1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple iOS - iPhone, iPad, iPod Touch [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    [gb]Apple iOS - iPhone, iPad, iPod Touch [Deel 8][/gb]
    [​IMG][gb]Welkom in het achtste Apple iOS topic![/gb]
    Welkom in alweer het achtste Apple iOS topic, waarin je terecht kunt voor al je op of aanmerkingen en vragen rondom de populaire iOS devices van Apple. Gezien de groeiende populariteit van de iOS devices is besloten om het Apple iPhone topic om te dopen in een algemeen iOS topic. Hier kun je dus terecht voor al je vragen/opmerkingen over zowel de iPhone, iPad als de iPod touch.

    ~ Van de onderstaande informatie is dankbaar gebruik gemaakt en is afkomstig van de websites iPhoned.nl en iPhoneclub.nl ~

    [gb]Wat is een iPhone?[/gb]
    De iPhone is een door Apple ontwikkelde mobiele telefoon. De eerste generatie iPhone werd op 9 januari 2007 door Steve Jobs in San Francisco aangekondigd. Dit toestel was alleen verkrijgbaar in de Verenigde Staten en in enkele andere landen. Nederland kreeg op 11 juli 2008 de iPhone officieel in handen via T-Mobile. Op dezelfde dag kwam de iPhone 3G beschikbaar in 21 andere landen, waaronder België via operator Mobistar. In 2009 is de 3GS verschenen en momenteel is de iPhone 4 de nieuwste iPhone. Deze versie is de meest vernieuwende sinds de eerste iPhone. Waar de iPhone 3G en 3GS hetzelfde design deelde, heeft de iPhone 4 een totaal nieuw design meegekregen.

    Het bijzondere aan de Apple iPhone is dat het een combinatie is van drie apparaten: een mobiele telefoon, een iPod met aanraakgevoelig scherm en een apparaat met webbrowser waarmee je kunt internetten.

    [​IMG]
    De interface van de iPhone​

    De Apple iPhone heeft een compleet nieuwe gebruikersinterface, waarbij je het scherm met twee of meer vingers tegelijk kunt aanraken. Dit wordt multitouch-technologie genoemd. Je hebt dus geen stylus (aanwijspen) nodig, want de knoppen zijn groot genoeg om met je vingers te bedienen. Cijferknoppen zitten er niet op de iPhone; in plaats daarvan moet je telefoonnummers intikken op een schermtoetsenbord.

    [gb]Toepassingen[/gb]
    iPhone Toetsenbord
    Op de iPhone zit een QWERTY-toetsenbord. Bij het intikken van bijvoorbeeld SMS-berichten worden er automatisch spellingcontroles uitgevoerd.

    Ook bij het intikken van een toets verschijnt er een soort vergroting van de toets net boven je vinger, zodat je heel gemakkelijk ziet welke toets je hebt ingetikt.

    Ook de spellingcorrectie zorgt ervoor dat je makkelijker kunt typen. Wil je bijvoorbeeld ‘Hallo’ typen en je hebt ‘Hall’ al ingetikt, dan zul je bij het intikken van de O geen I of P in kunnen tikken, maar neemt hij automatisch de O als je daar per ongeluk drukt, omdat de woorden ‘Halli’ en ‘Hallp’ niet bestaan.

    Bellen met de iPhone
    Om te bellen hoef je alleen de naam in het adresboekje aan te tikken. Je kunt ook meerdere mensen bellen en steeds ’switchen’. Je kunt ook meerdere personen aan het gesprek toevoegen.

    [​IMG]

    Visual Voicemail
    Apple introduceert een nieuw soort voicemail, Visual Voicemail. Hierbij verschijnen alle ontvangen voicemail berichten in een lijst. Je kunt dus zelf een bericht kiezen die je wilt beluisteren. Je kunt hem ook bewaren. Nu hoef je dus niet meer perse alle berichten langs.

    In Nederland zal dit meteen bij de lancering beschikbaar zijn, maar in België zullen ze nog even moeten wachten. Berichten beluisteren is bij T-Mobile binnen Nederland gratis.

    iPhone Camera
    De iPhone heeft een twee megapixel camera. De genomen foto’s kun je meteen bekijken of verwijderen. Je kunt de foto ook als achtergrond instellen of mailen. Het is ook mogelijk afbeeldingen via je computer op de iPhone te importeren of door te sturen per mail.

    Internetten op de iPhone
    Op de iPhone is het mogelijk om via de Safari-browser te internetten. Internetten kan via GPRS/EDGE of Wi-Fi. De browser is zo gebouwd dat alles zo goed mogelijk wordt weergeven op een klein scherm. Zo kun je bijvoorbeeld op een bepaald gedeelte van de pagina inzoomen om dat stuk te bekijken.

    Sinds de iPhone 3G is het mogelijk om nog sneller te internetten. 3G is geen vervanging voor Wi-Fi, maar voor GPRS/EDGE. Laden van webpagina’s gaat minstens twee keer zo snel.

    Mailen met de iPhone
    Op een apparaat als de iPhone kan een mail-functie natuurlijk niet ontbreken. De mail-applicatie ondersteunt zowel POP als IMAP. Ook ondersteunt de iPhone verschillende servers en providers, zoals Microsoft Exchange, MobileMe, GMail, Yahoo! Mail en AOL.
    Rich HTML e-mails worden natuurlijk ook gewoon weergeven.

    Omdat de iPhone van T-Mobile overal wel een schepje bovenop doet, kun je bij de mail-applicatie ook bijlagen bekijken, en dan wel in iPhone-stijl. Zoomen en draaien is allemaal geen probleem.
    De iPhone ondersteunt natuurlijk afbeeldingen als bijlage, maar ook bestanden als PDF en iWork, of Microsoft Word, Excel en Powerpoint zijn allemaal geen probleem.

    Navigeren met de iPhone
    Wat nieuw is sinds de iPhone 3G is GPS. Hier kun je dus ook enkel gebruik van maken als je in het bezit bent van een iPhone 3G, 3GS of 4. De iPhone kan zeer nauwkeurig bepalen waar je je bevindt, en vanaf hier kun je bijvoorbeeld weer een routebeschrijving aanvragen.

    [​IMG]

    iPhone GPS
    De iPhone doet er natuurlijk weer een schepje bovenop. Ze maken geen gebruik van enkel GPS, maar van A-GPS (Assisted GPS).
    De iPhone bepaald je locatie door middel van GPS, maar gebruikt ook Wi-Fi (als dat beschikbaar is) en telefoonpalen om je locatie sneller en nauwkeuriger te bepalen. Deze laatste 2 middelen zijn ook op de oude iPhone te gebruiken.

    De kaarten die gebruikt worden zijn afkomstig van Google Maps, wat ook een natieve applicatie is. De kaarten zijn dus niet lokaal opgeslagen. Een nadeel is dus dat deze kaarten constant gedownload moeten worden. Wanneer je een abonnement met onbeperkt internet hebt (T-Mobile abonnement) is dit geen probleem, maar heb je een ander soort abonnement, of prepaid, dan kun je duur uitkomen.

    Apple App Store
    AppStoreDe App Store, welke geïntroduceerd wordt in firmware 2.0, is een online applicatie winkel, te vergelijken met het huidige Installer.app.
    In tegenstelling tot Installer.app is de App Store officieel, en gewoon van Apple. Ontwikkelaars kunnen al een tijdje applicaties ontwikkelen met de speciale software die Apple hiervoor heeft ontwikkeld.

    De App Store komt 11 juli uit, en bij de lancering zullen er meteen een paar duizend applicaties beschikbaar zijn. Voor veel zul je moeten betalen (meestal tussen de $1 en $10), maar sommige applicaties zijn ook gratis. Kleine applicaties kun je gewoon draadloos downloaden en installeren, terwijl grotere applicaties via iTunes gedownload en gesynchroniseerd worden.

    [​IMG]

    Applicaties die je kunt verwachten zijn bijvoorbeeld 3D spellen ontwikkeld door Sega, applicaties gebruik makend van GPS, of een applicatie waarmee je meteen kunt kopen en verkopen op eBay.

    Sensoren in de iPhone
    De iPhone heeft enkele sensoren ingebouwd. Hij herkent het wanneer je hem een kwartslag draait. Hierbij zal het scherm in bepaalde applicaties van verticaal naar horizontaal wisselen (Calculator, Safari, iPod, Photos, Camera). Wanneer je het scherm een tijd niet aanraakt zal het licht dimmen, en daarna uitgaan (tijden zijn in te stellen).

    Het licht van de iPhone zal zwakker worden naarmate het licht in de omgeving sterker is (dit is ook in te stellen). Dit is allemaal om energie te besparen. Ook zal het licht van het scherm uitgaan wanneer je hem bij je oor houdt. Mede zodat je niet per ongeluk met je wang allerlei toetsen indrukt.

    [gb]Wat is een iPad?[/gb]
    De iPad is een draagbaar multimedia-apparaat (tablet-pc) van Apple. De iPad is een computer met een multi-touchscherm van 9,7 inch (24,6 centimeter) en weegt ongeveer 700 gram. Het draait op hetzelfde besturingssysteem, iPhone OS, als de iPhone en iPod touch en is daarmee in feite een grote broer van deze apparaten.

    [​IMG]

    De iPad werd tijdens een persconferentie door Apple in San Francisco op woensdag 27 januari 2010 voor het eerst aan het publiek getoond door Apple-topman Steve Jobs.

    Het apparaat is bedoeld voor het lezen van boeken, het luisteren naar muziek, het kijken van films, spelen van videogames, e-mailen en browsen op internet.

    [​IMG]

    Apple levert de volgende software mee met de iPad: Safari, Mail, Foto's, Video's, YouTube, iPod, iTunes Store, App Store, Google Maps, Notities, Agenda, Contacten en Spotlight. Tevens kan het apparaat vrijwel alle bestaande programma's (voor de iPhone en iPod touch) uit de App Store gebruiken en zijn er tevens iPad-specifieke programma's verkrijgbaar. Zoals de iPod en iPhone, synchroniseert de iPad gegevens met een Microsoft Windows of Macintosh computer via iTunes..

