1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 14]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 2 mei 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557

    [​IMG]

    [​IMG]
    Platforms
    Xbox 360, PS3, PC
    ~
    Uitgever
    2K Games
    ~
    Developer
    Bethesda Studios
    ~
    Genre
    RPG (Role Playing Game)
    ~
    Release datum
    20-03-2006
    ~
    Aantal spelers
    1

    [gb]Informatie[/gb]
    In The Elder Scrolls IV: Oblivion brengt Bethesda de populaire Elder Scrolls franchise naar de volgende generatie consoles. Het werk begon na een succesvolle launch op de Xbox en op de PC van Morrowind. In deze fantasiewereld van 25 vierkante kilometer zul je wederom de held spelen in een groots verhaal. Je zult spelen in de hoofdprovincie van de wereld Tamriel, genaamd Cyrodiil. Je wordt al snel opgezadeld met de taak om de verborgen troonopvolger te zoeken die de lege troon van het land moet opvullen. De vorige Keizer is namelijk vermoord door een onbekende huurmoordenaar en daarmee speelt zich een ramp af in de wereld van Cyrodiil. Op het moment dat de troon onbezet is, gaan de poorten naar Oblivion open. Oblivion is de plaats waar al het slechte en alle demonen die niet thuishoren op Tamriel huizen. Zoals je begrijpt pakken deze demonen de kans om een nieuwe wereld te verpesten en beginnen de vredige dorpjes van Cyrodiil aan te vallen.

    Het is nu aan jou om het sinistere complot te ontrafelen dat Tamriel dreigt te vernietigen en vervolgens de troonopvolger zo snel mogelijk weer op de troon te krijgen. Oblivion maakt naast een volgende generatie grafische engine gebruik van een nieuwe kunstmatig intelligentiesysteem. Dit systeem heet 'Radiant AI' en stelt de computergestuurde karakters in de wereld in staat om hun eigen keuzes te maken aan de hand van de gebeurtenissen in de wereld en om hun heen. Zo besluiten ze zelf wat ze zeggen, waar ze heen gaan en wat ze doen. Zodat het lijkt alsof ze echt leven en participeren in het spel. Ook zijn de gevechten niet compleet meer gebaseerd op kans, maar zul je vijanden als je ze kunt raken, ook echt raken. Het spel zal in zowel normale als ‘Collector’s Edition’ versie uitkomen.
    ^top
    [gb]Screenshots[/gb]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    ^top
    [gb]Trailers[/gb]

    [gt]9725[/gt]
    [gt]7905[/gt]
    [gt]9698[/gt]
    [gt]9748[/gt]
    [gt]9765[/gt]
    [gt]9764[/gt]
    [gt]9762[/gt]
    [gt]9713[/gt]

    ^top
    [gb]Boxshot[/gb]

    [​IMG] [​IMG]

    ^top

    [gb]Officiële website[/gb]
    http://www.elderscrolls.com/home/home.php

    ^top
    [gb]Rassen[/gb]
    Argonian:
    [​IMG]
    Breton:
    [​IMG]
    Dark Elf:
    [​IMG]
    High Elf:
    [​IMG]
    Imperial:
    [​IMG]
    Khajit:
    [​IMG]
    Nord:
    [​IMG]
    Orc:
    [​IMG]
    Redguard:
    [​IMG]
    Wood Elf:
    [​IMG]
    ^top

    [gb]Map[/gb]
    [​IMG]

    ^top

     
  2. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Mja, geen idee eigenlijk. :9
    Heb het een tijdje niet gespeeld, maar ben inmiddels bezig met de quest..

    Goddomme wat een werk. 8)
     
  3. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je het over die quest om van je vampierziekte af te komen? Wat een boute quest was dat man.... suc6 ermee
     
  4. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nogal "nieuw" hier (twee jaar actief op de Bazaar, verder niet :+), maar www.uesp.net is een erg handige site om ontzettend veel te weten te komen over Oblivion - en ook over andere Elder Scrolls games. Misschien dat iedereen dat al weet, maar toch!

    Hoeveel uur hebben jullie totaal gespeeld? Ik heb Oblivion niet meer gespeeld sinds begin 2010. Totaal vier characters gehad op twee Xboxen. Ik zat sowieso aan de 500 uur met twee characters van ongeveer 250 uur. Daarna nog twee tussen de 20-40 uur. :D
     
  5. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Ik heb 1 character van 130 uur gehad, en 1 character van 30 uur.. dus heel wat minder!
     
  6. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Dat is 'em inderdaad.
    Mag nu een boodschappenlijstje aan ingrediënten gaan zoeken..
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik zit nu op 70 uur met m'n huidige character.
     
  8. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had 1x een charakter van 70 uur, toen kreeg ik mijn eerste RROD en stuurde (niet wetende dat je je HDD uit de xbox moest halen) de xbox met HDD naar MS. Kreeg in een nieuwe met lege HD terug... Daarna een charakter begonnen waarmee ik nu volgens mij rond de 130 uur zit.
     
  9. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben Oblivion dan ook helemaal zat. :+

    Gelukkig ontdekte ik in 2008 Fallout 3 en vorig jaar New Vegas, maar gelukkig komt Skyrim dit jaar! Heb er echt een lange tijd op gewacht!
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Bij mij zeiden ze de eerste keer dat ik wel mijn HDD moest opsturen. Ik kreeg een hele nieuwe Xbox toen.

    Even gekijken bij mijn char een tijdje terug. Heb daar al weer 180 uur inzitten. :9
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Volgens mij heeft deze game de langst lopende en tevens actieve thread. Gewoon nog steeds mensen die dit bazenspel spelen \o/

    Kan niet wachten op het vervolg.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Van de 360 games wel ja, denk dat games overall World of Warcraft nog meer posts heeft. En tja, topics als +/- moment in de Mile enzo overtref je nooit denk ik.

    Over Oblivion. Na het zien van Skyrim vind ik het echt een suf spel. :+
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik moet Oblivion gewoon nog even uitspelen voor Skyrim, en dan vooral de Main Quest :+
     
  14. Seh

    Seh Guest

    Lol, die heb ik ook nog steeds niet uitgespeeld. Geen zin in ook..
    Side quests FTW. _O_
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Gast, doe voor die main quest hetzelfde als ik, dan ben je er in 5,5 uur doorheen, vanaf de start. :+
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik heb de game (en de guide..tering, die is dik!) te leen van een collega (is de GOTY).

    Van de week weer eens opgestart....damn, wat is deze game lelijk!
    Die gezichten zijn gewoon lachwekkend!:lol:
    Vond het ook niet echt lekker spelen het eerste stukje, maar dat komt misschien nog wel....

    Ik maak eerst mijn (3de) Mass Effect 2 playthrough af, daarna ga ik eindelijk serieus met Oblivion verder
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Het gaat mij niet om een game zo snel mogelijk af te raffelen gast, ik neem overal mijn tijd voor.
    Anders had ik hem ook wel op het makkelijkste niveau gezet, maar dat vind ik niet tof.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Foutje, zit net te kijken, heb 100 uur gepasseerd \o/
     
  19. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt bijna alles in Oblivion en The Shivering Isles voltooid. Sowieso de Main Quest en alle quests van de vier Guilds. Daarna nog wat sidequests waarvoor je geen achievement krijgt en daarna was ik het zat.

    Shivering Isles was sowieso echt waardeloze shit. Ik vond er niks aan. Rare wereld met al die kleuren en vage mensen etc. Ik heb 'm aangeschaft en uitgespeeld omdat ik de 1250G moest en zou hebben (en ik heb het ook), maar man, wat een vage shizzle. 8)
     
  20. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat is ook de reden dat ik die van mij weer weg gedaan heb.
    Al heb ik wel goede herinneringen aan die game. Enige wat ik deed was beetje rondlopen in die wereld die er op zich wel tof uit ziet. Maar die mislukte animaties alsof het een MMORPG is, framedrops rare dingetjes. Al vanaf het moment dat ik speelde de eerste keer dacht ik wtf.
     

Deel Deze Pagina