1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    [​IMG]

    Bespreek hier de laatste films die je gezien hebt of de films die je nog wilt gaan zien.


    Bij de reeds gekeken films is het leuk als je er een cijfer (0-10) aan vast plakt met eventueel een link naar imdb.

    Vorige thread
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Wel een leuke trailer, maar ik baal ervan dat hij eerst deze film is gaan doen, terwijl hij met Deadpool bezig zou moeten zijn.. :)


    //edit;

    Gisteren Unthinkable gezien:

    [​IMG]

    Topfilm over het ondervragen/martelen van een terrorist die 3 bommen zegt te hebben geplaatst in 3 Amerikaanse steden. De film zet je lekker aan het denken over hoever je zou gaan om de waarheid boven tafel te krijgen en wat je er allemaal voor over zou hebben om vele levens te redden.

    Eindelijk weer een fatsoenlijke film dit jaar (ik moet Inception nog zien)

    8/10
     
  3. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    En The Social network ;).

    en nog even over de discussie met Tyrant (die het volgende zei):
    Daar ben ik het helemaal mee eens. Snap ook zeker dat je de film bout vond. Maar ook bijvoorbeeld Planet Terror, die film vond ik eerlijk gezegd een stuk genialer, maar valt wel in hetzelfde straatje. De meesterlijke one-liners en de onzinnige explosies. Je moet er gewoon van houden.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Oh ik kan bepaalde B-films zeker wel waarderen hoor, ben altijd een grote fan geweest van The Boondock Saints. Alleen met Machete wil Rodriguez te graag een foute B-film zijn en een beetje te graag stoer willen zijn, en dat kan gewoon niet bij B-Films. Die moeten dat van zichzelf houden. In Machete speelt elke acteur een typetje ipv dat ze acteren.

    The Edge (1997)
    The Edge is een lekker spannende natuurfilm waarin we voor de zoveelste keer man vs nature zien. Het zorgt voor genoeg zweterige handpalmpjes om de film onderhoudend te houden, dus dat zit wel goed.
    Al snel in de film zijn we bij een divers drietal die in de wildernis moet zien te overleven. Vooral de spanning tussen Charles en Bob komt zeer overtuigend over, en je merkt gewoon dat er zwaar weer heerst tussen die 2 gasten. Hopkins en vooral Baldwin vond ik dus sterk acteren, ook al doen ze geen gekke dingen. De 3e acteur uit het drietal is meer een excuusneger, en paste ook totaal niet in de film.
    Ook de beer speelde een prima rol, en kwam op vele momenten overtuigend over. Goed gecast dus!
    De officiele muziek van de film is lekker orkestraal, alleen worden bepaalde akkoorden wel erg veel herhaald waardoor het effect een beetje wegebt.

    De omgevingshots zijn mooi om te zien, en geven zeker wat meerwaarde aan de film. Alaska is dan ook echt een mooie staat, met heerlijke vergezichten over besneeuwde bergtoppen. Je zou er bijna zelf heen willen gaan. Op een gegeven moment was ik even bang dat de beer een te grote rol ging spelen, en dat dit gevecht een beetje te langdradig was, maar na een leuk gevecht (goed in beeld gebracht zeg!) schakelde de film over na de persoonlijke tweestrijd tussen Charles en Bob.
    Uiteindelijk vind ik het einde een beetje lame, maar het kan er mee door.
    Ook de tergende fade in-fade outs neem ik maar voor lief, het is ten slotte een film uit 1997 dus dan mag het nog ;).

    Als je van het genre houdt zeker een aanrader!
     
  5. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb Green Lantern nooit echt gevolgd, maar ik vind de trailer er wel tof uitzien.
    Sowieso, gebruik van het universum = win voor mij. :9
     
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Is het niet raar dat hij zowel Deadpool als Green Lantern is? Of is deze discussie al vaker gevoerd en onzinnig? Ik weet er verder weinig vanaf, maar zitten al die dudes niet theoretisch in hetzelfde universum of zo? #graphicnovelnitwit
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  7. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Vanavond met me zus Shutter island kijken, ben benieuwd!
     
  8. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik kijk wel uit naar Green Lantern, maar ik ben bang dat er weer tal van flauwe grappen inzitten. Met uitzondering van The Dark Knight lijkt elke superheldenfilm dit te moeten hebben.

    Nee joh!;) Ze zijn beiden afkomstig van twee van de grootste comic uitgevers in Amerika, zijn als het ware concurrenten van elkaar.

    Deadpool = Marvel Comics (Spiderman, Wolverine, X-Men, Hulk). Green Lantern = DC Comics (Batman, Superman)
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ben net met Gdzr naar Harry Potter geweest. Erg vette film, maar ik vind het wel zonde dat het opgedeeld is in 2 films. :+ Ik heb ook echt het gevoel alsof we er gewoon halverwege de film uit werden gezet en niet alsof we hem af hebben gekeken.

    Er zat trouwens wel leuke humor in zo nu en dan. :D Maar ik vind het trouwens wel jammer dat ze mensen van 17 spelen, terwijl Rupert Grint echt al een beer van een vent is en Daniël Radcliffe echt al lompe baardgroei heeft, wat een 17 jarige nooit zo heeft.

