijk prima deed. Nu bleek weer dat het allemaal niet goed zat, de network test resulteerde in een probleem bij het NAT. (moderate) Met als gevolg dat hij om de 20 min een tijdje offline gaat, me uit me spel gooit, en weer online gaat. Ik ben aan de gang gegaan met de tips die ik overal kon vinden; port forwarding, statisch ip, UpnP en veel uitproberen. Ik kom er weer echt niet uit, en nou las ik ergens dat andere mensen met een soortgelijk probleem menen dat er bijna niet uit is te komen zonder weer allemaal dingen aan te schaffen. Ik las iets over een switch en een 2e router in het netwerk aansluiten, 2e router ook als switch ofzo) Is er iemand die hetzelfde probleem heeft en zeker weet hoe dat op te lossen is?

Nee, ik heb portforward echt helemaal goed gedaan voor zover ik kan zien. DMZ heeft volgens mij een andere naam bij mijn router (default server zag ik staan?). Als iemand een andere manier om DMZ te krijgen weet dan is dat 1 potentiële oplossing. Verder weet er iemand iets over een niet xboxcompatitabele router die het wel doet met een switch ertussen? En zo ja, wat voor, welke soort, etc?

MYSTERY X
20 september 2010, 18:30
De modem/routers zijn bij ADSL bijna altijd op huurbasis.
Hij moet gewoon de stekker uit het stopcontact trekken en dan bellen met de helpdesk en doorgeven dat de modem is overleden ;)
Wacht vervolgens een uurtje en druk dan de modem weer in het stopcontact.

Dat is een optie... Met het eruit trekken van de Modem kunnen ze niet zien dat hij nog werkt bedoel je?

mrbeast
20 september 2010, 20:28
Ik heb weer is geklungelt met mn nieuwe router |:-

Alles doet het heb lekker mn xbox aan staat er Moderate NAT.
Vul ik het in bij DMZ lukte :D
Ga ik beetje rondkijken bij www.tp-link.com wil ik me firmware updaten(V7) begint daarna mn router raar te doen heb geen internet meer.
Heb ik dus ff Hard-Reset gedaan en dus weer met cd geïnstaleerd staat er "Failed to verify router settings.
1. Please check the WAN connection Types and parameters.
2. Please check you internet connectivity. "

Mijn Tele2 router is meer de main router(1ste) en via een ethernet gaat hij naar TP-Link(2de) in de WAN poort.

MrBeast

Melbuuln
20 september 2010, 20:45
Je moet beginnen met de poorten in de 1e router open te gooien !!!
Deze regelt namelijk alle internet-verkeer richting XBL.

Zoek uit welke ip-adress de 2e router krijgt van de 1e router.
Dan kan je 2 dingen doen.

1. 1e router , koppel hier de poorten van XBL aan het ip-adress van de 1e router.
2. 1e router , koppel de DMZ aan het ip-adress van de 2e router.

Kijk dan welke ip-adress de Xbox360 krijgt van de 2e router.

3. 2e router , koppel hier de poorten van XBL aan het ip-adress van de 2e router.
4. 2e router , koppel de DMZ aan het ip-adress van de Xbox360.

Trek van bij routers de stekker uit het stopcontact.
1. Start eerst de modem/router op van Tele2 en wacht tot deze volledig is opgestart.
2. Start nu de TP-Link op.

Dat is een optie... Met het eruit trekken van de Modem kunnen ze niet zien dat hij nog werkt bedoel je?

Helemaal goed ;)

Stekker eruit trekken en dan lekker klagen bij de provider !

mrbeast
20 september 2010, 21:05
Dus ik moet eigelijk alle poort openmaken??

Toen XB nog via 1e ging deed ik alleen DMZ Host zonder poorten open te maken

Melbuuln
20 september 2010, 21:12
Dus ik moet eigelijk alle poort openmaken??

Toen XB nog via 1e ging deed ik alleen DMZ Host zonder poorten open te maken

Je kan wel de poorten/dmz in de 2e router open gooien maar de 1e router zal je weer tegen houden.

Beginnen met punten 1 en 2 uit mijn vorige post want dat is jouw toegang tot het internet.

mrbeast
20 september 2010, 21:16
dus ik moet het Ip van 2de router in 1e router DMZ invullen??

en dan de Ip van xbox bij 2de router DMZ??

Melbuuln
20 september 2010, 21:21
dus ik moet het Ip van 2de router in 1e router DMZ invullen??

en dan de Ip van xbox bij 2de router DMZ??

Helemaal goed :thumbsup:

mrbeast
20 september 2010, 21:23
Ben ermee bezig brb \o/

mrbeast
20 september 2010, 21:42
Yay, Gelukt :D

Kan ik eindelijk in me kamer gamen \o/

P.S ik vind steeds meer de hulp van xboxworld beter worden als ik problemen heb worden ze alleen hier opgelost :thumbsup:

v Creature
20 september 2010, 22:02
@ DiaL

Ik heb een nieuwe ethernet kabel gekocht.

1) Ik probeerde deze eerst tussen mijn xbox en router te leggen - still disconnect

2) Nu heb ik hem tussen me router en modem gehangen - still disconnect.

3) Volgende optie is hem tussen me xbox en modem te hangen.

DiaL
20 september 2010, 22:48
@ DiaL

Ik heb een nieuwe ethernet kabel gekocht.

1) Ik probeerde deze eerst tussen mijn xbox en router te leggen - still disconnect

2) Nu heb ik hem tussen me router en modem gehangen - still disconnect.

3) Volgende optie is hem tussen me xbox en modem te hangen.

Als er bij je modem problemen optreden dan ligt het dus daaraan, of aan je ISP. Maar de modem wordt indien problemen normaal gratis vervangen door je ISP. Maar waarschijnlijk gaat het toch bij de router zittne.

bozz
21 september 2010, 11:55
Niemand die mij kan helpen :'(? (vorige blz.)

v Creature
21 september 2010, 17:57
Als er bij je modem problemen optreden dan ligt het dus daaraan, of aan je ISP. Maar de modem wordt indien problemen normaal gratis vervangen door je ISP. Maar waarschijnlijk gaat het toch bij de router zittne.

@ DiaL

'God bless your knowledge.'

Hij zat vandaag in mijn modem en direct in de xbox, geen problemen!

Het moet dus in mijn router zitten, mijn volgende stap is mijn router terug naar fabrieksinstellingen maken en dan weer mijn xbox in de DMZ zetten.

Correct?

x

acab Chucky
21 september 2010, 21:35
Ik zit met een vrij groot probleem! Ikzelf heb al jaren een xbox360 op mijn kamer staan. Wij hebben een router via KPN en wel een Gigaset SX 552 ( ofzoiets ). Zit jaren probleemloos te gamen op xbox live ( behalve het feit dat speedtest aangeeft dat ik constant een ping van rond de 45 heb, terwijl ik toch gewoon download met 1 MB/s maar dat terzijde ).

Nu is mijn broertje tot het leuke idee gekomen om ook een xbox360 te kopen.
Deze staat op zijn kamer. Hij heeft alleen die nieuwste 360 en kan dus draadloos verbinding maken terwijl ik dat doe met een draad.

Mijn verbinding is tot stand gekomen door middel van de exposed host. Ik heb daar een ip aangemaakt en enebled aangevinkt. Nu heeft mijn broertje ook daar weer een nieuwe exposed host aangemaakt alleen kan daar enebled niet aangevinkt worden, omdat er maar 1 per keer gedaan kan worden. Wat dus leidt tot het probleem dat 1 van ons steeds met een NAT opgescheept is die strict aangeeft.

Wat nu te doen? KPN bellen en vragen of er een nieuwe router moet komen? Of zijn er andere oplossingen beschikbaar. Ik ben het spoor bijster.

Alvast bedankt!

v Creature
21 september 2010, 21:58
Update:

Ik heb net mijn router weer in de oude orde gezet, oude kabels etc.
Nu heb ik mijn router wel naar fabrieksinstellingen gewijzigd en toen weer DMZ met mijn xbox gekoppleld - NAT weer op open etc. Nu viel ie alleen weer uit..

Kan het zijn dat er een andere manier moet zijn om mijn NAT open te zetten en niet te disconnecten..

Check mijn router (Sitecom WL-342 300N) - port forwarding is a bitch op dat ding.
DMZ werkte als enige, de rest lukte mij persoonlijk ook niet.

Kilian002
22 september 2010, 12:30
@dial

thanks voor alle info hier!
ik kan weer normaal op live,!

v Creature
22 september 2010, 14:31
Ik disconnect nu weer telkens, waarschijnlijk kan DMZ het niet aan ofzo? : S

acab Chucky
24 september 2010, 14:42
Ik zit met een vrij groot probleem! Ikzelf heb al jaren een xbox360 op mijn kamer staan. Wij hebben een router via KPN en wel een Gigaset SX 552 ( ofzoiets ). Zit jaren probleemloos te gamen op xbox live ( behalve het feit dat speedtest aangeeft dat ik constant een ping van rond de 45 heb, terwijl ik toch gewoon download met 1 MB/s maar dat terzijde ).

Nu is mijn broertje tot het leuke idee gekomen om ook een xbox360 te kopen.
Deze staat op zijn kamer. Hij heeft alleen die nieuwste 360 en kan dus draadloos verbinding maken terwijl ik dat doe met een draad.

Mijn verbinding is tot stand gekomen door middel van de exposed host. Ik heb daar een ip aangemaakt en enebled aangevinkt. Nu heeft mijn broertje ook daar weer een nieuwe exposed host aangemaakt alleen kan daar enebled niet aangevinkt worden, omdat er maar 1 per keer gedaan kan worden. Wat dus leidt tot het probleem dat 1 van ons steeds met een NAT opgescheept is die strict aangeeft.

Wat nu te doen? KPN bellen en vragen of er een nieuwe router moet komen? Of zijn er andere oplossingen beschikbaar. Ik ben het spoor bijster.

Alvast bedankt!

Niemand??
Baal er namelijk goed van zo!! :[

RobinhoNL
24 september 2010, 15:11
Vandaag eindelijk een Wireless Adaptor, maar nogsteeds geen NAT Open? Moet ik UpNP openen?

NLVentouxx
25 september 2010, 15:04
Een router(instelling) op zich geeft normaal het probleem. Ben je zeker dat het echt een standalone modem is, en geen modem/router combo, waarbij de router je NAT problemen geeft?

Indien dit niet zou zijn gaat het probleem bij je ISP liggen normaal..

