1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [TV] TV Series Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door SjaccoPopino, 19 okt 2012.

  1. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    [gb]TV Series Algemeen[/gb]
    [​IMG]
    In dit topic kun je terecht met de vraag 'welke serie zal ik nou eens kijken'?! Geef aan welke series je al kijkt/gezien hebt en anderen kunnen dan op basis daarvan nieuwe series aanraden! Eventueel kun je nog aangeven welk genre je zoekt.

    Verder zullen in dit topic nieuwe series getipt worden die binnenkort gaan beginnen en er veelbelovend uit zien.

    [gb]Handige Sites[/gb]
    Ik zal vast niet de enige hier op XBW zijn die meer dan één tv serie volgt. Met twee of drie series is het nog wel bij te houden waar je gebleven bent, maar wat als je er een stuk of 30 volgt? Dan is een van onderstaande sites al gauw onmisbaar! Met deze sites kun je namelijk zeer makkelijk en overzichtelijk bijhouden waar je bij welke serie bent gebleven! Ook weet je precies wanneer er weer een nieuwe aflevering uitgezonden is.

    MyTVShows (screenshot)
    Helaas :'-(...registraties zijn al meer dan een jaar gesloten! Maar hou dit topic in de gaten, zodra ze weer open gaan (mocht dat ooit gebeuren), dan lees je het hier!

    MyEpisodes (screenshot)
    Minder mooi en uitgebreid dan MyTVShows, maar zeker een zeer goed alternatief (gebruikte ik voorheen altijd!). Erg makkelijk en overzichtelijk overzicht van welke series je moet downloaden. Op een andere pagina heb je een zeer overzichtelijke lijst met waar je per serie gebleven bent.

    Followmy.tv (screenshot)
    Net even iets uitgebreider en mooier dan MyEpisodes. Alleen naar mijn mening minder overzichtelijk. Toevoegen van shows en gekeken episodes gaat wel erg makkelijk en snel. Shows hebben allemaal hun eigen pagina en ook losse afleveringen hebben een eigen pagina waar comments achter gelaten kunnen worden. Daardoor zeker de meest sociale van allemaal!

    MijnSerie (screenshot)
    Nederlands alternatief om je series bij te houden. Echter naar mijn mening de minst overzichtelijke van allemaal. Heeft echter wel een app voor iPhone en Andriod die, afgaande op de screenshots er van dan weer wel handig en overzichtelijk kan zijn!

    TV Calender (screenshot)
    De minst uitgebreide mogelijkheid. In principe niets meer dan een kalender die laat zien wanneer welke aflevering wordt uitgezonden.

    [gb]Top Series[/gb]
    Begin je net met TV Series kijken, of volg je er pas enkele, dan zijn dit in ieder geval een aantal top series die je niet mag missen!

    Komedie
    Modern Family

    [yt]HF1Z3ZYipIE[/yt]

    Arrested Development

    [yt]B6q6lDV6ZiE[/yt]

    Community

    [yt]sBCE9oIuN24[/yt]
    Actie
    Band of Brothers

    [yt]1wlYPlwjGOY[/yt]

    Homeland

    [yt]jtQOXpZXAy8[/yt]

    24

    [yt]7lxDREJ4vTo[/yt]
    Drama
    The Wire

    [yt]srIYAbjqT-g[/yt]

    The Sopranos

    [yt]wrN2k3qGbVA[/yt]

    Breaking Bad

    [yt]hjppe5lqx28[/yt]
    Spanning
    Lost

    [yt]0HQLeAnhGYU[/yt]

    Dexter

    [yt]R6_qsTCBns8[/yt]

    Oz

    [yt]8gZqdWA3cVs[/yt]
    Horror
    The Walking Dead

    [yt]GJRNHAJAcYg[/yt]

    American Horror Story

    [yt]63TLDsnYYlU[/yt]

    Grimm

    [yt]uar1rWVAJV0[/yt]
    LET OP! Uiteraard zal niet ieder het hiermee eens zijn en zullen ook velen vinden dat er series missen. Iedereen heeft natuurlijk ook een eigen smaak, maar bovenstaand zijn in ieder geval must see series gebaseerd op oa IMDB ratings en gewonnen prijzen. Vind jij dat er nog andere series zijn die men absoluut moet zien, deel het dan graag, dat is altijd welkom!

    [gb]Vorige delen[/gb]



    Laatste posts uit deel 1:

     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2012
  2. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Heb de startpost al enigszins aangepast, maar zal m vandaag of morgen nog verder aanpassen. Zal minder richten op MyTVShows en wat meer alternatieven gaan zoeken om series bij te houden!

