PDA

View Full Version : x box live niet dit jaar in nederland!!!

beuker(sr)
25 juli 2002, 09:20
:'( treurig nieuws zojuist ontvangen....x box live zal wel in engeland klaar zijn rond de herfst,maar niet in de benelux.
reden zijn de teleurstellende verkoopcijfers(nog steeds!!!)
dit ziet er echt uit als dreamcast 2...daar had nederland ook weer als laatste de worst op tafel.
hoorde het net van een vriend die rechtstreeks contact heeft met microsoft(dit is echt geen gelul dus).
in de benelux zijn nu zo'n rond de 20000 consoles verkocht en das veel te weinig...x box live is nu ook opgeschoven tot ergens in 2003.
meer info mocht hij er niet over geven..sorry guys ik heb er nu ook de kolere over in maar ik zuig het niet uit me duim......:[

Stijn
25 juli 2002, 09:31
Zei je nou "tot NA 2003"???

AAAAAAAAAAARGHHHHHH !!!!!!!

Rinus
25 juli 2002, 09:34
Dus de gamers moeten boeten voor het feit dat MS te lui is om eens een keer reclame te gaan maken!
Mocht het inderdaad officieel bevestigd worden door MS wordt het tijd voor acties!:(

Xboxxtreme
25 juli 2002, 09:45
ah men! zeg alstjeblief niet dat het waar is! maar ik zeg nu nog niets tot er een pers bericht komt...

Lord o/t Xbox
25 juli 2002, 09:47
*pakt zijn revolver uit het laatje*

en nee, ik ga niet me zelf doodschieten}:]

Keybern
25 juli 2002, 09:58
GVD!! Shit!!! Kut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[
Nu is het genoeg geweest, ff die Bill uit z'n tent lokken en hem dan neerknallen!
We zeggen het hier al genoeg: "maar eens fatsoenlijk reclame met liefst nog wat in-game beelden!" en wat doet Mr. Bill? Op zijn luie krent zitten! :[

Lord o/t Xbox
25 juli 2002, 10:04
just stay cool totdat dit officieel bekent word gemaakt

edit: nadat het bekent is gemaakt open ik het condoleance register }:]

Keybern
25 juli 2002, 10:09
en als we nu eens een petitie starten op het net? Iedereen, maar dan ook echt IEDEREEN met een Xbox, moet dan zijn naam erop plaatsen en dan sturen we dat op naar Microsoft Benelux en die kunnen dat dan eigenhandig aan de Bill gaan afgeven!

Konden we maar op één of andere manier duidelijk maken aan Bill & co dat de tegenvallende verkoopcijfers in Benelux te wijten is aan een slechte marketingcampagne! (by the way: we hebben hier dus maar 1 onnozel reclamefilmpje gezien en dat was dan één dat nix duidelijk maakte over de kwaliteit van de Xbox. Het is toch niet voor nix de console met de beste hardware-performance zeker!!!!)

- - - Een boze :( Keybern! - - -

Rinus
25 juli 2002, 10:13
Mr. Bill die zit alleen centen op te strijken, had ik ook gedaan.
Klagen moet je doen bij MS europe, die beschikken over het reclame-budget, en bepalen ook hoeveel er naar de benelux gaat.

Gewoon wachten op officiele bevestiging van MS en dan pas gaan klagen!!

Stijn
25 juli 2002, 10:19
Ik had het eigenlijk een paar weken geleden al voorspeld. Ze zeggen gewoon dat XBox live komt om de verkopen op te krikken. Werkt het, dan komt XBox live daadwerkelijk. Werkt het niet, dan niet. Ik vind het echt afzetterij man. Veel mensen hebben een XBox gekocht om het online gamen. Kun je voor zoiets niet de consumentenbond inschakelen ? Ik heb ff die hulplijn gebeld en die hebben natuurlijk geen commentaar. Het is allemaal de schuld van dat Nederlandse klootjesvolk dat gewoon geen verstand ervan heeft. Je zou zeggen dat de PS2 nul-komma-nul meer zou moeten verkopen, en de XBox als een trein. Maar nee hoor.....:[ :( :'( :[ :( :'(

simmertje
25 juli 2002, 10:20
Ik vind gewoon dat we met zijn alle een e-mail moeten sturen.

Rinus
25 juli 2002, 10:24
Hoezo beginnen mensen gelijk te bellen en te mailen, MS heeft nog niks officieels naar buiten gebracht, en mensen bellen omdat er geruchten gaan!
Je hebt helemaal gelijk hoor, dat zeker.

Er wordt gezegd dat het wordt uitgesteld, niet dat het wordt afgeschaft!!

Mensen, niet huilen voordat er geslagen is!!

Gewoon even wachten:)

BounceMeister
25 juli 2002, 10:28
Ik heb nog nooit een Xbox reclame op tv gezien. Wel veel Gamecube en volgens mij zelfs PS2! Door de slechte marketing van MS hier in NL denken de meesten nog steeds dat de Xbox een een of ander onding is en dat ze beter een PS2 kunnen kopen. Voor sommigen is dat misschien wel zo, maar ik denk toch wel dat de meesten beter een Xbox kunnen kopen. Maarja, na dit nieuws wil helemaal iedereen liever een Gamecube of een PS2!
Tegen de tijd dat wij hier Xbox Live hebben, ligt er ook een PS3 in de winkel!!!

Lang leve gamespy!

Hopelijk verandert MS hier nog wat aan.

HanTheMan
25 juli 2002, 10:33
http://www.petitiononline.com/create_petition.html

Wie wil dit even doorlopen dan? ik ben zeer slecht in het omschrijven van dingen.. maar hier kun je een petitie maken ... en duidelijk maken dat we ingame beelden op tv willen..!! en dat ze genoeg aanhangers hebben

jprommen
25 juli 2002, 10:42
Tot nu toe heeft MS de EU als een markt benadert: xbox tegelijkertijd gereleased, games tegelijkertijd, zelfde shop policy en ook in hun communicatie hebben ze altijd gesproken over de release van Xbox Live in Europa en niet over specifieke landen. Het lijkt mij erg sterk dat ze dit gaan veranderen, zeker omdat zoiets mijn inziens enorme kosten met zich mee brengt.

Dus eerlijk gezegd geloof ik er niet zoveel van, maar we zullen zien, ik kan op zich wel tot begin 2003 wachten want van de launch games wil ik eigenlijk toch alleen maar Unreal Championship.

Michielygil
25 juli 2002, 10:43
doe nu allemaal niet net alsof je dit niet zag aankomen...
Ik heb een xbox, en ik zit met smart te wachten op segagt2002, en die komt waarschijnlijk ook pas ergens in 2003 omdat europa als markt niet echt serieus wordt genomen...

jprommen
25 juli 2002, 10:45
Daarbij komt trouwens nog, dat je dan alsnog gewoon een duits of engels pakket kan kopen en dan gewoon op servers in die landen aanlogd. Boeien, dat moet ik bij vrijwel alle online games nu ook doen.

jprommen
25 juli 2002, 10:47
Er zijn in Europa al ongeveer een miljoen xboxen verkocht, dat wordt echt wel serieus genomen hoor. In de VS en in Japan is image gewoon veel belangrijker dan in Europa en daar moet dus ook meer brand building gebeuren.

Tr@m$
25 juli 2002, 11:28
Idd, als het waar zou zijn, dan zouden er toch geen problemen zijn?
Je kan toch gewoo nnaar Duitsland of Engeland gaan of daaruit inporteren.
En 'na 2003' lijkt me we erg sterk want dan moeten we nog bijna 2 jaar wachten. Maar wat zeuren we eigenlijk, ik wil eerst wel eens een officieel bericht zien!

The Hammerman
25 juli 2002, 12:20
20000? Ik weet dat de Xbox niet storm loopt in de benelux, maar dit is toch wel overdreven weinig, volgens mij klopt dat niet. Maar ook ik wil eerst een officieel bericht

Rem
25 juli 2002, 12:21
ik wou effe zeggen als dit ECHT waar is van xbox, dat ze het uitstellen tot na 2003. Dat ik echt me twijfels krijg in dat KUT ms.

dark-man
25 juli 2002, 12:38
shit da zou kut zijn :(...... maar het is een gerucht, en ik hoop dat het dat ook blijft.

CyberPunk
25 juli 2002, 12:45
Volgens mij is dit gewoon een gerucht, en die moet je met een korreltje zout nemen..

MS heeft zelf gezegd dat Xbox Live rond November kwam..
En het lijkt me stug dat dat nu verplaatst is wegens teleurstellende cijfers, zij weten dondersgoed dat als Xbox Live komt dat de verkopen omhoog schieten..

Ze moeten idd alleen is een keer reclame uitzenden...

Wacht gewoon af tot het officieel wordt bevestigd..
Wat volgens mij toch niet zal gebeuren..

Ik weet zeker dat het nog steeds dit jaar komt...
De verkopen gaan sowieso na de zomervakantie weer omhoog vanwege het goede games aanbod dat uitkomt... :)

Rinus
25 juli 2002, 12:49
Trouwens wat maakt het uit, er komt 1 centrale server voor heeel europa dus of ze nou de benelux erbij pakken of niet de server staat er al:D

Als ze die beta-test niet in de benelux doen, oke daar kan ik in komen!

CyberPunk
25 juli 2002, 12:51
Yep.. Die server kwam in London te staan als het goed is..

Rinus
25 juli 2002, 12:53
Originally posted by CyberPunk
Yep.. Die server kwam in London te staan als het goed is..

dan maakt het toch niks meer uit dat de verkopen in de benelux tegenvallen!

Eastmaster
25 juli 2002, 12:57
Wat een stel IQ loze gasten zitten hier zeg.....

Als je een beetje nadenkt, is dit verhaal gewoon onrealistisch....

zoals vele al gezegd hebben, kan je gewoonweg niet een/enkele landen uitsluiten terwijl de buurlanden dat wel hebben.....

Of ze stellen het gedoe uit voor heel europa, of xbox live komt gewoon naar Europa toe....

De gene die dit heeft verzonnen is echt low minded:r :r

CyberPunk
25 juli 2002, 13:03
Idd..

We krijgen Xbox Live net als andere landen..
Dan stijgen de verkopen ook...

cyber
25 juli 2002, 13:20
he, allemaal RELAX....
er is nog nix officieel bevestigt door m$

EN waarom zouden we beuker(sr) moeten geloven???

hoorde het net van een vriend die rechtstreeks contact heeft met microsoft

Die is zo oud...die hoor ik elke week wel een keertje....

zijn wel erg veel mensen met directe contacten...En die vriend??wat doet die dan??zeker een goede vriend van bill ofniet? :)

zo ken ik er nog wel 1

IK BEN DE PAASHAAS :p

Rinus
25 juli 2002, 13:29
Is al een paar keer gezegd, er zijn zelfs al mensen geweest die MS hebben gebeld!
Sommige mensen gaan blijkbaar liever op geruchten af dan dat ze een officieel bericht afwachten!!

Er komt 1 centrale server voor europa bla bla.....(zie berichten hierboven)

Maar een vriend van een zwager van me, en daar weer een neef van die heeft een vriendin die een kennisje heeft, die heeft gehoord dat de tante van een goede vriendin van hem ook weer een vriendin heeft die weet dat haar zoons vriend een PC heeft met XP en zo dus betrouwbare bronnen bij MS heeft.:~

Hordo
25 juli 2002, 13:43
500000 consoles verkocht in europa. Ik geloof nog steeds dat het dit jaar blijft, totdat ik echt iets anders hoor ;).

The Hammerman
25 juli 2002, 13:48
dat zijn al meer realistische cijfers dan dat de beukers zegt

CyberPunk
25 juli 2002, 14:50
Originally posted by cyber

En ik ben Bill Gates...

En Xbox Live gaat als eerste van start in NL..
Omdat ik jullie land te veel heb achtergesteld..
}:]

jprommen
25 juli 2002, 14:51
Originally posted by Ugamer
500000 consoles verkocht in europa. Ik geloof nog steeds dat het dit jaar blijft, totdat ik echt iets anders hoor ;).

// off-topic

Das alweer evies geleden, en aangezien de xbox in europa nog niet zo lang uit is, maakt dat een boel uit.

Er waren eind juni 3.9M Xboxen verkocht, waarvan 2.9M in de USA. Extrapolatie van de verkoop, zitten ze nu ongeveer op 4.3M consoles, waarvan 3.1M in de USA. Er zijn er ongeveer 240.000 in Japan verkocht en ongeveer 60.000 in Aussie, samen 300.000.

4.300.000-3.100.000-300.000=900.000 consoletjes.

Als ik me niet vergis, zijn dit de enigste plekken waar je hem nu kan kopen, als dit niet zo is verandert het natuurlijk alles.

Anyways, het is een soort wishfull thinking, maar met een beetje basis.

xeed
25 juli 2002, 15:17
Quote beuker(sr)

in de benelux zijn nu zo'n rond de 20000 consoles verkocht en das veel te weinig...x box live is nu ook opgeschoven tot na 2003.

Zou wel willen weten waar je dat vandaan hebt het gaat steeds beter met de xbox. ik denk dat een maand na de release van de xbox dit al is gehaald in de benelux. ik schat dat we het dubbele hebben gehaald tegen het einde van juni.

TheOne2000
25 juli 2002, 15:40
Originally posted by cyber
he, allemaal RELAX....
er is nog nix officieel bevestigt door m$

EN waarom zouden we beuker(sr) moeten geloven???

Die is zo oud...die hoor ik elke week wel een keertje....

zijn wel erg veel mensen met directe contacten...En die vriend??wat doet die dan??zeker een goede vriend van bill ofniet? :)

zo ken ik er nog wel 1

wil je samenwerken ik ben nl. Sinterklaas

Rinus
26 juli 2002, 11:29
Voor de ongelovigen:

We then moved from financial and investment discussions toward the details on Xbox Live itself. Fryer absolutely would not commit to anything close to a date more specific to "before the end of the year", far from their initial estimates of June of this year, which is unfortunate with Sony planning on shipping their online adapter at the end of August. But, she did state that her end of the year deadline did not just apply to the US, but to Europe and Japan too.

Ms. Fryer is een hoge pief bij MS verantwoordelijk voor Xbox-live en computer technics(of zo?)

CyberPunk
26 juli 2002, 12:47
Zoiets...

Maar zo zie je maar weer dat je niet te snel conclusies moet trekken!!

beuker(sr)
26 juli 2002, 12:49
Originally posted by Eastmaster
Wat een stel IQ loze gasten zitten hier zeg.....

Als je een beetje nadenkt, is dit verhaal gewoon onrealistisch....

zoals vele al gezegd hebben, kan je gewoonweg niet een/enkele landen uitsluiten terwijl de buurlanden dat wel hebben.....

Of ze stellen het gedoe uit voor heel europa, of xbox live komt gewoon naar Europa toe....

De gene die dit heeft verzonnen is echt low minded:r :r
zeker nooit een dreamcast gehad???
nederland was het laatste stukkie modder op de hele planeet die geen inet had met de dreamcast :~ .

Keybern
26 juli 2002, 13:26
:( hou je vette smoel, Beuker! :(
Als jij nog één keer zo'n onzin uitkraamt dan slaan we je bek open en ramen je ballen in je nek!

euh... ehum,... tja... ik ben soms... nogal... hoe moet ik het nou zeggen... een beetje... agressief...sorry...zal niet meer voorvallen
(die verdomde games ook!)

beuker(sr)
26 juli 2002, 13:51
Originally posted by Keybern
:( hou je vette smoel, Beuker! :(
Als jij nog één keer zo'n onzin uitkraamt dan slaan we je bek open en ramen je ballen in je nek!

euh... ehum,... tja... ik ben soms... nogal... hoe moet ik het nou zeggen... een beetje... agressief...sorry...zal niet meer voorvallen
(die verdomde games ook!)
zzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzz....gaaaaaaaaap :r
zat zeker een stukkie worst vast....en wat is ramen.
hier in nederland kijken we door die dingen naar buiten:~ .

CyberPunk
26 juli 2002, 13:55
Hou het een beetje rustig keej!!!

Dit is geen powerweb forum!!

Keybern
26 juli 2002, 14:12
Roger that!

Eastmaster
26 juli 2002, 21:45
Originally posted by beuker(sr)

zeker nooit een dreamcast gehad???
nederland was het laatste stukkie modder op de hele planeet die geen inet had met de dreamcast :~ .

Dus jij bent nog dommer dan ik had ged8.....

Ik heb nooit een dc gehad, maar weet wel, dat je met de dc moest inbellen met een analoge modem.....

Nu hoef je niet in te bellen, je moet alleen je xbox aansluiten op je router/pc die met internet staat verbonden...... je logt dus gewoon in op een server, net zoals je naar een website gaat die op een server in de uk staat......
Dus als die pakketten niet in NL verkrijgbaar zijn bestel je ze mooi via inet ofzo, dus waarom zouden ze die pakketten niet gewoon in NL verkopen]:-

jprommen
26 juli 2002, 22:33
beetje respect voor beuker mensen, hij helpt een heleboel members met soundvragen.

CyberPunk
26 juli 2002, 22:45
Juist ja!!
Love & Peace baby!!

beuker(sr)
28 juli 2002, 08:54

Dus jij bent nog dommer dan ik had ged8.....

Ik heb nooit een dc gehad, maar weet wel, dat je met de dc moest inbellen met een analoge modem.....

Nu hoef je niet in te bellen, je moet alleen je xbox aansluiten op je router/pc die met internet staat verbonden...... je logt dus gewoon in op een server, net zoals je naar een website gaat die op een server in de uk staat......
Dus als die pakketten niet in NL verkrijgbaar zijn bestel je ze mooi via inet ofzo, dus waarom zouden ze die pakketten niet gewoon in NL verkopen]:-
lekker slim antwoord......en al helemaal dat je zelf aan aan geeft dat je nooit een dreamcast heb gehad lmao.
dreamcast maakte gebruik van een dreamkey om zo van hun eigen internet systeem gebruik te kunnen maken.
omdat de dc maar een 33 kbs modem had moest je idd inbellen via de telefoon.
maar jij snapt er volgens mij geen reet van wat ik bedoel.
hier in nederland regelde telfort het internet gebeuren via de dreamkey.
overal in heel europa was alles al klaar behalve hier.....je kon zoveel inbellen als je maar wilde maar je kwam niet online omdat er totaal geen providers waren in nederland.
alles van dc ging via je eigen provider en die zorgde ervoor dat je weer in contact kon komen met bv servers ergens anders in europa......dus het lijkt mischien wel slim om op dingen te reageren maar alleen als je er iets van af weet...sugestie hoor:~ .
wat ik denk dat x box een soort gelijk systeem op poten gaat zetten.
ik weet dat ze met portals gaan werken die dan de hosts worden voor het internet.
voor west europa word de portal london.
eergisteren was mijn broer (de goeie vriend dus) hier bij mij en vermelde nogmaal het gesprek dat hij gevoerd had toen de heren van microsoft die bij hem op zijn werk waren.
ik kan en mag niet vermelden waar mijn broer werkt omdat deze info nogal gevoelig ligt en al helemaal bij mickeysoft.
x box live zal volgens microsoft nederland (dus niet volgens mijn broer) niet klaar zijn rond de herfst in nederland.
dat is de info waar ik en me bro het moeten doen en die komt uit eerste hand van de bron zelf.
de reden waarom ik dit vermeld en mischien nog belangrijker vermelden kan is omdat niemand weet wie ik ben en wat ik doe.
daarom vermeld ik ook niet wie mijn broer is en wat hij doet voor de kost.
de tijd zal het leren en begrijp me goed dat ik ook de dupe ben van loze beloftes gemaakt door microsoft zoals jullie allemaal.
er kan uiteraard nog heel veel veranderen....5 dagen geleden hoorden we dat er een meteoriet de aarde kwam platrossen en nu schiet ie maar 34432452421 ziljoen kilometer langs ons.
ik hoop dat mickeysoft er ook naast zit.

Xenior
28 juli 2002, 15:30
MS heeft zelfs aan Bart Smit al een datum doorgegeven van UC, die komt echt niet zonder live. Paar maandjes(lees 2) uitstel missch. maar dan komt het hier opzekers. Anyways, voorlopig hebben we alletwee nog geen gelijk te halen, we motten gedwee afwachten....:)

femmerink
28 juli 2002, 16:10
Originally posted by Xenior
MS heeft zelfs aan Bart Smit al een datum doorgegeven van UC, die komt echt niet zonder live. Paar maandjes(lees 2) uitstel missch. maar dan komt het hier opzekers. Anyways, voorlopig hebben we alletwee nog geen gelijk te halen, we motten gedwee afwachten....:)

uh ff vraagje,
volgens mij geeft ms dus niet die datums door aan bart smit.
Maar doet een site dat (gsx namelijk) die schrijven namelijk ook de artikeltjes in de magazines en online enzo.
Kweet dit niet zeker maar dacht het wel!!!!
Frank

Eastmaster
28 juli 2002, 18:23

lekker slim antwoord......en al helemaal dat je zelf aan aan geeft dat je nooit een dreamcast heb gehad lmao.
dreamcast maakte gebruik van een dreamkey om zo van hun eigen internet systeem gebruik te kunnen maken.
omdat de dc maar een 33 kbs modem had moest je idd inbellen via de telefoon.
maar jij snapt er volgens mij geen reet van wat ik bedoel.
hier in nederland regelde telfort het internet gebeuren via de dreamkey.
overal in heel europa was alles al klaar behalve hier.....je kon zoveel inbellen als je maar wilde maar je kwam niet online omdat er totaal geen providers waren in nederland.
alles van dc ging via je eigen provider en die zorgde ervoor dat je weer in contact kon komen met bv servers ergens anders in europa......dus het lijkt mischien wel slim om op dingen te reageren maar alleen als je er iets van af weet...sugestie hoor:~ .
wat ik denk dat x box een soort gelijk systeem op poten gaat zetten.
ik weet dat ze met portals gaan werken die dan de hosts worden voor het internet.
voor west europa word de portal london.
eergisteren was mijn broer (de goeie vriend dus) hier bij mij en vermelde nogmaal het gesprek dat hij gevoerd had toen de heren van microsoft die bij hem op zijn werk waren.
ik kan en mag niet vermelden waar mijn broer werkt omdat deze info nogal gevoelig ligt en al helemaal bij mickeysoft.
x box live zal volgens microsoft nederland (dus niet volgens mijn broer) niet klaar zijn rond de herfst in nederland.
dat is de info waar ik en me bro het moeten doen en die komt uit eerste hand van de bron zelf.
de reden waarom ik dit vermeld en mischien nog belangrijker vermelden kan is omdat niemand weet wie ik ben en wat ik doe.
daarom vermeld ik ook niet wie mijn broer is en wat hij doet voor de kost.
de tijd zal het leren en begrijp me goed dat ik ook de dupe ben van loze beloftes gemaakt door microsoft zoals jullie allemaal.
er kan uiteraard nog heel veel veranderen....5 dagen geleden hoorden we dat er een meteoriet de aarde kwam platrossen en nu schiet ie maar 34432452421 ziljoen kilometer langs ons.
ik hoop dat mickeysoft er ook naast zit.