Hoe kan ik dit oplossen? moet nou elke keer 10 minuten wachten voordat er uberhaupt een game gevonden wordt. Ik heb een speedtouch modem, die internet levert aan mijn xbox en computer.

Barriesjaan
25 september 2010, 15:57
Deze post is inmiddels een tijd geleden, en er is een reactie geweest om Upnp aan te zetten met de optie eronder ook aangevinkt en verder niks met porten doen. Dit werkte toen der tijd tijdelijk en vervolgens wordt de NAT gewoon weer moderate (na een uur ofzo?).

De persoon die mij heeft geholpen toen wist het ook niet meer.

Misschien dat er inmiddels iemand is die wel t probleem kan oplossen?

He bozz,

Ik heb hetzelfde probleem en ben na 1,5 jaar tot de conclusie gekomen dat er geen mogelijkheid id om nat open te krijgen. Gewoonweg omdat de router en de xbox niet met elkaar overweg kunnen (niet goed iig)

pgrferrari
27 september 2010, 15:42
Heb weer eens problemen met gamen.
Nu op mijn nieuwe Xbox slim. ( geen idee of het er wat mee te maken heeft ;))

Ik heb nu wireless, eerst gewoon via draad. (daar had ik ook af en toe deze probs mee, maar minder)

Ik wordt in een game (Reach) en in de party er vaak uitgegooit.
Dit komt wss omdat mijn NAT niet open meer is.

Dat is hij wel geweest.

Ik heb Telfort icm met Zyxel router/modem.

pgrferrari
27 september 2010, 16:27
Heb weer eens problemen met gamen.
Nu op mijn nieuwe Xbox slim. ( geen idee of het er wat mee te maken heeft ;))

Ik heb nu wireless, eerst gewoon via draad. (daar had ik ook af en toe deze probs mee, maar minder)

Ik wordt in een game (Reach) en in de party er vaak uitgegooit.
Dit komt wss omdat mijn NAT niet open meer is.

Dat is hij wel geweest.

Ik heb Telfort icm met Zyxel router/modem.

Inmiddels op OPEN \o/

M.b.v. dit filmpje.
Heb trouwens dit type P-2602HW-D1A, van het filmpje is een ander type.

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_770816&v=A5aPZzu9Its&feature=iv

Hopen dat hij nu op OPEN blijft.

dantheman NL
27 september 2010, 16:52
Ik weet niet of dit al gezegd is maar ik vertel het toch maar,

De routers die je inbegrepen standaard bij je provider krijgt weigert de NAT poorten open te zetten (bijv. Zyxel bij Telfort dat ik had). Ik walg van Telfort trouwens de laatste tijd.

Je gaat naar je routerinstellingen door je IP adres in de sitebar van je browser te zetten, kan je via google zoeken of in je instructieboek van je provider.

Sinds kort heb ik een Vigor Draytek en de poorten gaan hier gewoon goed bij open. De instellingen van je telefoon (VoIP) en internet (ISDN) kan je van je vorige router makkelijk overzetten naar de ander, ik raad aan printscreens te maken van je huidige instellingen van je oude router voordat je een nieuwe router aanschaft.

Als je het gebruikersnaam/wachtwoord niet meer weet bel dan je provider of reset naar de fabrieksinstellingen als je zeker weet wat de originele instellingen ervan waren.
Resetten kan door met een tandenstoker bijv. op het kleine knopje op de router voor 20 seconden lang ingedrukt te houden.

Poorten die geopend moeten worden:

• TCP 80
• UDP 88
• UDP 3074
• TCP 3074
• UDP 53
• TCP 53

Ik heb verscheidene malen geprobeerd poorten open te zetten met de Zyxel router maar ook al staan ze weergegeven als "open" in werkelijkheid zijn ze dat niet en dan is je netwerk dus ook gewoon "moderate" van LIVE.

Telfort heeft de laatste tijd ook problemen met het veranderen van wachtwoorden van je VoIP (telefoon) door connectie te maken met hun server, ik heb het klootjesvolk moeten bellen en vragen of zij de wachtwoord wilden veranderen aangezien hun site mijn wachtwoordsverandering niet accepteert ook al heb ik mijn juiste wachtwoord van de site ingevuld. (ik heb het hier over wachtwoord van de Telfort Site en VoIP wachtwoord van mijn router, kan verwarrend zijn)

Maar dit heeft voor mij gewerkt iig, sindsdien heb ik altijd een open netwerk van LIVE.

NielsNL
29 september 2010, 13:52
probleem solved

Nickromancer
4 oktober 2010, 17:44
Ik word een beetje gek hier van die NAT. We hebben al een poos een nieuw modem (Sitecom WL-341) en sindsdien krijg ik de NAT niet meer open. Bij mijn oude was dit wel gelukt.

Ik heb de juiste poorten opengezet maar het lijkt wel aslof hij niks doet. Als ik poorten check met pfportchecker geeft hij ook aan dat de poorten dicht zijn.

Met UPNP aan, DHCP aan gaat hij wel open, maar ook alleen als ik de network test doe. Maar ik kan alsnog met sommige mensen niet chatten en gamen. Met DMZ ook geen resultaat.

IP is uiteraard static (behalve met upnp want dan werkt dat ook niet meer om een of andere reden).

Kan iemand mij alsjeblieft helpen! \o/

Hermaniak
6 oktober 2010, 14:05
Hoe kan het, dat ik tegen iedereen online kan spelen, behalve tegen een kameraad die ik niet eens als "friend" heb staan (wel of niet heeft geen effect)? Er kan ook geen party aangemaakt worden tussen ons.
Geen enkel spel werkt (Fifa, PGR etc), we krijgen telkens de melding dat er geen connectie met de host kan worden gemaakt.

Voor de rest werkt het prima aan beide kanten. Hij heeft een Fritzboy router van Xs4all, ik een Netgear router van UPC.
We hebben allebei alle goede poorten in onze routers open gezet.

Hermaniak
7 oktober 2010, 08:38
Probleem is opgelost, heb meerdere poorten open gezet :thumbsup:

Zie spoiler welke poorten ik heb toegevoegd

Port: 1900
Naam: UPnP Framework
Protocol: UDP
Scope: My network (subnet) only

Port: 2290
Naam: Remote Media Center Experience
Protocol: TCP
Scope: Any computer (including those on the Internet)

Port: 3376
Naam: Media Center Extender Service

Port: 5555
Naam: Media Streaming (Media Connect)
Protocol: TCP

Port: 7777
Naam: Network Validation

Port: 88
Naam: Xbox Live 1
Protocol: TCP / UDP

Port: 3074
Naam: Xbox Live 2
Protocol: TCP /UDP

v Creature
9 oktober 2010, 15:47
Ik heb al eerder gepost op deze site, maar ik heb nog steeds niet een normale oplossing. Ik probeer alles, maar niks lukt.

Kan een van jullie nogmaals naar mijn vorige posts kijken?

Dank je.

x

Buddha
9 oktober 2010, 23:47
b]Het Probleem[/b] Slechte verbinding Xbox Live, valt continue weg- moderate NAT - connectie problemen met EA servers

Welke provider?: Telfort
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Adsl2
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: volgens opgave 50 mb

ModemZyxel P-2602HW-D1A

Welk merk modem heb je?:
Modem type?:
USB/ Ethernet?: via telefoon - modem en draadloos in 1

Internet Delen / ICS met laptop en PC

Werk je net ICS (Ja/Nee)?:??
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Router Zyxel P-2602HW-D1A , XP staat uit!!!! Ook in modem even de firewall uitgezet - zonder resultaat.....
Router

Welk merk router heb je?: Zie modem 2 in 1
Welk router type?:
Welke firmware?:
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: draadloos

De Foutmelding W0000-0021 X0000-F001 Y20ab-4840 Z0000-0000 IDffff-ffff (dit is de Xbox status)
Wat heb je geprobeerd?: UPnp werkt niet, Portforward: poorten Live blijven dicht (poorten zoals in openingspost opengezet)
Waar stopt de test?: haalt wel einde, zonder foutmelding of NAT strict/moderate

Als je iemand niet kan zien of horen-

Wat staat er bij NAT?:Archief: Moderate
Deel 1

Hopelijk kan iemand me helpen want zo is LIVE echt niet leuk ;)

Alvast bedankt voor je genomen moeite!!

Barriesjaan
10 oktober 2010, 16:38
Daar ben ik weer,

Ik ben alweer een stukje verder op weg naar de goede xbox live verbinding. Ik weet nu dat het probleem (wegvallende connectie en nat moderate) bij de Nat in mijn router/modem zit. Nu heb ik ergens gelezen dat het verholpen zou kunnen worden door een switch. Ik gebruik een network adapter en dan zou ik dus een draadloze switch moeten aanschaffen om mijn xbox live verbinding te herstellen. Nou had ik het idee om een router in plaats van een switch te gebruiken, met als voordelen: - Het versterkt de verbinding
- xbox live verbinding weer goed
- Mogelijk goedkoop (marktplaats etc.)
- Een pagina waar de instellingen van de router veranderd kunnen worden om dingen aan te passen en uit te proberen.

Zeg ik nu allemaal domme dingen of is een (draadloze) router achter mijn zyxel zyxel p-2602hw-d1a 2602 zetten het proberen waard?

Delphiki
10 oktober 2010, 17:09
Je zou een tweede router neer kunnen zetten die een bridge maakt naar je hoofdrouter maar dat zou ik alleen doen als het probleem zit in de ontvangst van de wireless adapter van je xbox.

Als het probleem in je hoofdrouter zit is een 2e router geen oplossing.

Een switch veranderd ook niks aan de routering die in je router gebeurd. Het enige wat een switch doet is de verbinding splitsen zodat je meerdere apparaten kunt aansluiten en de data pakketjes op een slimme manier doorsturen (in tegenstelling tot een hub die alle pakketjes overal probeert af te leveren)

Wanneer je je xbox met draad aansluit op de zyxel, heb je dan nog steeds deze problemen?

Buddha
11 oktober 2010, 05:31
Daar ben ik weer,

Ik ben alweer een stukje verder op weg naar de goede xbox live verbinding. Ik weet nu dat het probleem (wegvallende connectie en nat moderate) bij de Nat in mijn router/modem zit. Nu heb ik ergens gelezen dat het verholpen zou kunnen worden door een switch. Ik gebruik een network adapter en dan zou ik dus een draadloze switch moeten aanschaffen om mijn xbox live verbinding te herstellen. Nou had ik het idee om een router in plaats van een switch te gebruiken, met als voordelen: - Het versterkt de verbinding
- xbox live verbinding weer goed
- Mogelijk goedkoop (marktplaats etc.)
- Een pagina waar de instellingen van de router veranderd kunnen worden om dingen aan te passen en uit te proberen.