    En wat is IMAX toch vet zeg. :D Damn wat is dat scherm groot! En dat geluid is ook zo vet! Ik zou echt graag een keer muziek draaien daar. :D Alleen zetten ze het geluid nét iets te hard. Hard geluid is wel vet alleen ze zetten het zo hard dat het net niet meer mooi klinkt op de luide stukken.
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Haha, okido. Niks aan de hand dus! ;)
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    net weer Star Wars: The Empire Strikes Back gezien, voor de 23923e x.
    Prachtige film, net als de hele eerste trilogie.
    Star Wars is gewoon fantastisch.
    Pure nostalgie. Alles. Voor mij toch wel een van de mooiste films ooit. Maar dit deel vond ik vroeger toch wel de minste van de hele oude trilogie..nu het laatste deel denk ik, maar ik vraag me nog altijd wel af waarom dit deel het hoogst scoort? (op imdb)
     
  12. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat het komt door - naast het feit dat de film (ik zou bijna zeggen 'als enige sequel') goed inelkaar zit - de donkere sfeer die aanwezig is de hele film door. Bovendien leren we Darth Vader stukken beter kennen en worden fan favorites Boba Fett en Yoda geintroduceerd.

    Er zitten gewoon zoveel coole dingen in: Harrison Ford als Han Solo, gevecht met de Imperial Walkers, ontsnapping uit Cloud City, gevecht tussen Luke Skywalker en zichzelf in de grot, het mysterie waarom hij zijn eigen gezicht ziet onder het masker van Darth Vader en als klapstuk het gevecht tussen Luke Skywalker en Darth Vader zelf.

    Topfilm, en 1 van mijn alltime favorites
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2010
  13. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Terminator 2, Aliens?
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    American Gangster (2007)
    Dat American Gangster niet een bijster origineel plot/verhaallijn heeft moge wel duidelijk zijn. Uiteraard lijkt het nogal op Goodfellas/Scarface/The Godfather. Om eerlijk te zijn heb ik daar totaal geen probleem mee, en ik vind het nogal lullig om een film daar op af te rekenen.
    Het zijn echter andere dingetjes die American Gangster van een klassieker status afhouden. Mijn grootste manco was het ontbreken van de sfeer. De gehele film komt nogal sfeerloos op mij over. De outfits, huizen en auto's zijn wel tof, maar waar zijn de sfeerbeelden? Kom op he, je hebt de settings (jaren 70 in Harlem/NYC), de acteurs (Washington, Crowe etc) en overduidelijk het budget (93 miljoen dollar). Het is helaas niet gelukt. Het wordt gelijk pijnlijk duidelijk dat Scott gewoon het oog voor detail mist wat maffia films eigenlijk heel hard nodig hebben. Voor mij is sfeer het belangrijkste ingedrient voor een sterke aangrijpende mob film.
    Vergelijk voor het gein eens de bruiloft uit The Godfather met de bruiloft uit American Gangster, en het zal je gelijk duidelijk worden wat ik bedoel met dit oog voor detail. Wat had ik graag wat sfeershots willen zien van New Yorkse nachten.
    Wat ik ook een beetje jammer vind is dat American Gangster weinig memorabele scenes heeft. Het is allemaal een beetje oppervlakkig, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet van Scott gewend ben, want ik vind hem altijd een klassieke Hollywood regisseur.
    De score hielp ook niet echt om in de juiste 70's mood te komen. De soundtrack zelf was nog wel aardig, met wat leuke liedjes, maar de muziek tijdens de scenes was eigenlijk iets wat me totaal niet is bijgebleven.

    De acteerprestaties zijn aardig. Ik ben denk ik een van de weinige die meer overtuigd was van Crowe dan van Washington. Ik ben dan ook echt van mening dat Crowe een ondergewaardeerde acteur is, maar hij heeft echt wel wat in zijn mars. Ik vind het wel weer een hele vreemde keuze om 2 rappers te kiezen als broers van Lucas, dit deed wel een beetje afbreuk aan de geloofwaardigheid van de film. Als je opeens Common door het beeld ziet lopen weet je gelijk weer dat je naar een film aan het kijken bent en dat is zonde.
    Mijn favo karakter uit de film was zeker Trupo, gespeeld door Brolin. Heerlijk, zo'n bad cop :D.

    Al met al lijkt het alsof ik flink negatief gevoel over de film heb overgehouden. Echter, American Gangster wordt gered door het ijzersterke laatste uur/drie kwartier. De chasedown is in volle gang, de kijker wordt in spanning gehouden en het tempo is lekker hoog. Scenes tussen Lucas en Roberts worden in hoog tempo op elkaar opgevolgd, waardoor we de hunt van beide kanten meemaken, wat redelijk tof is. De scene in het appartementencomplex is goed uitgewerkt, en komt tot een lekkere climax. De film krijgt nog een redelijk uitgebreid einde mee, met beelden van het proces en tevens de vrijlating. Ik weet niet echt of ik deze bonus zelf ook in de film had meegenomen, maar het was zeker grappig om te zien hoe een oldskool gangster als Lucas nu in het nieuwe NYC rondliep van de 90's, met neppe gangsterboys en al.

    Al met al een redelijk zielloze film die wel wordt gered door het laatste uurtje, wat heel leuk in beeld is gebracht.
     
  15. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    ... sequel in de Star Wars serie... ;)
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2010
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Het is gewoon de beste Star Wars film by far.
     
  17. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Gistermiddag, toen het nog lekker rustig was, naar HP 7 part 1 geweest. Wat een verademing ten opzichte van deel 6.

    We zien mijn kleine vriendinnetje Bonny Wright ook bijna half naakt. Er moet even een jurk dichtgesnoerd worden. *)

    Heerlijke film gewoon, echt vele malen volwassener dan de vorige HP films. Ik wil het wel een 8/10 geven, maar als deel 2 minstens zo goed is 9/10.

    Vond hem echt heel vet en zag er ook trouw aan het boek uit.
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Hmm oke.
    Maar, wat ik niet snap is dat deze film en de 3e (van de oude trilogie) regisseerd werden door een andere regisseur. Why was that?
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Welke trilogie wordt tegenwoordig wel door dezelfde regisseur gedaan?
    Zo vreemd is dat niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina