PDA

Volledige versie bekijken : PC Hardware Helpthread

Pagina's : 1 2 3 [4] 5

Gdzr
27 januari 2008, 14:09
hoe kom je in de logboeken

KevskiVD
29 januari 2008, 11:17
In Windows XP:
Start -> Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Logboeken.

Ik zit zelf sinds anderhalve week ook met een probleem.
Mijn Asus A6Ja (laptop) geeft soms opeens een zwart scherm. Ik kan dan niks meer doen en moet dan opnieuw opstarten door te resetten.

Ik heb het idee dat het alleen af en toe gebeurt als ik een videobestand open.

In de logboeken kan naar mijn idee niks relevants vinden, maar dat kan ook aan mij liggen.

Wel heb ik op 10-01 1GB extra ram geheugen erbij geplaatst. Dat verliep gewoon helemaal goed eerst geen problemen.

Verder heb ik in het register een aantal instellingen aangepast, voor optimalisatie van het geheugenbeheer (DLL's die in het RAM geheugen worden geplaatst etc. zodat er zo min mogelijk gebruik wordt gemaakt van het virtuele geheugen).

Dit is het enige wat ik kan bedenken waardoor het zou kunnen komen, ik heb verder niks wat me te binnen schiet wat het zou kunnen zijn.

Maar misschien moet ik het wel helemaal niet in de hardware zoeken? Tot nu toe is het nog alleen bij videobestanden geweest (die bv. geopend worden in Windows Media Speler of Nero Showtime).

Als het weer gebeurt zal ik beter op letten of het écht alleen bij videobestanden is (ik kan me vaag herrineren dat het ook een andere keer was, toen was ik gewoon in de verkenner aan het bladeren).

Wat ik vind in de logboeken:
Toepassing:

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: ATI Smart
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 105
Datum: 29-1-2008
Tijd: 12:03:44
Gebruiker: n.v.t.
Computer: LAPTOPKEVIN
Beschrijving:
The service was started.

Bron van gebeurtenis: Avg7UpdSvc
Gebeurtenis-ID: 1
Tijd: 12:03:46
Beschrijving:
Service started

Bron van gebeurtenis: Bonjour Service
Gebeurtenis-ID: 1
Tijd: 12:03:47
Beschrijving:
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1) in bron (Bonjour Service) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: mDNSResponder started
.

Bron van gebeurtenis: RaySat_3dsmax2008_32 Server
Gebeurtenis-ID: 3
Tijd: 12:03:55
Beschrijving:
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (3) in bron (RaySat_3dsmax2008_32 Server) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: MI_RAYSAT_3DSMAX2008_32_SERVICE environment variable not found, using default; .

Type gebeurtenis: Fout
Gebeurtenis-ID: 2
Beschrijving:
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (2) in bron (RaySat_3dsmax2008_32 Server) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: (1632) getservbyname: De aangevraagde naam is geldig en is in de database gevonden, maar beschikt niet over de juiste bijbehorende gegevens om om te zetten. (0x2afc); .

Gebeurtenis-ID: 3
Beschrijving:
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (3) in bron (RaySat_3dsmax2008_32 Server) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: RaySat_3dsmax2008_32 Server service stopped; .

Beveiliging: niks
Systeem

Bron van gebeurtenis: EventLog
Gebeurtenis-ID: 6009
Tijd: 12:03:18
Beschrijving:
Microsoft (R) Windows (R) 5.01. 2600 Service Pack 2 Multiprocessor Free.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Bron van gebeurtenis: EventLog
Gebeurtenis-ID: 6005
Tijd: 12:03:18
Beschrijving:
De Event Log-service is gestart.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Bron van gebeurtenis: Application Popup
Gebeurtenis-ID: 26
Tijd: 12:03:16
Beschrijving:
Toepassingspop-up: : \SystemRoot\System32\ATMFD.DLL failed to load

Gegevens:
0000: 00 00 00 00 02 00 6c 00 ......l.
0008: 00 00 00 00 1a 00 00 40 .......@
0010: 17 00 00 c0 6c 02 00 c0 ...Àl..À
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Bron van gebeurtenis: Tcpip
Gebeurtenis-ID: 4201
Tijd: 12:03:26
Beschrijving:
Het systeem heeft ontdekt dat netwerkadapter \DEVICE\TCPIP_{A6EB9DB5-57F7-4257-B87C-0EE3AC69A4E1} met het netwerk is verbonden. De normale werking van de netwerkadapter is begonnen.

Gegevens:
0000: 00 00 00 00 02 00 50 00 ......P.
0008: 00 00 00 00 69 10 00 40 ....i..@
0010: 02 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Server
Gebeurtenis-ID: 2511
Tijd: 12:03:47
Beschrijving:
De Server-service kan de share Thunderdome pakket niet opnieuw maken omdat de map I:\download\Thunderdome pakket - Thunderdome pakket.nzb yEnc (124) niet meer bestaat. Voer 'net share Thunderdome pakket /delete" in om de share te verwijderen, of maak de map I:\download\Thunderdome pakket - Thunderdome pakket.nzb yEnc (124) opnieuw.

/ EDIT:
Net had ik het nog mooier:
Systeem bleef even hangen en startte daarna vanzelf opnieuw op (zonder BSOD of wat voor melding dan ook)

In de logboeken staat opnieuw de melding van 3D Studio Max. Volgens mij is dat de tijd dat het systeem vast loopt zeg maar. Zometeen even een gewone herstart doen om te kijken of het niet toevallig een probleem is tijdens het opstarten.

Lenny-t
29 januari 2008, 19:39
De Server-service kan de share Thunderdome pakket niet opnieuw maken omdat de map I:\download\Thunderdome pakket - Thunderdome pakket.nzb yEnc (124) niet meer bestaat. Voer 'net share Thunderdome pakket /delete" in om de share te verwijderen, of maak de map I:\download\Thunderdome pakket - Thunderdome pakket.nzb yEnc (124) opnieuw.

Hey! Dat mag niet he :+

Probeer anders 's 3D Studio Max opnieuw te installeren?

KevskiVD
29 januari 2008, 22:20

Tuurlijk wel legaal geript Thunderdome pakket, die ik uiteraard zelf helemaal gekocht in mijnbezit heb, delen in een eigen netwerk O-) :+ Ahum haha.

Maar ik zal inderdaad eens even 3D Studio Max opnieuw installeren, of even uitvogelen wat die service inhoud. Vraag me af of ik die uberhaupt wel nodig heb. Eens kijken of het probleem dan over is.

Viel me de tweede keer vandaag inderdaad op dat elke keer 3D Studio Max naar voren kwam in de logboeken.

Centurion
30 januari 2008, 13:46
Ik heb zojuist een extra gig aan RAm in mijn computer erbij gezet.

Alles goed en wel, wordt herkend enzo. Ik vraag me alleen af hoe ik bij dxdiag aan deze rare getallen kom:

Memory: 1918MB RAM

En bij display staat dan:

Aprox. total memory: 700.0 MB

Waar is die 1918 op gebaseerd van mijn RAM. De videokaart is intern, dat moge duidelijk zijn. Ati Radeon X1200 Series.

Lenny-t
30 januari 2008, 15:05
Je ATI X1200 heeft Virtueel Geheugen, dat verklaart de 700MB bij je display.

Normaal geheugen gaat altijd 'n beetje verloren aan weetikveel wat, overhead ofzo, net als bij harde schijven het geval is. Alleen is 1918 ipv 2048 (neem aan dat je nu 2048 heb) wel een groot verschil. Bij mij staat er 1022 ipv 1024...

KevskiVD
30 januari 2008, 15:20
Hoeveel gaf het geheugen eerst aan? (voordat je er extra RAM geheugen erbij had gezet)
Als je videokaart intern is haalt die het geheugen van het RAM geheugen af. Zou dus 128MB zijn, met de 2MB die Lenny-t aangeeft, kom je totaal nog op 2048MB = 2GB RAM uit.

(ik denk dat het zo zit...)

Cybermaxxx
2 februari 2008, 13:26
Hey,

Wat vinden jullie van deze PC? Is dit een degelijke pc?
Ik heb zelf nog een 265 MB videokaart liggen, en nog 512 MB Ram geheugen. Deze twee in de pc zetten, en in mijn ogen heb je een top PC?

Graag jullie mening. Linkje:

Klikkerdeklik (http://www.beat-it.nl/Beatit.sf/?ObjectID=4492779&ChangeAction=setReferrer&referrer=kieskeurig#)

Centurion
2 februari 2008, 14:24
Hey,

Wat vinden jullie van deze PC? Is dit een degelijke pc?
Ik heb zelf nog een 265 MB videokaart liggen, en nog 512 MB Ram geheugen. Deze twee in de pc zetten, en in mijn ogen heb je een top PC?

Graag jullie mening. Linkje:

Klikkerdeklik (http://www.beat-it.nl/Beatit.sf/?ObjectID=4492779&ChangeAction=setReferrer&referrer=kieskeurig#)

Niet geschikt voor gamen, voor de rest prima.

Cybermaxxx
2 februari 2008, 14:46
Niet geschikt voor gamen, voor de rest prima.

Voor 't gamen heb ik me X360, maar voor downloaden, films monteren, ect wel?
Dat zou prachtig zijn.. _O_

KevskiVD
4 februari 2008, 11:49
Voor 't gamen heb ik me X360, maar voor downloaden, films monteren, ect wel?
Dat zou prachtig zijn.. _O_

Andere videokaart erbij is leuk, maar of het echt nodig is voor films monteren.
Ik merk zelf met Adobe Premiere zeker wel dat 1GB net aan de krappe kant is (je komt dan echt geheugen te kort op een gegeven moment).
Ik heb er nu totaal 2GB RAM inzitten, dat is wel voldoende. 1,5GB zou ook wel kunnen, maar je kan er dan meteen beter 1GB RAM bijzetten, kost iets van €20,- op het moment.

Ik heb 3D Studio Max opnieuw geinstalleerd, diezelfde foutmleding blijft. Echter, deze foutmelding komt ook als ik mijn laptop normaal opstart (als die gewoon helemaal uit is geweest).

Ik had hetzelfde probleem net weer: Ik startte een videobestand op (avi) in Nero Showtime, ging die meteen herstarten. Er is niks te vinden in het logboek op dat moment, waarschijnlijk omdat het systeem zo abrupt herstart kan er niks naar het logboek geschreven worden. De vorige logboek dingen die ik had gepost zal dus wel tijdens het opstartten van Windows XP gebeuren.

Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn.. Is er misschien een programma waarmee ik alle drivers in één keer verwijder zodat ik ze allemaal opnieuw kan iinstalleren?
(Valt altijd te proberen)
Systeemherstel van Windows XP gaat niet, die optie heb ik uitgeschakeld.

[JeLL!e] HALO
4 februari 2008, 14:35
Ik wil graag RAM-geheugen in mijn laptop plaatsen. Ik heb nu 512MB, en dat kan wel een upgrade gebruiken.
Mijn vraag is nu, hoeveel geheugen kan ik er bij zetten? Ik heb een Sony Vaio, als ik op de site kijk staat er dat hij maximaal 1GB ondersteund. Echter, als ik PC Wizard draai, geeft hij aan:

Memory Controller Information :
Memory Controller : System Memory
Error Correction Capability : No
Number of connectors : 2
Max. Module Size : -2097152 KB

Is die maximale ondersteuning die Sony aangeeft dan per slot? Dus kan ik twee 1GB kaartjes erin doen?

Gerjan
4 februari 2008, 14:39
welk type vaio...

die module size klopt sowieso niet, is een negatief getal..

[JeLL!e] HALO
4 februari 2008, 14:43
Een Vaio VGN-FS215B.

Gerjan
4 februari 2008, 15:00
Ok, ten eerste zit er nu 2x256mb PC2700 DDR geheugen in (DDR1 dus... duur...). Dus wil je upgraden moet je beide bankjes vervangen voor het beste resultaat.

Max kan er inderdaad 1gb in.. In totaal.

2x512mb dus.

BELANGRIJK:

Er zijn GEEN sleuven beschikbaar op dit VAIO-model. Als u het geheugen wenst te upgraden, dient u eerst een van de geheugenmodules te verwijderen zodat u het kunt vervangen door een groter model.
Geïnstalleerd geheugen Geheugenslot 1 : 256 Mb
Geheugenslot 2 : 256 Mb

Maximaal geheugen 1024 MB

Geheugentype SO-DIMM - 333Mhz (DDR)

Compatibele geheugenmodules Zie compatibiliteitsoverzicht (http://support.vaio.sony.nl/accessories/compatibility.asp?site=voe_nl_NL_cons&m=1862&c=10)

Alleen dat geheugen (uit dat comp. overzicht) werkt volgens sony zelf, en dat is nergens te vinden.. Zelfs niet meer via sony

Waarschijnlijk kan er ook wel ander merk geheugen in.. Maar dit moet je dan online vinden, want dat kan ik niet voor je testen.

//edit van Kingston werkt dit type geheugen!

Kingston KSY-V505
512mb

Hier (http://www.geheugen-online.com/i40637_ksyv505_512_512mb_ddr333_module_for_sony_oe m_partnr_pcge_mm512d_vgp_mm512g.html) te koop voor €39,20 per reepje...

[JeLL!e] HALO
4 februari 2008, 15:05
Okee, thanks. Ander geheugen dan Sony werkt waarschijnlijk wel, want een vriend van me heeft dezelfde laptop en die heeft er ook 1024 in zitten (niet van Sony).

Gerjan
4 februari 2008, 15:14
Ja klopt zie mijn edit. Vaak kan je via de site vd geheugen fabrikanten achterhalen wat je notebook ondersteund.

bijv http://www.kingston.com en http://www.dane-elec.fr/holland/

Timo12
4 februari 2008, 17:12
Hoe kan je zien hoeveel RAM je hebt? En kost het veel om dat te upgraden?

KevskiVD
4 februari 2008, 17:14
Waar is je vorige post gebleven, verwijderd ofzo :+
Maar voor Vista is het volgens mij wel een aanrader om van 1GB RAM naar 2GB te gaan (of eventueel zelfs naar 3GB, afhankelijk van waar je je pc voor gebruikt. Dit weten Vista gebruikers wellicht beter).

1GB erbij kost rond de €20,-

Timo12
4 februari 2008, 17:20
Weet ik ook niet, verdwenen opeens. :S
Maar weet jij misschien waar je kan zien hoeveel RAM je (over)hebt?
Oh, en is RAM hetzelfde als fysiek geheugen?

Gerjan
4 februari 2008, 17:47
rechter muisknop op "Deze Computer" is het makkelijkst om het te achterhalen.