Zeg ik nu allemaal domme dingen of is een (draadloze) router achter mijn zyxel zyxel p-2602hw-d1a 2602 zetten het proberen waard?

Ik heb exact hetzelfde probleem.....op Portforward stond dat je je NAT forwards OOK in de router bij de firewall moest zetten, anders blijft de router firewall deze tegenhouden!

Hopelijk heb je er iets aan, zelf kan ik het niet testen want kan nietb meer in me router komen :( En moet dus alles resetten 8)

Succes en laat me ff weten of dit geholpen heeft :)

Hierbij de link stap voor stap: http://www.xs4all.nl/~hiemstr3/ronald/got/portforwarding/

Link DNS server: http://www.se7ensins.com/forums/topic/69676-choosing-a-static-ip-address-for-xbox-360/

Link Static adres: http://www.snelrennen.nl/ip/ of http://portforward.com/networking/static-xp.htm

pgrferrari
12 oktober 2010, 10:39
b]Het Probleem[/b] Slechte verbinding Xbox Live, valt continue weg- moderate NAT - connectie problemen met EA servers

ModemZyxel P-2602HW-D1A

Welk merk modem heb je?:
Modem type?:

Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Router Zyxel P-2602HW-D1A , XP staat uit!!!! Ook in modem even de firewall uitgezet - zonder resultaat.....
Router

Welk router type?:
Welke firmware?:

De Foutmelding W0000-0021 X0000-F001 Y20ab-4840 Z0000-0000 IDffff-ffff (dit is de Xbox status)
Wat heb je geprobeerd?: UPnp werkt niet, Portforward: poorten Live blijven dicht (poorten zoals in openingspost opengezet)

Deel 1

Inmiddels op OPEN \o/

M.b.v. dit filmpje.
Heb trouwens dit type P-2602HW-D1A, van het filmpje is een ander type.

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_770816&v=A5aPZzu9Its&feature=iv

Hopen dat hij nu op OPEN blijft.

:)

Barriesjaan
12 oktober 2010, 10:42
Ik heb op bijna alle plekken een keer het ip van mijn xbox ingevuld en lijk alles geprobeerd te hebben. Meerdere mensen hebben me veteld dat deze router gewoon niet werkt met xbox live. Ook zijn er mensen die zeggen dat ze met een simpele switch van een euro of vijftien de problemen hebben opgelost. Ik snap er helemaal niets meer van...

Ik ga woensdag de mensen van telfort bellen en met de mensen van zyxel heb ik contact via de mail, niet dat die behulpzaam zijn, ze zeggen precies hetzelfde als ik hier honderd keer heb gehoord;

Statisch ip en dan poorten forwarden

Nickromancer
12 oktober 2010, 11:27
Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik met mijn Sitecom wl-341 (300n) alleen de poorten van mijn PC open kan zetten? Als ik de statische ip invoer van mijn 360 gebeurt er niks. Zie ik iets over het hoofd?

gizmozz
12 oktober 2010, 11:47
Eindelijk heb ik mijn NAT open kunnen krijgen met mijn KPN Experiabox (Siemens Gigaset SX 551)! Na veel gedoe met het openen van poorten, Upnp aanzetten en bellen met KPN is het dan toch gelukt!

Het is mij gelukt met de optie Exposed Host. Het is mij gelukt zoals het hier beschreven staat.

http://basdegroot.eu/index.php/home/artikel/17/Open-NAT-op-Siemens-Experiabox-KPN-en-Xbox-live-/

Het "MAC adres" kan je via het netwerk menu van de XBox vinden. Het "gewenste IP adres" dat ik heb invoerd is het adres dat hij weergeeft als ik de xbox automatisch hier na laat zoeken. Mijn firewall van de router staat uit (hij noemt dat die eventueel ook open kan blijven). Na dat ik de instellingen had gedaan heb ik mijn router en xbox 5 min uitgezet. Daarna weer aanzetten en verbinden. Een open NAT als gevolg.

Ik ben nu net nog even door mijn settings heen gelopen. Ik zie dat ik UPnP nog steeds aan heb staan. Ook de poorten die ik geopend heb (zoals genoemd in de startpost) heb ik aan staan. Het conflicteert dus niet bij mij icm de exposed host. Ik heb echter nog niet geprobeerd om te kijken wat die doet als ik UPnP en de poorten uit heb staan. Ook moet ik het nog proberen met de firewall uit. Maar het werkt nu eindelijk dus ik laat het even zoals het is.

Hopelijk hebben andere Experiabox gebruiker hier wat aan mochten die dit nog niet geprobeerd hebben. Ik ben zelf heel lang aan het zoeken geweest voor de oplossing. Ik lees dat er onder anderen ook veel problemen zijn met deze box. Dus succes!

pgrferrari
12 oktober 2010, 11:57
Ik heb op bijna alle plekken een keer het ip van mijn xbox ingevuld en lijk alles geprobeerd te hebben. Meerdere mensen hebben me veteld dat deze router gewoon niet werkt met xbox live. Ook zijn er mensen die zeggen dat ze met een simpele switch van een euro of vijftien de problemen hebben opgelost. Ik snap er helemaal niets meer van...

Ik ga woensdag de mensen van telfort bellen en met de mensen van zyxel heb ik contact via de mail, niet dat die behulpzaam zijn, ze zeggen precies hetzelfde als ik hier honderd keer heb gehoord;

Statisch ip en dan poorten forwarden

Volg het filmpje wat ik je via pm gestuurt heb...

Tyrant
14 oktober 2010, 13:26
Heb een raar probleempje. Wil mn NAT van Moderate op Open zetten, maar als ik mijn ip adres intik in de adresbar gebeurt er niks, i.e. hij vind niks! Hoe kan ik anders mijn poorten openzetten?

Edit: ik zit er nu in. Ports staan open, UPnP is enabled.. Nog steeds Moderate. Iemand?
Heb een Sitecom Wireless 300N...

Edit2: Let op: Nogmaals, combineer portforwarding niet met DMZ/UPnP aangezien dit tot conflicten kan leiden!

Is dat het? Ik heb UPnP aanstaan en ports geforward. Is dat echt een probleem?

Delphiki
14 oktober 2010, 15:50
Ja dat kan zeker een probleem zijn.

Heb je net nog settings aan zitten passen of stonden ze allebei al aan?

Indien dat laatste het geval is zou ik de specifieke portforwarding wegehalen , dus alleen Upnp aan laten staan.

Dan de router even herstarten en even een connection test doen op de xbox

Tyrant
14 oktober 2010, 16:22
Ok vreemd, probeer ik dat nog wel.
Alleen wat betekend Moderate precies?
Open en Closed begrijp ik nog, maar waarom kan je NAT moderate zijn?

BBE TheOne
14 oktober 2010, 22:16
Hè,

Ik heb een extra Xbox 360 boven op mijn slaapkamer staan, nu wil ik mijn gamertag eropzetten zodat ik ook online kan gamen, dan kan ik tog gewoon Recover gamertag doen?

En kan dat wel op 2 xboxen mijn gamertag? Of kan je dan alleen online gamen als er 1 xbox uit staat? Of op 1 Xbox mijn gamertag niet ingelogt is

Tyrant
15 oktober 2010, 00:37
Ja dat kan zeker een probleem zijn.

Heb je net nog settings aan zitten passen of stonden ze allebei al aan?

Indien dat laatste het geval is zou ik de specifieke portforwarding wegehalen , dus alleen Upnp aan laten staan.

Dan de router even herstarten en even een connection test doen op de xbox

Nog steeds Moderate...
Hoe los ik dit op?
Ik kan alle games goed spelen behalve PES... Echt kut dit want ik weet niet waar het aan ligt.

BBE TheOne
15 oktober 2010, 16:34
Hè,

Ik heb een extra Xbox 360 boven op mijn slaapkamer staan, nu wil ik mijn gamertag eropzetten zodat ik ook online kan gamen, dan kan ik tog gewoon Recover gamertag doen?

En kan dat wel op 2 xboxen mijn gamertag? Of kan je dan alleen online gamen als er 1 xbox uit staat? Of op 1 Xbox mijn gamertag niet ingelogt is

Ik heb dus geprobeerd om mijn gamertag boven op mijn andere Xbox te recoveren, dat lukt alleen als ik naar beneden ga er op mijn xbox wil lukt niet, zegt ie dat ie op een andere Xbox ingelogt ook al staat die andere Xbox uit?

Iemand weet hoe dit wel kan?

FreakinDell
15 oktober 2010, 19:01
Ja,dit is inderdaad erg lastig.
Ik heb zelf ook altijd 2 xboxen in het gebruik en vroeger was het gewoon even accountje op een memorycardje zetten en je kon op beide xboxen spelen.
Nu heb ik er een slim bij en nu is het afgelopen aangezien die geen memoryslot heeft.
Nu zou je denken dan maar op een usbstickje zetten maar dat kan volgens mij niet met je oude xbox of zit ik er nu langs?

BBE TheOne
15 oktober 2010, 19:30
Ik heb geprobeerd om met een USB stick mijn gamerprofiel de kopiëren maar dat lukt niet.... Lukt wel maar dan zet ie de gamerprofiel op de USB stick en gaat ie van de HDD af :~.

Iemand????

Tyrant
16 oktober 2010, 11:43
http://img686.imageshack.us/img686/1448/dmzv.png

Weet iemand wat ik waar precies bij DMZ moet invullen?

Barriesjaan
16 oktober 2010, 15:19
Volg het filmpje wat ik je via pm gestuurt heb...

Nee, ook dit werkt niet, ik kende het filmpje al... :(

Werkte dit bij jou wel bij de Zyxel 2602HW-D1A?

Buddha
18 oktober 2010, 06:23

ModemZyxel P-2602HW-D1A

Welk merk modem heb je?:
Modem type?:

Router

Welk router type?:
Welke firmware?:

Deel 1

Opgelost: Een Linksys modem/router gekocht, supermakkelijk is te stellen en werkt geweldig :)

Buddha
18 oktober 2010, 06:29
http://img686.imageshack.us/img686/1448/dmzv.png

Weet iemand wat ik waar precies bij DMZ moet invullen?

Je Xbox een Statisch IP geven (als ie nu op automatic staat, dit nummer handmatig invullen in de xbox), dit kan in het netwerk gedeelte van het dashboard.

Dit vaste ip nummer in vullen bij DMZ en router instellingen opslaan en resetten (paar min van stroom af)

Voorbeeld:

Staat nu IPadres: 192.168.1.102 in xbox op automatisch, vul dit nummer in als manueel (subnetmask en gateway blijven hetzelfde). Vul de laatse 3 cijfers in je router bij DMZ.

Succes :)

Barriesjaan
18 oktober 2010, 16:13
Opgelost: Een Linksys modem/router gekocht, supermakkelijk is te stellen en werkt geweldig :)

Heb je de linksys achter je Zyxel gezet of je zyxel volledig weggehaald? Als het probleem met een 2e router erachter opgelost kan worden ga ik dat ook proberen. Als de zyxel weg moet, wordt het lastiger. Die wil mijn vader eigenlijk niet weghalen|:-

Buddha
18 oktober 2010, 16:31
Zyxel totaal weggehaald en een Linksys WAG160N geplaatst. Kost € 80,- bij Alternate.

Succes met je vader ompraten ;)

Syn3rgy
20 oktober 2010, 13:44
Mijn NAT poort staat momenteel op Moderate. Zou graag willen dat hij op Open komt.

Heb dit al eens eerder gedaan alleen ik kom nu niet meer in mijn router? Is toch standaart 192.168.1.1 of 192.168.0.1.

Bij beide kom ik er niet in, iemand anders nog een idee hoe het moet ? Zou graag wat minder lag willen hebben en met andere mensen gamen.

Tyrant
20 oktober 2010, 13:50
192.168.2.1 proberen? :p
Doe anders Run, CMD, ipconfig en je weet je IP.

Syn3rgy
20 oktober 2010, 13:54
Wat in ipconfig /all staat heb ik ook al geprobeerd. Krijg niks.

1234567890
20 oktober 2010, 20:05
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje, namelijk:

Wanneer ik mijn Xbox aanzet en mijn computer ook aanstaat (gaan over zelfde switch (linksys/geen wifi transmitter)) en ik tot Xbox Live wil connecten crasht het internet op mijn computer en kan zegt die dat er een internet error is en ik niet tot Xbox live kan connecten , wanneer ik daarna weer mijn xbox uitzet doet mijn internet het weer.

We hebben ook nog een aantal media aan wifi aangesloten (direct op het modem), nl een laptop en meestal 2 iPods.

Mijn provider is KPN en er zijn heel veel problemen met deze provider rondom NAT settings etc, ik mij hierbij neergelegd, omdat wij namelijk het allernieuwste modem hebben en die echt helemaal NIETS:( ondersteunt.

Ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen, dit forum is echt mijn laatste hoop!

\o/

Melbuuln
20 oktober 2010, 20:13
Gebruik je een Dynamische- of Statische ip-adress ??
Lijkt er namelijk op dat jouw pc en Xbox360 werken met de zelfde handmatige (Statisch) ip-adress.

1234567890
20 oktober 2010, 22:29
Uhh dat zou ik niet weten,

Hoe werkt dat precies dan ?

Dankjewel voor de snelle reactie :thumbsup:

sotoj
21 oktober 2010, 23:39
Het Probleem

mijn xbox live nat type blijft op moderate nadat ik de stappen heb gevolgt die in deze thread staan (static ip, portforwarding, upnp)
Welke provider?:
xs4all
adsl
up:1 mb
down: 10 mb

Modem

Welk merk modem heb je?:
fritzbox
Modem type?:
???
USB/ Ethernet?:
ethernet

Internet Delen / ICS

????
windows

Router

fritzbox
Welk router type?:
???
Welke firmware?:
Firmware version 99.04.83
ethernet

De Foutmelding
neit zozeer foutmedling, nat type wil niet naar open
Wat heb je geprobeerd?:
ik heb mijn xbox een static ip gegeven. met dit static ip heb ik gewoon internetconnectie via mijn xbox. vervolgens heb ik in mijn router de volgende poorten opengezet voor dat ip van mn xbox: 80, 2074, 88 en 53 beide voor ucp en tdp
Waar stopt de test?:
....
router aan/uit enz maar dat helpt allemaal niet

Wat staat er bij NAT?:
moderate

voor zover ik weet heb ik alle stappen goed gedaan, dus ik heb geen idee wat er mis is. ik hoop dat iemand me kan helpen.

edit: het is eindelijk gelukt, na lang rondgezocht te hebben op dit forum en alle threads gelezen te hebben, is het mij gelukt om mijn nat naar open te zetten.
dit heb ik gedaan dmv een netwerk bridge aan te maken. het gekke is dat ik dat eerder al had gedaan en toen werkte het niet.

Platvoet
22 oktober 2010, 11:44
Hallo,

Op Halo Reach staat dat ik CLOSED NAT heb, terwijl ik OPEN hoor te hebben. Alle poorten staan goed, heb ik dmv deze site gedaan: portforward.com. Upnp is enabled. Ik heb geen idee waarom die dan CLOSED aangeeft. Ik heb draadloos netwerk, een Thomson 787.
Iemand een idee?

CheesieOnion
22 oktober 2010, 18:36
Hallo,

Op Halo Reach staat dat ik CLOSED NAT heb, terwijl ik OPEN hoor te hebben. Alle poorten staan goed, heb ik dmv deze site gedaan: portforward.com. Upnp is enabled. Ik heb geen idee waarom die dan CLOSED aangeeft. Ik heb draadloos netwerk, een Thomson 787.
Iemand een idee?

Ik heb ook dat draadloos modem, je moet zorgen dat je XBOX een statisch Ip heeft, in de beginpost staat uitgelegd hoe je dat doet, kun je ook even kijken op portforward.com. Je moet wel zorgen dat je die poorten in je router toewijst aan je xbox en niet aan je pc.

Melbuuln
22 oktober 2010, 19:03
Ik heb ook dat draadloos modem, je moet zorgen dat je XBOX een statisch Ip heeft, in de beginpost staat uitgelegd hoe je dat doet, kun je ook even kijken op portforward.com. Je moet wel zorgen dat je die poorten in je router toewijst aan je xbox en niet aan je pc.

Hier in staat ook zo'n ding maar deze werkt gewoon met een dynamische ip-adress.
Heb alleen de UPnP aangevinkt en kan zonder problemen gamen op XBL.

iSn1PeDuTcHk1Dz
24 oktober 2010, 07:10
Nou, ik heb dus moeilijkheden met mijn Xbox; mijn NAT-type staat op open, maar ik kan nog steeds geen vrienden joinen (ook niet zij die moderate internet hebben.)
Maar het zou er dus mee te maken kunnen hebben dat ik beneden een experiabox van KPN heb staan, en aangezien ik op zolder (waar mijn Xbox staat) geen bereik heb, en boven een Range extender van, als ik het wel heb, Linksys?
Ik ben er nu echt goed ziek van- ik kan slechts één iemand van mijn vrienden joinen, die NAT-open heeft, en als ik als Clan-leader dus iets met mijn clan wil gaan doen, MOET die host zijn of ik kan niet meedoen =/

Alvast bedankt voor de beginpost, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

DiaL
24 oktober 2010, 10:01
De experiabox van KPN blijkt spijtig genoeg sowieso wel een ondankbaar apparaat te zijn als het op xbox live aankomt, veel mensen hebben NAT problemen. Het vreemde is dat jouw NAT open aangeeft, wat in principe gewoon betekent dat inderdaad de correcte poorten open staan en er geen probleem zou mogen zijn met xbox live dataverkeer.

Kan je misschien toch even het vragenformulier posten van de startthread zodat we wat meer informatie hebben over je opstelling. Het is me niet helemaal duidelijk, versta ik het goed dat je xbox wireless verbonden is maar dit m.b.v. een Linksys range extender?

Is het praktisch mogelijk om even je xbox rechtstreeks in je modem(/router combo) in te pluggen en gewoon te kijken of je het host probleem nog steeds ondervindt? "Normaal" gezien is het zo dat als jouw NAT open is, het (host/party/chat/join) probleem zich bij iemand anders situeert.
Heb je dit echt bij veel mensen of slechts bij 1 of 2, en wonen die toevallig erg vlak bij je, met eenzelfde ISP?

Platvoet
25 oktober 2010, 17:35
Hallo,

Iemand een idee?

Iemand nog suggesties?
Zelf denk ik dat het aan internettende buren ligt, omdat de xbox live verbinding rond 5/6 uur steeds verbreekt en NAT van OPEN naar CLOSED verandert. Maar hoe los ik dit op?

XBOX heeft trouwens een dynamic ipadres

Bavihoane
27 oktober 2010, 12:13
Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: warning! upstream bandwidth bij halo reach
Welke provider?: ziggo
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 120 Mbit down, 10 Mbit up

Modem

Welk merk modem heb je?: ubee
Modem type?: EVM 3200
USB/ Ethernet?:??

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ??
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: windows

Router

Welk router type?: WL 173 v1
Welke firmware?: ??

De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: Warning Upstream Bandwidth, Suboptimal networking conditions will affect Matchmaking and gameplay
Wat heb je geprobeerd?: resetten
Waar stopt de test?: stopt niet
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): geen

Wat staat er bij NAT?: open

Fabricio
27 oktober 2010, 13:24
Mijn nat type gaat elke keer weer opnieuw op moderate
Dan doe ik hem weer open en 1 week ernaa is hij weer moderate
Hoe kan dat? |:-

Alvast bedankt

LePok
27 oktober 2010, 14:57
Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: kan bepaalde mensen niet joinen, sommige wel( parties en games) terwijl hun verder iedereen wel kunnen joinen. en ze kunnen mij ook niet joinen.
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: asl
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 100 Mbit down, 10 Mbit up

Modem

Welk merk modem heb je?: Experia modem van KPN
Modem type?: ?
USB/ Ethernet?:ethernet
Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ??
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: windows en avg

Router

Welk merk router heb je?: Linksys
Welk router type?: WRT120N
Welke firmware?: ??

