1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Playstation Network Problemen

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 mei 2007.

  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je problemen hebt met Playstation Network kun je in dit topic terecht met al je vragen!

    Geef graag zoveel mogelijk relevante informatie, dan hoeven mensen er niet elke keer naar te vragen. ;) Voor 't gemak kun je onderstaande lijst aanhouden:

    HTML:
    [b][size="4"]Het Probleem[/size][/b]
     
    [b]Wat is het probleem (korte omschrijving)?:[/b]
    [b]Welke provider?:[/b]
    [b]Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:[/b]
    [b]Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:[/b]
     
    [size="4"][b]Modem[/b][/size]
     
    [b]Welk merk modem heb je?:[/b]
    [b]Modem type?:[/b]
    [b]USB/ Ethernet?:[/b]
     
    [size="4"][b]Internet Delen / ICS[/b][/size]
     
    [b]Werk je net ICS (Ja/Nee)?:[/b]
    [b]Welke Firewall heb je (Zone Alarm/McAfee/ Windows/ Norton/ etc)?:[/b]
     
    [size="4"][b]Router[/b][/size]
     
    [b]Welk merk router heb je?:[/b]
    [b]Welk router type?:[/b]
    [b]Welke firmware?:[/b]
    [b]Hoe is je PS3 aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:[/b]
     
    [size="4"][b]De Foutmelding[/b][/size]
    [b]Wat is de exacte foutmelding?:[/b]
    [b]Wat heb je geprobeerd?:[/b]
    [b]Waar stopt de test?:[/b]
     
    [b][size="4"]Als je iemand niet kan zien of horen[/size][/b]
     
    [b]Wat staat er bij NAT?:[/b]
    De PS3 kan via verschillende manieren zijn verbonden met 't internet (NAT-type):

    • Type 1: rechtstreeks verbonden met het internet
    • Type 2: verbonden met het internet via een router
    • Type 3: verbonden met het internet via een router

    Op de volgende manier kun je vaststellen wat 't huidige NAT-type is: Via de XMB; Settings, Network Settings, Internet Connection Test. Bij type 3 kun je problemen ondervinden met stem-/videochat of andere communicatiefuncties. De volgende poortnummers moet je in je router forwarden naar de PS3 om een type 1/2 NAT te krijgen:

    TCP:
    • 80
    • 443
    • 5223
    • 10070-10080

    UDP:
    • 3478
    • 3479
    • 3658
    • 6000-6999
    • 10070

    Meer informatie over hoe je poortnummers moet forwarden in je router, kun je vinden op deze website: portforward.com
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    ------Bij type 3 kun je problemen ondervinden met stem-/videochat of andere communicatiefuncties. De volgende poortnummers moet je in je router forwarden naar je PS3 om een type 1/2 NAT te krijgen:

    oke handig om te weten. als ik een party aanmaak met RESISTANCE dan heb ik zo'n irritant storing met de headsets. Het geluid is een piep die alsmaar versterkt wordt.

    Dus als ik het goed begrijp , als ik de onderstaande poortnummers "forward" in mijn router, zijn dan de stem/voicechat problemen opgelost ?
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De meest voorkomende problemen zijn dat je geen games kan joinen, of dat je niet met andere mensen kan chatten. Ik durf niet te zeggen dat 't openen van die poortnummers de storing op je headset zal oplossen.

    Je kan trouwens op de volgende manier vaststellen wat 't huidige NAT-type is: Op de XMB; Settings, Network Settings, Internet Connection Test.
     
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    THX ARJAN
     
  5. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had altijd Type 2, maar sinds de 1.80 update heb ik Type3, vreemd. Moet ik vanmiddag maar even naar kijken.
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het goed heb moeten de ports op het volgende scherm forwarden:
    [​IMG]

    Maar wat moet ik dan bij de Application Name invullen? (waar in het voorbeeld war3.exe staat). Bij de 360 moest dit XboxLive3601 zijn, maar wat bij de PS3?
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan gewoon elke naam invullen die je wilt, maakt niets uit! :)
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, ik zal het eens proberen.

    Trouwens misschien is het handig om de vraag Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: uit het vragen lijstje te veranderen, aangezien het hier om de ps3 gaat ;)
     
  9. Sanderlagrande

    Sanderlagrande The master of gaming

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook een netwerk probleem (sort of). Hoe kan je je e-mail bekijken op de ps3 via internet? Hotmail opend de ps3 namelijk niet omdat de cookies ingeschakeld moeten zijn. Weet iemand hoe dat opgelost moet worden?
     