KevskiVD
4 februari 2008, 17:52
Over je vorige post hebben we het dan maar niet meer ;)

CTRL+ALT+DEL (Taakbeheer) Dan het tabblad prestaties. Daar zie je het kopje fysiek geheugen staan (dat is inderdaad hetzelfde als je RAM geheugen). Daar staat het totaal, hoeveel er nog beschikbaar is etc.
Daar kun je dus heel simpel hoeveel geheugen je gebruikt.

Print screen zoals het er in Windows XP uitziet (http://img524.imageshack.us/img524/5389/taakbeheeryk2.jpg)

Fysiek geheugen is dus je RAM geheugen, virtueel geheugen is ruimte dat Windows o.a. gebruikt als je RAM geheugen tekort komt. Alleen is een harde schijf vele malen langzamer met het lezen en schrijven van gegevens dan RAM geheugen. Hierdoor gaat alles nogal traag lopen.

2GB is in ieder geval wel aan te bevelen voor Windows Vista. Je ziet ook dat bij laptops eerst vooral 1GB RAM geheugen was, toen Windows Vista uitkwam hadden ze ineens bijna allemaal 2GB geheugen.
Verder kun je natuurlijk ook even wat onderzoek doen naar de hoeveelheid RAM geheugen die Vista nodig heeft via Google hea ;)

Timo12
4 februari 2008, 17:54
Bij rechtermuisknop bij deze computer staat:
Intel (R)
Pentium (R) D CPU 2.80Ghz
Kloksnelheid: 2.79Ghz 1,00 GB
Extensie van fysiek adres

Betekent dit dat ik 1GB RAM heb?
Heeft iemand tips voor sites om RAM uit te breiden? Bedankt voor jullie hulp alvast in ieder geval :p

Cybermaxxx
5 februari 2008, 21:53
Guys is dit beetje nice PC;

Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775
GigaByte GA-P35-DS3R, Retail
Sapphire Radeon HD2600 Pro,DDR2, PCI Express x16, 512MB
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
X-Gear Nero XN900K, Zwart (Kast incl 400 watt voeding)

300 GB HD (Heb ik zelf nog)
2x dvd-rw brander (heb ik zelf nog).

Prijs; €422.38

Tsux
5 februari 2008, 22:37
Klinkt sehr nice!

Big Boss
6 februari 2008, 14:18
Ben momenteel bezig met het samenstellen van een nieuw systeem. Al aardig wat bij elkaar gezocht, echter stuit ik op een probleem. Namelijk, hoe kom ik erachter welk type geheugen het best bij mijn moederbord pas?
De moederbord die ik momenteel op het oog heb is Asus P5E. Uiteraard heb ik op de site gekeken. Ik loop namelijk tegen het volgende op, zie hier de link van tweakers.net (http://tweakers.net/pricewatch/cat/551). Nu ben ik verward vanwege het volgende, (zie link) er wordt onderscheidt gemaakt tussen PC3/PC4/PC5/PC6xxx+ DDR2. Wat is nu precies het verschil en hoe weet ik welke voor mijn moederbord geschikt is?
Nu heb ik nog een andere vraag over mijn moederbord. Staat mhz voor de rekensnelheid? Is het verschil tussen 667 en 1200 mhz meetbaar/merkbaar?

Heb al een hele tijd met deze vragen rondgedwaald op internet maar geen informatie kunnen vinden hierover. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het beantwoorden van mijn vragen.

VrGr. Ronald

Lenny-t
6 februari 2008, 20:33

Prijs; €422.38

Ga je ermee gamen? Dan is die videokaart best jammer...

Ben momenteel bezig met het samenstellen van een nieuw systeem. Al aardig wat bij elkaar gezocht, echter stuit ik op een probleem. Namelijk, hoe kom ik erachter welk type geheugen het best bij mijn moederbord pas?
De moederbord die ik momenteel op het oog heb is Asus P5E. Uiteraard heb ik op de site gekeken. Ik loop namelijk tegen het volgende op, zie hier de link van tweakers.net (http://tweakers.net/pricewatch/cat/551). Nu ben ik verward vanwege het volgende, (zie link) er wordt onderscheidt gemaakt tussen PC3/PC4/PC5/PC6xxx+ DDR2. Wat is nu precies het verschil en hoe weet ik welke voor mijn moederbord geschikt is?
Nu heb ik nog een andere vraag over mijn moederbord. Staat mhz voor de rekensnelheid? Is het verschil tussen 667 en 1200 mhz meetbaar/merkbaar?

Heb al een hele tijd met deze vragen rondgedwaald op internet maar geen informatie kunnen vinden hierover. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het beantwoorden van mijn vragen.

VrGr. Ronald

Als je hier (http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=572&l4=0&model=1873&modelmenu=2) had gekeken had je kunnen zien dat het moederbord het volgende ondersteund:

- Dual-channel DDR2 1200*/1066 / 800 / 667 MHz

Type geheugen kan dan op de volgende manier worden geïnterpreteerd:
PC-3200 (400 MHz)
PC-4200 (533 MHz)
PC-4300 (538 MHz)
PC-5300 (667 MHz)
PC-5400 (675 MHz)
PC-6400 (800 MHz)
PC-8000 (1000 MHz)

Jij moet dus minimaal RAM type PC 5300 hebben :)

Big Boss
6 februari 2008, 21:03
@Lenny-t: Hey bedankt man! Ik wist niet dat de mhz in verband stond met PC-XXXX. Nu dus wel, bedankt!

-Edit-

Het vervolg van mijn research leverde het volgende op:
Geheugen snelheid: het is het meest optimaal als de bandbreedte van het geheugen exact gelijk is aan de bandbreedte van de CPU. Bijvoorbeeld een Core 2 Duo CPU met een FSB van 266MHz QDR heeft een bandbreedte van 266MHz x 8 bits (1 byte = 8 bits) x 4 blokjes per kloktik (QDR) = 8533MB/s. Dual Channel PC2-4200 heeft een bandbreedte van 266MHz x 8 bits (1 byte = 8 bits) x 2 blokjes per kloktik (DDR) x 2 (Dual Channel) = 8533MB/s. Dus in feite is dit de perfecte match. Datzelfde voor bijvoorbeeld een Athlon 64 X2 op Socket 939 met twee geheugencontrollers met een geheugenbussnelheid van 200MHz DDR in combinatie met Dual Channel PC3200 (6400MB/s). Hogere geheugenbandbreedte is leuk voor de geheugengerelateerde benchmarks, maar in de praktijk heb je er niet zo gek veel aan. Een lagere geheugenbandbreedte is nog erger, het nekt de performance van de CPU. Hou het op z'n minst dus gelijk. Zie verder ook Wat is de FSB? een stuk verderop in deze FAQ.- "tweakers.net (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649229//)"

Nu heb ik het een aantal keer opnieuw proberen te lezen, veel wijzer werd ik echter niet. Toch probeer ik het even, graag aanmerking of bevestiging wat komen gaat.

FSB staat voor frontsidebus, voor de Intel core 2 quad q9450 is dat 1333 mhz. Dus ideaal zou werkgeheugen zijn die op 1333 mhz draaien, oftewel PC-10600 (?!). DDR2 gaat niet zover dus dat betekent dat ik voor DDR3 zou moeten gaan. Onder andere deze modules van Kingston (http://tweakers.net/pricewatch/170134/kingston-kvr1333d3n9k2-2g.html) zijn compitabel (?!). Daarentegen hoef ik eigenlijk niet eens te kijken naar 1333 mhz indien het moederbord niet 1333 mhz is (?!).

Is het eigenlijk wel aan te raden om voor de CPU Intel Core 2 Quad Q9450 te gaan als de rest (moederbord en werkgeheugen) zo verschrikkelijk duur worden? (prijs/prestatie/levensduur verhouding gezien)

Nog best een hoop werk om alles op elkaar af te stemmen! De computer wil ik overigens gaan gebruiken voor werkelijk alles, tekstverwerking, videobewerking, 3d studio max en games. Games heeft echter de hoogste prioriteit maar 3d studio max mag ook zeker wat sneller gaan draaien dan op mijn huidige computer.

VrGr. Ronald

Marciiano
18 februari 2008, 13:51
Mijn PC deed het gisteravond nog en nu net wou ik heb opstarten krijg ik een melding in het begin van Can't open DOS en dan HD 00 ... wat moet ik doen?

Lenny-t
18 februari 2008, 18:20
Googlen op die BIOS code die je krijgt en dan krijg je wel de oorzaak meestal...

Shizzel
18 februari 2008, 18:36

Prijs; €422.38

Dat moederbord is alleen handig als je voor Raid wil gaan, en 2 extra SATA-poorten nodig hebt. Anders kan je 20 á 30 euro besparen door te kiezen voor de P35-DS3, zonder de R.
Als je wil gaan gamen is de videokaart niet bijzonder goed, dus als je écht wil gaan gamen kan je beter een ATi HD3850 kopen bijvoorbeeld.

kbskyline
19 februari 2008, 11:36
Ik heb een vraagie over of de gforce 8600gtS op me systeem werkt?

me systeem is eeen
pentuim d 915 2x2,80 ghz
4 gb ram
1 hdd
1dvd drive
en me voeding is 300 watt van bestec

zal die hier op werken en of de voeding het aankan

Gerjan
19 februari 2008, 11:42
Voeding wordt wellicht wat krap. MAar wat je echt moet weten is of je moederbord pci-express x16 ondersteund of agp is.

Deze kaart is namelijk pci-e.

kbskyline
19 februari 2008, 11:50
jah dat ondersteund me mobo helemaal heb der namelijk nu een gforce 7500LE en die is pci-e x16

WinterBase
21 februari 2008, 20:29
Ongeveer een uur geleden heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd omdat de CPU nogal raar deed. Constant 100% halen terwijl er bijna niets aan staat. Ook begon de ventilator steeds harder te gaan als hij langer op 100% bleef staan.

Ik dacht dat het nu wel weg zou zijn maar tevergeefs. Er staat bijna niets aan maar de ventilator geeft veel geluid en de CPU staat bijna de gehele tijd op 100%.

Plaatje:
http://i31.tinypic.com/2lk4nck.jpg

Wat is er in godsnaam aan de hand?

Pegas
21 februari 2008, 20:34
Zeer waarschijnlijk spy-ware of een virus.

WinterBase
21 februari 2008, 20:42
Zeer waarschijnlijk spy-ware of een virus.

Ik heb alles net geformatteerd, dan moet dat virus of eventueel spyware toch ook weg zijn?

Lenny-t
21 februari 2008, 20:59
Ja virussen zouden weg moeten zijn.. toch raar dat ie constant op 100% blijft.. er klopt toch iets niet.. maar wat dat weet ik zo ook niet, aangezien het een schone pc install is. Tenzij er virussen in de windows cd zitten :+

WinterBase
21 februari 2008, 21:08
Ja virussen zouden weg moeten zijn.. toch raar dat ie constant op 100% blijft.. er klopt toch iets niet.. maar wat dat weet ik zo ook niet, aangezien het een schone pc install is. Tenzij er virussen in de windows cd zitten :+

De Windows CD is orgineel dus daar ligt het niet aan. Ik last op internet dat ik bij processen moet kijken voor svchost.exe , die zou niet goed zijn ofzo. Nu staat deze 4x in mijn lijstje met processen..

boatfreak
21 februari 2008, 21:12
heb je wel echt goed je harddisk(s) geformatteerd? ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

even een vraagje, ik wil binnenkort een nieuwe pc bouwen blablabla, 2 the point

ik zie heel veel verschillende merken en types van de 8800GT videokaart. Welke moet ik nou nemen :S

WinterBase
21 februari 2008, 21:44
heb je wel echt goed je harddisk(s) geformatteerd? ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

even een vraagje, ik wil binnenkort een nieuwe pc bouwen blablabla, 2 the point

ik zie heel veel verschillende merken en types van de 8800GT videokaart. Welke moet ik nou nemen :S

Ik denk het wel. Gewoon via de CD van Windows, tijdens de installatie.

Screenshot van mijn processen:
http://i30.tinypic.com/2woeudf.jpg

Is het soms een hardware probleem?

Pegas
21 februari 2008, 21:48
Zie het CPU gebruik van je FF... oftewel is dat een zware bug in FF of je zit me een virus/spy-ware (kan eigenlijk geen andere reden verzinnen waarom FF anders zoveel zou vragen).

En een format wil niets zeggen, van zodra je het internet op gaat heb je kans om geïnfecteerd te worden.

boatfreak
22 februari 2008, 09:15
Ik zie ook geen actieve virusscanner volgens mij. Al geprobeerd?

(Ok, ik moet toegeven dat ik zelf ook zonder virusscanner draai. Scheelt vaak nog meer snelheid dan als je er een virusje op hebt staan)

WinterBase
22 februari 2008, 09:52
Zie het CPU gebruik van je FF... oftewel is dat een zware bug in FF of je zit me een virus/spy-ware (kan eigenlijk geen andere reden verzinnen waarom FF anders zoveel zou vragen).

En een format wil niets zeggen, van zodra je het internet op gaat heb je kans om geïnfecteerd te worden.

Bij Firefox zie je inderdaad 99 staan. Stel dat ik met een ander programma opstart dan komt daar 99 te staan. Het ligt dus denk ik niet perse aan Firefox..

Vanmiddag mijn computer eens van binnen helemaal schoon te maken, misschien dat dat helpt. Anders weet ik het ook niet meer.

Rivanov
22 februari 2008, 10:21
Ik zou maar 's een keer Hitman of Ad-Aware draaien.

Tsux
22 februari 2008, 13:30
Ik zou een Mac kopen :9

REIKU
22 februari 2008, 13:55
goeiemiddag ik heb een vraagje,

ben van plan om een nieuwe vid kaart te kopen met een mooi prijsje,
ivm met het spel; Supreme Commander.

RECOMMENDED SYSTEM REQUIREMENTS:
3.0 GHz Intel or equivalent AMD processor or better
1 GB RAM or better
8 GB available hard drive space
256 MB video RAM, with DirectX 9 Vertex Shader / Pixel Shader 2.0 support
(Nvidia 6800 or better)
Internet connection with Cable/DSL speeds

----------------------------------------------------------------------------------------------

en dan heb ik deze gevonden, denken jullie dat SupremeC redelijk draait op deze vid kaart?
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1067881&showTechData=true

grz.

WinterBase
22 februari 2008, 14:21
Ik zou een Mac kopen :9

Daar ben ik niet mee geholpen, ik wil gewoon van dit probleem af. Het is zo vervelend:'|

masterspy
22 februari 2008, 14:27
Ik heb een vraag. Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen maar ik zit een beetje vast met mijn cpu en de koeler die ik erop moet plaatsen. De cpu die ik ga halen is deze:
http://www.hiq24.de/product_info.php?cPath=30_420&products_id=15885&osCsid=bad958e3006e56561875109ffeb28b3c

en de koeler die ik erop wil zetten is deze:
http://www.hiq24.de/product_info.php?cPath=377_21_421&products_id=10854&osCsid=bad958e3006e56561875109ffeb28b3c

is deze koeler goed genoeg of kan ik beter kijken voor wat anders

boatfreak
22 februari 2008, 14:34
die koeler lijkt me wel goed ja, maar kijk eens op tweakers.nl daar is echt een heleboel te vinden.