    Verder had ik in deel 1 al getipt over Hunted. De tweede aflevering is inmiddels ook al uitgezonden en ik moet zeggen dat de serie erg goed bevalt! Zeker een aanrader voor iedereen die van spanning en actie houdt!

    [yt]OmiymimBm-8[/yt]
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Je had dit beter gewoon Series Algemeen kunnen noemen, want die site MyTVShows komt amper meer ter sprake, iedereen komt hier om de nieuwste series te bespreken en de series zonder eigen topic :+
     
  4. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Is Blue Mountain State eigenlijk dood?
     
  5. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Daar heb je een goed punt! Wil sowieso de startpost idd nog gaan aanpassen, omdat MyTVShows gesloten is voor registratie. Wil in de startpost meer richten op TV Series algemeen idd, dat mensen hier kunnen komen voor tips welke series ze moeten gaan volgen en welke nieuwe series er allemaal komen etc. Zal dan idd ook ff de titel laten aanpassen ja.

    Jep


    Ook wil ik jullie nogmaals wijzen op de Renew / Cancel Index! Hier is per zender te volgen welke show wel of niet en hoe waarschijnlijk gecanceled gaan worden.
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Verwacht ook niet snel dat de site weer open gaat voor registraties. Nieuwe versie is ook nog niet in aantocht en blog is ook al lang niet meer geüpdate.

    Wellicht handig om er meer een algemene tv series topic van te maken, met een overzicht van (goede) series per genre.
     
  7. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Lees je überhaupt wat ik post 8)? Haha, nee maar dat is wel nog een goede tip, de top series per genre erbij zetten ja. Komt goed!

    EDIT: Topic titels zijn aangepast! En heb ook de startpost al grondig gewijzigd. Invulling volgt nog, maar ik moet natuurlijk ook een beetje werken vandaag ;)!
    PS. Mochten jullie nog tips hebben met sites om je series bij te houden, dan hoor ik het graag. Ik ken de meeste wel, maar ik gebruik alleen MyTVSHows en MyEpisodes.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2012
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja, al was ik toen al aan het typen en geen zin om het weg te halen. :+
     
  9. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Toen ik dat deed begon iedereen te klagen dat het 'huidige' topic goed genoeg was. :mad:
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Helaas wel ja, briljante serie was dat zeg.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Dat was meer omdat jij het was.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Valt toch wel mee? Monroe is al 3 afleveringen bezig om een antwoord van haar te krijgen. Misschien al 15 jaar hehe.
    Verder is het idd een oke serie. Jammer dat zoveel mensen gelijk na 1 episode zijn gestopt. Iedere aflevering is steeds beter en ze zijn ook niet zuinig met geweld en de omgevingen blijven super tof gemaakt. Dat hele dorpje met die trein bijvoorbeeld. :)
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zijn er hier mensen die The Wire hebben gezien? Zit nu in S2, eindeloos goede serie :)
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Muah het is inderdaad allemaal van een gemakkelijk niveau. De dialogen voelen gewoon heel erg nep en gemaakt aan. Verder is het best een leuke serie, maar zie het geen topserie worden.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En het blijft tof tot het einde. Omdat ieder seizoen de focus ligt op een ander probleem in de stad maar de rode draad blijft de drugs.



    Nee ik ook niet. Maar ik vermaak me er wel mee maar het is niet zo dat ik het per se direct op die Dinsdag moet zien. Volgens mij duurt dit seizoen ook nog maar 2 afleveringen.
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    5 is als het goed uit en dan alleen nog episode 6 ja.

    Kijkt er nog iemand person of interest? Ik vroeg me af of het in seizoen 2 verbeterde qua rode draad net zoals het in Fringe deed :)
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  18. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ah oke nice :) zo maar even ep5 kijken, ik wacht tot het eind van dit seizoen voordat ik besluit om door te kijken.

    Ik ben sowieso expert in het kijken van series ook al vind ik het kut :p ik stop bijna nooit gelijk. the vampire diaries keek ik bijvoorbeeld 3 seizoenen lang terwijl ik het na een paar afleveringen amper nog boeiend vond.

    Ik zat net Myepisodes te kijken en holy sh*t ik heb nog zoveel series die ik op mijn to watch list heb staan. Maar ik kijk er al zoveel :9
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja ordered. Ik bedoel meer dat ze het op gaan delen. Want voor episode 8 is nog geeneens een naam en vaste datum. :)
     

Deel Deze Pagina