Nou zegt je het zelf ook, de dc moest je dus inbellen naar je eigen provider die je dan direct zou doorverbinden met een server... maar daarvoor moesten providers dus wel op voorbereid zijn..... btw, ik wist niet dat, die modem van de dc dreamkey heet, maar ik bedoelde met analoge modem natuurlijk niet zo'n extern/intern ding die je met de pc aansluit]:- dus wat heb ik daar dan verkeerd gezegd:~

Met xbox live lijkt het mij juist zo, dat de xbox niet bij je provider inbelt, maar dat je ADSL/Cable modem verbinding maakt met je provider..... De xbox stelt is dan als het ware een computer die dan net als hij een webpagina bezoekt, zich verbind met de server voor xbox live. Dus de xbox gaat gewoon opzoek naar het ip-nummer van de xbox live server die volgens jou in londen staat.... zo moeilijk is dat toch niet.....:~ :~

Dan snap ik niet waarom ze nederland dan zouden uitsluiten.....
als ze dat doen, koop ik toch gewoon een pakketje bij de buren!!!

beuker(sr)
28 juli 2002, 22:18
lol de dreamkey was een schijfje waar de software op stond om te kunnen internetten(soort explorer) maar dan van sega.
.................................................. .............................
dan de x box..denk nou maar niet dat als hier in nederland niks gebeurt dat je zomaar je x box aan het internet kan hangen (zonder pc als host wel te verstaan)
jou kabelboer (als je kabel heb tenminste) zal ook de nodige aanpassingen aan zijn netwerk moeten verrichten wil jij kunnen spelen.
er is nu nog totaal geen duidelijkheid over wie of wat x box life hier in nederland gaat ondersteunen.
dan kan het in london allemaal wel klaar zijn.......maar als er in lutjebroek via de kabelboer niks geregeld is......heb je mooi kak.
jouw KABEL EXPLOITANT zorgt of jij wel of geen internet voor je x box krijgt dus niet je buitenlandse pakketje.....of trek je je eigen kabel eff naar london??:+

dark-man
28 juli 2002, 22:44
nee, wel naar duitsland, want das dichterbij:D :+ 8) :9 ;)

Eastmaster
28 juli 2002, 23:13
lol de dreamkey was een schijfje waar de software op stond om te kunnen internetten(soort explorer) maar dan van sega.
.................................................. .............................
dan de x box..denk nou maar niet dat als hier in nederland niks gebeurt dat je zomaar je x box aan het internet kan hangen (zonder pc als host wel te verstaan)
jou kabelboer (als je kabel heb tenminste) zal ook de nodige aanpassingen aan zijn netwerk moeten verrichten wil jij kunnen spelen.
er is nu nog totaal geen duidelijkheid over wie of wat x box life hier in nederland gaat ondersteunen.
dan kan het in london allemaal wel klaar zijn.......maar als er in lutjebroek via de kabelboer niks geregeld is......heb je mooi kak.
jouw KABEL EXPLOITANT zorgt of jij wel of geen internet voor je x box krijgt dus niet je buitenlandse pakketje.....of trek je je eigen kabel eff naar london??:+

Volgens mij is het de bedoeling dat de xbox zonder tussenkomst van PC, verbinding kan maken met inet..... ADSL/Cable werken vaak met standard protocollen om verbinding te maken met de provider.... bv PPPoE, etc.... tenminste als je de spec's leest en de filmpjes hebt bekeken......

veel aanpassingen? Denk eerlijk gezegd dat, dat niet nodig is hoor, er hoeven toch niet voor elke server die uit de grond wordt gestampt allerlei aanpassingen gaan doen????
Er zou heust wel iets moeten gebeuren maar echt niet zo heel erg veel hoor.....
De pakketjes die van de xbox naar de server gaat en visa versa gaan gewoon over bestaande protocollen... en ik weet niet of je weet hoe het inet werkt.... maar als ik hier een IP adres intoets, gaat ie eerst naar mijn router, als die het niet kent stuurd ie het naar een andere router toe bij de provider, als die het ook niet kent stuurd ie het door naar de volgende router, enzovoort, enzovoort, tot dat er 1tje is die het ip adres wel kent en stuurd het pakketje naar die computer toe..... Dus ik hoef echt geen eigen lijntje naar UK te trekken hoor....

Waarom zou een provider dergelijke dingen gaan blokken, als ze dat doen, krijgen ze cker weten veel boze brieven.....
je betaald voor de service aan je provider, en er is nix strafbaars aan xbox, dan is er geen rede voor ze dat te doen..... ze moeten je pakketjes gewoon doorgeven.....

Arson
30 juli 2002, 00:01

Volgens mij is het de bedoeling dat de xbox zonder tussenkomst van PC, verbinding kan maken met inet..... ADSL/Cable werken vaak met standard protocollen om verbinding te maken met de provider.... bv PPPoE, etc.... tenminste als je de spec's leest en de filmpjes hebt bekeken......

veel aanpassingen? Denk eerlijk gezegd dat, dat niet nodig is hoor.

Dat denk ik dus ook, er hoeft bij je provider niks gewijzigd te worden omdat xbox live gewoon gebruik gaat maken van bestaan de protocollen. Dit werkt al goed met online gamen voor de pc, dus waarom zou je veel geld gaan uitgeven voor andere methodes.
En als dat zo is, dan zou je dus gewoon een live-pakketje uit het buitenland kunnen halen en gamen.
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar we zullen wel zien he.

Stijn
30 juli 2002, 08:52
Not true, ik heb gelezen dat M$ deals met alle providers in Europa moet sluiten om XBoxlive mogelijk te maken. Het moet dus echt in NL komen wil je het kunnen gebruiken.

beuker(sr)
30 juli 2002, 10:11
Originally posted by Stijn
Not true, ik heb gelezen dat M$ deals met alle providers in Europa moet sluiten om XBoxlive mogelijk te maken. Het moet dus echt in NL komen wil je het kunnen gebruiken.
klopt.

Eastmaster
30 juli 2002, 10:43

Source.......

Rinus
30 juli 2002, 11:00

Source.......

De source was volgens mij MS, maar heeft ook al in een aantal artikelen gestaan.
Voordat iedereen elkaar het leven gaat zuur maken, laten we maar gewoon afwachten wat MS gaat doen, we kunnen wel gaan zitten flippen hier maar daar schieten we niks mee op.:)

beuker(sr)
30 juli 2002, 11:33
heb je helemaal gelijk in man..ik heb deze topic niet opgestart om mensen te laten flippen...dat het zou gebeuren wist ik wel.
het word nu zo langzamerhand tijd dat er duidelijkheid komt over hoe en wat rond het x box life fenomeen en daarbij komt ook nog eens dat ik nog nooit zoveel gehoopt heb dat ik ernaast zit met die info die ik krijg.
al met al ben ik het stiekeme gedoe allemaal zat van microsoft.
:r

Rinus
30 juli 2002, 12:18
Als 80% van de mensen hier had gereageerd, zoals de andere 20% heeft gedaan was er niks aan de hand geweest.
Jij hebt wat gehoord en deelt dat met ons, een aantal mensen reageerd heel nuchter van "laten we wachten tot het officieel is" en een aantal mensen raakt helemaal opgefokt!
Tuurlijk hoopt iedereen dat je ernaast zit, maar laat MS eerst een paar medelingen doen over Xbox-live in europa, je hoort er bijna niks over.
Zolang MS de kaken op elkaar houdt over Xbox-live blijf je dit houden.

MS we willen info!!:)

Eastmaster
30 juli 2002, 13:30
Waarom zou MS een nieuw protocol gaan maken terwijl de bestaande protocollen ook perfect werken!!!

Een nieuwe protocol kost geld, providers moeten dat gaan ondersteunen, gebruiker is duurder uit!!!

Okay MS zou misschien afspraken met providers kunnen maken, dat ze alle pakketten die naar de xbox live server gaan, door een bepaalde route te sturen, naar het netwerk van level3 toe dus.... En daardoor minder lag zou zijn ofzo.....Maar dan zou het ook werken zonder die afspraken

Geef nou is argumenten waarom MS deals moet sluiten met providers en waarvoor die deals dan zijn.....

In reclames van wanadoo, zeggen ze onderandere ook 24 per dag online serven en gamen

Stijn
30 juli 2002, 19:26
Lees ff Xgamer 06 daar staat alles in. Xboxlive is niet gewoon een kwestie van inbellen bij de site en spelen maar. Het is echt een apart netwerk binnen het internet.

Jaxcellent
31 juli 2002, 13:12
het Dreamcast internet fiasco vergelijken met xbox Live slaat helemaal nergens op

*met de dreamcast ging alles via telfort, dat is de provider

*met xbox gaat alles via je eigen provider, want msoft is helemaal niet van plan om voor providertje te spelen

Ik kon al veeeeeel eerder spelen op seganet , wat ook net zoals xbox live een gesloten netwerk was, ik had een USA DC internet cd'tje en daar werkt alles gewoon met je eigen provider, iedereen kon dus gewoon online, inclusief ik met mn zonnet account

zoals het met xbox live gaat werken: iedereen heeft zn eigen provider @home, zonnet, planet internet weet ik veel, en we loggen allemaal gewoon in op die engelse server en spelen maar....

dus geen problemen, niet luisteren naar posters, met broers met "insider source""
het is gewoon allemaal Bull

wees gerust eind 2002 spelen we allemaal UC tegen elkaar:)

massel

Eastmaster
31 juli 2002, 13:28
Lees ff Xgamer 06 daar staat alles in. Xboxlive is niet gewoon een kwestie van inbellen bij de site en spelen maar. Het is echt een apart netwerk binnen het internet.

