1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nintendo Wii [Deel 3]

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door CaptnCook, 7 jan 2007.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    [​IMG]

    Tijd voor deeltje 3 alweer!!

    Voorgaande delen:


    De console
    [​IMG]

    De verpakking
    [​IMG]

    De bovenkant
    [​IMG]

    De achterkant
    [​IMG]

    Wii naast de Xbox 360
    [​IMG]

    De Wii mote
    [​IMG]

    De nunchuk
    [​IMG]

    Sensor bar
    [​IMG]

    Boxarts
    [​IMG]
    [​IMG]

    Main menu
    [​IMG]

    Launchgames

    -Wii Sports
    -The Legend of Zelda: Twilight Princess
    -Wii Play
    -Rayman Raving Rabbids
    -Red Steel
    -Blazing Angels: Squadrons of WWII
    -GT Pro Series
    -Monster 4x4 World Circuit
    -Call of Duty 3
    -Marvel: Ultimate Alliance
    -Tony Hawk's Downhill Jam
    -Madden NFL 07
    -Need for Speed Carbon
    -Happy Feet
    -Rampage: Total Destruction
    -Super Monkey Ball: Banana Blitz
    -Gottlieb Pinball Classics
    -Super Fruitfall
    -Cars
    -Beestenboel
    -SpongeBob SquarePants: Creatuur van de Krokante Krab
    -Ice Age 2: The Meltdown

    Voor meer info over de launchgames en welke functies de controller in de game heeft, kijk even hier.

    Kort na de launch te verschijnen

    -Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent 14 december 2006
    -Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi december 2006
    -Trauma Center: Second Opinion december 2006
    -Far Cry Vengeance5 januari 2007
    -Wario Ware: Smooth Moves januari 2007
    -Excite Truck februari 2007

    Games (op HDTV, met standaard kabel, 480i)

    -Wii Sports
    [​IMG]
    [​IMG]

    -Red Steel
    [​IMG]

    -Rayman Raving Rabbids
    [​IMG]

    -Zelda
    [​IMG]

    Prijzen accessoires

    Extra controllers zullen ook vanaf de lanceerdatum beschikbaar zijn. De verwachte verkoopprijzen daarvan zijn: € 39 voor de Wii-afstandsbediening, € 19 voor de Nunchuk en € 19 voor de traditionele controller.

    Wii channel

    Een van de ontwikkelconcepten voor de Wii was het 'vergroten van het aantal tv-kanalen op de tv in de huiskamer'. De Wii is een spelsysteem, dus je kunt nog steeds een speldisk opstarten om een spel te spelen. Maar net zoals we PictoChat in de Nintendo DS hebben verwerkt, zit er ook interne software in de Wii. Deze programma’s noemen we kanalen. Er zijn kanalen die WiiConnect24 gebruiken om informatie te verspreiden, creatieve kanalen die samenwerken met je spellen, kanalen die gebruikmaken van een SD-geheugenkaart, enzovoorts. Net zoals je een tv-kanaal kiest met de afstandsbediening van je tv, maak je met de Wii-afstandsbediening een keuze uit de verschillende Wii-kanalen. In de toekomst wordt het aanbod nog uitgebreid.

    Lees hier en hier alles over Wii channel!

    Virtual console

    In de meer dan twintig jaar die verstreken zijn sinds de komst van de NES, zijn er diverse spelsystemen en ontelbaar veel videogames uitgebracht. Wii blaast deze spellen nieuw leven in met de Virtual Console. Daarmee kunnen gebruikers (tegen een vergoeding) gemakkelijk veel van hun favoriete games voor de NES, SNES, Nintendo 64, TurboGrafx, Mega Drive en zelfs de MSX van internet downloaden en spelen op de Wii.