    [gb]Links[/gb]
    Er is ontzettend veel te vertellen over de iOS devices. In plaats van alles hier neer te zetten is het aan te raden te surfen naar onderstaande websites voor handige tips maar ook voor de laatste nieuwtjes op iPhone gebied.

    [gb]Credits[/gb]
    Rivanov voor startpost. Held.

     
  2. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Nope, werkt ook allemaal niet, ik vind het erg vreemd. Ik krijg geen google maps te zien aangezien hij steeds zegt dat locatievoorziening uit staat.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat gebeurt er als je naar www.me.com gaat ??

    find-my-iphone
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ik krijg op m'n iPad 2 ook de locatievoorziening in "Zoek mijn iPhone/iPad" ook niet voor elkaar. Het apparaat is niet te vinden geeft de APP aan. Erg irritant aangezien ik toch wel een "extra beveiliging" erin zou willen hebben.


    Kan iemand mij trouwens ook uitleggen wat er nou echt zo spectaculair is aan iOS 5.0? Want ik lees er genoeg dingen over ... maar op mij komt het niet zo "boeiend" over.
     
  5. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Via die site werkt het ook niet, krijg ik dezelfde melding.

    Ik heb de locatievoorziening meerdere keren in en uitgeschakeld, de app zelfs verwijderd en opnieuw gedownload. Maar de melding 'locatievoorzieningen uitgeschakeld' blijft komen.

    Sta echt voor een raadsel, was handig geweest als het gewoon werkt. Wie weet heb ik het een keer nodig en dan heb ik er niks aan.
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]

    Asphalt 6 HD


    Vandaag gratis. Is normaal iets van 6 euro, 1 van de vetste race games op de iPad :thumbs:
     
  7. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Op Real Racing 2 HD na idd de vetste!
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een andere mogelijkheid is om de iPhone 4 te herstellen in iTunes.
    Het blijft een heel raar probleem.
     
  9. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ik wordt gek! Al drie weken lang krijg ik constant de melding: 'Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone', valt mijn simkaart steeds uit en wordt mijn iPhone steeds uit zijn standby gehaald door niets!

    Heeft iemand enige clou waarom dit is. Ik heb inmiddels alles geprobeerd (cold reboot, contacten stofvrij maken) en kan nergens het probleem achterhalen. Op Internet staat ook niets bruikbaars.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2011
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Om welke Accessoires gaat het ?

    Ik krijg de melding alleen bij de Universele Dock van Appel.
    Bij de TomTom Carkit en Sony Klokradio krijg ik deze melding niet.
     
  11. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Nou het gaat helemaal om geen accessoire. Hij geeft de melding gewoon altijd. Met of zonder accessoire.

    Edit: ik merk net dat mijn telefoon ook niet meer uitgezet kan worden. Zodra hij uitgaat herstart hij weer. :mad:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2011
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Herstel via iTunes al geprobeerd ??
     
  13. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ja dat heb ik dan nu maar gedaan. Had het liever niet gezien nu mijn jailbreak weer eraf is. :+ `
    EDIT: Aha, de melding is weg maar kan de telefoon nog steeds niet uitzetten.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2011
  14. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Klinkt als vochtschade. Twee vrienden van mij hadden dit ook. Kun je je herinneren dat hij nat/vochtig is geworden?
     
  15. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ja ik bel wel eens als het regent dus er komt zo nu en dan wel een druppeltje op ja. Maar welke telefoon heeft dat niet?
     
  16. cjr stone

    cjr stone Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort een iPhone 4 en vroeg me af of jullie jullie telefoons gejailbreaked hebben of niet en of het aan te raden is?
     
  17. Dutch Future

    Dutch Future Spammie

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je weet wat je ermee kan is het super handig, helaas verloopt wel je garantie.
    Ik had ook mijn iPhone 4 gejailbreak tot hij was gecrasht of iets dergelijks. Ik weet alleen niet of dat nou door de jailbreak kwam, of door een of ander hardware probleem maar ik heb een nieuwe gekregen.

    Ik raad het je aan, maar dan moet je het er wel voor over hebben je garantie kwijt te zijn.
     
  18. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Garantie maakt geen drol uit. Als die kapot is gewoon ff herstellen en voilà, hij is weer jailbreak vrij. Vind het wel super handig. Denk alleen dat met iOS 5 het jailbreaken voor mij steeds minder nodig gaat worden.
     
  19. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Inderdaad, een jailbreak is niet te achterhalen als je gewoon even de telefoon hersteld voordat je hem opstuurt. Ik heb blijkbaar wel last van een hardwarefout, de batterij verliest 40% in de nacht zonder apps of wifi aan te hebben gehad. Dus morgen even langs de vodafone. :)
     
  20. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Tenzij je je iPhone een maand kwijt wil zijn raad ik je aan het direct naar Solid Vision op te sturen of te brengen. Aanmelden kan hier: http://www.gsmrepareren.nl/eindgebruiker/
     

Deel Deze Pagina