Denken jullie trouwens dat dit wel een goed systeempje is? of kan ik beter nog wat veranderen:

Asus EN8800GT/G/HTDP/512M
Cooler Master CM 690 Zwart
Corsair TWIN2X2048-6400C4 2GB (2x 1GB) DDR2
Gigabyte GA-P35C-DS3R
Intel Core 2 Quad Q6600
Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Scythe Ninja Plus Rev.B SCNJ-1100P (Socket 478/775/754/939/AM2)
Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))

Totaal € 811,25

voeding is iig nog niet zeker, maar de rest wel zo goed als, tenzij jullie wat weten?

Pegas
22 februari 2008, 14:46
@ Mensen die vragen hebben over onderdelen (of hele pc's) die ze nog moeten kopen, gelieve verder te gaan in Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11] (http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=107313).

masterspy
22 februari 2008, 14:52
@ boatfreak dat ziet er niet verkeerd uit. En de voeding is goed

WinterBase
22 februari 2008, 18:28
Daar ben ik niet mee geholpen, ik wil gewoon van dit probleem af. Het is zo vervelend:'|

Het probleem is ook niet weg gegaan door te scannen met Hitman, ik heb daarom besloten om mijn pc morgen maar naar de reparatie hier te brengen. Misschien is het een hardware fout of zo. Hopelijk heb ik hem dan maar weer snel terug.

Cybermaxxx
24 februari 2008, 09:36
Mijn harddisk ratelt sinds vanochtend als de neten.. 8)
Er zit niks tegen aan ofzo, dat heb ik al gechecked.

Is 'ie kapoet?

Pegas
24 februari 2008, 10:54
Er is een zeer kleine kans dat dat veroorzaakt wordt door overbelasting van een virus/spy-ware, maar 9/10 is die aan het sterven.

swordman
25 februari 2008, 18:39
ik heb even een klein vraagje:
Ik heb een Sony VAIO FZ11E en ik wil het werkgeheugen uitbreiden op de sony site staat dat het maximaal naar 2GB kan worden geupgrade maar nu is mijn vraag stel dat ik er 2 van 2GB in doe (dus in totaal4GB) werkt het dan niet of is er dan geen probleem?

Hybrid
25 februari 2008, 22:10
he jongens ik heb net een nieuwe laptop gekocht, maar als mijn de internet kabel erin doe maakt die geen verbinding. Mijn broer heeft heeft 2 weken geleden ook nieuwe gekocht en die deed de internetkabel erin en bij hem hadd die gelijk verbinding.

Lenny-t
26 februari 2008, 10:45
ik heb even een klein vraagje:
Ik heb een Sony VAIO FZ11E en ik wil het werkgeheugen uitbreiden op de sony site staat dat het maximaal naar 2GB kan worden geupgrade maar nu is mijn vraag stel dat ik er 2 van 2GB in doe (dus in totaal4GB) werkt het dan niet of is er dan geen probleem?

Je kan er maar maximaal 2GB in totaal in doen, meer gaat niet werken. Je moederbord kan waarschijnlijk niet meer dan 2GB aan.

he jongens ik heb net een nieuwe laptop gekocht, maar als mijn de internet kabel erin doe maakt die geen verbinding. Mijn broer heeft heeft 2 weken geleden ook nieuwe gekocht en die deed de internetkabel erin en bij hem hadd die gelijk verbinding.

Vergelijk jou instellingen met zijne. Verander zo nodig.

x76xdemonx76x
26 februari 2008, 19:57
hallo,

Ik ga overstappen van adsl op kabel.

Ik heb een adsl modem router(4 poorts/100Mb), en een kabel voip modem (met maar 1 ethernet uitgang.

Is het mogelijk om de router functionaliteit van de adsl modem/router te gebruiken?? De router heeft geen specifieke ethernet ingang om als kabel modem te laten fungeren, dus ik zou de ethernet kabel van de kabelmodem in 1 van de router poorten moeten doen.

Ik dacht misschien heeft iemand t hier al eens uitgetest.

Kan het nu helaas niet uittesten omdat ik ook de tv aansluiting moet veranderen en het is vanavond TV avond voor de vrouwen hiero :S.

mr. E
26 februari 2008, 20:10
Ik heb weleens een routertje gebruikt om t signaal door te geven, dan doe je de ethernet kabel uit de modem in een van die gaten (nummer 1 ofzo, of een willekeurige andere) en de kabel van de pc in n ander slot. Als het goed is werkt dat wel, alleen moet je even uitkijken met de instellingen. Je moet de DNS gegevens hebben van de kabelmodem, niet van de router. :)

/edit: maar misschien kan iemand anders dit even verifiëren.

/edit2:

een voorbeeld:
Mijn modem/router beneden heeft het IP 192.168.200.1, mijn routertje boven heeft 192.168.1.1. Soms wil mijn pc nog weleens die router oppikken als DNS gateway, dat kan niet omdat alles via de modem/router beneden gaat. De router is gewoon een verlengstuk. Daarom moet ik als gateway 192.168.200.1 inknoppen.

x76xdemonx76x
26 februari 2008, 20:13
moet ik dan de dns gegevens van de kabelmodem in mijn router invullen? Of wat bedoel je precies

mr. E
26 februari 2008, 20:16
/edit2:

een voorbeeld:
Mijn modem/router beneden heeft het IP 192.168.200.1, mijn routertje boven heeft 192.168.1.1. Soms wil mijn pc nog weleens die router oppikken als DNS gateway, dat kan niet omdat alles via de modem/router beneden gaat. De router is gewoon een verlengstuk. Daarom moet ik als gateway 192.168.200.1 inknoppen.

Schaamteloze zelfquote \o/

/edit:
Die 192.168.blaatblaat adressen zijn trouwens interne adressen, maar dat is normaal altijd zo.

Lenny-t
26 februari 2008, 21:37
Gateway van de router is dan het 'home' (x.x.x.1) ip van de modem

x76xdemonx76x
27 februari 2008, 12:10
Ik ben al even bezig geweest maar om de 1 of andere manier kan ik niet mijn beide netwerk kaarten tegelijkertijd gebruiken. Ik kan dan of niet in mijn router of ik heb geen internet.

Onderstaand 2 plaatjes, graag wat advies wat ik waar moet invullen

http://i4.photobucket.com/albums/y110/demon340/adresgegevensmodem2.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y110/demon340/dhcprouter.jpg

Als ik het goed heb moet ik nr 5 invullen bij user defined gateway!?

Gerjan
27 februari 2008, 14:27
nee je ip adres (nummer 3.)

x76xdemonx76x
27 februari 2008, 17:19
mmm werkt toch niet zo 1 2 3... het is wel een adsl modem/router misschien dat t gewoon niet kan, een kabel modem aan een adsl/modem router hangen.

Ik heb echt van alles geprobeerd, maar goed, misschien vul ik wel de verkeerde gegevens cq vink ik de verkeerde dingen aan/uit.

Ik kan screenshots leveren van alles wat jullie willen, maar ik moet wel continue van kabel wisselen omdat ik niet mijn router én mijn modem tegelijkertijd kan laten draaien omdat ze dan geen van 2'n werken (ik heb 2 aparte netwerk kaarten, maar toch werkt dat dus niet).

PS ik heb trouwens een sitecom 214

iRoy
2 maart 2008, 12:45
Oke, ik denk dat ik mijn vraag hier wel kwijt kan :P

Ik heb van mijn vriendin de Sony Handycam DCR-HC19E PAL geleend, want die heb ik nodig voor school. Maar nu wil ik eigenlijk de filmpjes die ik ga maken op mijn PC zetten, zodat ik er uiteindelijk leuke filmpjes mee kan maken enzo. Maar nu is er een probleem. Ten eerste is ze de CD met de software kwijt, en volgens de site (http://support.sony-europe.com/dime/camcorders/dv/dv.aspx?l=nl&m=DCR-HC19E&site=odw_nl_NL&odw_model=DCR-HC19E) is de camera niet compatible met Windows Vista...

Nu vroeg ik me af of er een manier/ander programma is die ervoor zorgt dat ik dus de filmpjes van de camera af kan lezen en op de PC kan zetten.

Lenny-t
2 maart 2008, 15:36
Heb je al geprobeerd om gewoon de camera er in te drukken via FireWire en dan kijken of die automatisch de boel herkent?

iRoy
2 maart 2008, 19:45
Heb je al geprobeerd om gewoon de camera er in te drukken via FireWire en dan kijken of die automatisch de boel herkent?

Ik heb hem via de USB kabel in mijn PC geprikt, maar hij doet helemaal niets :(

Pegas
2 maart 2008, 21:33
Gewoon proberen met de software van de site, met wat geluk werkt het deel dat je nodig hebt wel.

VoYTeC
17 maart 2008, 13:30
Heyy,

Ik heb al een tijdje een probleem met mn PC.. Na een ander probleem met kleuren opgelost te hebben heb ik nu een vage resolutie op mn beeldscherm als ik de computer opstart. Echter als ik dan een paar keer met de beeldschermresolutie naar een lagere resolutie ga en dan weer naar mn huidige (1680x1050) doet hij het na een aantal keer proberen wel weer goed...

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Hier een screenie: (het is hier een beetje onduidelijk te zien, maar het probleem is er wel degelijk... De letters zijn op de Printscreen veel beter te lezen dan opd e PC zelf..)

http://img255.imageshack.us/img255/3398/wtfno9.jpg

Ronald_
14 april 2008, 09:28
Hallo,

Ik heb een laptop van school gekregen.. Maar helaas gleed hij zaterdag van de bank en kwam precies met de rechterbovenhoek op de grond. resultaat: LCD scherm kadoek:( het voorste glas waar je tegenaan kijkt is niet kapot maar daarachter zit een scheur en er liep een klein beetje vloeistof uit. nou probeer ik uit te zoeken wat de goedkoopste optie is ik heb de garantie voorwaarden doorgekeken en heb al gevonden dat ik hier geen garantie op heb dus waarschijnlijk moet ik betalen.... ook heb ik al een site gevonden die tft schermen levert en erin zet KLIK (http://www.notelogic.nl/lcd_paneel_type_info.asp?typeid=4156&part=Fujitsu-Siemens). Heeft iemand hier ervaring mee?

Gerjan
14 april 2008, 14:51
Ik zou toch eerst even fujitsu bellen om te informeren want ik denk dat die site aardig duur is.

SjoerdV NL
14 april 2008, 19:02
thread gevonden, schameloze crosspost:

Iemand ook al een tijdje problemen met de USB hostcontroller onder Vista home premium? Allen wat ik tussen mijn schijven wil uitwisselen gaat maar met max 100 kb/sec. Vista geeft ook steeds in het ballontje aan dat ik deze apparaten sneller kan maken door ze op een snellere usb poort aan te sluiten. Het gaat om 2 verschillende externe discs, maar ook tussen de 2 interne schijven (fysiek, geen partities) gaat het erg traag. Heb al wat gegoogled, maar wordt er niet wijs uit.
Is deze software universeel, of model en merk gebonden? Mijn laptop is een HP DV9055, op de site van HP zelf vind ik niets wat er ook maar op lijkt. Ook alle windows updates zijn geinstalleerd.

Iemand die hulp kan bieden of zeggen in welke richting ik moet zoeken?

Mvg,

Sjoerd

Shizzel
14 april 2008, 19:12
Hallo,

Ik heb een laptop van school gekregen.. Maar helaas gleed hij zaterdag van de bank en kwam precies met de rechterbovenhoek op de grond. -knip-

Het is dan misschien niet ontopic, maar áls je iets zoals een laptop geleend krijgt, doe er dan in ieder geval voorzichtig mee, jij zou toch ook willen dat als je iets uitleent de lener er voorzichtig mee omgaat? Erg dom dat je hem zomaar op een bank neerlegt waar hij blijkbaar af kan glijden.
Tjah, alleen wat constructieve kritiek voor toekomstige dingen die je geleend krijgt :]:.

Bram87
14 april 2008, 19:38
Mensen, ik heb een map die ik maar niet verwijdert krijg. Wanneer ik rechtermuisknop/ verwijderen doe krijg ik de melding "kan dit item niet vinden". De inhoud van de map is overigens 0 kb.

Iemand een idee wat dit voor probleem is?

Pegas
14 april 2008, 19:41
F5 induwen?

Of heb je hem nog niet eerder verwijderd?

Bram87
14 april 2008, 19:44
F5 induwen?

Of heb je hem nog niet eerder verwijderd?

Het zal wel een hele lompe vraag zijn, maar wat heeft F5 voor functie?:o

Pegas
14 april 2008, 19:45
Het vernieuwen (refreshen) van de pagina, werkt ook in Windows (alleen heet het daar niet pagina denk ik).

Als dit niet werkt, dan zou ik het eigenlijk niet direct weten.

Bram87
14 april 2008, 19:47
Nee helaas, heeft geen nut. Ik krijg nog steeds de zelfde melding.

Ik heb ook al eens het programma unlocker gebruikt. Maar ook dit hielp niet.

Edit://

Nee ik had hem idd nog niet eerder verwijdert.

Ronald_
15 april 2008, 09:33
Ik zou toch eerst even fujitsu bellen om te informeren want ik denk dat die site aardig duur is.

Ik heb fujitsu gebeld en ze komen hem zo snel mogelijk ophalen en waarschijnlijk kan ik het ook nog regelen dat de verzekering het betaaldO-)

Het is dan misschien niet ontopic, maar áls je iets zoals een laptop geleend krijgt, doe er dan in ieder geval voorzichtig mee, jij zou toch ook willen dat als je iets uitleent de lener er voorzichtig mee omgaat? Erg dom dat je hem zomaar op een bank neerlegt waar hij blijkbaar af kan glijden.
Tjah, alleen wat constructieve kritiek voor toekomstige dingen die je geleend krijgt :]:.

tsjah het gaat al een jaar goed maar even een keer niet opgelet.... ik doe er ook echt wel voorzichtig mee mjah een ongeluk zit in een klein hoekje

AapVader
15 april 2008, 11:00
@ Bram

Kun je hem ook niet in de veilige modus verwijderen?

Bram87
15 april 2008, 19:02
@ Bram

Kun je hem ook niet in de veilige modus verwijderen?

Dat heb ik inderdaad ook al eens geprobeerd. Maar dit hielp helaas niet.