Geef mij het artikel dan:~ :~

Stijn
31 juli 2002, 13:31
Ja, eh prima, maar ik ben niet zo technisch met die PeeCee van mij. Moet ik eerst uit gaan zoeken hoe ik moet scannen, enz enz.....

NIET LACHEN !!!!!:( :(

beuker(sr)
31 juli 2002, 13:35
Originally posted by Jaxcellent
het Dreamcast internet fiasco vergelijken met xbox Live slaat helemaal nergens op

*met de dreamcast ging alles via telfort, dat is de provider

*met xbox gaat alles via je eigen provider, want msoft is helemaal niet van plan om voor providertje te spelen

Ik kon al veeeeeel eerder spelen op seganet , wat ook net zoals xbox live een gesloten netwerk was, ik had een USA DC internet cd'tje en daar werkt alles gewoon met je eigen provider, iedereen kon dus gewoon online, inclusief ik met mn zonnet account

zoals het met xbox live gaat werken: iedereen heeft zn eigen provider @home, zonnet, planet internet weet ik veel, en we loggen allemaal gewoon in op die engelse server en spelen maar....

dus geen problemen, niet luisteren naar posters, met broers met "insider source""
het is gewoon allemaal Bull

wees gerust eind 2002 spelen we allemaal UC tegen elkaar:)

massel :'( :'( :'( :'(
ik wou dat je gelijk had:'(

Rinus
31 juli 2002, 13:41
Wel interessant hoor, maar MS moet wel onderhandelen met providers.

Microsoft has confirmed that it is currently "in discussions" with a local broadband provider but said it didn't want to create any expectations in the market other than to assure gamers that the service is on its way. Still, Microsoft won't provide a timeframe for the release of the service.

"We do know that broadband is the only technology that will successfully deliver the online gaming experience that we want to deliver, but we have to work out what the best solution possible is in each territory and we're still working that out in Australia," Microsoft Xbox spokesperson, Simon Baulderstone, told ZDNet Australia.

Telecommunications analyst Paul Budde believes that Microsoft is negotiating with Telstra. Budde expects that Optus will pull out of the Australian broadband market altogether, leaving Telstra as the only service provider in Australia capable of carrying the online gaming system.

Budde also believes that the two companies will have to negotiate though a mix of serious technical hurdles and commercial conflicts.

According to Budde, Telstra will want to re-brand the Xbox Live gaming platform and structure the deal so that it can take a share of revenue from the service.

"That's the sort of stranglehold that Telstra has on the broadband market and it is not only a thorn in the side of Microsoft but anyone else who wants access to the broadband network," he said

Microsoft maintains that Australian broadband technology is ready for its online gaming service, but that assertion has been challenged by Budde.

"Games are notoriously hungry, so you cannot just do all the XBox games that you will have on your DVD-based system because there simply isn't enough capacity on the network," he said.

Even if the systems are ready for the gaming network, Budde said that under Telstra's current broadband pricing policy it will be too expensive for the children's market that it will be targeted at. Budde believes that using the service will increase the average user's broadband bill dramatically

"With those sort of games you very quickly run out of capacity and therefore if you're not careful you could run up bills of hundreds of dollars per month," he said.

In the United States Microsoft charges US$49.95 per year to subscribe to the service. Microsoft Australia said that the 10,000 gamers currently testing the service in the States have reacted positively, but it concedes that the local broadband market is very different

The software giant still won't give indications whether the Australian version of XBox Live will be bundled with a broadband product or released as a network neutral subscription service.

According to Budde, like other content providers who would like to provide high bandwidth services, Microsoft will be facing a difficult decision: downgrade the quality of its gaming platform or hold off until broadband service levels improve.

Current estimates place the number of residential broadband users in Australia at somewhere between 210,000 and 240,000.

Microsoft said it has sold 65,000 XBox game consoles in Australia.

Source: ZDnet Australia

Misschien staat ons wel hetzelfde probleem te wachten!

Eastmaster
31 juli 2002, 16:04
Het probleem daar is dat de bandbreedte mogelijk niet genoeg is voor de gamers, en vanwege hun police (waarschijnlijk betalen per GB na een aantal gigs) er voor kan zorgen dat kinderen door het veel online gamen, dikke rekeningen kunnen verw88....

According to Budde, like other content providers who would like to provide high bandwidth services, Microsoft will be facing a difficult decision: downgrade the quality of its gaming platform or hold off until broadband service levels improve.

Het probleem daar is om de bandbreedte, en naar mijn mening is er genoeg bandbreedte in nederland......

Budde also believes that the two companies will have to negotiate though a mix of serious technical hurdles and commercial conflicts.

Dit bevestigd het ook weer dat het probleem bandbreedte is, als het namelijk een aanpassing omtrend het netwerk gaat, zouden ze het geen technische hordes noemen. Want de technologie is er wel, anders kan het niet toegepast worden in VS enzo.....

Dit is idd brak voor de australiers, maar ik denk niet dat dit een probleem is voor nederland, nederland heeft veel backbone's die waar onder andere duitsland met engeland word verbonden.... Waarom kan het dan in Duitsland wel en in Nederland niet

beuker(sr)
31 juli 2002, 17:24
eastmaster........je kijkt over het probleem heen.
het draait om centen hier.....als er niet genoeg aan verdiend kan worden gaat het feest niet door en daarom zijn ze bij mickey soft zo voorzichtig.
dacht je dat billy zo rijk is geworden door de ene blunder na de andere te maken.
ook al zijn ze de grootste,en speelt geld in onze ogen geen rol(ze hebben genoeg toch bij billys bedrijfje) zal het toch de doorslag gevende factor zijn binnen het x box life gebeuren.
je leest in het bericht dat er in australie (wat maar 442332 keer groter is dan de benelux) maar 65000 consoles zijn verkocht...ook dat speelt mee.
ze vermelden er zelfs in dat met zon rendement de internet kosten op kunnen lopen tot ver over het budget dat wat mensen er dan voor betalen willlen,en kunnen.
benelux........20000 consoles...do the math.:'(

Stijn
31 juli 2002, 17:39
Ja, maar in Australie wonen niet 442332 keer zoveel mensen als in de Benelux. Ik denk zelfs niet zo heel gek veel meer dan in de Benelux. D'r zijn er trouwens hier vast wel meer dan 20000 verkocht. IK verwacht XBoxlive ook niet dit jaar nog hoor, daar niet van....

Stijn
31 juli 2002, 18:12

Geef mij het artikel dan:~ :~

Ik zet morgen of zo de hoofdpunten wel ff hier neer, eerst ff overnieuw lezen.

Eastmaster
31 juli 2002, 18:21
eastmaster........je kijkt over het probleem heen.
het draait om centen hier.....als er niet genoeg aan verdiend kan worden gaat het feest niet door en daarom zijn ze bij mickey soft zo voorzichtig.
dacht je dat billy zo rijk is geworden door de ene blunder na de andere te maken.
ook al zijn ze de grootste,en speelt geld in onze ogen geen rol(ze hebben genoeg toch bij billys bedrijfje) zal het toch de doorslag gevende factor zijn binnen het x box life gebeuren.
je leest in het bericht dat er in australie (wat maar 442332 keer groter is dan de benelux) maar 65000 consoles zijn verkocht...ook dat speelt mee.
ze vermelden er zelfs in dat met zon rendement de internet kosten op kunnen lopen tot ver over het budget dat wat mensen er dan voor betalen willlen,en kunnen.
benelux........20000 consoles...do the math.:'(

Dat ook, commercie heeft altijd met centen te maken.... maar lees dit...

Die Budde heeft het duidelijk over dat de hoge bandbreedte die xbox live vreet niet beschikbaar is op dit moment. Dat is nu voor australie het grootste probleem nu....