  10. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    probeer in je browser op de ps3 te kijken of je hier aan kunt zetten dat cookies gedownload en geaccepteerd mogen worden. Als dit ingeschakeld is werkt het.
     
  11. gekke78

    gekke78 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb problemen met het netwerk van de ps3, telkens segt de ps3 dat er een dsn probleem is terwijl ik een signaalsterkte heb van 100% voorheen heeft hij het altijd gedaan totdat ik een nieuwe update heb gedownload
    kan iemand mij verder helpen

    mvg,
    youri
     
  12. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet even kijken of je bij de PS3 een DNS kan invullen. In het geval dat de PS3 gekoppeld is aan de router is het vaak het routeradres: 192.168.1.1 is je router bvb dan is je dns ook 192.168.1.1.

    Zit je ps3 rechtstreeks op het internet dan gelden er bepaalde adressen voor je DNS. Deze worden vaak vermeld op de site van je internetleverancier.
     
  13. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb onlangs een nieuwe router gekocht, de linksys wrt54G. Fantastisch ding, laptop en wii herkennen het ding direct. Alleen: iedere keer als ik met mijn ps3 me aanmeld, gooit hij alle andere verbindingen eruit. Mijn laptop hersteld de verbinding zelf, de pc echter niet. Het moet toch mogelijk zijn om zonder deze ellende wireless op de ps3 toegang te kunnen krijgen?
     
  14. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf een wrt54g

    Ik heb het zo geregeld met wireless security dat ik een permit listheb en daar de ps3 aan toe voeg. Dan kan ik gelijk beginnen. Moet je alleen even kijken naar de beveiliging.
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hm, welke revisie en firmware heb je van de WRT54G? Ik heb hier nu al een paar jaar een WRT54G staan, en alles werkt hier prima. UPnP op de WRT54G's is bagger, en zou voor de nodige problemen kunnen zorgen. Zodra de PS3 of een ander apparaat een UPnP request verstuurd naar de WRT54G kan ie zichzelf resetten of van andere apparaten de verbinding verbreken. Probeer eerst eens de mediaserver (DLNA) op de PS3 onder netwerkinstellingen uit te schakelen. Als dit niet helpt, schakel dan UPnP eens uit in de router. Tenzij andere apparaten gebruik maken van UPnP, dan moet je 't niet uitschakelen. Het Linksys forum staat vol met problemen over de WRT54G i.c.m. de PS3! In firmware 1.80 heeft Sony de mediaserver mogelijkheden toegevoegd. Hierdoor zouden er problemen zijn ontstaan i.c.m. de WRT54G. De mediaserver uitschakelen heeft bij veel mensen 't probleem opgelost.
     
  16. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij werkt de media server + wrt54g prima. Maar dit kan komen omdat UPnP niet aan staat.
     
  17. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, thnx, ik ben niet zo'n genie met dit soort dingen, het is nu opgelost. By the way: wtf doet dat upnp eigenlijk?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Moest mijn WRT54G laatst een hardreset geven want hij reageerde helemaal nergens meer op :mad:

    Gebruik nu Twonkey Media als Mediaserver en dat gaat perfect.
     
  19. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag: Wat is UPnP?

    Antwoord:

    Universal Plug en Play (UPnP) is een netwerkfunctie die gebruik maakt van het internet en webprotocollen ter bevordering van de communicatieve gegevensuitwisseling tussen netwerkapparaten. Als iemand UPnP gebruikt en een apparaat (bijvoorbeeld een printer) aansluit op het netwerk, zal het apparaat zichzelf configureren door een TCP/IP-adres op te vragen. Het gebruikt dan een op het Hypertext Transfer Protocol (HTTP) van het Internet gebaseerd discovery-protocol om haar aanwezigheid en beschikbaarheid door te geven aan alle andere netwerkapparaten die aangesloten zijn op het netwerk.

    vrij naar: http://www.usr.com/support/8003/8003-du-ug/seven.html

    klinkt als de netwerkmanier van Plug-and-play. Net als of je je monitor aansluit op de videokaart en windows gelijk de monitor herkend en de drivers gaat installeren.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik UPnp gebruik dan blijft de WRT54G normaal werken.
    Maar alleen in combinatie met sommige programma's (Mediaserver) dan slaat de WRT54G helemaal door.

    Het ledje voorop de router (Secure Easy Setup) deed het doen ook niet meer !!

    De linksys werkt nu gelukkig weer normaal.
    Heb nu firmware 4.20.8
     

Deel Deze Pagina