Brocade
16 april 2008, 22:27
Ik ben sinds kort weer begonnen met Call of Duty 4. Alles gaat zoals het hoort maar ik krijg geregeld een Error die alles in 1 keer afsluit. Het gaat om een Buffer Overrun en ik heb echt geen idee waar ik moet zoeken om deze fout te verhelpen? |:-

Hieronder de link naar de error. Iemand een idee hoe ik hier vanaf kan komen?

http://img135.imageshack.us/img135/6543/error2jm2.th.jpg (http://img135.imageshack.us/my.php?image=error2jm2.jpg)

Lenny-t
17 april 2008, 10:51
't zou kunnen komen door je moederbord..

McSparkle
19 april 2008, 14:23
Heb tijdje terug een nieuwe headset gekocht. Deze wordt aangesloten via USB. Mijn vorige was gewoon een 3.5mm jack-plugje. Mijn speakersetje heeft ook een 3,5mm jack-plug. Door middel van een splitter kon ik op deze manier tegelijk het geluid door de headset, en de speakers laten komen, zodat ik niet telkens de stekker hoefde om te wisselen.

Mijn nieuwe headset heeft dus een USB aansluiting. Ik heb nu mijn speakers gewoon in de audio poorten op het moederboard aangesloten, en mijn USB headset ook. Het wil echter maar niet lukken om deze tegelijk muziek af te laten spelen! Ik heb met wat instellingen zitten klooien, maar kom er niet uit. (Ze doen het los van elkaar, dus appart aangesloten wel prima)

Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, een oplossing?

Acolyptus
21 april 2008, 11:32
Ik ga dus binnenkort mijn pc updaten/nieuwe pc kopen. Ik heb dus 650 euro om mijn pc up te daten of als ik mijn pc koop rond de 950 euro om een nieuwe pc te kopen.De dingen die ik moet updaten is : Het moederbord, processor, en grafische kaart + voeding. Dan kom ik dus inderdaad rond de 600 euro uit, en heb ik wel een super pc'tje. Ik kan ook voor 950 euro een eigen pc samenstellen, alleen volgens mij kom ik dan duurder uit voor minder, of is dit niet waar?

RedDevil_NL
21 april 2008, 11:45
Ik ga dus binnenkort mijn pc updaten/nieuwe pc kopen. Ik heb dus 650 euro om mijn pc up te daten of als ik mijn pc koop rond de 950 euro om een nieuwe pc te kopen.De dingen die ik moet updaten is : Het moederbord, processor, en grafische kaart + voeding. Dan kom ik dus inderdaad rond de 600 euro uit, en heb ik wel een super pc'tje. Ik kan ook voor 950 euro een eigen pc samenstellen, alleen volgens mij kom ik dan duurder uit voor minder, of is dit niet waar?

Alles wat je nu tweede hands verkoopt is nieuw natuurlijk duurder..
Dus lijkt me wel dat je dan duurder uit komt ;) Beter een goeie update, als alles wat er nu in zit tenminste voldoet aan je eisen.

Acolyptus
21 april 2008, 11:52
Alles wat je nu tweede hands verkoopt is nieuw natuurlijk duurder..
Dus lijkt me wel dat je dan duurder uit komt ;) Beter een goeie update, als alles wat er nu in zit tenminste voldoet aan je eisen.

Alles wat er nu inzit kan in principe dus weg, behalve de kast en mijn HD.Dan koop ik dus een upgrade kit van alternate (300 euro)(Quad core processor + moederbord + 2GB geil DDR2 ram geheugen). Dan koop ik er ook nog eens een goede grafische kaart bij (230 euro). En dan nog eens een voeding van 100 euro. Dan kom ik dus op een totaal uit van 630 euro.

Met die oude onderdelen kan ik dan zelf nog een pc'tje bouwen. Goed idee?
Nog even een vraagje: Wat is eigenlijk een controller? Wat doet het? Waarvoor is het nodig?

(Smart)ass
21 april 2008, 17:54
nvm, al opgelost

Thomaskm
23 april 2008, 19:46
De laatste tijd valt mijn pc steeds vaker uit.. op willekeurige momenten.. (hoewel ik het gevoel heb dat het sneller gebeurt als ik gamed, maar not sure). Als mijn pc dan uitvalt valt ook gelijk alle stroom in mijn kamer uit :\.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Thanks in advance

Lenny-t
24 april 2008, 10:05
ik gok dat je pc dan teveel stroom vraagt en daardoor de stoppen in 't huis doorslaan, anders is de stroom in de rest van je kamer niet uit. Met andere woorden, je heb teveel elektrische rommel tegelijk aanstaan in je kamer.

Je ouders zullen blij met de stroomrekening zijn :+

Thomaskm
24 april 2008, 12:40
oh lol, komt dan waarschijnlijk door mijn nieuwe hdtv ofzeau :\
Verder heb ik naast mijn pc niets aanstaan..

Cybermaxxx
24 april 2008, 17:07
oh lol, komt dan waarschijnlijk door mijn nieuwe hdtv ofzeau :\
Verder heb ik naast mijn pc niets aanstaan..

Dat zou die gewoon moeten trekken, denk dat je pc kortsluiting veroorzaakt.

Lenny-t
24 april 2008, 18:18
Wat cybermaxxx zegt idd, probeer even een andere voeding te regelen via een vriend ofzo, en kijk of 't probleem verholpen is :)

Thomaskm
25 april 2008, 11:35
Wat cybermaxxx zegt idd, probeer even een andere voeding te regelen via een vriend ofzo, en kijk of 't probleem verholpen is :)

ik heb er nu al een dag of 2 geen last van gehad.. ik wacht het nog even af..
Ik heb in principe wel een A-merk voeding.. zou het gewoonm moeten trekken dus idd

Shizzel
4 mei 2008, 12:10
Even een kick in the groin: Ik heb sinds gister een 250GB IDE HDD terug van RMA gekregen, en ik heb hem gister in mijn PC gezet. Ik gebruik hem alleen voor backup, een SATA HDD gebruik voor Windows enzo.
Het probleem is dat de 250GB IDE HDD alleen werkt als hij als Master is aangesloten (het uiteinde van de IDE-kabel), en alleen als er voor de rest niks via de IDE kabel is aangesloten.. Toen ik mijn IDE brander in mijn PC wilde aansluiten, via de middelste connector van de IDE kabel, werd de HDD niet meer gevonden. Hij werkt dus alleen als hij Master is en de enige die aan de IDE kabel is aangesloten.
Hoe kan ik dat verhelpen? Ik wil ze namelijk allebei gebruiken, maar dat lukt gewoon niet op de manieren die ik gebruik.

Pegas
4 mei 2008, 12:14
Als het nog echt een kabel is waar Master en Slave op staat moeten bij beide apparaten de jumpers op CS (Cable Select) staan. Indien het een gewone IDE kabel is dan moet bij 1 apparaat de jumper op Master staan en bij het ander op Slave. M.a.w., heb je al eens de jumpers nagekeken?

WinterBase
4 mei 2008, 12:25
Hey,

Al een tijdje loop ik met dit probleem en ik heb al een keertje hier gevraagd maar niemand wist mij het goede antwoord te geven. Nu wil ik het nog een keer vragen aangezien mijn probleem niet is opgelost en het mij aardig de keel uit begint te hangen.

Probleem:
De ventilator op het moederbord, zo'n grote. Weet niet hoe ik hem het beste zou kunnen beschrijven begint uit het niets enorm hard te blazen terwijl er geen zware programma's aan staan. Dit is enorm irritant, het is namelijk een pokke herrie.

Voorbeeld:
Computer is opgestart, ik start paint op en hij begint te blazen.
Computer is opgestart, ik start FireFox op en hij begint te blazen.

Zelf geprobeerd:

Computer opnieuw geinstalleerd.
Computer laten scannen met KAV en Anti-Spyware programma's.
Computer weg gebracht naar de lokale PC shop hier, zij zeiden dat de ventilator los zat. Deze hebben ze vast gezet voor 50 euro maar het probleem is er nog steeds:o

Wat zou ik in vredesnaam nu nog kunnen doen om hem rustig te laten worden. Deze PC is nooit zo geweest en hij deed dit geluid alleen wanneer mijn taakbalk helemaal vol stond met zware programma's van Adobe.

Help mij!:b:

Pegas
4 mei 2008, 12:33
Wat je allemaal kan proberen:
- Stof weg doen
- Zien dat de cooler er daadwerkelijk goed op zit
- CMOS resetten (jumper op moederbord eventjes anders zetten (zie handleiding) of het batterijtje er een half uurtje uit halen).
- Nieuw coolertje erop zetten
- Nieuw moederbord kopen

Het kan zijn dat het veroorzaakt wordt door te veel stof waardoor het allemaal wat warmer wordt, maar het kan ook zijn dat die sensor die verantwoordelijk is voor de het meten van de temperatuur voor die chip (denk dat die meestal mee in de chip zit) ook gewoon stuk is of dat de je BIOS het verkeerd uitleest (maar deze kans is zeer klein denk ik).

Als je er een nieuwe cooler opzet kan je misschien er een iets grotere opzetten en zien dat die even veel lucht verplaatst aan een lager toerental.

WinterBase
4 mei 2008, 12:43
Wat je allemaal kan proberen:
- Stof weg doen
- Zien dat de cooler er daadwerkelijk goed op zit
- CMOS resetten (jumper op moederbord eventjes anders zetten (zie handleiding) of het batterijtje er een half uurtje uit halen).
- Nieuw coolertje erop zetten
- Nieuw moederbord kopen

Het kan zijn dat het veroorzaakt wordt door te veel stof waardoor het allemaal wat warmer wordt, maar het kan ook zijn dat die sensor die verantwoordelijk is voor de het meten van de temperatuur voor die chip (denk dat die meestal mee in de chip zit) ook gewoon stuk is of dat de je BIOS het verkeerd uitleest (maar deze kans is zeer klein denk ik).

Als je er een nieuwe cooler opzet kan je misschien er een iets grotere opzetten en zien dat die even veel lucht verplaatst aan een lager toerental.

Mijn PC stof vrij maken heb ik al eens gedaan, hielp helaas ook niet. Kijken of de cooler erop zit is ook nog een optie, alleen durf ik niet te veel er aan te zitten, dadelijk gaat ie nog meer stuk.

Als ik een nieuw coolertje koop, waar moet ik allemaal opletten?

Edit: Die CMOS resetten, is dat moeilijk?

Pegas
4 mei 2008, 13:24
Als ik een nieuw coolertje koop, waar moet ik allemaal opletten?

Edit: Die CMOS resetten, is dat moeilijk?
Als je een nieuw coolertje koopt moet je er op letten dat het wel op je moederbord gaat passen en dat het dus niet in de weg gaat zitten van andere onderdelen (bv. de koeler van de southbridge kan al snel in de weg zitten om een grafische kaart te plaatsen). Dus meet hoeveel plaats je overal nog hebt en ga dan op zoek naar een nieuw koelertje voor jouw chipset. Nu staat er op de meeste sites wel bij op wel moederbord ze passen en op welk niet.

Als je dan wil dat hij stiller wordt zal je een koelertje met een lager toerental moeten kopen. Maar als dat koelertje even groot of kleiner is dan je huidig dan zal het minder lucht verplaatsen en dus misschien niet goed genoeg koelen.

De gemakkelijkste manier om de CMOS te resetten is dat batterijtje dat op je moederbord zit er eventjes uit halen (kan je met een niet magnetisch schroevendraaier doen als je pc volledig af staat) voor een half uur. Dan gewoon er terug in steken en pc terug op zetten. Je zal dan wel terug in je BIOS alles moeten goed zetten (datum, tijd,...).

WinterBase
4 mei 2008, 14:04
Hey,

Ik heb een half uur geleden de batterij eruit gehaald en net opnieuw erin gedaan. Nu heb ik alles weer aangesloten en bij het aanzetten krijg ik eerst het normale ACER scherm en vervolgens een scherm met een rode balk, groene balk en grijze balk. WTF is er aan de hand?8)

Tevens krijg ik voor het zien van het Acer scherm 1 piep, wat ie altijd deed en nadat het scherm van Acer weg gaat krijg ik nog 2 snelle piepjes achter elkaar.

Foto van wat ik zie op mijn scherm:
http://i28.tinypic.com/1g0gf5.jpg

Mark.

Pegas
4 mei 2008, 14:53
Zeker dat de batterij er goed insteekt en welk moederbord heb je (of het nog beter: welke merk van bios?) want die 2 piepjes betekenen iets.

ASI bios = Keyboard controller buffer failure
AMI bios = Memory parity error A memory parity error has occurred in the first 64K of RAM. The RAM IC is probably bad
Compaq bios = General error Unknown
IBM bios = Initialization error
MYLEX bios = Video adapter error The video adapter is either faulty or not seated properly. Check the adapter
Quadtel bios = CMOS IC error The CMOS RAM is faulty. Replace the IC if possible

WinterBase
4 mei 2008, 15:18
Zeker dat de batterij er goed insteekt en welk moederbord heb je (of het nog beter: welke merk van bios?) want die 2 piepjes betekenen iets.

Hey,

Zit nu vanaf mijn PC *) Heb hem weer werkende gekregen, batterij was idd niet goed erin gedaan. Waarschijnlijk was ik te snel:]

De ventilator is stiller, zou bijna geloven dat het werkt_O- Hopelijk blijft ie zo, dan ben ik enorm blij.

Bedankt Pegas_0/

VanGoghNL
8 mei 2008, 09:09
Help ik heb een probleem met het toetsenbord van mijn laptop de ibm thinkpad t42.
Kan alleen maar normaal typen door een extern toetsenbord te gebruiken. Als je de laptop kent staan er onder de u i o p j k l m nummers. Iederre keer als ik deze intik komen die nummers ipv de letters. Ik ben bang dat ik wat in mijn instellingen heb veranderd maar weet niet wat? Wie helpt want zo heb ik niks aan mijn laptop.

Lenny-t
8 mei 2008, 14:45
Je hebt numlock aanstaan. Als het goed is zie je op die toetsen in het blauw cijfertjes staan. Je moet ff met de FN functietoets + numlock je numlock uitzetten.

