1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Welkom in het tweede deel waar je alles kan posten wat met fitness te maken heeft.

    Hier is de link naar het eerste deel mocht je nog willen terugkijken naar eerder besproken trainingsmethodes/voedingsschema's en tips!


    Handige linkjes:


    Toevoeging van Ashavan met betrekking tot bodybuilding/krachttraining en fitness voor jongeren:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2007
  2. Ashavan

    Ashavan Guest

    Dat is niet de reden waarom ik niet onder de 10% wil gaan. Ik vind dat gewoon ongezond om zo laag te gaan zitten. Alleen top sporters zouden dat moeten hebben en die vallen van tijd tot tijd ook neer van uitdroging en gezondheids problemen. Te weinig en te veel vet is allebei niet gezond.
     
  3. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat je tot 8% nog goed zit hoor voordat je gezondheidsproblemen krijgt, maar ik kan het ook mis hebben. Geen idee wat eigenlijk de 'kritieke' grens is :{
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Echt kritiek begint onder de 6. Top sporters zitten tussen de 6-9%. Als ik dan kijk wat voor problemen top sporters hebben vermijd ik persoonlijk die 9 al.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vette startpost :+

    zal binnenkort eens kijken of ik wat leuke links kan vinden mbt voeding, training, supplementen en boeken. Sostic heeft er vast ook nog wel een paar :)
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Stuur me dan maar ff een PM, dan gooi ik het wel even in de startpost (Y)
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mag die hier zo geplaatst worden (weet ik echt niet). Maar dat boek is idd heer en meester mbt het leren kennen van de diverse spiergroepen. Heb hem hier ook liggen.
     
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Geen idee of er nog copyright op zit. Maar kwam alleen die link zo vlug tegen.

    Heb moeite me aan me eetschema te houden in de vakantie. Wordt later wakker, ben bezig en vergeet dan weer eens wat. ...schiet niet op. Maar woog vanochtend met kleren en al aan 98 w00t :D

    Vandaag een lekker rust dagje qua sporten en morgen weer sqautten. Heb Blue Dragon binnen en ga hem spelen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2007
  10. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Het ligt er ook een beetje aan hoe sterk je imuumsysteem is, of je lager in je vetpercentage kunt. Je zult wel extra supplementie gaan moeten nemen als je onder de 10% gaat komen. Vooral in de winter ben ik niet zo'n fan van lage vet percentages.

    Als link in de startpost kun je ook linken naar: www.eigenkracht.nl

    hier staan veel trainingstips op.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hey die kende ik niet! Ziet er zeer ok uit :)

    *add to fav*
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    [​IMG]

    Wat is Fitness
    Wat is Bodybuilding
    Wat is Krachttraining
    Sportvoeding

    Waarom Huidplooi Vetmeten en niet de weegschaal gebruiken

    Verdere uitleg over het BMI

    De standaard sites
    http://bodynet.nl/
    http://www.bodybuilding.com/
    http://www.exrx.net/
    http://www.fittogether.net

    forums
    http://forum.bodynet.nl
    http://forum.bodybuilding.com/

    winkel:
    http://www.xxlnutrition.nl/
    www.bodystore.nl/
    www.fitnessnet.nl/

    Informatief genoeg voor een begin post?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2007
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zo, heb weer wat te lezen als ik me verveel op werk zie ik. :)
     
  14. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja de startpost, die ziet er nu al een stuk beter uit. :D Zelf kijk ik niet echt veel op internet voor trainingsmethodes enz dus ben niet echt wegwijs in de goede links. 8)

    Alles wat ik weet van fitness is door kennis van trainingsmaatjes en door soms wat rond te vragen op de sportschool..
    Iemand alleens meegedaan aan een soort van wedstrijd (powerlifting, bodybuilding, sterksteman-onderdelen etc.)?
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2007
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nope nog nooit en ga ik ook niet doen. Ik zou onderhand prima met naturelwedstrijden mee kunnen doen, maar in een string het podium op onder de bruine verf een beetje je spieren aanspannen is gewoon niet mijn ding en staat voor mijn gevoel ook haaks op het 'stoere' van al het ijzer in de gym.

    Sterkste man ben ik gewoon niet sterk genoeg voor en ik ben te zuinig op mijn lijf voor powerliften.

    edit: At Ashavan: super van al die links!

    eetschema weer even ophalen:

    maaltijden:

    1: 80 gr havermout, 25 gr whey, 1 banaan
    2: 3 boterhammen, 1 appel, 500 ml yoghurt
    3: 4 boterhammen, 1 banaan, 250 gr magere kwark
    4: 70 gr havermout, 25 gr whey, 1 appel
    5: 80 gr rijst/aardappelen/pasta/, 100 gr kip/vis, 250 gr kwark
    6: 2 boterhammen, 1 banaan, 5 eieren
    7: 50 gr havermout, 1 appel, 25 gr whey

    Dit is nu dag twee dat ik dit eet, kan niet echt zeggen dat ik nog honger heb :+ Zie er trouwens wel wat zwaarder uit, maar dat zal wel door de enorme hoeveelheid koolhydraten komen :)
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2007
  16. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnekort ga ik ook overstappen op een soortgelijk eetschema, nog even uitvogelen hoe ik die kwark enz mee naar werk ga nemen. We hebben wel een koelkast op de afdeling dat scheelt :)

    Heb zelf 1 keer aan een soort van wedstrijd meegedaan, dat was eigenlijk gewoon voor de fun een bankdrukmarathon waar ik voor het eerst 120 kg drukte, toen was ik best blij :cool: Hier deden ook vrouwen en een paar iele ventjes mee die de 50 kg niet haalden maar ook een paar beesten die 200 kg drukte (zonder stilleggen). Was een heel leuk middagje!
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wel geinig om het begin van het eerste topic te vergelijken met het midden stuk, eind en begin nieuw topic. :D

    Wedstrijden lijkt me niks. Ben bezig voor mezelf en de enige waar ik het aan wil showen is in de spiegel. En er natuurlijk goed en verzorgd uit zien voor de meiden ;)

    Zal even mijn schema's herhalen aangezien dit een nieuw topic is.