---------------------------------------------------------------------------------

Stijn, als het kan zou ik graag willen dat je 't hele artikel post, als je geen ruimte hebt om de scan te hosten, stuur me maar een pm, dan geef ik je wel een email waar je het naar toe kan mailen. dan host ik hem wel ff.....

Stijn
31 juli 2002, 22:51
Ja eh, leuk en aardig. Maar zoals ik al zei, ik ben zo atechnish als de pest. Ik surf alleen een beetje op dat ding en thats it. Ik zal wel dat hele gedeelte wat interessant is posten OK? Het grootste gedeelte gaat toch over het gamen en zo. Komt morgen wel.....

Jaxcellent
31 juli 2002, 23:06
MAN MAN MAN!!!!

Hoe kan je nou in hemelsnaam Australie: (BIZAR groot land en daardoor 70% breedband verkeer via de schotel, denk aan je upload!!!!!)
vergelijken met nederland (allemaal vaste breedband aansluitingen via cable en telefoon)

I rest my case, als jullie je gek willen laten maken moet je da vooral doen, dan ga ik lekker een beetje gamen:)

LOL deze vergelijking is bijna net zo gek als seganet vergelijken mat xbox live, hehe;)

sorry breaker ik probeer je niet zwart te maken ofzo, ik geef alleen mn mening weer, no offence

massel

Stijn
1 augustus 2002, 09:37
Komt ie dan:

.........."Stick the starter disc in the machines gob for the first time and the software will unlock the dormant online capabilities of your XBox. This adds a new Play Live section to the dashboard. Insert an online play disc, select Play Live and you'll be sent hurtling into cyberspace. You'll have to register on your first visit but after this the promise is you'll never be more than four or five button presses away from gaming."..........

Your first XBox Live subscription comes in the form of a starter kit, as follows......
For the price of a game the kit includes:
* 12 months unlimited access to the standard XBox Live service
* A starter disc triggering XBox's online functions
* Online XBox communicator headset
* One free game (North America - Revolt, Japan - Phantasy Star Online, Europe - to be confirmed).

......."XBox Live is a closed shop. When you connect to the net with XBox, you'll be hauled straight to Microsofts games domain and no smelling the roses along the way. That means no web surfing unless you've got a PC."............

"XBox LIve is a subscription service. You pay to play. Microsoft is yet to declare the UK (voor ons de Eropese) price but the recent US and Japanese announcements give us a clue.
* The US introductory deal is $49.95 (the price of a game) which bags:
* 12 months access to the standard XBox Live service
* One XBox communicator headset
* A starter disc including one game

....."XBox Live will operate from four data centres in Seattle, Tukwila, Tokyo and London. Microsoft is boasting its military grade security will handle hackers, cheats and viruses and say that more engineers built XBox Live than the actual console."......

....."We want concrete details of the UK (voor ons Europese) service but Microsoft admit that Europe will be the toughest territory to crack. It's got to negotiate deals with all the major ISP's and that means dealing with a telecom industry split across national borders. Once it's leapt that hurdle it runs smack into the language barrier. How will Brits, Germans, French and the rest play together without a common tongue ? Perhaps the universal language of rocket launcher be enough. Still we've had a nod that an autumn launch is on for Europe. Autumn is a suitably vague term but we'd bet on November being more likely than September. As for the games and prices we'll just have to wait and see. Odds on it'll be same as the Americans minus NFL fever and hopefully with Phantasy Star Online."......

WILL IT WORK ?????
......."As Bill is shelling out to the tune of $2 billion on XBox live it had better. Then again some analysts reckon Microsoft has $38 billion in the bank so it's hardly a last ditch gamble. Bill's financial muscle will surely overcome any technical difficulties and XBox LIve will benefit from Microsoft's experience of running it's online PC gaming operation. Microsoft is also aware that broadband is still in it's infancy and that not many people have it yet. It's not expecting XBox Live to be an overnight success. XBox general manager J. Allard hopes it will hook tens of thousands of gamers worldwide in 2002. He Prophesises hundreds of thousands in 2003 and speculates ten million by the end of 2007. Asingle generation of consoles traditionally lasts five years, so either Microsoft expects online gaming to prolong the lifespan of XBox or reckons that XBox 2 will carry on the good fight."......

Verder staat er nog een hoop in over de spellen, de communicator enhoe het gamen nou daadwerkelijk in z'n werk gaat maar het is in totaal 12 paginas dus als je het niet erg vindt laat ik het hierbij.

Stijn
1 augustus 2002, 09:38
Hé ??? Hoe komt die flame daar nou ???

Eastmaster
1 augustus 2002, 13:50
Komt ie dan:

.........."Stick the starter disc in the machines gob for the first time and the software will unlock the dormant online capabilities of your XBox. This adds a new Play Live section to the dashboard. Insert an online play disc, select Play Live and you'll be sent hurtling into cyberspace. You'll have to register on your first visit but after this the promise is you'll never be more than four or five button presses away from gaming."..........

Your first XBox Live subscription comes in the form of a starter kit, as follows......
For the price of a game the kit includes:
* 12 months unlimited access to the standard XBox Live service
* A starter disc triggering XBox's online functions
* Online XBox communicator headset
* One free game (North America - Revolt, Japan - Phantasy Star Online, Europe - to be confirmed).

......."XBox Live is a closed shop. When you connect to the net with XBox, you'll be hauled straight to Microsofts games domain and no smelling the roses along the way. That means no web surfing unless you've got a PC."............

"XBox LIve is a subscription service. You pay to play. Microsoft is yet to declare the UK (voor ons de Eropese) price but the recent US and Japanese announcements give us a clue.

....."XBox Live will operate from four data centres in Seattle, Tukwila, Tokyo and London. Microsoft is boasting its military grade security will handle hackers, cheats and viruses and say that more engineers built XBox Live than the actual console."......

....."We want concrete details of the UK (voor ons Europese) service but Microsoft admit that Europe will be the toughest territory to crack. It's got to negotiate deals with all the major ISP's and that means dealing with a telecom industry split across national borders. Once it's leapt that hurdle it runs smack into the language barrier. How will Brits, Germans, French and the rest play together without a common tongue ? Perhaps the universal language of rocket launcher be enough. Still we've had a nod that an autumn launch is on for Europe. Autumn is a suitably vague term but we'd bet on November being more likely than September. As for the games and prices we'll just have to wait and see. Odds on it'll be same as the Americans minus NFL fever and hopefully with Phantasy Star Online."......

WILL IT WORK ?????
......."As Bill is shelling out to the tune of $2 billion on XBox live it had better. Then again some analysts reckon Microsoft has $38 billion in the bank so it's hardly a last ditch gamble. Bill's financial muscle will surely overcome any technical difficulties and XBox LIve will benefit from Microsoft's experience of running it's online PC gaming operation. Microsoft is also aware that broadband is still in it's infancy and that not many people have it yet. It's not expecting XBox Live to be an overnight success. XBox general manager J. Allard hopes it will hook tens of thousands of gamers worldwide in 2002. He Prophesises hundreds of thousands in 2003 and speculates ten million by the end of 2007. Asingle generation of consoles traditionally lasts five years, so either Microsoft expects online gaming to prolong the lifespan of XBox or reckons that XBox 2 will carry on the good fight."......

Verder staat er nog een hoop in over de spellen, de communicator enhoe het gamen nou daadwerkelijk in z'n werk gaat maar het is in totaal 12 paginas dus als je het niet erg vindt laat ik het hierbij.

Uit dit stukje kan ik niet veel problemen uit halen, waarom het in nederland niet door kan gaan.....

In het stukje over europa hebben ze het vrijwel alleen over de grens problemen (taal enzo)

Quote uit een eerdere post van jou...

Een appart netwerk wil niet per definitie zeggen dat het over apparte kabels gaat.... een gesloten netwerk waar dat het artikel beschrijft om hackers buiten te houden, kan gewoon over de bestaande kabels van het internet....De headers van de pakketjes met informatie en de router van het internet zorgen er wel voor dat het pakketje binnen het virtuele geloten netwerk blijft....

btw, Thnx voor het artikel

Markos
1 augustus 2002, 13:54
Staat er ook iets over de kabel snelheid die je moet hebben? Ik denk dat ik te weinig snelheid heb :{ 256 download en 96 upload speed. Ik hoorde ergens dat je voor Halo al 256 upload nodig had!!?? maar dit was wel via gamespy dacht ik.