    Nu te downloaden

    Altered Beast (Mega Drive, 800 Wii-Punten)
    Bomberman'93 (TurboGrafx, 600 Wii-Punten)
    Bonk's Adventure (TurboGrafx, 600 Wii-Punten)
    Donkey Kong Country (SNES, 800 Wii-Punten)
    Donkey Kong (NES, 500 Wii-Punten)
    Dungeon Explorer (Turbografx, 600 Wii-Punten)
    Ecco The Dolphin (Mega Drive, 800 Wii-Punten)
    F-Zero (SNES, 800 Wii-Punten)
    Golden Axe (Mega Drive, 800 Wii-Punten)
    Legend of Zelda (NES, 500 Wii-Punten)
    Mario Bros. (NES, 500 Wii-Punten)
    Sonic The Hedgehog (Mega Drive, 800 Wii-Punten)
    Super Mario 64 (N64, 1000 Wii-Punten)
    Super Star Soldier (Turbografx, 600 Wii-Punten)
    Victory Run (Turbografx, 600 Wii-Punten)
    Wario's Woods (NES, 500 Wii-Punten)

    Releases virtual console

    15 december

    Urban Champion
    Solomon’s Key
    Pinball
    Columns
    Gunstar Heroes
    Ristar
    Dr. Robotonik’s Mean Bean Machine
    Alien Crush

    22 december

    Donkey Kong Jr
    Soccer
    Tennis
    Space Harrier II
    Toe Jam & Earl
    Military Madness

    29 december

    SimCity
    Super Probotector
    Super Castlevania IV
    Baseball
    Ice Hockey
    R-TYPE

    Over de Wii

    Besturing: een intuïtieve besturing voor iedereen die gebruik maakt van de fysieke bewegingen van de Wii Remote, die nog het meest lijkt op de afstandsbediening van een tv. Via draadloze Bluetooth-technologie kun je maximaal vier Wii Remotes aansluiten. Het draadloze signaal kan binnen een straal van 10 meter rond de console worden waargenomen. Zowel de Wii Remote als de Nunchuk-controller bevatten een drieassige bewegingssensor. De Wii Remote bevat tevens een luidspreker, trilfunctie en uitbreidingspoort. Daarnaast kun je de Wii Remote binnen 5 meter van het scherm als aanwijzer gebruiken. De Wii Remote is voorzien van een aan/uit-schakelaar, vierpuntsdruktoets, A-, B-, Min-, Home-, 1- en 2-knoppen. De Nunchuk-controller is voorzien van een analoge Control Stick en C- en Z-knoppen.

    Het ontwerp: de Wii heeft een compact ontwerp dat bij elke televisieset past. Je kunt de Wii rechtop zetten of plat leggen.

    Media: de automatisch ladende medialade kan optische discs (12 centimeter) met één/twee lagen voor de Wii evenals Nintendo GameCube-discs (8 centimeter) afspelen.

    Communicatie: de Wii kan altijd met het internet communiceren, zelfs als de console is uitgeschakeld. Deze WiiConnect24-dienst zorgt voor nieuwe verrassingen of spelupdates, zelfs als de gebruikers niet op de Wii aan het spelen zijn. Gebruikers kunnen draadloos verbinding maken via IEEE 802.11b/g of een USB 2.0 LAN-adapter. De Wii kan tevens draadloos communiceren met de Nintendo DS.

    Virtual Console: de Wii biedt downloadtoegang tot 20 jaar aan populaire titels die oorspronkelijk zijn uitgebracht voor de Nintendo 64, het Super Nintendo Entertainment System (SNES) en zelfs het Nintendo Entertainment System (NES). De Virtual Console biedt tevens een selectie van de beste titels voor de Sega Genesis en de TurboGrafx-console (een systeem dat is ontwikkeld door NEC en Hudson). De Virtual Console biedt ten slotte toegang tot games van onafhankelijke spelontwikkelaars die over meer creativiteit dan geld beschikken.

    De specificaties: de Wii beschikt over maar liefst 512 megabyte intern flash-geheugen, twee USB 2.0-poorten en ingebouwde Wi-Fi-mogelijkheden. Via een opening voor SD-geheugenkaarten kunnen spelers het interne flash-geheugen uitbreiden. Het ontwerp is geoptimaliseerd met geavanceerde verwerkingstechnologieën die het stroomverbruik minimaliseren, de console compact houden en de 'slapeloze' WiiConnect24-stand mogelijk maken.

    CPU: PowerPC CPU (codenaam 'Broadway'). Gemaakt volgens een 90 nm SOI CMOS-proces, ontwikkeld en geproduceerd in samenwerking met IBM.

    Grafische verwerkingseenheid: wordt ontwikkeld met ATI.

    Andere eigenschappen: vier poorten voor klassieke Nintendo GameCube-controllers. Twee openingen voor Nintendo GameCube-geheugenkaarten. Een AV-poort met meerdere uitgangen voor component, composiet of S-video.

