1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft Office, Excel, Outlook etc.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [2k], 11 feb 2006.

  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Een veelgebruikt pakket, Microsoft Office.

    Alvast vraagjes van mijn zijde:

    Ik draai nu de Engelse versie van Office 2003 en wil eens overstappen naar NL versie (Dutch spellcheck werkt niet of niet goed). Werk al een tijdje met Engelse versie en voor de programma's zelf maakt het me weinig uit, maar wil wel eens een goedwerkende spellingscontrole hebben, vandaar dat ik eens de NL versie ga proberen.

    Op moment van schrijven lijkt de spellcheck het wel weer goed te doen, dus wellicht dat installatie van NL versie niet nodig is, maar alsnog de onderstaande vraag (vragen):

    1:
    Is er een optie om alle instelling te behouden, bij eventuele herinstallatie of installatie van het pakket na herinstallatie windows?
    Hierbij gaat het om instellingen in Word, zoals auto-correct opties, maar ook om instellingen en email-accounts in Office. Weet wel dat de mails ergens staan (maar niet waar) en ik wil voor de zekerheid toch wat meer gaan backuppen, aangezien ik nog wel eens het een en ander kwijt ben geraakt bij bijv. een crash.

    2:
    Ik heb een excelbestand met urenregistratielijst. Hierbij heb ik 2 cellen in een gedeelte gemerged en bevat deze cel een border.
    De rij eronder is leeg, voor de netheid, waaronder een rij staat voor het totaal, deze rij bevat geen border en mag ook geen border bevatten.
    Hoe kan ik ervoor zorgen, dat ik eenvoudig en snel een rij kan inserten en de instellingen van bovenstaande rij overgenomen worden ipv onderstaande (zodat de cellen gemerged zijn en een border bevatten)?
    Wellicht dat het duidelijker wordt/is als ik het bestand online zet?

    3:
    Is er een mogelijkheid om in te stellen dat ie altijd alleen de gekopieerde tekst plakt in plaats van bijbehorende stijl?
    Nu moet ik steeds bij elke keer dat ik een gekopieerde of geknipte tekst plak aangeven dat ie alleen tekst moet behouden en niet de style/format.
    Met name in Outlook is het irritand omdat ik daar gewoon tekst in stijl wil blijven behouden, ipv weer even lettertype en grootte etc aan te moeten passen en omdat dit het plakken veel trager maakt.

    4:
    Hoe kan je in Word een bepaalde pagina zonder header/footer instellen?
    Voorbladen wil ik zonder header/footer, maar als ik die daar weg haal, zijn ze in het gehele document weg, dus moet ik nu een apart documentje maken voor de voorbladen. Is dacht ik wel ergens in te stellen / aan te geven, maar heb het nog niet kunnen vinden.

    5:
    Soms surf je en klik je op een link waarbij een nieuw email-venster (Outlook) wordt geopend, terwijl je wellicht geen email wilt sturen. Als je het venster weer sluit, krijg je eerst weer de melding of je wijzigingen niet wilt op slaan, of iets in die buurt. Zijn die confirm-messages niet uit te schakelen bij Outlook (en niet bij Word, aangezien het daar voor kan komen dat je echt met een document bezig bent)?

    6:
    Is er in Outlook een optie om in te stellen dat de map 'Junk Email (ongewenste mail)', automatisch wordt geleegd? Krijg geregeld spam binnen die ik handmatig naar junkmail verplaats (security junk mail staat al op high), maar die mails blijven vervolgens lekker in die map staan. 'Deleted items' wordt bij afsluiten automatisch geleegd, maar 'Junk Email' helaas niet.
    Heb wel een optie gevonden dat junk mail direct verwijderd wordt, maar wanneer een mail in eerste instantie niet als junk mail wordt gezien en je hem handmatig als junk mail aangeeft, blijft hij in die map staan.