Mirik
1 augustus 2002, 15:06
Nederland is een van de breedband dichtste landen voor zijn grote, betekend veel breedband gebruikers, en als die centrale in de UK staat en frankrijk en UK wel XBL krijgen dan komt het echt wel in nederland ook aangezien de meeste nederlandse bedrijven van Wanadoo en andere grote buitenlandse concerns zijn.

Ik zal proberen contact te zoeken met MS en duidelijkheid te vragen rondom een paar zaken zodat wij elkaar niet hoeven te onthoofden op geruchten. Maar op het moment is het nog gewoon einde 2002 tot we anders horen.

Deze topic moet echt dicht als iedereen zo blijft flamen.

Mirik
1 augustus 2002, 15:08
Originally posted by Markos
Staat er ook iets over de kabel snelheid die je moet hebben? Ik denk dat ik te weinig snelheid heb :{ 256 download en 96 upload speed. Ik hoorde ergens dat je voor Halo al 256 upload nodig had!!?? maar dit was wel via gamespy dacht ik.

Xbox Live zal werken met Kabel en ADSL (breedband), als je Kabel en ADSL hebt zonder die snelheiden, dan word je genaait en dan heet het dunband! :9

DesertFox
1 augustus 2002, 16:19
Komt ie dan:

.........."Stick the starter disc in the machines gob for the first time and the software will unlock the dormant online capabilities of your XBox. This adds a new Play Live section to the dashboard. Insert
* One free game (Online, Europe - to be confirmed).

....."XBox Live will operate from four data centre in London.

....."We want concrete details of the UK (voor ons Europese) service but Microsoft admit that Europe will be the toughest territory to crack. Still we've had a nod that an autumn launch is on for Europe. Autumn is a suitably vague term but we'd bet on November being more likely than September.

WILL IT WORK ?????
......."As Bill is shelling out to the tune of $2 billion on XBox live XBox 2 will carry on the good fight."......

Kijk dit laat mijn eerdere post , dat Xblive niet meer was EN IK HET NIET GELOOFDE, op deze punten helpt dit bericht mee !.

EN WIJ HEBBEN OOK NOG RELAXING PINGS VOLGENS MIJ ,
NL LIGT namelijk Dicht bij London !! YEAH ! , Low pings , screw germans.}:] . kunnen we met Medal of Honour wreken op Echte duitsers :D :~ 8) }:] }:]

xboxwillrule
1 augustus 2002, 16:24
In één van de filmpjes, waarin Xboxlive voor de 1e keer werd gepromoot. Daarin werd gezegd dat je voor xboxlive minimaal 64KBit up en downloadspeed nodig hebt. Ik denk dat iedereen met een breedbandverbinding in Nederland dit haalt.
Of je moet casema hebben.

Stijn
1 augustus 2002, 16:49
Er staat ook nog:

...."The good news is that Microsoft has confirmed ther is no restriction on the ISP's in the US or Japan. So There's no need to start worrying about changing to a Billy-approved ISP before you can tap into the XBox live experience. Presumably Microsoft will cut deals with the major European players to make XBox Live compatible with your existing ISP. Europes concert of nations will make the situation a little more complicated over here, but as always, we'll keep you in the loop."....

...."If you have a choice, then cable is accepted to be slightly faster than ADSL-but we'd advise choosing on price."....

Er staat niks over kabel snelheid. Het idee is dus wel dat Billyboy met Nederlandse providers een deal moet maken en dat het anders niet door gaat. Een of meer van die major European players dus.

yentl
2 augustus 2002, 19:37
Jongens ff rustig want als het gelul blijkt te zijn dan is iedereen weer hastikke blij duz laten we nog ff wachten voor het officiele bericht

enne jongens en meisjes ff bidden voordat we naar bedgaan zodat xbox live wel komt!!!!!!!

PONKX
2 augustus 2002, 19:50
Originally posted by xboxwillrule
In één van de filmpjes, waarin Xboxlive voor de 1e keer werd gepromoot. Daarin werd gezegd dat je voor xboxlive minimaal 64KBit up en downloadspeed nodig hebt. Ik denk dat iedereen met een breedbandverbinding in Nederland dit haalt.
Of je moet casema hebben.

Ik snap niet wat het probleem is met Casema cq Wanadoo. Kabelinternet van Casema wordt aangeleverd door Wanadoo en ik gebruik het al jaren. Sinds het begin dat het in Den Haag gelanceerd werd, en 64kbit up haal ik makkelijk. Dus dat boeit echt niet :p

BladeII
3 augustus 2002, 09:32
Ik denk dat we gewoon niet vooruit moeten lopen op geruchten en dat het allemaal wel mee zal gaan vallen.
Al die reacties op een gerucht dat waarschijnlijk gewoon niet klopt.
Ik heb de tijd en tot die tijd speel ik solo,multyplayer en online:p

Hansie
3 augustus 2002, 11:02
Zover ik begrijp is het:
- je steekt een kabel in de xbox die een actieve verbinding met internet heeft (m.a.w. waarbij het ip adres van de server bereikbaar is)
- je installeert de software die je krijgt (custom programma waarmee je niet kan browsen)
- je maakt je account aan
- spelen maar

Lijkt me sterk dat je niet via je pc op Xbox live kan. Wordt anders lachen als je chello hebt waarbij je lease afhankelijk is van je netwerkkaart. Maar goed, da's allemaal gissen. Net zo vaag als waarom MS met providers praat. Wie weet proberen ze wel gegarandeerde bandbreedte te regelen om de spraak vloeiend te krijgen.

De enigste reden waarom we niet met de beta mee kunnen doen is waarschijnlijk dat je gewoonweg geen beta pakketje krijgt als je een NL postadres hebt. Ik zie het nog wel gebeuren dat er iemand hier via slinkse wijze een uk pakketje regelt en zo ons kan voorzien van de laatste nieuwtjes ;)

marco27
3 augustus 2002, 20:30
Hier is een site waar ook wat info staat

www.geocities.com/xboxlive2000/home.html

jengelander
10 augustus 2002, 09:47
Zucht.... Mensen!! Alles over het internet qwa protocollen loopt via TCP/IP. Mickey soft gaat heus geen nieuw protocol uitvinden en dan ook nog eens goed laten keuren door allerlei instanties zoals het IEEE. Waarschijnlijk maak je met je kabelmodem verbinding naar je ISP waarna hij connect door middel van je xbox naar een extranetstructuur en dan gamen maar. Ik ga ervanuit dat Xboxlive gewoon komt. Totdan moeten we maar gewoon wachten.

Xguus
10 augustus 2002, 12:24
Mooi gesproken:D

jengelander
11 augustus 2002, 14:13
Originally posted by Xguus
Mooi gesproken:D

Dank je Xguus :D

Kremers
15 augustus 2002, 16:10
North America, Japan, select European countries, Nov. 02

Van de officieële live! site, select countries betekend dus niet heel Europa, nu maar afwachten of de Benelux onder die "select" countries valt ;)

Mirik
15 augustus 2002, 20:04
Originally posted by Kremers

Van de officieële live! site, select countries betekend dus niet heel Europa, nu maar afwachten of de Benelux onder die "select" countries valt ;)

koik es op de voorpagina vriened! 8)

Kremers
15 augustus 2002, 20:22
Hoe denk je dat ik aan die link kom 8)

Het ging ook meer om dat woordje "selected", wat dus inhoudt dat niet heel Europa het in 1 keer krijgt :'(

Jaxcellent
15 augustus 2002, 20:37
met SELECTED countries bedoelen ze dezelfde Fucking SELECTED countries die de Xbox kregen met launch, en ook dezelfde SELECTED countries die in aanmerking kwamen voor het reward pack.

Zit nou is niet zo te zeiken en leg je gewoon neer bij het feit dat Xbox live gewoon komt

Kremers
15 augustus 2002, 21:05
zeiken? dat doe ik alleen op de WC.....