Dat weet m'n vriendin zelfs :+

swordman
8 mei 2008, 20:41
hallo,

ik heb een sony vaio fz11e, nu wil ik het RAM geheugen uitbreiden naar minimaal 2gb, het liefst hoger, nu staat op de site van sony dt mijn model niet meer dan 2 aan kan.
Ik weet dat dit aan het moederboord licht ( en dat de 32 bit versie van vista zowiezo niet meer dan 3/3.5 aan kan) maarja hoger dan 4 zou ik zowiezo niet willen, dan zou ik het resterende aan de videokaart willen toewijzen maargoed dat terzeide).

ik had deze vraag een tijdje terug ookal gepost en toen werd er gezegd dat het moederboord dit niet aan kon(niet meer dan 2gb dan he) , nu heeft mijn model:

http://vaio.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=VGN-FZ11E&productFilters=retired&site=voe_nl_NL_cons&pageType=Overview&category=VN+FZ+Series

dezelfde chipset als bijvoorbeeld deze:

http://vaio.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=VGN-FZ38M&site=voe_nl_NL_cons&category=VN+FZ+Series

namelijk de Mobile Intel® PM965 Express-chipset, en deze ondersteund wel 4gb geheugen, mis ik dan toch iets of zou er wel 4 gb in kunnen?

EDIT: nog een klein vraagje er moeten dan DDR2 SDRAM 677mhz (dacht ik uit mn hoofd) in kan dan elke van dit type er in doen of zit hier nog groot kwaliteitsverschil in?

boatfreak
9 mei 2008, 12:44
Denken jullie dat dit een beetje een goeie combinatie zal zijn? Het is voor een budget pc voor mijn pa, die eigenlijk alleen maar internet.

Samsung SpinPoint S166 7200rpm 160GB S-ATA 3.5 8MB Cache HD161HJ
Intel Dual Core E2180 2.0GHz s775 800MHz 1MB Box Gigabyte GA-73PVM-S2H s775 Intel mATX GF7050
Kingston DDR2 2GB 800MHz 2x1024MB ValueRam HyperX KHX6400D2K2/2G

Jradman
9 mei 2008, 13:21
Ik denk dat je voor een internet PC ook wel met een Celeron en 1GB geheugen redelijk uit de voeten kan. C2d en 2Gb is wat overkill. 8)

swordman
9 mei 2008, 14:26
hallo,

ik heb een sony vaio fz11e, nu wil ik het RAM geheugen uitbreiden naar minimaal 2gb, het liefst hoger, nu staat op de site van sony dt mijn model niet meer dan 2 aan kan.
Ik weet dat dit aan het moederboord licht ( en dat de 32 bit versie van vista zowiezo niet meer dan 3/3.5 aan kan) maarja hoger dan 4 zou ik zowiezo niet willen, dan zou ik het resterende aan de videokaart willen toewijzen maargoed dat terzeide).

ik had deze vraag een tijdje terug ookal gepost en toen werd er gezegd dat het moederboord dit niet aan kon(niet meer dan 2gb dan he) , nu heeft mijn model:

http://vaio.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=VGN-FZ11E&productFilters=retired&site=voe_nl_NL_cons&pageType=Overview&category=VN+FZ+Series

dezelfde chipset als bijvoorbeeld deze:

http://vaio.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=VGN-FZ38M&site=voe_nl_NL_cons&category=VN+FZ+Series

namelijk de Mobile Intel® PM965 Express-chipset, en deze ondersteund wel 4gb geheugen, mis ik dan toch iets of zou er wel 4 gb in kunnen?

EDIT: nog een klein vraagje er moeten dan DDR2 SDRAM 677mhz (dacht ik uit mn hoofd) in kan dan elke van dit type er in doen of zit hier nog groot kwaliteitsverschil in?

iemand??

Lenny-t
9 mei 2008, 15:08
Ik denk dat je je maar moet houden aan de Sony site (ik verwacht niet dat ze liegen over hun productspecificaties, dat zou namelijk wel jammer zijn.)

Zorg er wel voor dat je niet gaat mixen met merken, dat kan nog wel is misgaan. En zorg ervoor dat je laptopgeheugen koopt en niet normale, dan kom je van een koude kermis thuis ;)

swordman
9 mei 2008, 22:03
Ik denk dat je je maar moet houden aan de Sony site (ik verwacht niet dat ze liegen over hun productspecificaties, dat zou namelijk wel jammer zijn.)

Zorg er wel voor dat je niet gaat mixen met merken, dat kan nog wel is misgaan. En zorg ervoor dat je laptopgeheugen koopt en niet normale, dan kom je van een koude kermis thuis ;)

Dat je hetzelfde merk geheugen moet nemen weet ik maar als ik gewoon alle die er nu in zitten uithaal, kan ik toch gewoon 2 (wel van het zelfde merk) strips erin doen van elk merk?

maar hoe bedoel je laptop geheugen als ik zeg: DDR2 SDRAM 667mhz dan heb ik toch gewoon de goede of niet?

iig alvast bedankt

Lenny-t
9 mei 2008, 22:08
Ja dan maakt het verder niet uit

swordman
9 mei 2008, 23:27
nog even een kleine (misschien rare) vraag hierover maar als ik op internet kijk naar de orginele geheugenstrips van sony kost een 1GB al snel boven de €300, terwijl als ik bijvoorbeeld bij alternate kijk naar bijv. een kingston kost deze €25 waar zit die grote verschil tussen wat maakt die sony zo speciaal want ik vind dat wel heel erg veel geld zeker als ik er 2 zou moeten hebben

Centurion
10 mei 2008, 05:44
nog even een kleine (misschien rare) vraag hierover maar als ik op internet kijk naar de orginele geheugenstrips van sony kost een 1GB al snel boven de €300, terwijl als ik bijvoorbeeld bij alternate kijk naar bijv. een kingston kost deze €25 waar zit die grote verschil tussen wat maakt die sony zo speciaal want ik vind dat wel heel erg veel geld zeker als ik er 2 zou moeten hebben

Ik gok op het feit dat het niet dezelfde soort is.

swordman
10 mei 2008, 09:47
Ik gok op het feit dat het niet dezelfde soort is.

het zou kunnen t lijkt me sterk maar ik neem dan voor het gemak deze 2 als voorbeeld:
de sony:
http://hd.nl/p/SONY/VGPMM1GA.AE

de kingston:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=IANE2F

wat zou hier dan het verschil tussen zijn?

Lenny-t
10 mei 2008, 16:47
niks, gewoon de goedkoopste kopen

Nitram
11 mei 2008, 17:58
Het is meer een software vraag, maar ik heb een pc met vista, maar omdat een aantal programma's die ik wil gebruiken niet werken met vista wil ik weer terug naar XP. Moet ik dan eerst vista verwijderen of kan ik gewoon xp eroverheen installeren? Ik neem aan dat ik het beste gewoon format c: kan doen zodat alles weg is en dan een verse windows xp erop?

Lenny-t
11 mei 2008, 18:03
formatteren is 't beste ja

Melbuuln
11 mei 2008, 21:29
Het is meer een software vraag, maar ik heb een pc met vista, maar omdat een aantal programma's die ik wil gebruiken niet werken met vista wil ik weer terug naar XP. Moet ik dan eerst vista verwijderen of kan ik gewoon xp eroverheen installeren? Ik neem aan dat ik het beste gewoon format c: kan doen zodat alles weg is en dan een verse windows xp erop?

formatteren is 't beste ja

Kijk eerst even op de site van de fabrikant als er drivers zijn voor XP.
Download ze al vast en zet je op een cdrom of usb-stick.

Lenny-t
12 mei 2008, 11:01
Meestal met de onboard chips heeft windows wel netwerkdrivers voor je dus kan je meteen weer internetten als je 't goed heb ingesteld. Dus kan je ook meteen drivers downloaden... Tenzij je een Nvidia chipset heb :9

Pegas
12 mei 2008, 11:37
Meestal met de onboard chips heeft windows wel netwerkdrivers voor je dus kan je meteen weer internetten als je 't goed heb ingesteld. Dus kan je ook meteen drivers downloaden... Tenzij je een Nvidia chipset heb :9
Dat geld wel enkel alleen voor onderdelen die ouder zijn de de release van Windows die je gebruikt. Met mijn huidige setup herkende Windows XP SP2 niets uit zijn eigen, maar Vista daarentegen kende zo goed als alles.

VanGoghNL
14 mei 2008, 21:59
Je hebt numlock aanstaan. Als het goed is zie je op die toetsen in het blauw cijfertjes staan. Je moet ff met de FN functietoets + numlock je numlock uitzetten.

Dat weet m'n vriendin zelfs :+

beetje late reactie. Maar dit werkt dus niet krijg het gewoon niet uit heb al van alles geprobeerd wie weet nog wat?

Lenny-t
15 mei 2008, 06:51
Maar in het blauw staan wel de getalletjes eronder?

VanGoghNL
15 mei 2008, 21:11
Maar in het blauw staan wel de getalletjes eronder?

Nee gewoon klein en in het wit. Heb wel anderre toetsen met die fn en blouw combinatie Maar dit werkt niet.

SyKeS1
18 mei 2008, 15:46
weten jullie of deze router: http://sitecom.hd.nl/p/SITECOM/WL-161 geschikt is om ook met draad je xbox te verbinden en werkt deze dan ook met xbox live aangezien er nogal wat routers zijn die problemen hebben met xbox live...

Melbuuln
18 mei 2008, 16:01
weten jullie of deze router: http://sitecom.hd.nl/p/SITECOM/WL-161 geschikt is om ook met draad je xbox te verbinden en werkt deze dan ook met xbox live aangezien er nogal wat routers zijn die problemen hebben met xbox live...

Heb met de routers van Sitecom geen goede ervaringen.

Wil je een goede router met veel mogelijkheden , koop dan een Linksys.
Bijvoorbeeld de WRT54G.

Heb nu >3 jaar een WRT54G in huis en dat ding werkt altijd.

SyKeS1
18 mei 2008, 16:30
Heb met de routers van Sitecom geen goede ervaringen.

Wil je een goede router met veel mogelijkheden , koop dan een Linksys.
Bijvoorbeeld de WRT54G.

Heb nu >3 jaar een WRT54G in huis en dat ding werkt altijd.

Kun je daarmee ook draadloss en met draad 4 computers tegelijk bedienen? Kun je misschien een link doorgeven van een prijsvergelijker zodat ik zeker weet dat ik het geschikte model heb + de bijbehorende prijzen?

Melbuuln
18 mei 2008, 16:35
Kun je daarmee ook draadloss en met draad 4 computers tegelijk bedienen? Kun je misschien een link doorgeven van een prijsvergelijker zodat ik zeker weet dat ik het geschikte model heb + de bijbehorende prijzen?

Totaal geen probleem.

http://tweakers.net/pricewatch/51297/linksys-wrt54g-(54mbps-4x-100mbps-1x-100mbps).html

SyKeS1
18 mei 2008, 17:35
Totaal geen probleem.

http://tweakers.net/pricewatch/51297/linksys-wrt54g-(54mbps-4x-100mbps-1x-100mbps).html

bedankt man! dan ga ik deze maar bestellen bij komplett (goede winkel??)

Gerjan
18 mei 2008, 17:35
Niet de WRT54G kopen! Die laatste versies zijn gaar, koop liever de WRT54GL, die is weer linux based.

Melbuuln
18 mei 2008, 17:39
Niet de WRT54G kopen! Die laatste versies zijn gaar, koop liever de WRT54GL, die is weer linux based.

Vanaf welke versie worden ze gaar ????

Ik weet dat de versie's tot v3.0 niet lekker werken.

De GL versie is maar een paar Euro duurder.
http://tweakers.net/pricewatch/132311/linksys-wrt54gl-(54mbps-4x-100mbps-1x-100mbps).html

SyKeS1
18 mei 2008, 17:53
Het is best nog een groot verschil: €52 of €36 voor iets waar ik niet zo snel het verschil zie. Doet die van €36 het niet goed voor xbox live enzo? Ik heb nu namelijk een prima Digitus router...het enige probleem is dat de xbox live verbinding er ongeveer iedere 20 minuten bij uitvalt..

Melbuuln
18 mei 2008, 18:21
Het is best nog een groot verschil: €52 of €36 voor iets waar ik niet zo snel het verschil zie. Doet die van €36 het niet goed voor xbox live enzo? Ik heb nu namelijk een prima Digitus router...het enige probleem is dat de xbox live verbinding er ongeveer iedere 20 minuten bij uitvalt..

Heb zelf een WRT54G v3.1 en deze werkt perfect met XBL en PSN.
Ook online gamen met de DS en PSP gaat zonder problemen.
In de verschillende forums lees ik tegenstrijdige berichten over de WRT54G.
De ene vindt het bagger terwijl voor de ander het perfect werkt.

Op alle internet aankopen zit 10 dagen zichttermijn , bevalt het niet kan je hem altijd terug sturen.
Persoonlijk zou ik de WRT54G kopen bij Bol.com , daar kost die nu € 34,95 + € 1,95 verzendkosten.

Gerjan
18 mei 2008, 19:02
Vanaf welke versie worden ze gaar ????

Ik weet dat de versie's tot v3.0 niet lekker werken.

De GL versie is maar een paar Euro duurder.
http://tweakers.net/pricewatch/132311/linksys-wrt54gl-(54mbps-4x-100mbps-1x-100mbps).html

4 t/m 8.2 schijnen niet zo prettig meer te zijn (tot 8.1 ook vxWorks ipv linux).

SyKeS1
18 mei 2008, 19:13
Heb zelf een WRT54G v3.1 en deze werkt perfect met XBL en PSN.
Ook online gamen met de DS en PSP gaat zonder problemen.
In de verschillende forums lees ik tegenstrijdige berichten over de WRT54G.
De ene vindt het bagger terwijl voor de ander het perfect werkt.

Op alle internet aankopen zit 10 dagen zichttermijn , bevalt het niet kan je hem altijd terug sturen.
Persoonlijk zou ik de WRT54G kopen bij Bol.com , daar kost die nu € 34,95 + € 1,95 verzendkosten.

Denk dat ik dat maar doe dan. Op internetaankopen heb je idd 7 dagen afkoelgarantie. Hopelijk heb ik dat niet nodig. Is de firmware upgraden trouwens geen optie met dat ding?

Melbuuln
18 mei 2008, 22:01
Denk dat ik dat maar doe dan. Op internetaankopen heb je idd 7 dagen afkoelgarantie. Hopelijk heb ik dat niet nodig. Is de firmware upgraden trouwens geen optie met dat ding?

De firmware voor de WRT54G wordt gekoppeld aan de versie van de hardware van de router.
Voor hardware versie 3.1 moet dan ook firmwire v3.1 downloaden en niet v7.0
Dat is vragen om problemen.

the predator
22 mei 2008, 13:39
Yo mensen, Ik heb sinds gistere een nieuwe harde schijf erbij geplaatst van 750 gig (7200RPM 32MB) van samsung, nu heb ik het idee dat de harde schijf af en toe kraakt(meer de ratel kant op) en dan heel af en toe met tussen stoppen van ongeveer 1 seconden en dan stopt het voor aantal minuten, en gaat die weer verder met ratelen...
Kan dit kwaad of hoe kan ik het verhelpen? want ik begin het vrij irritant te vinden

Gerjan
22 mei 2008, 15:40
Hmm ziet hij wel stevig in je computer kast vast? Misschien trilt hij een beetje. En als hij echt veel lawaai maakt lijkt me dat niet goed... Dan is hij constant aan het zoeken, terwijl je dat met die nieuwe schijven nauwelijks meer mag horen.