De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: Als ik mensen wil joinen komt er te staan unable to connect to host. (met Modern warfare 2 en halo reach) deze mensen kunnen mij ook niet joinen terwijl hun wel iedereen verder kunnen joinen, dus het ligt echt aan mij!
Wat heb je geprobeerd?: resetten en unp aangezet
Waar stopt de test?: stopt niet
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): geen

Wat staat er bij NAT?: open!!! heel de tijd en constant! maar ze kunnen mij niet joinen en ik hun niet!

hoop echt dat iemand kan helpen!

sparkz
27 oktober 2010, 21:31
Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn netwerk testen geeft dat mijn NAT Moderate is
Welke provider?: Alice
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: uhm, heb een kabel van router naar xbox360
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 9.31mb download / .0.86mb upload

Modem

Welk merk modem heb je?: Netgear
Modem type?: WNR834B
USB/ Ethernet?: uhm geen idee

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: weet niet, hoe kan ik achterkomen

Router

Welk merk router heb je?: netgear
Welk router type?: WNR834B
Welke firmware?: i dont know
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: kabels

De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: mijn nat is moderate
Wat heb je geprobeerd?: router uit en aan, moden uit en aan, kabel uit xbox en in
Waar stopt de test?: test stopt bij xbox live
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): router uit en aan

Wat staat er bij NAT?: moderate

timmiejjhsz
28 oktober 2010, 19:20
Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Strict NAT
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 6.88 mb/s dl 0.87 mb/s upload

Modem

Welk merk modem heb je?: kpn experiabox zilver
Modem type?: Gigaset SX552 WLAN dsl
USB/ Ethernet?: ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Wat is dit?
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Zowieso windows, heb AVG aniti-virus.

Router

De Foutmelding

Wat is de exacte foutmelding?: Strict NAT
Wat heb je geprobeerd?: Heb de volgende ports geforward: UDP 80, UDP/TCP 3074. UPNP staat open.

Wat staat er bij NAT?: Strict!

Melbuuln
28 oktober 2010, 19:27
Gebruik altijd poorten of UPnP want beide tegelijk is alleen vragen om problemen.

Bij de ene werkt XBL perfect via Experia en beide de andere met de zelfde modem , instellingen en firmware werkt het helemaal niet.
Aankloppen bij KPN heeft geen zin omdat ze geen online gamen ondersteunen.

Er is nog een andere mogelijkheid en dat is de DMZ !
Weet alleen niet of deze functie ook aanwezig is in jouw modem !

Je moet het ip-adress van de Xbox360 toevoegen aan de DMZ.
Sla de instellingen op en haal dan de modem voor minimaal 30 seconden van de spanning.

Fardo
29 oktober 2010, 10:16
Handige post van de engineering blog: http://www.xbox.com/en-US/Live/EngineeringBlog/NATs-and-xbox-live

NATs and Xbox LIVE

http://nxeassets.xbox.com/shaxam/0201/00/d6/00d6734a-df78-4bca-a6cd-6cdf80e7c8d9.PNG?v=1#majorhavoc.PNG
Posted October 22, 2010 by: Adam Dare (SDET) - Major Havoc (http://live.xbox.com/en-US/MyXbox/Profile?GamerTag=major+havoc)
Have you run the Network Troubleshooter and had it warn you about having a Moderate or Strict NAT (Network Address Translation)? There is a lot of information on the Internet that explains how to configure routers to fix this issue—for example, the Xbox.com support article “Error: Your NAT type is set to strict (or moderate).” (http://support.xbox.com/en-us/pages/xbox-360/troubleshoot/kb/error-your-nat-type-strict.aspx?kbid=979000) But why is this necessary? Why is an Open NAT better than a Moderate or Strict NAT? To give you a better understanding of why one NAT type is better for gaming than another, in this post I give you a peek under the hood to see what happens at the network layer when Xbox 360 consoles try to connect and communicate with each other.
Network Connection

Before I look at the more complicated scenario of connecting and communicating through routers/NATs, I want to talk about what is necessary to make a network connection. Then we'll look at how NATs spice up things.
For the purposes of this discussion, a connection between two computers is described by two pieces of information:

The IP address of a computer.
The port number associated with that connection. Port numbers are how a computer associates a network connection with a process, namely a web browser. For example, web servers use port 80 to handle HTTP traffic. When you connect your web browser to a website, the browser uses the web server's IP address and port 80 to connect to the web service.NATs

NAT functionality in routers allows a single Internet-facing IP address to be shared by multiple network devices like computers. In addition, it adds a level of security by not allowing direct access to computers behind the NAT by other computers on the Internet. It does this by creating a port mapping table that maps internal IP addresses and port numbers to Internet-facing IP addresses and port numbers. This mapping table then is used to modify incoming and outgoing network traffic. These tables typically are generated dynamically. A new table entry is created every time a new outgoing connection is detected.
There are three types of NATs that we're concerned with on Xbox 360:

Open NAT, also referred to as Full-Cone NAT
Moderate NAT, also referred to as Port-Restricted NAT
Strict NAT, also referred to as Symmetric NATWe'll look at each type and see how connections are handled.
Open NATs

Now that we've covered a few basics, I'd like to dive into how Xbox 360 consoles interact with NATs. When NATs are in the networking equation, the first problem encountered is establishing a connection between Xbox 360 consoles because NATs only update their mapping tables on outbound connection attempts. This is where the Xbox LIVE Service comes in. The Xbox LIVE Service enables a technique called NAT Hole Punching. Here's how it works for Xbox 360 consoles behind Open NATs:

You connect your Xbox 360 to your router. Your Xbox is assigned an IP address, for example, 192.167.1.3.
You sign in to Xbox LIVE. Your Xbox 360 sends packets to Xbox LIVE on a specific port, for example, port 3074.
This connection is detected by your router (the NAT), and creates a new mapping entry for your Xbox, in this case IP address 192.167.1.3 and local port 3074 in the NAT mapping table. When it does this, the NAT assigns the connection a unique Internet-facing port number, for example 2000. This allows multiple Xbox 360 consoles and computers on the local network to use the same local port, but to still appear to be unique to machines on the Internet.
The Xbox LIVE Service receives the connection request from your Xbox, and it stores the IP address and Internet-facing port number of your Xbox for later use.
During the connection process, Xbox LIVE Service detects the NAT type of the router that your Xbox 360 sits behind, and stores it for later use.
You decide to play a multiplayer game with your friend, and your Xbox 360 needs to make a network connection to your friend's Xbox. Your Xbox queries Xbox LIVE Service to retrieve the IP address, Internet-facing port number, and router NAT type of your friend's Xbox.
Your Xbox 360 uses the NAT type information to determine how to attempt to connect to your friend's Xbox. In this case, an Open NAT.
Your Xbox 360 uses the IP address and port number to open a connection to your friend's Xbox.Here is an example of what each NAT mapping table could look like after connecting to Xbox LIVE Service:
Your Xbox 360 Open NAT mapping table:

Local IP address
Local port
Internet-facing IP address
Internet-facing port
192.167.1.3
3074
10.10.10.10
2000

Friend's Xbox 360 Open NAT mapping table:

Local IP address
Local port
Internet-facing port
192.167.2.5
3074
20.20.20.20
3000

The figure below shows what happens as network packets flow between the two Xbox 360 consoles after making a connection. Each network packet is modified as it goes through the NAT from the local network to the Internet and from the Internet to the local network.
http://nxeassets.xbox.com/shaxam/0201/73/d8/73d8c25a-7bef-4490-a697-3bb1388b5f90.JPG?v=1#ilm-704packetimagewhole.JPG

Moderate NATs

Moderate NATs try to be more secure by storing the source/remote port number in the mapping table along with the local IP address. All incoming network packets must have a destination port and a source port pairing that matches an Internet-facing Port/Allowed Source Ports mapping maintained in the receiving NAT mapping table. If there is no match, the network packet is rejected. See the mapping tables below.
Moderate NAT1 mapping table:
Local IP address
Local port
Internet-facing port
Allowed source ports
192.167.1.3
3074
10.10.10.10
2000
3074, 3000

Moderate NAT2 mapping table:
Local IP address
Local port
Internet-facing port
Allowed source ports
192.167.2.5
3074
20.20.20.20
3000
3074, 2000

Another way to think of this is to visualize the NAT as a post office. In that scenario, network traffic would be mailed letters and the NAT mapping table would be the directory the post office uses to figure out where to deliver mail. When processing a letter, the destination port number would be the name of the recipient, and the IP address would be the recipient's street address. An Openpost office will deliver a letter to any name and street address it knows about from any sender. It does not look at the sender's information. A Moderate post office will only deliver a letter if the destination name, the street address, and the name of the sender are present and linked in its directory.
With Xbox 360 consoles, Moderate NATs introduce a problem. More information is required about an incoming packet; Xbox LIVE Service does not have this information. In most instances there is a way to work around this requirement with a few small modifications to the Open NAT connection steps:

You connect your Xbox 360 to your router. Your Xbox 360 is assigned an IP address, for example, 192.167.1.3.
You sign in to Xbox LIVE. Your Xbox 360 sends packets to Xbox LIVE on a specific port, for example, port 3074.
This connection will be noticed by your router (the NAT), and it will create a new mapping entry for your Xbox, in this case IP address 192.167.1.3 and local port 3074 in the NAT mapping table. When it does this, the NAT will assign the connection a unique Internet-facing port number, for example, 2000. This allows multiple Xbox 360 consoles and computers on the local network to use the same local port but to still appear to be unique to machines on the Internet.
The Xbox LIVE Service receives the connection request from your Xbox 360, and it stores the IP address and Internet-facing port number of your Xbox for later use.
During the connection process, the Xbox LIVE Service detects the NAT type of the router that your Xbox 360 sits behind, and stores it for later use.
You decide to play a multiplayer game with your friend, and your Xbox 360 needs to make a network connection to your friend's Xbox. Your Xbox queries the Xbox LIVE Service to retrieve the IP address, Internet-facing port number, and router NAT type of your friend's Xbox.
Your Xbox 360 uses the NAT type information to determine how to attempt to connect to your friend's Xbox, in this case, a Moderate NAT.
NEW: Your friend's Xbox 360 is notified by the Xbox LIVE Service that your console wants to make a connection.
NEW: Both Xbox 360 consoles send an initiator packet to each other using the IP addresses and port numbers stored on Xbox LIVE Service. The initiator packet causes the NAT for each Xbox 360 to add an IP address, local port, and destination/remote port to its mapping table.
NEW: Xbox 360 consoles now can open a connection to each other as each NAT mapping table contains the information necessary to allow the network packets to come through.Once this process is complete, the network packets flow between the consoles just like the diagram shown above for Open NATs.

Strict NATs

Finally, there are strict NATs. This is the most secure and most restrictive NAT type. It stores the remote IP address and port number in the NAT mapping table. This means that each remote device connecting through a Strict NAT gets its own Internet-facing port number. Because NAT Hole Punching relies on NATs allowing multiple devices to communicate through a single Internet-facing port number, NAT Hole Punching does not work with Strict NATs.
Open NAT1 mapping table:
Local IP address
Local port
Internet-facing port
192.167.1.3
3074
10.10.10.10
2000

Strict NAT2 mapping table:
Local IP address
Local port
Internet-facing port
Remote IP address
Remote port
192.167.2.5
3074
20.20.20.20
3000
10.10.10.10
2000

Returning to the post office analogy, a Strict post office requires knowing the sender name and street address for all incoming letters. It maintains a map that links sender names and street addresses to destination names and addresses. Any letter that does not match one of its sender/destination entries is rejected.
The net result of this is that Xbox 360 consoles behind Strict NATs can connect only with Xbox 360 consoles behind Open NATs. The Strict NAT can use the information stored on the Xbox LIVE Service to directly connect to the remote Xbox 360 through the Open NAT because the Open NAT doesn't look at source information. The matrix below shows which NAT types can connect to each other.
http://nxeassets.xbox.com/shaxam/0201/1a/1e/1a1e56b7-3057-4109-9694-8461558b7655.JPG?v=1#ilm-704NATconnectiontypes.JPG

Meira15
2 november 2010, 09:20
Het Probleem
NAT staat op stict waardoor ik niet met al mijn vrienden online fifa kan spelen en ook niet met ze kan praten!
Nadat het vanmiddag was gelukt om me NAT op Open te krijgen kan ik nu niet meer online als er iemand ook het internet gebruikt (terwijl NAT enabled is)
Welke provider?:
Sitecom is me router, Ziggo is volgens mij me provider (hoe check ik dit?)
-
40mb/s download - 8.9 mb/d upload
Modem
Sitecom WL-342 (300N Wireless Router)
Welk merk modem heb je?:
.
Modem type?:
?
USB/ Ethernet?:
Ethernet
Internet Delen / ICS

Norton (maar staat uit)

Router
SiteCom WL-342
Sitecom
Welk router type?:
WL-342 (300N wireless)
Welke firmware?:
v0.03
Ethernet
De Foutmelding
Geen Xbox Live verbinding
your nat type is strict
Wat heb je geprobeerd?:
router gereset upnp aan en uitgezet
Waar stopt de test?:
xbox live connection
Router Rebooten (gedaan)

nee

Wat staat er bij NAT? strict,

bozz
10 november 2010, 20:03
naar aanleiding van mijn posts hier: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=140437&page=3

NAT eindelijk OPEN gekregen (portforwarden firewall rules etc) gaatie vanzelf weer naar moderate na verloop van tijd omg omg omg...
kan er geen touw meer aan vast knopen.
Wat een faal router is dat zeg.... niet te zuinig al paar jaar bezig met dit gezeik...

Misschien een optie om een andere router te halen ? suggesties ? (wireless en voip functies)

jordyqwerty
12 november 2010, 11:59
Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Kan niet connecten met enkele vrienden, dit kon met de vorige router wel. Heb nu dus een nieuwe router omdat mijn broertje ook een xbox heeft aangeschaft, hierdoor moesten we een router kopen die geschikt was voor xbox live zodat bij ons alle2 de nat op open stond.
Welke provider?: Tele2
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Snel genoeg

Modem

Welk merk modem heb je?: Davolink
Modem type?: DV201-AMR

Internet Delen / ICS

Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: MSE

Router

Welk merk router heb je?: Netgear
Welk router type?: WNDR3700
Welke firmware?: Nieuwste

De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: Can't connect to XBOX Live Party
Wat heb je geprobeerd?: uPnP, port forwarding, DMZ
Waar stopt de test?: Nergens
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Alles al geprobeerd

Wat staat er bij NAT?: Open

Rezelman
13 november 2010, 11:28
Hi,

Ik heb nu al een tijdje een probleem met mijn NAT.
Mijn NAT is strict en daarom kan ik geen party's joinen op xbox live etc.

Ik heb al geprobeerd om mijn IP adres van mijn xbox naar statisch om te zetten en dan poorten open te zetten voor Xbox live. Dit werkt echter nog steeds niet.

Verder veranderd op 1 of andere manier mijn IP van mijn xbox en PC en laptop automatisch en dan is mijn nat weer strict.

Bijvoorbeeld: ik had toen ik CoD: Black Ops had gekocht een open nat.
Toen had ik IP adress van de xbox op automatisch staan en was toen: 192.168.1.73
Nu hij opeens veranderd is staat hij op 192.168.1.78
Ik heb mijn poorten al veranderd naar dat IP adres maar zonder effect.

Ik weet niet of dit er nog iets mee te maken heeft maar: Als ik een spel opstart staat er eerst ''Signed in to Xbox Live'' en daarna ''Disconnected from Xbox Live'' en daarna weer ''Signed in to Xbox Live'' . Geen idee wat dit is.

Weet iemand wat hier aan de hand is of weet je een oplossing? Reageren graag!

Alvast bedankt,

-Rezelman

averagegamer
13 november 2010, 13:38
Hey,
Ik heb hier een tijdje geleden gepost omdat ik problemen had met online gamen op de Xbox doordat we over zijn gestapt naar KPN Glasvezel.

Eerste probleem was dat mn poorten op strict stonden en KPN zelf geen oplossing had. Ik heb toen zelf met knutselen met het progje Simple Port Forwarding de poorten open gekregen, maar ik kreeg toen hier de reactie dat mn dhcp te kort was, 1 dag. Ik heb daar toen geen problemen mee gehad, maar met Black Ops kom ik niet in een match en als ik er wel inkom heb ik maar 2 gele streepjes.

Eerst waren mn poorten nog wel open en was de xbox live connection test goed, maar nu deed ik hem weer en blijkt dat mn poorten op strict staan. Misschien komt dat omdat die dhcp op 1 dag staat.

Hoe kan ik nu mijn poorten weer terug open zetten en ook meteen die dhcp verlengen? Als het goed is moeten de instellingen van de poorten nog goed staan in Simple Port Forwarding.

Ik heb toen ook van alles lopen prutsen in mn router, maar dat had toen niet echt effect.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Alvast bedankt.

Delphiki
13 november 2010, 14:10
je moet zowieso als je handmatig poorten forward geen DHCP gebruiken.

want je forward dan een poort naar een ip adres en die lease kan dus nu een dag veranderen.

je moet gewoon een vast ip wat buiten je dhcp range ligt aan de 360 geven

MegaHerz
18 november 2010, 12:32
Ik heb weer wat gevonden voor de mensen met een telfort abbonoment in combinatie met een zxyel modem het type hw da1. Als je telfort gewoon bel en zeg tegen ze dat het om xbox gaat en de NAT dan kan je een nieuwe modem krijgen van ze geheel kosteloos en die zou dan wel goed zijn. Maar je gaat wel weer een jaar contract aan als je dat doe.

KiR
18 november 2010, 16:23
@megaherz.

Klinkt op zich goed. Mijn/ons abonnement is rond januari weer voorbij en op het internet ''ansich'' heb ik niet veel aan te merken...maar idd dat modem waar jij het over hebt is echt om te huilen...heb je eindelijk NAT open is het 5 minuten later weer verziekt..+ dat het modem sporadisch even een 10 tellen pauze neemt.

Dus op zich is het een optie om daar te verlengen met een nieuwe router. Heb jij deze inmiddels ook? Zo ja....om welke router gaat het dan?
Ik wil hoe dan ook binnen nu en een niet te lange tijd een fatsoenlijke router kopen....eentje waarbij je wel met de vinkjes upnp het NAT verhaal op OPEN kan krijgen.

Daar nog tips voor?

MegaHerz
18 november 2010, 17:37
@megaherz.

Klinkt op zich goed. Mijn/ons abonnement is rond januari weer voorbij en op het internet ''ansich'' heb ik niet veel aan te merken...maar idd dat modem waar jij het over hebt is echt om te huilen...heb je eindelijk NAT open is het 5 minuten later weer verziekt..+ dat het modem sporadisch even een 10 tellen pauze neemt.

Dus op zich is het een optie om daar te verlengen met een nieuwe router. Heb jij deze inmiddels ook? Zo ja....om welke router gaat het dan?
Ik wil hoe dan ook binnen nu en een niet te lange tijd een fatsoenlijke router kopen....eentje waarbij je wel met de vinkjes upnp het NAT verhaal op OPEN kan krijgen.

Daar nog tips voor?

Niet verder prutsen want dat verhaal van jou klopt en je kan er geen zak aan doen. Dus morgen die gasten bellen als ik jou was en je hoeft alleen maar xbox te zeggen en je krijgt een nieuwe modem met 2 weken. Ik heb het zelf vandaag gedaan, want met het i net van telfort is opzich niks mis mee. Je hoeft niet te wachten tot januari en iedereen zegt dat die nieuwe modem meteen goed werkt die je dan krijg probleem opgelost. Lees het telfort forum is zou ik zeggen

http://forum.telfort.nl/topic7527.html

Ik weet wel hoe je die modem waar jij het over heb op open kan krijgen maar werkt niet bij iedereen.

Firewall allebei uit UpNp allebei vinkjes aan en dan naar tools maintenance en dan restart

CimbomStar
18 november 2010, 18:12
Hallo allemaal,
Ik heb een paar maanden er last van. Mijn NAT = open maar ik kan geen matches vinden met black ops maar ik kan wel iedereen joinen. ik had het zelfde probleem al met MW2.
Ik ben naar game mania gegaan ze zeiden dat het aan me internet ligt.
Maar eerst konde ik wel matches vinden, maar toen had ik een andere router. Nu ik een nieuwe heb kan ik geen matches vinden maar de snelheid van de router is wel dezelfde als die oude van mij..
Wie kan mij helpen of heeft de zelfde probleem???
Alvast bedankt

KiR
19 november 2010, 00:04
@megaherz!
Thx voor de tips:)
Ik ga als ik weer thuis ben eerst even die stappen van jou proberen. Mocht dat niet werken dan zal ik telfort eens een belletje geven:)

Groetjes

vvh
21 november 2010, 16:38
Hallo,

ik heb het volgende probleem:
ik heb een Speedtouch 716 router met ADSL van Xs4all. Ik kan gewoon verbinding maken met xboxlive en ik kan ook spelen met een spel als GTAIV maar als ik het probeer met Fifa of met Halo Reach werkt xboxlive niet meer. Mijn poorten staan open en ik heb ook het hele TCP en UDP gebeuren ingevoerd maar toch wil het niet echt werken.

alvast bedankt

vvh
21 november 2010, 16:39
Hallo,

ik heb een Speedtouch 716 router met ADSL van Xs4all. Ik kan gewoon verbinding maken met xboxlive en ik kan ook spelen met een spel als GTAIV maar als ik het probeer met Fifa of met Halo Reach werkt xboxlive niet meer. Mijn poorten staan open en ik heb ook het hele TCP en UDP gebeuren ingevoerd maar toch wil het niet echt werken.

alvast bedankt

hayabusa halo
22 november 2010, 18:24
Oke wtf,,

Ik speel Halo: Reach, opeens xbox live disconnected.
En nu kan ik niet meer inloggen..
En als ik die test doet krijg ik meteen een rode kruist tussen xbox 360 en network..

Weird stuff

M_rijn
23 november 2010, 13:01
Hallo,

alvast bedankt

Ik heb hetzelfde probleem: Speedtouch 716 modem/router (van KPN) en met geen enkele game problemen online behalve met:
Halo 3, Halo Reach & CoD Black Ops

MW1 & 2 werken bijvoorbeeld wel prima (xbox & ps3 )

Normaal staat mijn router op uPnP en werkt alles vlekkeloos (NAT=open), behalve bij deze 3 spellen dus. Ik heb nu ontdekt dat als ik uPnP uit zet, en handmatig de xbox live poorten foreward ik wel online kan met CoD Black Ops, maar NAT staat dan op Strict met alle problemen van dien (geen xbox life parties, geen chat, erg moeilijk om lobbies te vinden)

Wie o Wie heeft er ervaring met deze router?
- Ligt het aan de firmware? (volgens mij wordt deze automatisch bijgewerkt door kpn)
- Waarom werkt uPnP niet met alleen deze spellen?
- Is er een manier om NAT open te krijgen met manual port forwarding en zonder uPnP?

maxje1992
23 november 2010, 15:06
http://www.youtube.com/watch?v=15F30rShURc&feature=related

Alles gevolgd op dit filmpje, alleen heb ik 1 probleem. Mijn IP adress wisselt elke keer. Ene keer is het 192.168.2.5, dan weer 2.1, dan weer 2.9.

Iemand enig idee?

SolaCe
23 november 2010, 15:11
Als je een vast IP wil hebben, moet je in je router een Static IP instellen, geen Dynamic zoals je nu hoogst waarschijnlijk hebt.

KiR
23 november 2010, 15:11
Ik denk dat je vergeten bent je IP adres op je xbox handmatig in te stellen....Hij staat nu op automatisch, dus dan zal die af en toe wisselen.
Deze stap overgeslagen dus...
http://img44.imageshack.us/img44/8629/voorbeeld.jpg

Dat nog even veranderen dus

Edit, wat SolaCe zegt kan ook het geval zijn...

maxje1992
23 november 2010, 15:41
Ik denk dat je vergeten bent je IP adres op je xbox handmatig in te stellen....Hij staat nu op automatisch, dus dan zal die af en toe wisselen.
Deze stap overgeslagen dus...
http://img44.imageshack.us/img44/8629/voorbeeld.jpg

Dat nog even veranderen dus

Edit, wat SolaCe zegt kan ook het geval zijn...

Maar wat moet ik invoeren bij manueel IP adres als hij elke keer veranderd?

En een optie om 't IP adres te veranderen in de router, kan ik ook niet vinden.

KPN experia box -.-

Btw, dit staat bij status.

Status

Internet

Connection status: Connected (13:06:48:16)
IP address: 86.88.222.128
Local Network

IP address: 192.168.2.1
DHCP Server: Enabled (7 clients)

Mvg, Max.

2.1 ingevoerd bij manueel, ook ipconfig /all gedaan, daar kwam 2.4 naar boven, die ook ingevoerd. Nog steeds niks.

maxje1992
23 november 2010, 16:49
SORRY VOOR DUBBEL POST!!!! MAAR IK BEN ECHT BLIJ:DDDDDD

EINDELIJK, ZO VEEL HEB IK GEPROBEERD!!!!:DD:DD:D:D:D:D: :b::b::b::b::b:

wat heb ik gedaan:

mijn automatische settings die op xbox stonden heb ik neergeschreven, daarna DEZELFDE settings in MANUEL gezet, de DNS servers; primary 8,8,8,8 en secondary 8,8,4,4.

Daarna de router starten en nu heb ik geen enkele foutmelding meer^^

:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Frangster
24 november 2010, 08:40
Ik heb echt hulp nodig. Ik loop nu al meer dan een jaar te kloten en eigenlijk moet dit maar eens afgelopen zijn. Ik zal zo duidelijk mogelijk de situatie beschrijven.

Ik heb thuis twee Xboxen staan. Een oud modelletje en een Slim. In eerste instantie maken beide machines gebruik van mijn wireless Internet. Beide machines zijn voorzien van een Gold account en komen netjes op Xbox Live. Waar het echter mis gaat is als mijn vriendin en ik afzonderlijk van elkaar willen spelen over Xbox Live.

Waar het op neerkomt, is dat de Xbox die het eerste aangezet wordt de "open" verbinding krijgt en de andere console wordt zonder pardon op "Strickt" gezet. Ik kom Party's niet in en het is onmogelijk om met mensen uit mijn vriendenlijst te spelen. Als mijn vriendin een party host en mij een uitnodiging hiervoor stuurt, kom ik wel een party in en kan ik opeens wel met mijn vrienden praten. Als mijn vriendin een game host (bijvoorbeeld Word at War) kan ik deze zonder problemen joinen zelfs als hier andere mensen bijzitten.

Ondanks dat mijn verbinding op "strickt" staat, kan ik de meeste openbare multiplayer potjes vreemd genoeg wel gewoon joinen. Alleen met vrienden gaat het dus mis en krijg ik meldingen zoals "Can't connect to Party", "There may be network problems" of "The game (session) is no longer availible".

Ik maak gebruik van een Tele 2 Davolink-2020 router en dit is wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

* Mijn oude Xbox voorzien van een netwerk kabel ipv een draadloze ontvanger
* Beide Xboxen hebben een vast IP adres gekregen
* Beide Xboxen heb ik van Automatic naar Manual gezet mbt netwerkinstellingen
* Ik heb alle mogelijke poorten opengezet, maar het lijkt totaal geen effect te hebben op beide consoles
* Ik heb een DMZ regel aangemaakt met een vast IP adres (helaas kan ik maar 1 IP adres toevoegen).
* De router meerdere malen herstart

Heeft er hier iemand nog enige idee wat ik nog zou kunnen doen om dit een keer werkend te krijgen? Mocht het niet kunnen met deze router, wat is dan de beste route om te bewandelen? Een andere (betere) router aanvragen bij Tele 2? Deze router ondersteund geen upnp en wellicht dat hier het probleem zit. Zucht, het moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn?

Alvast bedankt!

Fardo
24 november 2010, 09:02
2 xbox'en en problemen .. dit ligt aan je router. Deze is niet compatible. Wat je kan doen is deze vervangen voor een router welke door ms gesupport wordt .. windows 7 compatible routers ondersteunen xbox live op meerdere xbox'en. Met meerdere xbox'en kan je geen port forward of dmz gebruiken. Dit werkt alleen als je maar 1 xbox hebt.

Je moet dus je router gaan vervangen. Vervolgens upnp gebruiken.

Deze routers worden ondersteund: http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/nl-NL/Browse.aspx?type=Hardware&category=Networking&subcategory=Wireless%20Routers&compat=certified

Deze kunnen meerdere xbox'en aan
http://farm5.static.flickr.com/4086/5203305043_fc0615e16c_z.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5010/5203304947_300b9abf72_z.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5045/5203902858_b00b30ffb5_z.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5044/5203304801_819be41306_z.jpg

De reden dat je niet met je vrienden kan joinen is waarschijnlijk doordat jouw vrienden ook problemen hebben (moderate of strcit nat)

http://nxeassets.xbox.com/shaxam/0201/1a/1e/1a1e56b7-3057-4109-9694-8461558b7655.JPG?v=1#ilm-704NATconnectiontypes.JPG

Frangster
24 november 2010, 09:33
2 xbox'en en problemen .. dit ligt aan je router. Deze is niet compatible. Wat je kan doen is deze vervangen voor een router welke door ms gesupport wordt .. windows 7 compatible routers ondersteunen xbox live op meerdere xbox'en. Met meerdere xbox'en kan je geen port forward of dmz gebruiken. Dit werkt alleen als je maar 1 xbox hebt.

Je moet dus je router gaan vervangen. Vervolgens upnp gebruiken.

Deze routers worden ondersteund: http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/nl-NL/Browse.aspx?type=Hardware&category=Networking&subcategory=Wireless%20Routers&compat=certified

Deze kunnen meerdere xbox'en aan
http://farm5.static.flickr.com/4086/5203305043_fc0615e16c_z.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5010/5203304947_300b9abf72_z.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5045/5203902858_b00b30ffb5_z.jpg
http://farm6.static.flickr.com/5044/5203304801_819be41306_z.jpg

De reden dat je niet met je vrienden kan joinen is waarschijnlijk doordat jouw vrienden ook problemen hebben (moderate of strcit nat)

Bedankt voor het antwoord, maar kan ik zomaar die Tele 2 router vervangen? De telefoon wordt hier namelijk ook mee geregeld.

Fardo
24 november 2010, 09:35
Dit moet je vragen aan tele 2.. Mogelijk kunnen ze de router functie uit zetten en de modem in bridge mode zetten, zodat jij een andere router kan kopen en deze kan gebruiken. Maar deze vraag kan alleen je ISP (internet service provider) beantwoorden

Frangster
24 november 2010, 10:04
Dit moet je vragen aan tele 2.. Mogelijk kunnen ze de router functie uit zetten en de modem in bridge mode zetten, zodat jij een andere router kan kopen en deze kan gebruiken. Maar deze vraag kan alleen je ISP (internet service provider) beantwoorden
Net gebeld met de techinische *kuch* *kuch* ondersteuning van Tele 2. Buiten het feit om dat ik nog nooit zo slecht geholpen ben door een helpdesk, kwam het erop neer dat ik "pech" had en vanaf de Tele 2 kant kon men niets voor mij betekenen.

Volgende vraag, weten jullie een provider die wel een degelijk modem kan leveren die wel aan mijn eisen kan voldoen? Tele 2 is natuurlijk exit na vandaag, dat begrijpen jullie wel.

M_rijn
24 november 2010, 10:10
Voor iedereen met een Speedtouch 716 modem en problemen met sommige games (Black ops & hala bijvoorbeeld):

Update de firmware van de modem naar R 6.2.T.2!