    Wii connect

    Zet het systeem aan als je een spel wilt spelen en zet het weer uit als je klaar bent. Zo ging dat altijd bij traditionele spelsystemen. De Wii daarentegen slaapt niet eens als je hem uit zet. In plaats daarvan gaat hij in stand-by, een stand met laag stroomverbruik waarin hij ongeveer zoveel energie gebruikt als een kleine gloeilamp en toch een verbinding met internet in stand houdt. WiiConnect24 bezorgt nieuwe content, zelfs als de gebruikers slapen of niet thuis zijn. Dit levert 'nieuwe ervaringen waarvan iedereen dagelijks kan genieten' en legt de basis voor een levensstijl waarin de Wii deel uitmaakt van het dagelijks leven van het hele gezin.

    Meer over Wii connect hier

    Meer volgt de komende tijd nog, zoals meer over de Wii channels, over de games en Mii.
     
  2. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je die sensorbar faken?
    Ze zeggen dat het heel makkelijk is maar hoe.
    Dan zou je het op verschillende tv's kunnen maken, geen kabels en tog goed kunnen Wii'en
     
  3. RoBu

    RoBu Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0

    2 theelichtjes/waxine shit... ervoor...

    pas alleen op dat je tv niet in de fik gaat
     
  4. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat doet die bar eigenlijk?
    En ik vind vuur wel leuk maar idd niet bij een tv, kan het niet met IR leds ofzo? die heb ik ergens nog wel.
    Enne... hoeft die bar niet met de Wii te communiceren dan?
     
  5. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    jewel, daarom zit er ook een snoertje aan ;)
     
  6. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de theelichtjes...? ja hoe moet dat dan? :>

    Btw, dit owned
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2007
  7. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    ik bedoelde de originele sensor bar.... maar dat is waarschijnlijk voor stroom bedenk ik me net...
    waar schijnlijk gaat dat communiceren via de wii remote ;)
     
  8. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Sensor bar
    Heeft alleen 2 IR ledjes zo dat de wiimote kan zien waar hij is
    het kabeltje levert alleen stroom voor de ledjes, geen data.
     
  9. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dat is wel erg tof dat wil ik ook :) :9
     
  10. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    IR LEDs zijn de beste oplossing, de officiele sensor bar heeft ook IR LEDjes. Het enige wat het doet is calibreren, dus. :)
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik had trouwens gelezen dat er ook een wireless sensorbar op komst is, is wel handig.
     
  12. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Deze ga ik niet halen. Als ik alles nog eens opnieuw draadloos moet gaan kopen ben ik uiteindelijk nog duur het met de Wii. Ik denk dat ik mijn geld dan liever besteed aan Wii games. :)
     
  13. kenshin

    kenshin Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    zo deel 3 alweer en ik heb nog steeds geen wii weten te bemachtigen maar er zijn toch nog niet echt leuke games als je het mij vraagt zelda heb ik al op de cube en dragonballz komt toch pas in maart uit.
     
  14. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    ik vind trouwens dat het snoertje van mijn sensorbar nog redelijk lang is, helemaal niet te kort. dus een draadloze hoef ik zoeizo niet ;)
     
  15. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb me wii nu al een tijdje niet gebruikt, zelda heb ik uitgespeeld, en wii play/sports vind ik leuker met meerdere... de volgende game die ik waarschijnlijk pas koop is super smash brawl.! dat is pas weer een game waar ik me uren aan kan verslijten!
    kreeg pas weer een kick om op de GBA golden sun 1 en 2 opnieuw te gaan spelen, zijn 2 erg geweldige RPG's voor de GBA :)
     
  16. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog Wii's te koop of zijn ze op het moment allemaal uitverkocht? ik ben namelijk van plan er binnenkort 1 te gaan kopen.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Momenteel allemaal uitverkocht. Als je er eentje wil hebben, dan moet je echt op een reserveringslijst en die lijsten zijn momenteel nog steeds flink.
     
  18. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnekort en aan het einde van de maand worden weer veel geleverd,het beste is om op zoveel mogelijk reserveringslijsten te staan op verschillende internet webshops.
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Aanstaande vrijdag (de 12e) verwachten de winkels weer een grote lading Wii's binnen te krijgen, gewoon blijven proberen.
     
  20. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik hoop het, als dat klopt worden de meeste wachtlijsten wellicht wel weggewerkt of iig van november - december.
     

Deel Deze Pagina