Cybermaxxx
22 mei 2008, 16:20
De sinpoint is dat als het goed is, dat is een van de nieuwste op de markt en zou zo goed als stil moeten zijn. Check even of hij indd wel goed vast geschroefd is, en of je hem niet verkeerd om hebt hangen, dat scheelt ook in manier van lezen en in geluid maken heb ik gehoord.

jornoo
22 mei 2008, 18:39
Radeon 9800 XXL, m'n videokaart, fan draait, stof weg, maar nog steeds streepjes :x Best kut, die kaart is dus naar de knoppen?

Als ik een nieuwe wil, waar zou ik die eventueel online kunnen bestellen en waar moet ik vooral op letten.

Alvast bedankt ;)

Pegas
22 mei 2008, 18:51
Heb je de kaart overgeclocked? Zo ja, de snelheden terug lager zetten. Anders eens zien of de koeler er nog goed op zit.

Als je een nieuwe grafische kaart ga kopen, dan moet je zien dat je er een AGP kaart koopt.

Lenny-t
22 mei 2008, 18:52
Geen garantie meer bij medion?
Mijn lidl laptop heeft ook 3jaar :+

jornoo
22 mei 2008, 19:03
Niks overclocked en uh ik heb die fan er nooit afgehaald :3
enne ... AGP?

ErroX
22 mei 2008, 19:21
Vaak is d'r totaal geen koelpasta meer te vinden of is dat juist isolatiemateriaal geworden. Dat zou je nog kunnen fixen, maar denk dat je kaart echt defect is. Dan zal dat ook niet echt veel meer helpen. Mocht je het in de BIOS niet hebben, dan is een driver een mogelijke oplossing.

jornoo
22 mei 2008, 19:45
Ik ga morgen dus een nieuwe kaart zoeken. Behalve dat het een AGP moet zijn, zijn er nog dingen waar ik moet op letten? Ik dacht ik neem gewoon m'n oude mee en vraag iets ter vervanging van wat içk heb met een goeie rpijs/kwaliteit.

Gerjan
23 mei 2008, 10:28
Dat is een goed idee! Als zijn ze via webshops wel een stuk goedkoper te krijgen dan in de winkel.

Wat heb je te besteden?

Rond de €100:

HD3850 AGP 512mb gddr3 (http://tweakers.net/pricewatch/172879/sapphire-hd3850-agp.html )

MSI 8800GTS 320mb GDDR3 (http://tweakers.net/pricewatch/210395/msi-nx8800gts-t2d320e-hd.html)

Rond de €50-€70

Sapphire Radeon HD2600 Pro 512MB DDR2 (http://tweakers.net/pricewatch/162324/sapphire-radeon-hd2600-pro.html)

Kevf
23 mei 2008, 10:42
Geluidskaart gekocht! Het is toch de Creative Sound Blaster 5.1 usb geworden. Ik krijg hem echter niet aan de praat.

Mijn probleem:

Hey guys,

Just purchased the external card from Creative. My setup:
DTS - Receiver
Optical Cable
Creative SB 5.1 USB
Laptop with Vista

The plan is to make use of files with dts and dolby digital.

At first I thought I didn't have sound at all, but the systemsounds do work (just had to turn it up). But there isn't any sound when I use a mediaplayer, for example VLC or Mediaplayer classic. Of course the mediafiles do have sound when the card is disconnected

I've read the faq but that doesn't tell me much, except for the statement 'select spdif-passthrough'. I don't know where I can find that option, but since I can hear the systemsounds, I don't expect that to be the problem.

Hope you guys can help me out!

Thanks in advance,

Kevin
The Netherlands

Ik heb vlc en mediaplayer classic geprobeerd maar ze werken gewoon niet. Systeemgeluiden dus wel. Moet ik ergens iets doen met spdif of optical in mijn systeeminstellingen? Bij de kaart staat ie geactiveerd. Hele avond aan gezeten en geen resultaat :(

Gerjan
23 mei 2008, 10:46
In VLC is er iig een setting die je aan kan zetten:

Volgens google:
preferences ->advanced options aanvinken linksonderin, audio menu selecteren en win32 waveout selecteren.

En je kan in vlc ook ergens spdif forceren.

Kevf
23 mei 2008, 10:51
Thanks!

Ik denk dat ik dit misschien ook nodig ga hebben?

http://www.ac3filter.net/

Laat het vanavond even weten of het gelukt is :)

Gerjan
23 mei 2008, 11:37
Misschien wel ja!

Kevf
23 mei 2008, 18:48
Ik heb er nu geluid uit :+

Echter zodra ik spdif in vlc aanzet lijkt het meer op een terror-track. Zet ik het uit dan heb ik gewoon geluid, maar is het niet meer dts. De receiver maakt er dan dolby van.

Maar dat kan ook wel zonder kaart ;)

edit: maar mediaplayer is wel zo vriendelijk om het goed af te spelen. Yessss *blije eikel*

bulleta
24 mei 2008, 11:10
waar kan ik een fatsoenlijke realtek alc650 audio driver downloaden want ik ben de cd kwijt en ik krijg op google alleen maar zooi ...iemand?

Lenny-t
24 mei 2008, 12:20
Ik google: "realtek alc650 driver"
De eerste hit: http://www.realtek.com.tw/Downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=23&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Wat is het probleem?

Hybrid
26 mei 2008, 11:19
Weet iemand hoe je de knoppen op het toetsenbord van een laptop vast kan maken want die van mij zit los en ik krijg hem niet vast.?

Lenny-t
26 mei 2008, 12:02
Met een stukje kauwgom ertussen? :+
Even serieus: die dingen kan je niet vastmaken, dus je zal je laptop op moeten laten sturen naar de fabrikant wil je 'm gemaakt hebben..

Gerjan
26 mei 2008, 12:47
Bij mijn toshiba kan je ze gewoon los klikken... Maak eens een foto van je tobo en onderkant toest hybrid?

Lenny-t
26 mei 2008, 12:50
M'n zusje had een HP met kapotte toets maar die kreeg ik met geen mogelijkheid weer terug erop..

Hybrid
26 mei 2008, 13:15
Ik heb geen mogelijkheid om een foto te maken.

Hij zit nog wel vast maar aan de boven en onderkant zit die los.
Dus je krijgt een toets die als je er op drukt dat die naar voren of naar achter buigt.

Gerjan
26 mei 2008, 13:25
Welk merk laptop?

Hybrid
26 mei 2008, 13:59
Packard Bell

Gerjan
26 mei 2008, 15:35
Hmm dan weet ik het niet. Gewoon goed kijken of je hem echt niet vast kan klikken. Zo niet, even packard bell bellen.

pain of salvation
26 mei 2008, 16:59
Ik weet dat je met Aero in Vista de vensters een andere kleur kan geven, is dit ook mogelijk als je Aero hebt uitstaan, kan dit namelijk niet vinden?

Hybrid
26 mei 2008, 17:06
Nee kan volgens mij niet, ik heb het laatst ook gedaan en ik ben weer terug naar Aero gegaan omdat het niet kon

SyKeS1
31 mei 2008, 14:42
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht, namelijk de Acer Aspire 8920G (http://www.laptopshop.nl/product/51816/acer-aspire-8920g-6a4g32bn.html).

Ik ben ook in het bezit van een Creative 5.1 setje welke 3 analoge intakes heeft (van die lange rechte stekkers vergelijkbaar met een ipod eaprplug stekkertje zegmaar). Mijn laptop heeft ook 3 outputs waar deze in passen, maar gebruikt er slechts 1 voor stereo output, en de andere twee voor andere dingen (microfeeon ed?). Ik vraag me af of het mogelijk is om aan te geven dat hij alle drie de pluggen moet gebruiken voor 5.1 output (staat aangegeven op de laptop dat deze True 5.1 output heeft). Is dit mogelijk en zo ja, hoe doe ik dit?

Groet.

Lenny-t
31 mei 2008, 15:23
waarschijnlijk via een aparte pcmcia kaart (die als je geluk heb bij je laptop is geleverd :+)

SyKeS1
31 mei 2008, 15:57
waarschijnlijk via een aparte pcmcia kaart (die als je geluk heb bij je laptop is geleverd :+)

Deze zit er niet bij en er is volgensmij ook geen plek voor deze kaart als ik het zo ff bekijk. Wel zit er al heel veel standaard op zoals 4 usb poorten, 3 van die plugins, memorykaart lezer, HDMI output, netwerk, mode, vga output...maat niet een vrije slot voor zon kaart...

Mr Xen0
31 mei 2008, 16:01
Het komt omdat het niet helemaal waar is, ze zetten er wat mooiers op. Ik heb ook een 5.1 setje maar die van mij heeft 1 jack kabel maar wel dolby surround.

Dus ze hebben je eigenlijk een ooir aangenaait.

Melbuuln
31 mei 2008, 16:09
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht, namelijk de Acer Aspire 8920G (http://www.laptopshop.nl/product/51816/acer-aspire-8920g-6a4g32bn.html).
Ik vraag me af of het mogelijk is om aan te geven dat hij alle drie de pluggen moet gebruiken voor 5.1 output (staat aangegeven op de laptop dat deze True 5.1 output heeft). Is dit mogelijk en zo ja, hoe doe ik dit?

Groet.

Je moet dan wel gebruik maken van de optische uitgang van de laptop.
Bij mijn Aspire 9302 kan ik de "stereo output" veranderen in een optische uitgang (spdif).

SyKeS1
31 mei 2008, 17:09
Je moet dan wel gebruik maken van de optische uitgang van de laptop.
Bij mijn Aspire 9302 kan ik de "stereo output" veranderen in een optische uitgang (spdif).

Ik heb het scherm wel gevonden waar je kan kiezen voor digital output als standaard, maar het probleem blijft dat slechts één jack gebruikt wordt voor output en 2 voor input (line in en mic). wanneer ik alledrie zou kunnen gebruiken voor output (ik weet dus niet of dit mogelijk is) dan kan ik mn setje daarmee aansturen aangezien per jack 2 signalen kunnen worden doorgevoerd.

Voorbeeld wat nodig is)
Jack 1: Voorste 2 boxjes
Jack 2: Achterste 2 boxjes
Jack 3: Center speaker en de Subwoofer.

Gerjan
31 mei 2008, 17:36

Ik ben ook in het bezit van een Creative 5.1 setje welke 3 analoge intakes heeft (van die lange rechte stekkers vergelijkbaar met een ipod eaprplug stekkertje zegmaar). Mijn laptop heeft ook 3 outputs waar deze in passen, maar gebruikt er slechts 1 voor stereo output, en de andere twee voor andere dingen (microfeeon ed?). Ik vraag me af of het mogelijk is om aan te geven dat hij alle drie de pluggen moet gebruiken voor 5.1 output (staat aangegeven op de laptop dat deze True 5.1 output heeft). Is dit mogelijk en zo ja, hoe doe ik dit?

Groet.

Je hebt spdif (en hdmi), dat is voor 5.1 geluid. Ik denk dat de headphones/stereo output uitgang gecombineerd is met spdif. Heeft je creative setje geen optische ingang?

Wel: spdif mini jack naar toslink kabeltje,
http://www.wiretek.com.cn/lantek/images/big/2ktm4.gif

Niet: probleem.

//edit

The Aspire 8920 is the world's first notebook to feature built-in multi-speaker True 5.1 surround sound through six speakers.

Dus je laptop zelf heeft 5+1 speakertjes. :+:emo:

p.s. wtf moet je met een 18.4" laptop. Niet meenemen naar school/werk hoop ik.

Lenny-t
1 juni 2008, 14:43
Had een klasgenoot met 20" laptop :+
Maar dat was idd z'n PC voor zijn bedrijf :)

Nick.Hoeven
2 juni 2008, 16:05
Een maat van me heeft een strict NAT. Ik weet wel hoe ik de poorten moet openzetten, maar ik kan gewoon niet op z'n modem inloggen, niet via z'n IP adres, z'n Gateway en ook niet via een adres dat in een installatie handleiding stond. Hij heeft een Netopia Cayman 3346 modem. Het modem opnieuw aanzetten heeft ook geen zin. Hoe kan ik op z'n modem inloggen ?

RedDevil_NL
2 juni 2008, 16:49
.../ Uitvoeren > cmd
ipconfig

standaardgateway opschrijven

Browser openen, standaardgateway intikken. Enter drukke

Zou het moeten doen

Nick.Hoeven
2 juni 2008, 17:08
Doet het ook niet, dat is juist het probleem ;)

Gerjan
2 juni 2008, 17:49
Je zit hoop ik wel bij hem thuis en via een kabel met zijn router verbonden? 8)

Melbuuln
2 juni 2008, 17:59
Een maat van me heeft een strict NAT. Ik weet wel hoe ik de poorten moet openzetten, maar ik kan gewoon niet op z'n modem inloggen, niet via z'n IP adres, z'n Gateway en ook niet via een adres dat in een installatie handleiding stond. Hij heeft een Netopia Cayman 3346 modem. Het modem opnieuw aanzetten heeft ook geen zin. Hoe kan ik op z'n modem inloggen ?

Dit werkt ook niet ??
http://screenshots.modemhelp.net/screenshots/Netopia/Cayman_3346/Login.shtml

Nick.Hoeven
2 juni 2008, 18:02
Je zit hoop ik wel bij hem thuis en via een kabel met zijn router verbonden? 8)

Ja, natuurlijk.

Dit werkt ook niet ??
http://screenshots.modemhelp.net/screenshots/Netopia/Cayman_3346/Login.shtml

Nee, dat is ook weer zo vreemd, zelfs het default IP adres (192.168.1.254) werkt niet.

Melbuuln
2 juni 2008, 18:50
Nee, dat is ook weer zo vreemd, zelfs het default IP adres (192.168.1.254) werkt niet.

Heb je het met een andere Browser geprobeerd ( Firefox of Safari) ??

Kan zijn dat gebruikte browser 192.168.1.254 ziet als een onveilige site en deze heeft geblokkeerd. !!!

Nick.Hoeven
2 juni 2008, 19:01
Ja, dat heb ik ook al geprobeerd. Hij zegt gewoon: 'De webpagina kan niet worden weergeven' (IE) of "De server doet er te lang over te antwoorden' (MF)

SyKeS1
2 juni 2008, 20:15
Je hebt spdif (en hdmi), dat is voor 5.1 geluid. Ik denk dat de headphones/stereo output uitgang gecombineerd is met spdif. Heeft je creative setje geen optische ingang?

Wel: spdif mini jack naar toslink kabeltje,
http://www.wiretek.com.cn/lantek/images/big/2ktm4.gif

Niet: probleem.

//edit

The Aspire 8920 is the world's first notebook to feature built-in multi-speaker True 5.1 surround sound through six speakers.

Dus je laptop zelf heeft 5+1 speakertjes. :+:emo:

p.s. wtf moet je met een 18.4" laptop. Niet meenemen naar school/werk hoop ik.

Meer voor de heb zegmaar (zag hem staan en had zoiets van die moet ik hebben :) ). Op zich kan ik hem wel prima meenemen met de juiste laptoptas (scherm is redelijk dun voor deze afmetingen en vergeleken met schermen van dit formaat bij andere laptops, maar had ik hem echt gekocht om mee te nemen dan had ik idd beter een kleinere kunnen nemen (e-pc ofzo). Wat ook heel vet is, het beeld is Full HD en er zit een blue ray speler op...zeker de moeite waard. En aangezien er ook een hdmi out op zit kan ik hem gemakkelijk via die poort aansluiten op mn tv (of via media center van mn xbox, om zo full HD films te streamen. Mooi spul iig.

Anyways, Ik zie net dat er ook een Express Card /54 op zit. Kan ik hier iets mee betreffende 5.1 geluid (zit idd ook 5.1 op de laptop wat redelijk goed is, maar die boxjes + dikke subwoofer zijn toch echt beter als ik er dan toch zit :) ).

Lenny-t
2 juni 2008, 20:28
Er zijn wel express card sound cards geloof ik, kijk ff op de site van creative..

killaz
5 juni 2008, 14:38
ik zit met een behoorlijk probleem.....ik heb hier een laptop staan waar ik windows opnieuw aan het installeren ben....alleen het probleem is dat tijdens het formatteren de stroom hier er uit knalde....gezien het feit dat de laptop een slechte accu heeft knalde de laptop er ook uit......

nu zie ik geen c partitie meer, athans...niet de oude.....wel nog een D en een E (door de eigenaar zelf aangemaakt met bestanden die hij wilde bewaren....op C stond alleen nog troep en de windows.....dit was op mijn aanraden). Als ik nu C wil formatteren knalt ie er uit....hij zegt dat de schijf beschadigd is.....

Iemand ervaring hier mee...?

edit: Nu formatteert hij met de optie "gewoon formatteren" maar na 2,5 uur staat hij pas op 30 % :emo:

jornoo
10 juni 2008, 09:42
Ik heb een oude TV tuner van het merk medion, heb em in m'n nieuwe pc gestoken. Nu lukt het me niet een driver te installeren, ik neem aan dat er gewoon geen is voor windows vista.

Kan dit kloppen? ;o
Zoja, als ik een nieuwe zou kopen moet ik dan opletten dat er vista-comptatibele drivers voor zijn toch?

Edit: Ik poste dit wss in het verkeerde topic

Hybrid
11 juni 2008, 15:05
Mijn laptop adapter maakt hoog piepend geluid is dit normaal en kan het geen kwaad?
Ik heb mijn laptop bijna altijd aangesloten op de adapter en de adapter ligt op de grond.

Gerjan
11 juni 2008, 16:08
Ik heb een oude TV tuner van het merk medion, heb em in m'n nieuwe pc gestoken. Nu lukt het me niet een driver te installeren, ik neem aan dat er gewoon geen is voor windows vista.

Kan dit kloppen? ;o
Zoja, als ik een nieuwe zou kopen moet ik dan opletten dat er vista-comptatibele drivers voor zijn toch?

Edit: Ik poste dit wss in het verkeerde topic

Kan kloppen, moet je ff op de medion site zoeken naar drivers. En ja bij een nieuwe moet je letten op vista drivers.

Mijn laptop adapter maakt hoog piepend geluid is dit normaal en kan het geen kwaad?
Ik heb mijn laptop bijna altijd aangesloten op de adapter en de adapter ligt op de grond.

Heel hoog piepend? Dat komt door de stroom die er doorheen loopt. Sommige apparaten hebben daar ook last van, maar kan geen kwaad.

Hybrid
11 juni 2008, 16:27
Heel hoog piepend? Dat komt door de stroom die er doorheen loopt. Sommige apparaten hebben daar ook last van, maar kan geen kwaad.

Ja klopt, dan zal het dat wel zijn.

SyKeS1
12 juni 2008, 18:44
Beste,

Ik heb een vraag, mijn nieuwe laptop doet vrij raar (iets wat ik ook al had met mijn XP pc die ik nu heb weggedaan). Wanneer ik niet doe piekt mijn CPU verbruik toch iedere paar seconden naar de +/- 80%. Wanneer ik hem dus gewoon aan laat staan en naast windows geen programmas open heb dan zit hij constant ram in en uit te laden en mn CPU gaat volgens het taakscherm redelijk tekeer.

Ik merk dit zelfs in filmpjes dat hij eventjes hapert om de zoveel seconden hierdoor. Hoe kom ik er achter wat dit is? (het is iig niet een virusscanner, die moet ik handmatig aanzetten. Ik heb geen virussen volgens NOD32).

Taakbeheer van vista geeft aan voor de verschillende onderdelen dat deze programmas het meest verbruiken:

CPU
WMPNETWK.exe verbruikt gemiddeld 7.89% van de CPU

Schijf
WMPNETWK.exe leest met 10 dingen iets van 80.000 bytes/min
Ook isass.exe en explorer.exe verbruiken af en toe redelijk wat in verhouding, maar WMPNETWK.exe het meest.

Netwerk
svchost.exe verbruikt hier het meest

Daarbij krijg ik (nu al, ik heb die laptop echt net) een foutmelding (wel vaker) "Windows-hostproces (Rundll32) werkt niet meer"

Wat gaat er fout?

Cybermaxxx
12 juni 2008, 19:55
Lijkt me een bug in je windows, denk dat het het beste is om even een herinstalatie te doen.

SyKeS1
12 juni 2008, 21:09
Lijkt me een bug in je windows, denk dat het het beste is om even een herinstalatie te doen.

Opnieuw installeren vind ik vrij extrem, ik heb één of andere reboot dvd moeten maken aangezien acer geen windows install dvd mee heeft geleverd, ik weet dus ook niet of alles wel geback-upt blijft etc. Is er gen andere manier?

SyKeS1
14 juni 2008, 20:08
Opnieuw installeren vind ik vrij extrem, ik heb één of andere reboot dvd moeten maken aangezien acer geen windows install dvd mee heeft geleverd, ik weet dus ook niet of alles wel geback-upt blijft etc. Is er gen andere manier?

Ik heb de pc nog niet opnieuwgeinstalleerd (wil dit echt als laatste redmiddel gebruiken). Ik heb wel k-lite codec pack opnieuw geinstalleerd omdat het wellicht hier aan kon liggen las ik ergens.

Nu kan ik echter helemaal geen filmpjes meer afspelen in HD. Hapert te erg. Hoe fix ik dit?

Lenny-t
14 juni 2008, 20:23
Probeer je videokaart drivers te updaten?

SyKeS1
14 juni 2008, 20:50
Probeer je videokaart drivers te updaten?

die zijn goed en mn laptop is splinternieuw. Vorige week werkte alles nog en nu dus niet meer. Wellicht hangt het samen met die error wat is al aangaf.?

WinterBase
14 juni 2008, 22:05
Vanaf woensdag heb ik dus mijn nieuwe moederbord. Tot nog toe geen problemen gehad alleen zit ik nu met een hoofdtelefoon probleempje. Wanneer ik de aansluiting in de voorkant van de PC doe krijg ik geen geluid en als ik hem achter in de PC doe wel:~

Plaatje van het Asus geluidscherm:
http://i25.tinypic.com/2z4j0g0.jpg

Achterzijde is dus nu dik aangegeven omdat daar nu de aansluiting van de hoofdtelefoon in zit, als ik hem voor doet gebeurd er niets.

:+

Lenny-t
15 juni 2008, 11:48
Ze hebben 'm zeker bij de computerwinkel voor je inelkaar gezet?
Dan hebben ze de frontpanel niet aangesloten op je moederbord :+
Je zou 'm terug kunnen brengen en zeggen dat ze 'm niet goed hebben aangesloten dan zullen ze het wel gratis doen voor je..

WinterBase
15 juni 2008, 11:52
Ze hebben 'm zeker bij de computerwinkel voor je inelkaar gezet?
Dan hebben ze de frontpanel niet aangesloten op je moederbord :+
Je zou 'm terug kunnen brengen en zeggen dat ze 'm niet goed hebben aangesloten dan zullen ze het wel gratis doen voor je..

Ja hun hebben hem in elkaar gezet. Is het lastig om zelf te doen? En dan bedoel ik dat in de zin van 'kan ik weer iets verneuken' ?:+

Lenny-t
15 juni 2008, 12:33
Als het goed is komt er vanuit de voorkant van je kast een paar kabeltjes voor je audio, je USB poorten (doen die 't wel?) en je aanknop en je reset knop en die moet je aansluiten op je moederbord.

Als je bijvoorbeeld dit moederbord heb:
http://www.hothardware.com/newsimages/item5404/big_board.jpg

Dan moeten die kabeltjes voor de audio en de usb poorten naar die blauwe aansluitingen lopen linksonderin. Je kan het herkennen door de 7 pinnetjes die omhoog staan.

Als je het type ASUS moederbord even post dan kan ik wel precies aangeven waar ze moeten op jou specifiek model ;)

WinterBase
15 juni 2008, 12:38
De USB poorten op de voorkant werken allemaal. De audio op de voorkant werkt niet en ook de cardreader doet niets als ik mijn SD kaartje erin stop, deze deed het hiervoor ook nooit. Ik zie wel een ledje branden maar verder niets. Zal zometeen de kast eens open halen om te kijken of het allemaal wel is aangesloten.

Bedankt Lenny!:)

Mijn moederbord is de P5N-MX van Asus.

Lenny-t
15 juni 2008, 14:10
Ik geloof dat ze bij jou dan hier moeten:
http://i29.tinypic.com/2lkv7lx.png

Sato
21 juni 2008, 02:49
De hoofdtelefoon aansluiting van mijn vaders laptop is door slijtage stukgegaan (vermoedelijk is het contact met het moederbord verbroken)

Omdat de garantie is verlopen en een nieuwe laptop er voorlopig ook niet inzit.
(en een nieuw mobo erinzetten ook niet rendabel is)

Wilde ik jullie dus vragen of hier een goedkope oplossing voor is?
Had namelijk al een 5.1 souncard usb stikje gevonden op internet (link even kwijt) maar ik weet niet of dit wel de juiste keuze is en of het wel goed werkt.

Bedankt voor de hulp.

Pim
21 juni 2008, 03:14
Als het contact met het mobo verbroken is, is het waarschijnlijk een soldeerpuntje dat gebroken is.
Als je het aandurft om de laptop even open te schroeven.. even het soldeerpuntje aantippen met een kleine soldeerbout en alles smelt weer aan elkaar :)

Sato
22 juni 2008, 01:18
De aansluiting zit echt los (Je kunt hem heen en weer bewegen)
En mijn vader was al aan de gang gegaan met mijn pc gereedschapsetje maar na het losdraaien van alle schroeven wilde de behuizing er niet afkomen.

Vandaar dat we nu naar een andere oplossing op zoek zijn.

Pim
22 juni 2008, 08:20
Laptopbehuizingen zitten meestal vastgeklikt (Heb bij een computerbedrijf gewerkt een tijdje).
Let op de schroefjes onder stickers en dergelijke, en probeer met een dunne schroevendraaier hem open te wrikken. (Laat je pa dit doen, kan hij jou niet de schuld geven :+)
Het plastic van de meeste laptops breekt niet erg snel, en kan ook wel tegen een stootje.

En zoals ik al dacht, zal het gewoon het soldeerpuntje zijn. Ga desnoods even naar een computershop en vraag of ze hem open willen maken. Zullen ze vast niet moeilijk over doen, en zo krijg je de kans om even binnenin te kijken :)

Melbuuln
22 juni 2008, 09:05
Laptopbehuizingen zitten meestal vastgeklikt (Heb bij een computerbedrijf gewerkt een tijdje).
Let op de schroefjes onder stickers en dergelijke,

Schroef ook alle afdekplaatjes (geheugen , HDD) onder de laptop los , hier kunnen ook schroefjes verstopt zijn.
Bij de belangrijkste schroefjes staan vaak 1 of 2 streepjes !!

Marciiano
24 juni 2008, 16:16
Heb een vraag over mijn laptop :
Na een tijdje valt hij steeds uit omdat ie blijkbaar te heet word maar ik heb weinig of bijna geen programma's of spellen aanstaan en ik heb die juiste Bit versie geinstalleerd op me laptop. Wat kan ik hieraan doen dat hij dit niet meer doet?

Centurion
24 juni 2008, 16:21
Heb een vraag over mijn laptop :
Na een tijdje valt hij steeds uit omdat ie blijkbaar te heet word maar ik heb weinig of bijna geen programma's of spellen aanstaan en ik heb die juiste Bit versie geinstalleerd op me laptop. Wat kan ik hieraan doen dat hij dit niet meer doet?

Controleer of alle fans het wel doen, en of de heatsink een goed contact heeft.

Marciiano
24 juni 2008, 16:38
Controleer of alle fans het wel doen, en of de heatsink een goed contact heeft.

Met wat kan ik dat het best controleren?

Centurion
24 juni 2008, 18:02
Met wat kan ik dat het best controleren?

Ogen + verstand.

Fans zijn wel te controleren met laptop in elkaar: http://www.almico.com/speedfan.php

Mocht dat het niet zijn, dan zal je hem uit elkaar moeten halen.

Marciiano
24 juni 2008, 19:55
Ogen + verstand.

Fans zijn wel te controleren met laptop in elkaar: [url]http://www.almico.com/speedfan.php[url]

Mocht dat het niet zijn, dan zal je hem uit elkaar moeten halen.

Heb gekeken en blijkt dat hij me fans zelfs niet kan vinden als ik wil kijken of ie werkt kan alleen kijken hoe de temperatuur gaat en die is nu 92 C . Dus moet denk ik me laptop openmaken of opsturen.

Melbuuln
24 juni 2008, 20:22
Bij 92C is de CPU al overleden hoor ;)
Speedfan werkt ook niet lekker op mijn Acer Laptop.

De fan's kan je wel horen draaien ??

Centurion
24 juni 2008, 20:25
Heb gekeken en blijkt dat hij me fans zelfs niet kan vinden als ik wil kijken of ie werkt kan alleen kijken hoe de temperatuur gaat en die is nu 92 C . Dus moet denk ik me laptop openmaken of opsturen.

Ik zou hem opsturen zolang je nog garantie hebt.