Download hier:
http://www.speedtouch.nl/software.html#716

en ook de configuratie wizard voor die firmware (om na de update je router opnieuw in te stellen):
http://www.speedtouch.nl/downloads/ST7xx_config_nl_R6x_v18.exe

Fardo
24 november 2010, 11:17
Ik ben persoonlijk zeer tevreden met ziggo (kan je je eigen router gebruiken)

KiR
24 november 2010, 11:27
Kun je niet altijd een router naar keuze gebruiken?
Stekker uit de muur in je router en klaar toch?
Of werkt dat niet zo? Moet namelijk nog een andere router ipv dat ellendige Zyxel ding van telfort......

Fardo
24 november 2010, 11:30
hangt van je provider af als je alles in 1 abbo's hebt dan is het soms wat lastiger

KiR
24 november 2010, 12:28
Oh op die manier. Hier is het enkel een internet abo. Dus zou moeten werken denk ik.

Bryn
28 november 2010, 16:35
Hé allemaal

Heb een probleem met mijn zyxel P-2602HW-D1A.
Upnp staat ingeschakeld en heb ook de 4 ports geforward, maar nog steeds is de NAT moderate.
Weet iemand wat hier aan gedaan kan worden?

alvast bedankt

KiR
28 november 2010, 16:50
Ligt aan de router zelf. Internet staat er vol mee. Lees dit topic maar eens een stukje terug. Bijvoorbeeld quote van hieronder.
Heb nu zelf een verlenging aangevraagd bij telfort(daar is het probleem dus bekend) en krijg daarbij een nieuw modem waarmee het wel moet lukken.

Niet verder prutsen want dat verhaal van jou klopt en je kan er geen zak aan doen. Dus morgen die gasten bellen als ik jou was en je hoeft alleen maar xbox te zeggen en je krijgt een nieuwe modem met 2 weken. Ik heb het zelf vandaag gedaan, want met het i net van telfort is opzich niks mis mee. Je hoeft niet te wachten tot januari en iedereen zegt dat die nieuwe modem meteen goed werkt die je dan krijg probleem opgelost. Lees het telfort forum is zou ik zeggen

Ik weet wel hoe je die modem waar jij het over heb op open kan krijgen maar werkt niet bij iedereen.

Firewall allebei uit UpNp allebei vinkjes aan en dan naar tools maintenance en dan restart

Bryn
28 november 2010, 16:56
oke, dank je
zal maar is gewoon bellen dan

KiR
28 november 2010, 17:03
Ja, doe dat!
Ik zal tzt mijn bevindingen ook posten. Kijken of het inderdaad een oplossing is of niet.
Hoop het:)

tijjani85
3 december 2010, 10:47
ik heb sinds kort een xbox 360 en probeer ook online te gamen echter werkt dat niet.
als ik alle instellingen in de xbox op automatische laat staan dan kan ik wel inloggen op xbox life en op de marketplace dingen downloaden enzo
als ik via cod bo online wil gamen of chatten dan doet hij het niet.
nu heb ik op internet overal gezocht hoe ik dit moet aanpassen en dan zou ik poorten en mijn NAT moeten open stellen maar ik krijg het niet goed.
ik heb als modem een thompson TG712 met als provider Online.
hij staat gedraad aangesloten.
kan iemand mij hierbij helpen????

MegaHerz
3 december 2010, 16:40
Ja, doe dat!
Ik zal tzt mijn bevindingen ook posten. Kijken of het inderdaad een oplossing is of niet.
Hoop het:)

Nou jongens ik heb die nieuwe modem ontvangen van telfort. Ik heb niks in hoeven stellen. Heb live getest en meteen op open

MisticDaywalker
6 december 2010, 16:51
Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: nat type staat ops trict
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 10361 Kbps.

Modem

Welk merk modem heb je?:
Modem type?:
USB/ Ethernet?:

Internet Delen / ICS

Welke Firewall heb je Mc Afee

Router

Welk merk router heb je?: AVR
Welk router type?: ARV7519
Welke firmware?:
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ehternet

De Foutmelding
Wat heb je geprobeerd?: UPnP Enabled zette
Waar stopt de test?: hij stond toen op open maar het is weer naar strict gegaan

Als je iemand niet kan zien of horen: kan bij niemand in de party komen.

Wat staat er bij NAT?: strict

blend
6 december 2010, 19:52
Het Probleem

Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:8000 kbits/sec (speedtest.net)

Modem

Welk merk modem heb je?: live box wanadoo (hele oude)
Modem type?: wanadoo livebox
USB/ Ethernet?: ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: geen idee

Router

Welk merk router heb je?:sweex lw055
Welk router type?: lw055
Welke firmware?: geen idee ?

De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: nat type is moderate wil em open zetten.
Wat heb je geprobeerd?: via me laptop te bridgen maar lukt ook niet
Waar stopt de test?: bij het einde als k kijk of die open is of niet

Wat staat er bij NAT?: moderateArchief:
Deel 1
Deel 2

takayna
7 december 2010, 17:58
hoi! heb hem ook in de bovenste topic gegooid , maar denk dat daar niemand echt naar kijk.. dan maar hier !!

Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: 9 van de 10 x geen live party/ weg vallen van game..
Welke provider?: telfort
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: via de modem/router, gaat kabel naar kasje in stopcontact, en bij mijn kamer weer kastje in stopcontact die kabel gaat naar xbox. ( rechtstreekste verbinding via de router/modem) zelfde probleem
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: geen i/d..

Modem

Welk merk modem heb je?:ZyXeL
Modem type?:P-2602HW-D1A
USB/ Ethernet?:ethernet ?

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ....geen idee
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: avg op mijn eigen laptop..en iets zelfs van windows
Router

Welk merk router heb je?: zyxel..zelfde als modem
Welk router type?:P-2602HW-D1A
Welke firmware?:V3.40(AJZ.6)b4_20100921
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: uhm.. bij de router hebben we een plugin kastje voor kabel die in stopcontact gaat en hier op me kamer zelfde verhaal maar dan komt t vnuit de kastje naar mn xbox.. xbox geeft aan bedrade verbinding. ( via het stroomnet )

De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: als ik test connection doe, maar limit verbinding.. 9 van de 10 x geen party joinen..of join game session ( cod black ops..)
vaak tijdens het spelen val ik weg .. connection lost etc.. of als ik de host ben , gaat de hele server plat..:9
Wat heb je geprobeerd?: de UpNP open gezet, firewall open gegooid.. geprobeerd te kloten met de nat forward poorten?? 80 , 88 3074 etc.. kan GEEN enkel poort open zetten, zoals (TCP/UDP).. hij zet ze allebei open..(contact met de zyxel opgezocht.) uhmm directe verbinding met de router.. niks..
gereset..
kabels eruit, erin..

handmatige ip op xbox zelf neer gezet en deze ip bij nat geport-forward..
Waar stopt de test?:bij test xbox bij het laatste ereld bolletje komt een !
nat poorten opgengooie

Wat staat er bij NAT?: geen idee waar ik dat zie..

alvast bedankt!

zeg aub niet ga naar die portforward site..en check de modem en doe het na.. of youtube filmpjes.. heb té veel geprobeerd .. niks werkt ? weet ook niet ckr welk ip ik moet invulle bij de NAT..toch van de xbox?..:o

v Creature
7 december 2010, 19:00
Beste internet deskundige,

Een vriend van mij ervaart wat problemen met zijn internet, nu is alles bij hem draadloos aangesloten. Laptop/xbox.

Na een reset van de router, een Belkin router. Is er geen connectie meer met de laptop en xbox, dit is logisch neem ik aan?

Nu moet er opnieuw verbinding worden gelegd, maar nu is de grote vraag. Zijn verbinding valt telkens weg bij zijn xbox. Deze is met behulp van een wireless adapter aangesloten.

Hoe kan het dat deze verbinding telkens wegvalt? Enkele suggesties werken..
-----
Het Probleem[/size][/b]

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: wegvallen van netwerk
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: draadloos
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: -

Modem

Welk merk modem heb je?: -
Modem type?: - USB/ Ethernet?: draad

Internet Delen / ICS

Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: AVG FREE

Router

Welk merk router heb je?: Belkin
Welk router type?: f5d9230-4
Welke firmware?: 3.02.76

De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?: ja xbox live wordt er uitgegooid
Wat heb je geprobeerd?: alles herstarten Waar stopt de test?: xbox live connection
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): herstarten router

Wat staat er bij NAT?:Archief: MODERATE

Melbuuln
7 december 2010, 20:39
Wegvallen van een verbinding kan veel oorzaken hebben.

1. Zijn draadloze netwerk wordt weg gedrukt door die van de buren.
* Kies een andere uitzendkanaal , bijvoorbeeld 1 of 11.
2. Probeer of de verbinding stabiel is met een simpele 64bit encryptie (10 cijfers/letters).

Voor XBL moet hij even de instellingen van de Belkin controleren en kijken of de UPnP aanstaat.
Aanzetten > Instellingen opslaan > Router opnieuw opstarten.

MisticDaywalker
9 december 2010, 11:12
UPnP gebruiken of de poorten open werkt bij niet wat kan ik dan doen?
want de mijne gaat dan wel op open en even later is die weer op strict. en dan blijft weer op strict srtaan:(

KiR
9 december 2010, 11:57
hoi! heb hem ook in de bovenste topic gegooid , maar denk dat daar niemand echt naar kijk.. dan maar hier !!

Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: 9 van de 10 x geen live party/ weg vallen van game..
Welke provider?: telfort
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: via de modem/router, gaat kabel naar kasje in stopcontact, en bij mijn kamer weer kastje in stopcontact die kabel gaat naar xbox. ( rechtstreekste verbinding via de router/modem) zelfde probleem
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: geen i/d..
blabla verhaal continues!

Hoi! Ik heb dezelfde problemen gehad, en het probleem zit hem in de Router zelf. de zyxel die jij beschrijft! Met dit apparaat krijg je je NAT settings niet op open en daardoor blijf je aanmodderen met het connecten met vrienden/party's/servers alles.....eeen groot drama! Ik heb het zelf namelijk ook gehad. Totdat iemand mij op dit forum op dit topic wees
Het probleem met deze router is dus bij Telfort bekend en je kan proberen om een nieuwe router bij hun aan te vragen. Wederom een zyxel, maar deze werkt wel naar behoren!
Ik heb de mijne net een paar dagen binnen en hier is het probleem opgelost!!\o/ Dus geen gedonder meer met joinen van party's en servers!
Heb bij ons het abonnement verleng(kwam zo uit, omdat we er al een jaar op hadden zitten. Heb dit dus samen met een nieuwe router aangevraagd)

Succes