    Overige tips kunnen altijd handig zijn voor zowel mij als andere bezoekers.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2006
  2. the_x-gamer

    the_x-gamer Xboxer

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag over excel. Ik moet voor mijn opleiding een enquete maken dit heb ik gedaan op een PC op school met Office 2003 nu heb ik deze naar mij zelf gemailt met Gmail. Alleen nu is het probleem ik kan hem niet thuis wel openen alleen dan zonder opmaak zoals meerkeuze rondjes en teksvlakken. Hij geeft aan bestandsfout weet iemand hoe je dit kan oplossen zodat ik het bestand overal zonder problemem kan openen.

    Alvast bedank.
     
  3. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Je document bevat waarschijnlijk verwijzingen naar lokale paden (dus verwijzingen naar bestanden enz. die zich bevinden of op de pc waarop je het bestand oorspronkelijk hebt gemaakt of (waarschijnlijker) naar bestanden op de server(s) binnen het oorspronkelijke netwerk.
     
  4. the_x-gamer

    the_x-gamer Xboxer

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dank je, dat snap ik en dat is waarschijnlijk ook zo. Maar is er manier hoe ik die lokale paden ook op een andere PC kan zien..?
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, aangezien die bestanden niet op jouw PC staan kan je ze natuurlijk ook niet zien.
    edit: bij Gmail zit ook een soort excel waar je ook excel bestanden in kan up-loade en daarna downloade. als je het hele bestand daar in up-load zou het wel moete kunnen.
    @ [2k]

    vraag 2:

    Als je een border hebt, bv een vierkant van rij 1 t/m 4. Als je dan links met rechtermuisknop op 4 drukt(die beige balk die aan geeft welke rij je zit dus). Dan krijg je de optie Insert. als je dat doet dan zou hij alles een rij omlaag moeten doorschuiven en je border verder door slepen. Als er in die rij tekst staat versleep je die helaas wel mee. Makkelijkst is om daar een rij vrij te houden. waardoor je dus deheletijd een lege rij met border krijgt en daar onder een lege rij zonder border... mooi is anders :confused:

    Als ik op een rij insert krijg ik de optie's om opmaak hetzelfde als de rij daar boven OF daaronder te houden. Wel vervelend dat dat alleen geld voor tekst/getaltype opmaak gelt en niet voor borders. even kijken of je dat aan kan zetten.....

    Verder zitten er een paar heel handige knoppen in het opmaak-werkbalk. (die waar je ook lettertype in kiest). met rechts een knop waarmee je ineen keer een geselecteerd deel kan omranden/elk cel een randje om heen enz...

    Als ik het over iets heel anders heb dan dat jij bedoelt moet je het maar ff online zetten. dan kan ik ff kijken wat je bedoelt ;)
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2006
  6. Greate Pier

    Greate Pier euuhm

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    @2K

    Antwoord op je 3e vraag:
    Je moet gewoon in plaats van 'gewoon plakken' 'bewerken>plakken speciaal' doen, en dan als niet-opgemaakte tekst.

    Antwoord op je 4e vraag:
    Ontbrekende kop- en voettekst op de eerste pagina
    Als kop- en voettekst op elke pagina behalve de eerste wordt weergegeven, is mogelijk het selectievakje Eerste pagina afwijkend ingeschakeld.

    Controleer of de afdrukweergave is geactiveerd.
    Als het document is verdeeld in secties, klikt u in een sectie of selecteert u meerdere secties waarin u de kop- of voettekst op de eerste pagina wilt weergeven.
    Kies in het menu Bestand de opdracht Pagina-instelling en klik op het tabblad Indeling.
    Schakel het selectievakje Eerste pagina afwijkend uit.
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    2k's vragen zijn van februari, dus die zal hij onderhand wel zelf beantwoord hebben:9
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, was mij niet eens opgevalle :+
     
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    [​IMG]

    Iemand enig idee hoe dit komt ? En hoe ik het kan oplossen. Google weet ook niets ...
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
  11. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb ook Vista, en precies dezelfde build als hij. Maar ik wordt er helemaal niets wijzer uit die link van jou ? Sorry.

    Nogmaals. De rest van de links biedt alleen maar support aan versies tot XP. En het gaat allemaal over domeinen en servers enzo, terwijl dit gewoon een normaal werkstation is.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2006
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    nou weet niet of het hetzelfde is als jij hebt, maar zijn probleem was dat alleen trusted users toegang hadden tot die file en niet admin of local users.
    mja hij heeft dus vista opnieuw erop gezet en toen deed ie het in een keer wel..
     
  13. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    'T probleem is dan dat ik de cd van Vista niet heb hier :9

    Naja, dan maar op de pc van me pa werken ... Toch bedankt :)
     
  14. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dan heb ik zelf ook een probleempje. Ofjah, eigenlijk heeft mijn vader een probleem en mag ik het weer oplossen. Dat lukt mij niet, dus nu is het mijn probleem :+

    Als ik met Microsoft Outlook 2003 naar sommige email adressen iets probeer te verzenden krijg ik de fout 0X800CCOF en kan ik het dus niet verzenden.

    Het schijnt aan de provider te liggen waarna je zendt. Naar hotmail kan ik wel sturen bv.

    Als je opzoekt wat de fout betekend zeggen dathet komt omdat de verbinding met internet wegvalt. Ik kan wel gewoon op internetten, dus er is wel verbinding. Is deze dan niet goed?

    Nu is ons netwerk ook beetje vreemd. Er staan hier bv 3 routers in één netwerk. Dit dus:
    ZyCEL router ----- Draadloos router ---- Computer
    . . \----draadloos router --- Computer

    Kan het hier aan liggen? Is er ook een mogelijkheid om een router als een switch te gebruiken? Zodat hij niet als een router werkt, maar gewoon als een switch/hub? Want als ik er een switch tussen zet ipv die draadloos router werkt het wel.

    Die 2 draadloos routers staan er overgens omdat we ook draadloos internet willen hier. En die eerste ZyCEL router staat er omdat de internet verbinding hier op een onpraktische plaats binnen komt. Door draadloos zijn die 2 routers er dus bij gekomen.

    Ik weet dat we ook gewoon Acces point zouden kunnen gebruiken, maar we hadden die routers nog liggen, dus waarom ze niet gebruiken :p
     
  15. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand 2007 al in gebruik?
    Of is daar de officiële versie nog niet vanuit en zijn het alleen BETA's die nog te verkrijgen zijn...

    Ik heb nu 2003 NL erop staan, gaat goed, maar een upgrade ben ik wel voor in. Zijn er veel verbeteringen voor degene die het nu al geinstalleerd hebben?
     
  16. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel verbeteringen maar of je het al in de winkel kan kopen weet ik niet precies. Ik draai namelijk de MSDN-versie van werk (is dezelfde die je in de winkel kan kopen) en ik vind het echt een stuk beter geworden.

    Let op: heleboel menu's zijn verdwenen in Office; alles is 3x dieper weggestopt.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    powerpoint heeft wel leuke nieuwe features :9 Zo zien je ppt's er gelijk gelikt uit

    word vind ik niet zo, beetje irritant die grote knoppen bovenin
     
  18. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    En hoeveelheid geheugen gebruik? Ik heb 1024mb, maar heb geen zin om lang te moeten wachten eer dat ik kan beginnen te typen in bijvoorbeeld Word 2007. Slurpt de interface veel geheugen op?
     
  19. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Neuh, ik merk niet zoveel ten opzichte van 2003 qua geheugen.

    Outlook vreet ongeveer 50MB en 20MB na opstarten...
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2007
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Woensdag is mijn moederbord (Chaintech) kapot gegaan.
    Een nieuwe moederbord (Asrock) betekend ook een nieuwe installatie van MCE2005.

    Bestaat de mogelijkheid om de gegevens (adressen , agenda en e-mails) te backupen van Outlook 2003 ??

    Heb de meeste bestanden al van mijn HDD afgehaald , behalve die uit Outlook 2003.
     

Deel Deze Pagina