En ik zet alleen neer wat er staat, moeten ze maar meteen duidelijk zijn :P

Mirik
15 augustus 2002, 21:25
Originally posted by Jaxcellent
met SELECTED countries bedoelen ze dezelfde Fucking SELECTED countries die de Xbox kregen met launch, en ook dezelfde SELECTED countries die in aanmerking kwamen voor het reward pack.

Zit nou is niet zo te zeiken en leg je gewoon neer bij het feit dat Xbox live gewoon komt

huh? niemand zegt dat Xbox Live niet komt, het duurt alleen iets langer waarschijnlijk. een maandje, misschien 2 ofzo, weenie. niet HEEL veel langer, denk HOOGSTENS 2.5/3

Jaxcellent
16 augustus 2002, 12:56
zeiken? dat doe ik alleen op de WC.....

En ik zet alleen neer wat er staat, moeten ze maar meteen duidelijk zijn :P

Zeker, en ik vertaal alleen ff voor je wat er staat;)

your welcome.

Jaxcellent
16 augustus 2002, 12:58
Originally posted by Kobold

huh? niemand zegt dat Xbox Live niet komt, het duurt alleen iets langer waarschijnlijk. een maandje, misschien 2 ofzo, weenie. niet HEEL veel langer, denk HOOGSTENS 2.5/3

no way hozee, wij (Nederland) launchen tegelijk met heel europa!

Mirik
16 augustus 2002, 14:22
Dat is niet tegen mij verteld door Microsoft zelf.

x-box player
16 augustus 2002, 14:29
gebeurt vast op 14 maart 2003.

Alex
16 augustus 2002, 22:48
Ik hoop niet dat het net zo gaat als met de PS2. Had ze gemaild. Eind deze maand online in de US, pas volgend jaar in Nederland.

x-box player
16 augustus 2002, 22:56
Originally posted by Alex
Ik hoop niet dat het net zo gaat als met de PS2. Had ze gemaild. Eind deze maand online in de US, pas volgend jaar in Nederland.

15 november(in US) is het hoor dus niet aan het eind van deze maand. dat antwoord hoef je dus niet te geloven.

Alex
16 augustus 2002, 23:03
Originally posted by x-box player

15 november(in US) is het hoor dus niet aan het eind van deze maand. dat antwoord hoef je dus niet te geloven.

Kheb het over de PS2 niet over de Xbox. In het mailtje van PS stond eind deze maand en ik heb het ook ergens gelezen op het forum. Maarja, maakt niet uit, want Nederland is pas volgend jaar aan de beurt. Ik hoop dat Xbox live eerder komt.

Stijn
16 augustus 2002, 23:35
Ik las net op teleteks dat M$ officieel bekend heeft gemaakt dat XboxLive dit jaar alleen in Noord-Amerika gelanceerd zal worden. De rest van de wereld krijgt het denk ik in de lente van 2003, mits de verkopen aantrekken.

X-Booster
17 augustus 2002, 00:20
Ik las net op teleteks dat M$ officieel bekend heeft gemaakt dat XboxLive dit jaar alleen in Noord-Amerika gelanceerd zal worden. De rest van de wereld krijgt het denk ik in de lente van 2003, mits de verkopen aantrekken.
da moet dan wel een heel slechte zender zijn geweest waar je het hebt gelezen, want op de OFFICIEELE site staat dat het voor bepaalde landen ook in europa komt en in japan komt het ook al zeker:{

Alex
17 augustus 2002, 05:39
Originally posted by X-Booster

da moet dan wel een heel slechte zender zijn geweest waar je het hebt gelezen, want op de OFFICIEELE site staat dat het voor bepaalde landen ook in europa komt en in japan komt het ook al zeker:{

Ja, maar teletekst is wel wat actuelerer dat een site. Maar ik hoop dat je gelijk hebt. Lente 2003 zou zwaar k't zijn.

Stijn
17 augustus 2002, 09:38
BBC TEXT pag. 538. Staat er sinds gisteren op.

GoTHaN2oo1
17 augustus 2002, 12:03
1 ding is zeker HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL zeker!!!

X-BoX live komt zeker niet voor het publiek NERGENS ter wereld DIT jaar nog uit.

REDEN?

Reden:

MS zegt wel heeeeeeel vrolijk van hoi 15 AUG gaan X-BoX live starten, maar wat ze er daan heel kort of soms zelfs niet bij zetten is dat dan pas de beta test fase begint.

en dan zal er daarna vervolgens ook nog eens een FINAL BETA test fase komen.

Nou als die 2 test fases voorbij zijn zit je al zeker in het volgende jaar.

DUS X-Box live is en zal zeker pas, ook voor US dus, in 2003 beschikbaar zijn voor het publiek.

Wat betreft BETA tester, ja das ander verhaal :~

Dus ik denk dat ze dan toch uiteindlijk maby, aangezien dat bes wel in is TEGENWOORDIG, zo'n wereld premiere release date zullen prikken voor THE MASS GAMERS enzow. en die zal dan waarschijnlijk ergens in de lente zijn.

bla bla bla Genoeg geblaat 8)

x-box player
17 augustus 2002, 13:57
hoe weet je dat nou weer. microsoft heeft het al aangekondigd voor 15 november in de us, en ze zullen echt wel berekend hebben hoelang de beta tests gaan duren, wat jij zegt lijkt MIJ dus onzin

Stijn
17 augustus 2002, 15:44
Originally posted by GoTHaN2oo1
1 ding is zeker HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL zeker!!!

X-BoX live komt zeker niet voor het publiek NERGENS ter wereld DIT jaar nog uit.

bla bla bla Genoeg geblaat 8)

Zeker niet nergens uit? Dat klopt, het komt in de US uit....:+ :+ :p :p

Kremers
17 augustus 2002, 16:45
Stijn, ik heb die TT pagina ff bekeken en er staat dus alleen op dat het 15nov en Amerika uitkomt en dat er nog geen data zijn gemeldt voor andere continenten, er staat dus helemaal niets over verkoop resultaten, 2003 enz.

Dus waar haal je dit in godesnaam vandaan?!?!

ErroX
17 augustus 2002, 18:47
Stijn, ik heb die TT pagina ff bekeken en er staat dus alleen op dat het 15nov en Amerika uitkomt en dat er nog geen data zijn gemeldt voor andere continenten, er staat dus helemaal niets over verkoop resultaten, 2003 enz.

Dus waar haal je dit in godesnaam vandaan?!?! www.xbox.com/live/??? staat dat het uit komt in USA,Europa(bepaalde delen),japan is dit nou zo moeilijk!?

Kremers
17 augustus 2002, 18:53
Um, ik heb het tegen stijn die het over een TT pagina heeft waarop staat van niet, terwijl dit dus niet zo is, is dat nou zo moeilijk?!?

Stijn
18 augustus 2002, 09:45
D'r staat dat het voorlopig alleen in de US gereleased gaat worden. Als het op 15 nov in de US komt, en bij ons later pas, dan zal dat zoals veel mensen hier op het forum al beweren pas volgend jaar zijn. Ik zei trouwens dat ik denk dat het in de lente gaat komen als de verkopen aantrekken, ff lezen aub. Waarom denk je dat het wordt uitgesteld ? Omdat het zo goed gaat in Europa ?

beuker(sr)
2 april 2007, 20:29
tjonge jonge....dit is een tijd geleden.

inmiddels zijn we (ik althans) rete tevreden met wat mickeysoft tot nu toe voor elkaar heeft gekregen.

zie je maar weer........uiteindelijk komt toch alles goed.

case closed :)

Don Juan
2 april 2007, 20:31
tjonge jonge....dit is een tijd geleden.

inmiddels zijn we (ik althans) rete tevreden met wat mickeysoft tot nu toe voor elkaar heeft gekregen.

zie je maar weer........uiteindelijk komt toch alles goed.

case closed :)

hahaha ouwe koeien uit de sloot zeg!!!

Dusky Demon NL
2 april 2007, 20:33
tjah het is niet echt een topreactietijd

kga denk ik ook maar eens wat langvergeten topics zoeken om daar een reactie in te zetten

beuker(sr)
2 april 2007, 20:41
en xbox live......

kwam uiteindelijk dus niet in 2002 hier in nederland.