    Eten:
    07.00 25gr Protein 80 shake, 1 snee brood, 1 capsule L-Carnitine
    09.00 2 sneetjes brood met pindakaas, 2 eieren zonder eigeel
    12.00 200gr tonijn op waterbasis, halve tomaat of halve appel
    15.00 200gr tonijn op waterbasis, halve tomaat of halve appel, 1 capsule L Carnitine
    18.00 150gr kipfilet, 2 sneetjes brood of 150gr rijst in runder bouilion en een handje cashew noten of 2 schnitzels met 1 potje groenten.

    Elke dag drink ik 3L water. Geen thee, geen cola, geen sap...niks behalve water.
    In het weekend eet ik qua avond eten normaal met pasta's. Als ik ergens heen ga eet ik ook normaal en niet overdadig. Stel er is gebak dan neem ik het, maar laat in de avond de koolhydraten weg. In het weekend neem ik elke dag in de avond nog 250gr magere kwark.

    Zodoende zit ik erg laag in me Kcal inname (circa 1400). Het werkt geweldig mbt het doel wat ik voor ogen heb. Eerst me vet% verlagen door alle reserves te verbranden. En aangezien ik het Soma type Endomorf ben moet ik zo wie zo veel minder eten dan de meeste mensen. Ben er achter gekomen dat ik op een normale dag maar 1600-1700 verbrand, inclusief sporten. Als ik meer eet schiet het er al aan.

    Sportschema 1 alle oefeningen in 3 sets van 15:
    Maandag: Squat, abductor, adductor, leg extention, halve ball sit ups met extra gewicht op borst, Incline Reversed Crunch, 30min Crosstrainer
    Woensdag: Cable front pulldown, Lower Back, Dumbell Row, Military Press, Halve bal sit-ups, Incline Reversed Crunch, 30min Crosstrainer
    Vrijdag: Chest Press, Dumbell Fly's, Halve ball sit-ups, incline reversed Crunch, Bicep Curl, Tricep Extention, 30min crosstrainer
    Zaterdag: Mocht er een leuke groep sessie zijn doe ik nog BodyPump

    3 weken geleden ben ik actiever gaan trainen. Ma t/m vrij en dan vervallen de buikspier oefeningen zodat er toch steeds 1 dag rust voor die spiergroep re tussen zit. En de rest van het schema roeleert dan door.

    Dit schema doe ik 6 weken en dan schakel ik over op schema 2. De oefeningen zijn precies hetzelfde, maar dan doe ik ze in 5 setjes van 5 herhalingen met zwaardere gewichten.

    Wat trouwens ook ideaal is voor het verlagen van je vet%. Als je wakker bent niks eten en meteen 45-60minuten gaan Cardio'en. Daarna pas eten en shakes tot je nemen. Dan in de middag/avond je reguliere schema volgen. Aangezien je in de ochtend nog niks hebt gegeten dwing je je lichaam om eerst je vetten aan te spreken.

    Nog wat links voor OP:
    http://www.metabolisme.be <-- heel belangrijk om te weten. Het legt ook uit waarom je juist meer moet eten als je wilt afvallen/afslanken.

    Hoe bereken ik mijn Kcal Behoefte
    De basis <== staat ook een excell voedingstabel bij voor degene die naar Eet Meter 2002 vroeg.
    Dat zijn de meest gangbare en gebruikte theorien. Maar het is iets complexer dan wat er vermeld staat.

    Soma Typen/Lichaams typen theorie op de engelse Wikipedia
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2007
  18. Escobar

    Escobar OK DEAL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Een aantal zeer nuttige dingen thanks daarvoor!

    Train nu al 2 jaar serieus zonder ooit een berekening of schema te maken wat nu mijn eiwit, koolhydraten en vet-inname per dag is.

    Toch eigenlijk wel handig om te weten en het geeft je meer het gevoel dat je er echt serieus mee bezig bent/moet blijven. Heb nu ongeveer wel mijn doel al gehaald qua uiterlijk, er mag nog wel wat meer massa bij en wat meer kracht. Met men lengte kan ik toch makkelijk richting de 90kg zonder dat ik een beest wordt. :)
     
  19. Ashavan

    Ashavan Guest

    http://www.vitamins.nl/sport.html?id=4

    Nog een handige link. Zat te zoeken naar een informatieve site mbt supplementen, anabolen en de gevaarlijke anabolen steroiden. Kon alleen niks nuttigs vinden. Iedereen gooit anabolen en anabole steroiden op dezelfde hoop terwijl er fundamentele verschillen zijn. Anabolen zijn geen steroiden. een anabole is een catalysator. kip is een anabole even als creatine terwijl Winstrol een anabole-steroide is waar men troep in je lichaam spuit tijdens een kuur.

    Vanochtend cardio gedaan, net gegeten, over een uurtje me middag sessie met kracht/cardio. Me lichaam is nog niet echt uitgerust na die ene dag niks doen. Ach ja....straks weekend en kan het genoeg uitrusten ;)
     
  20. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^ daar heb ik me creatine vandaan. Goeie site.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina