PDA

Volledige versie bekijken : Hoe kan je met het toetsenbord een e met trema () krijgen?

JKI
18 juni 2006, 18:04
Ik heb sinds kort een nieuwe computer. Op de oude computer was het zo dat je shift + " moest drukken en daarna op e om een te krijgen. Bij de nieuwe computer werkt dit echter niet meer. Hoe moet ik het nu doen?

patrickm
18 juni 2006, 18:10
in ms word is het alt+130 in typen :b:

Metal Mark
18 juni 2006, 18:11
Tsja of 0451 ALT+X

Trema + e + hoofdletter is iig: '' + e + shift

Kleine letter weet ik niet.

JKI
18 juni 2006, 18:13
in ms word is het alt+130 in typen :b:
é

Klopt niet dus:).
Tsja of 0451 ALT+X

Trema + e + hoofdletter is iig: '' + e + shift

Kleine letter weet ik niet.
Alt+0451 = Ã

De tweede methode van jou werkt bij mij niet.

DulleNL
18 juni 2006, 18:14
je drukt op: Shift + ", daarna druk je op de e

wil je een hoofdletter, dan druk je op dus ophet laatste op shift + e

JKI
18 juni 2006, 18:21
Ik probeer juist uit te leggen dat Shift + " wel werkte op de vorige computer, maar niet meer op deze computer...

DulleNL
18 juni 2006, 18:22
Ik probeer juist uit te leggen dat Shift + " wel werkte op de vorige computer, maar niet meer op deze computer...
oeps, sorry :o

ik zag de titel, en ben gelijk zonder jouw verhaaltje te lezen aan het typen geslagen |:-

:x

//edit: om toch nog nuttig over te komen:

http://img96.imageshack.us/img96/4628/naamloos8yn.th.jpg (http://img96.imageshack.us/my.php?image=naamloos8yn.jpg)

mss moet je het bij het omcirkelde deel, NL naar Engels zetten (andersom helpt ook wel eens...)

ironx
18 juni 2006, 19:01
Alt + 137

MAX3400
18 juni 2006, 19:21
http://www2.let.uu.nl/Solis/vertalen/orig/Terminologie/altcijfercodes.htm

Shizzel
18 juni 2006, 19:36
Bij mij is het gewoon " + e.
En anders moet je, wat DulleNl al zei, ff die optie veranderen (NL > EN).

Als je dat dingetje niet hebt, Ctrl + Shift doet het hier ook.
En trouwens, voor een é is het alleen maar ' + e.

Wat een moeilijkerds hier :p.

Black Label
18 juni 2006, 19:38
Nee en jij kan lezen?

M Leonhart
18 juni 2006, 19:51
Bij mij is het gewoon " + e.
En anders moet je, wat DulleNl al zei, ff die optie veranderen (NL > EN).

Als je dat dingetje niet hebt, Ctrl + Shift doet het hier ook.
En trouwens, voor een is het alleen maar ' + e.

Wat een moeilijkerds hier :p.

*kuch...
:x !!!!!!

Maar het is dus ALT + 0235 voor klein en ALT + 0203 voor hoofdletter

Sindagon
18 juni 2006, 20:29
vraag ik me alleen af waarom dat bij je nieuwe pc niet meer kan?
is het toetsenbord verkeerd ingesteld ofzo?
tijdens installatie kun je hem op nederlands usa of usa usa zetten oid.
mss is dat verkeerd gegaan.

Ol' Capone
18 juni 2006, 21:28
Je kan ook in MS Word kijken bij Symbolen...
En dan een nieuwe combinatie instellen

Barcode
19 juni 2006, 01:11
DulleNL en shizzel hebben volgens mij gelijk.. ik heb ook wel eens dat ik geen ë kan maken, dan druk ik 1 of 2 keer ctrl+shift en tadaa!! hij doet het weer zoals het hoort.. :D

ryan23
19 juni 2006, 07:33
Shift + ' + e = ë

Danger
19 juni 2006, 07:54
DulleNL en shizzel hebben volgens mij gelijk.. ik heb ook wel eens dat ik geen ë kan maken, dan druk ik 1 of 2 keer ctrl+shift en tadaa!! hij doet het weer zoals het hoort.. :D

Dat komt omdat jij tussen talen wisselt (ctrl + shift + links). De ene taalfunctie heeft dat en de andere bijv USA International niet.

Ik weet niet precies welke taal nu die functie heeft, maar ik dacht nederlands.

Configuratiescherm––>Land instellingen––>Talen––>Details––> Toevoegen (indien je nog niet hebt) Nederlands → Nederlands––> Toepassen, OK ––>Computer opnieuw opstarten.

Nu kan je tussen de talen switschen met ctrl shift links. Ik heb Nederlands → Nederlands en Engels → Verenigde Staten. Ik switch tussen deze talen. Verenigde staten gebruik ik normaal en voor de accenten gebruik ik nederlands.

M Leonhart
19 juni 2006, 09:19
Shift + ' + e =

Lezen en :x !

JKI
19 juni 2006, 09:20
Control + Shift helpt:). Vreemdgenoeg blijft hij dan wel op Engels staan... Maar het werkt, dus bedankt!

Dat komt omdat jij tussen talen wisselt (ctrl + shift + links). De ene taalfunctie heeft dat en de andere bijv USA International niet.

Ik weet niet precies welke taal nu die functie heeft, maar ik dacht nederlands.

Configuratiescherm––>Land instellingen––>Talen––>Details––> Toevoegen (indien je nog niet hebt) Nederlands → Nederlands––> Toepassen, OK ––>Computer opnieuw opstarten.

Nu kan je tussen de talen switschen met ctrl shift links. Ik heb Nederlands → Nederlands en Engels → Verenigde Staten. Ik switch tussen deze talen. Verenigde staten gebruik ik normaal en voor de accenten gebruik ik nederlands.
Ik had al gewoon standaard Engels. Nederlands klopt bij mij niet met het toetsenbord.

Shizzel
19 juni 2006, 11:56
Heb iets beter gelezen, en ik kom nu op dit antwoord :p

" + Shift + e = .

Zo goed?

Danger
19 juni 2006, 13:47
Nee. Je hebt nog steeds niet gelezen. Dit kan alleen bij bepaalde talen anders lukt het gewoon simpel weg niet.

Ik heb nog wat zitten kloten en probeer je toetsenbord instelling is op deze manier te zetten: (Zie stappen hiervoor)

Toevoegen --> Engels verenigde staten - Toetensbord indeling = Verenigde staten (dvorak). Dan toepassen, ok. Computer opnieuw opstarten.

xboxlol
19 juni 2006, 15:40
eerst ", loslaten en dan e. Als je tekens hebt die je niet kunt vinden ga je naar bureau accessoires bij programma's in het start menu, dan ga je naar systeemwerkset en dan naar speciale tekens dan zoek je hem in de lijst, dan dubbelklik op het teken en dan op selecter en dan kopieren klikken. Als je dat gedaan hebt doe je waar je hem wilt invoegen CTRL+v.

Q-BasiX
19 juni 2006, 18:10
Bij mij gewoon Shift + " + e :{

M Leonhart
19 juni 2006, 19:03
Bij mij gewoon Shift + " + e :{

Je bent al de derde!!!... :x !!!!! lezen voordat je zoiets zegt

Q-BasiX
19 juni 2006, 20:58
Je bent al de derde!!!... :x !!!!! lezen voordat je zoiets zegt

Gast, ga huilen:]

Volkoren
19 juni 2006, 21:00
Kunnen we weer ontopic? Hij probeer te helpen, je kan altijd over iets heenlezen.

L.A.
19 juni 2006, 21:27
wtf, met die alt toetsen valt toch niet te werken? moet je eerst speciale tekens openen.. duurt veel te lang.

bij mij:

' + e =
`+ e =
" + shift inhouden + e =

dacht dat iedereen dat had?

Volkoren
19 juni 2006, 21:58
Ik werk vooral met de ALT toetsen, maar Firefox houdt daar niet van, en als ik het gebruik dan gaat die ook automatisch terug, handig!

mohak
22 juni 2006, 14:10
zorg eerste dat je je keybord layout op United states- International staat
dan kan je de toets Alt of " plus een letter gebruiken.

vb
Caps Lock uit
shift + " + e =
Caps Lock aan
shift + " + E =

Baron van Neemwegge
22 juni 2006, 22:03
Ik heb sinds kort een nieuwe computer. Op de oude computer was het zo dat je shift + " moest drukken en daarna op e om een te krijgen. Bij de nieuwe computer werkt dit echter niet meer. Hoe moet ik het nu doen?

Hoe heb je hem dan in de topictitel kunnen krijgen_O-

NaZ
27 juni 2006, 07:08
Omweg misschien..|:-
(Knippen en plakken;) )

Delphiki
8 september 2011, 15:46
je drukt op: Shift + ", daarna druk je op de e

wil je een hoofdletter, dan druk je op dus ophet laatste op shift + e

Type ik dus in Google in 'e met trema' omdat ik vergeten was hoe dat ook alweer zat,.. moet je 3 keer raden welke link bovenaan in Google staat :+

Thx Dulle :p

Fisichella
25 september 2011, 10:50
Je kan ook je eigen sneltoets ervoor maken als je de standaard combinatie niet weet. Bij Invoegen >> symbool en dan kun je daar de opzoeken en dan daar de nieuwe combinatie instellen.

Ferron
25 september 2011, 14:06
Ga je echt serieus nog hier op reageren?