Marciiano
24 juni 2008, 20:26
Draai ook Speedfan op een Acer weet niet wat ik beter kan draaien ?
Hoor wel wat blazen maar daar blijft het bij. Heb hem week geleden opnieuw geïnstalleerd maar sindsdien heb ik het ook, daarvoor niet dus ben nu allemaal drivers downloaden voor me laptop van Acer

Melbuuln
24 juni 2008, 20:30
Draai ook Speedfan op een Acer weet niet wat ik beter kan draaien ?
Hoor wel wat blazen maar daar blijft het bij. Heb hem week geleden opnieuw geïnstalleerd maar sindsdien heb ik het ook, daarvoor niet dus ben nu allemaal drivers downloaden voor me laptop van Acer

De fan's bij Acer worden niet door Windows aangestuurd maar door de firmware (BIOS) van het moederbord.
Download en installeer eens de laaste versie van de BIOS !!!

De temp van mijn AMD64 ligt nu rond de 32 graden en de fan's draaien heel langzaam (bijna niet hoorbaar).

Marciiano
24 juni 2008, 21:04
De fan's bij Acer worden niet door Windows aangestuurd maar door de firmware (BIOS) van het moederbord.
Download en installeer eens de laaste versie van de BIOS !!!

De temp van mijn AMD64 ligt nu rond de 32 graden en de fan's draaien heel langzaam (bijna niet hoorbaar).

Heb nu net mijn bios versie van V1.27 naar V1.40 gedaan hij voelt nog wel warm aan maar hoop dat het minder word door deze upgrade en anders bel ik morgen Acer gewoon op.

Melbuuln
24 juni 2008, 21:17
Heb nu net mijn bios versie van V1.27 naar V1.40 gedaan hij voelt nog wel warm aan maar hoop dat het minder word door deze upgrade en anders bel ik morgen Acer gewoon op.

Een laptop kan de warmte heel lang vasthouden.

Marciiano
24 juni 2008, 21:24
Het word in ieder geval al minder dus dat is al mooi bedankt voor de tip Melbuuln.

Bram87
2 juli 2008, 20:52
Heey jongens, heeft iemand van jullie ervaring met het programma Auslogics SpeedBoost?

Zo ja, bevalt dat goed?

Eman
8 juli 2008, 23:10
Ik heb sinds kost een nieuwe CPUcooler, de thermalright Ultima-90. Ik heb hier een kleine vraag voer echter. Op de backplate van de cooler zaten twee 1 mm dikke plastic strips, juist op de delen van de backplate die het moederbord raken.
ik heb deze strips er toen afgetrokken, aangezien ik dacht dat ze dienden ter bescherming van die delen van de backplate. Hoe langer ik erover nadenk hoe onzinniger dat lijkt... Mijn Q6600 blijft echter rond de 47° iddle zweven. Dat is 7° koeler dan de standaard cooler, maar ik had wel wat meer verwacht. Kan het zijn dat de druk op de CPU minder is doordat die plastic strips er eigenlijk tussen moesten zitten? :) bedankt!

Lenny-t
9 juli 2008, 07:50
Ze moesten er idd eigenlijk op blijven, maar dat is meer om evt kortsluiting te voorkomen, omdat nu metalen delen je moederbord raken, en met die plastic dingen niet. Maar verder hoort het in principe niet uit te maken qua graden e.d.

SyKeS1
19 juli 2008, 12:06
Ik heb een andere vraag over een acer laptop: de Aspire 8920G.

Het valt me namelijk op dat mn cinetouch (zon multimediapaneeltje aan de linkerkant. Voorbeeld: http://www.laptopshop.nl/product/51818/acer-aspire-8920g-934g64bn.html) nergens mee op reageerd (dus volume, "hold" etc doen niets meer).

Kan het zijn dat ik iets heb gedeinstalleerd wat dit aanstuurde? Zo ja, waar kan ik zon drivertje weer vinden? Of is het gewoon een optie die per ongeluk is uitgezet?

Thanks!

Lenny-t
19 juli 2008, 18:36
Je heb waarschijnlijk perongeluk de drivers gedeinstalleerd.
Nieuwe drivers voor jou laptop staan hier: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_8920G.html

WinterBase
19 juli 2008, 21:50
Zit nu net achter de PC en ik merk in eens dat er iets op het scherm zit (misschien vuil) wat ik gewoon niet van het scherm af krijg. Kleine puntjes lijken het wel, echt vaag. Als ik er met een schoonmaak doekje overheen ga (speciaal voor schermen) blijven ze even weg en dan komen ze weer terug.

Zelf dacht ik aan dode pixels, iemand enig idee wat het is? Een foto maken zal lastig worden, ze zijn nogal klein.

Melbuuln
19 juli 2008, 22:07
Heb je geen vergrootglas in huis ?
Hiermee zie namelijk zo of het om vuil gaat of toch een dode pixel.

WinterBase
19 juli 2008, 23:29
Heb je geen vergrootglas in huis ?
Hiermee zie namelijk zo of het om vuil gaat of toch een dode pixel.

Top idee! Hier beneden ligt er ergens vast en zeker één.

SyKeS1
20 juli 2008, 20:14
Je heb waarschijnlijk perongeluk de drivers gedeinstalleerd.
Nieuwe drivers voor jou laptop staan hier: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_8920G.html

Enig idee welke ik moet hebben? Zie hem er niet zo snel tussen staan...

Stealth TBH
25 juli 2008, 17:41
Ik heb dus sinds gister een probleem met mijn computer. Als ik hem aan wil zetten gaan de lampjes voor op de kast 1 seconde aan en dan weer uit. Ook heb ik in de kast gekeken, en de fan van de cpu cooler en de voeding gaan heel even draaien.

Ik heb pas de cooler van de cpu vervangen omdat ik met Hardware monitor had gezien hoe heet deze werd. Na installatie van een arctic freezer pro 7 kwam hij op wat aangenamere temperaturen. De cooler kwam wel net tegen een heatsink van het moederbord.

Wat kan dit zijn voeding of ?
Lijkt me als een voeding dood is dat hij ook niet die fans meer aanslingert.

Gerjan
25 juli 2008, 19:02
Ook koelpasta vervangen?

Nitram
25 juli 2008, 19:08
Ik heb dus sinds gister een probleem met mijn computer. Als ik hem aan wil zetten gaan de lampjes voor op de kast 1 seconde aan en dan weer uit. Ook heb ik in de kast gekeken, en de fan van de cpu cooler en de voeding gaan heel even draaien.

Ik heb pas de cooler van de cpu vervangen omdat ik met Hardware monitor had gezien hoe heet deze werd. Na installatie van een arctic freezer pro 7 kwam hij op wat aangenamere temperaturen. De cooler kwam wel net tegen een heatsink van het moederbord.

Wat kan dit zijn voeding of ?
Lijkt me als een voeding dood is dat hij ook niet die fans meer aanslingert.

Ik had precies hetzelfde probleem, lampjes brandde 1 seconde en fans gingen aan. Toen bleek mijn moederbord dood te zijn.

Stealth TBH
25 juli 2008, 21:30
Ook koelpasta vervangen?

Yep arctic silver 5

Maar het is al verholpen. Tijdens het installeren de grote groep kabels opnieuw bij elkaar gebonden daarbij z'n stroomkabeltje van 6 pinnetjes van het moederbord losgetrokken. 8)

Toch bedankt voor de snelle reply's.

Fiasco
26 juli 2008, 12:40
Ik vraag het hier maar ff. M'n zusje kan niet meer op haar computer op Firefox, dit komt er steeds: Firefox is al actief ,maar reageert niet om een nieuw venster te open moet u eerst het bestaande firefox- proces afsluiten of u systeem herstarten

We hebben al een aantal keer de computer opnieuw gestart maar dat helpt niet, tevens heb ik Firefox van haar pc verwijderd en opnieuw Firefox gedownload en geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet. :~

Aernhem
26 juli 2008, 14:21
ctrl alt del.. en dan firefox bij processen deleten al geprobeerd zkr

Fiasco
1 augustus 2008, 07:55
Dat met FF is alweer verholpen!

Heb nu zelf een groot probleem. 2 dagen geleden viel mijn PC uit en ging weer aan, niks aan de hand kan gebeuren lijkt me. Nu kreeg ik het net weer, maar nu meteen met een rapportverzending er achter na, ff een prinstscreen gemaakt en zal het hier laten zien. Heb mijn PC nu al bijna 3 jaar en nooit wat aan de hand mee, hoop niet dat hij een van deze dagen opeens helemaal kapot is ofzo, want er staat damn veel dingen op mijn pc die ik gewoon moet bewaren.

http://i37.tinypic.com/ery05f.jpg

Hoop niet dat het ernstig is ofzo, anders maar een externe HDD kopen vooral mijn crap en dan configeren. Of zal het misschien gewoon een beetje te warm zijn geweest voor mijn pc ofzo ?

Gerjan
1 augustus 2008, 08:20
BCCode: 1a heeft te maken met je geheugen.

Probeer dit eens: http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

Fiasco
1 augustus 2008, 08:40
Ik heb geen floppydrive dus via dat gaat het niet. En met Save CD Image to Disk moet ik alleen dat bestandje ergens opslaan en dan mijn pc opstarten toch ?

c.ronaldo7
6 augustus 2008, 10:32
Ik heb de laatste tijd al een paar keer een 'blue screen' gekregen, met de volgende code:

(0x00000020, 0x00000002, 0x000000000, 0x804F990A)

Ik zou graag willen weten waar het probleem aan ligt zodat ik het kan oplossen.

Bvd.

Lenny-t
6 augustus 2008, 17:55
Ik heb de laatste tijd al een paar keer een 'blue screen' gekregen, met de volgende code:

(0x00000020, 0x00000002, 0x000000000, 0x804F990A)

Ik zou graag willen weten waar het probleem aan ligt zodat ik het kan oplossen.

Bvd.

Ik weet niet hoe goed je italiaans is, anders moet je maar even google translate gebruiken :+
http://it.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080327054736AAfZ229

mr. E
7 augustus 2008, 15:22
Ik heb geen floppydrive dus via dat gaat het niet. En met Save CD Image to Disk moet ik alleen dat bestandje ergens opslaan en dan mijn pc opstarten toch ?
Nee. Er staat namelijk:
* Or, click Save CD Image to Disk if you want to create a CD-ROM that you can use to start your computer.
1. Select a location where you want to save the International Organization for Standardization (ISO) 9660 image and then click Save. When the file has been saved, the Success dialog box will appear.
2. For more information about creating a CD-ROM that you can boot from, see the Note at the end of this section.

# Restart your computer with the disk on which you installed Windows Memory Diagnostic (either the floppy or CD-ROM drive).

Important

* In the boot sequence, the drive with the Windows Memory Diagnostic disk must precede any other devices on which there is a bootable program, such as a hard disk on which Windows is installed. You can configure the boot sequence in the BIOS settings. On most computers, the default boot sequence includes the floppy drive. For more information about configuring the boot sequence, see the documentation for your motherboard.
Oftewel: brand de image naar een cd, start de pc opnieuw op met de cd erin en dan werkt het pas. Als de cd niet aangeroepen wordt, maar de pc gewoon windows start moet je even kijken in jouw bios naar de volgorde waarin de pc opstart. De cd / dvd drive waar je de cd in hebt zitten moet komen vóór de harde schijf. (de bios kan je inkomen door F1 of del te drukken tijdens het opstarten, als daarnaar wordt gevraagd -"press del/f1 to enter setup".)

Sostic
7 augustus 2008, 17:51
Ik heb vannacht windows opnieuw geïnstalleerd op mijn computer, alles draait weer heerlijk soepel en snel :) Het probleem is alleen dat ik geen geluid meer krijg, voor zover ik weet werd mijn audiokaart gevonden als nieuwe hardware en is daar toen een installatie via windows zelf geweest voor de drivers.

Bij het opstarten krijg ik inderdaad geluid, mijn moederbord vind het namelijk leuk om te vertellen dat hij windows opstart (A) maar als ik in windows ben krijg ik geen geluiden door... Enig idee welke stap ik ben vergeten?

Lenny-t
7 augustus 2008, 18:07
Drivers van je (al dan niet onboard) geluidskaart ff zelf installeren. Normaliter zitten die niet ingebakken in je Windows, en heeft windows een ander apparaat geinstalleerd waarvan jij dacht dat 't misschien je geluidskaart was ?

Mr Xen0
7 augustus 2008, 20:28
Weet iemand iets waar je de estimated waarde van je computer kan zien naar aanleiding van de hardware die je in je pc hebt zitten?

Lenny-t
7 augustus 2008, 20:51
Weet iemand iets waar je de estimated waarde van je computer kan zien naar aanleiding van de hardware die je in je pc hebt zitten?

Hier (http://www.hardware.info/forum/forumdisplay.php?f=116) een nieuwe thread aanmaken ;)

Mr Xen0
7 augustus 2008, 21:21
Bedankt, gedaan. Ik hoop op 200-300 Euro maar het zal me benieuwen, wil 'm graag verkopen en dan een laptopje aanschaffen omdat dat beter bij m'n vervolgopleiding gaat passen en m'n nieuwe kamer indeling.

Gerjan
9 augustus 2008, 21:22
Ik wil je 7600gs (AGP) wel voor €30incl overnemen..

Gdzr
10 augustus 2008, 10:29
mijn pc flipt hem.
Krijg steeds in eens zwart beeld. en dan staat er Geen signaal.
En dan start de pc opnieuw op.

soms ook wel is zonder het geen signaal bericht.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? heb helemaal niks gedaan.

Melbuuln
10 augustus 2008, 10:37
Videokaart ?!?

Zit de videokaart op het moederbord of is het AGP/PCI versie ??

Gdzr
10 augustus 2008, 10:37
agp :P
Maar het kantoch niet dat als de videokaart kapot is, dat de pc opnieuw opstart?

Melbuuln
10 augustus 2008, 10:48
agp :P
Maar het kantoch niet dat als de videokaart kapot is, dat de pc opnieuw opstart?

Dat kan helaas wel.
Had dat met mijn kaart als gevolg van een defecte fan !!
Videochip werd te warm waardoor deze de pc resette.

Bij mijn vorige pc werd het probleem veroorzaakt door een overbelaste South-bridge van VIA chipset.
Dat ding werd zo heet dat je er een ei op kon bakken.

Gdzr
10 augustus 2008, 11:15
hmm, wordt dus kijken wat we gaan doen.

Is dus niet de fan op de videokaart, want die draait nog gewoon :S

Gdzr
10 augustus 2008, 17:06
Nog een probleem, ik kan op deze pc geen google gebruiken. Als je iets inypt, dan blijft hij maar laden en zoeken. maar hij komt er nooit.