1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft Office, Excel, Outlook etc.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [2k], 11 feb 2006.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hoe kan ik dan nu de secties verwijderen? 8) Het is me net na een boel gekloot gelukt, maar als het zoals jij beschrijft veel makkelijker kan, graag!

    EDIT: En stel nou dat ik de eerste twee of drie pagina's zonder nummering wil, dat kan dan niet zo makkelijk. Vaak heb ik te maken met een coverpagina, voorblad en voorwoord. Nummering begint dan pas op pagina 4, bij de inhoudsopgave.
     
  2. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Zoals ik hierboven beschrijf werkt prima en makkelijk als je de eerste pagina ongenummerd wil laten en de rest wel wil nummeren, beginnend bij pagina 2. Anders moet je inderdaad met secties gaan werken. Maar wil je nu bij pagina 2 beginnen of bij pagina 4 :+
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    In dít geval op pagina 2, omdat ik geen titelblad en voorwoord te maken heb. Maar soms komt dat wel voor, dus dat wordt met secties werken. :'-(
     
  4. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar waarom is dat zo vervelend? Je voegt gewoon een sectie-einde in op pagina 3, en voegt paginanummering in op pagina 4, beginnend bij een nummer naar keuze. Zo gepiept toch?
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Uh, nee. 8)

    Ten eerste verspringt de pagina dan heel vaak. Ten tweede, als ik duidelijk in sectie 2 een paginanummer aanbreng, verschijnt er ook één in sectie 1. Daarnaast gaat hij niet tellen. Werkt echt gaar hoor.

    Ik vind Office/Word top, super veel opties en en werkt prima, maar dat secties is al sinds dag 1 kut.
     
  6. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Vreemd, bij mij werkt dat prima.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kan je eens precies uitleggen hoe ik dan dit document zou moeten nummeren:

    Pagina 1: cover
    Pagina 2: titelblad
    Pagina 3: voorwoord
    Pagina 4: inhoudsopgave (vanaf hier paginanummering, beginnende bij 3 )
    Pagina 5 - 20: inhoud
     
  8. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Sure.

    1. Helemaal onderaan pagina 3 via Pagina Indeling -> Eindemarkeringen -> Sectie - Einde -> Volgende pagina. Als het goed is springt je cursor naar pagina 4.
    2. Invoegen -> Paginanummering -> Onderaan pagina (al naar gelang)
    3. Zorg dat bij hulpmiddelen kop/voettekst 'Koppelen aan vorige' uit staat.
    4. Paginanummeringopmaak -> Beginnen bij 3 -> OK
    5. Zet je cursor op een pagina uit de eerste sectie (bv p2) en ga naar paginanummering -> paginanummers verwijderen. Als het goed is verwijdert hij de nummers die nog in de eerste sectie staan, en hij begint op pagina 4 te nummeren met nummer 3.
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2012
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Thanks voor die uitleg nog Jorrit! Is gelukt.

    Nu heb ik een vraag over Excel, zie hiervoor onderstaande grafieken en gegevens:

    [​IMG]

    Kan ik in/op de kolommen het getal geven waar de staaf over gaat?
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Weet iemand hoe ik de kleur van mijn paginanummering kan aanpassen? 8)
     
  11. Tomschayk

    Tomschayk ...

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Word?

    Paginanummer in kop- of voettekst selecteren en onder start tekstkleur kiezen
     
  12. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Iemand die mij zou kunnen helpen een staffelkorting-formule te maken voor een excel sheet?
     
  13. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is hoe meer je besteld hoe goedkoper het wordt toch?

    Dan krijg je zoiets:

    =ALS(A1<15;A1*30;ALS(A1<20;A1*25;ALS(enzovoort)))


    In A1 staat dan het getal. In dit geval als het kleiner als 15 is betaal je 30, kleiner als 20 dan betaal je 25.

    Zover uit te breiden als je zelf wilt.
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zoek een mogelijkheid om met een knop data in te voeren in een 2e tabblad. Het liefste op de goede datum als het überhaupt mogelijk is. De velden bij materiaal zijn dropdown menu's en de aantallen die er voor ingevuld worden moeten ook weer in de juiste kolom komen te staan in het 2e blad.

    Is zoiets mogelijk?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom gebruik je niet gewoon een draaitabel?
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Aan de data van het 2e blad zit al 2 draaitabellen. 1 voor de uren en 1 voor het materiaal. Wil alleen de invoer eenvoudiger maken dan handmatig een regel invoegen en daar handmatig alle data in zetten. Zeker omdat de rij met materialen vrij groot is en daardoor onoverzichtelijk niet gebruiksvriendelijk is.

    De vraag is dus ook of het wel mogelijk is wat ik wil.
     
  17. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is mogelijk, ik weet alleen niet hoe. Nouja via macro's, maar dan ben ik geen ster in :)

    Eigenlijk ben je dan een database aan het bouwen en Acces leent zich daar meer voor.
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    WTF!

    Als ik een bepaald Word-document print krijg ik alsnog op enkele plaatsen rode, gekartelde strepen te zien.

    Weet iemand hoe dit voorkomen kan worden? Ook bij de opgeslagen PDF die ik print krijg ik dit.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wie kan mij helpen met een probleem. Ik moet het geloof ik oplossen met verticaal zoeken maar kom er niet uit.

    Ik heb een bestand met twee werkbladen. op 1 blad staat een ledenlijst met daarin oa lidmaatschapsnummer, naw en emailadres. Op het andere blad staan redenen waarom er een mail gestuurd moet worden naar die persoon.

    Het originele bestand is veel groter. Ik wil dat achter de reden het emailadres komt te staan. In het geval van mijn bestand:

    Op het werkblad 'redenen' moet achter 'Gebruiker heeft al een andere lidmaatschapskaart' in kolom G moet in Kolom H het emailadres 'ditemailadres@gmail.com' uit het werkblad 'leden' komen te staan. Het lidmaatschapsnummer kan op het werkblad 'leden' in drie kolommen staan.

    Verticaal zoeken blijft bij mij N/B geven <_<
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • leden.zip
      Bestandsgrootte:
      10,1 KB
      Weergaven:
      5
  20. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    =VERT.ZOEKEN(ledenlijst!A2;ledenlijst!A2:p3;11;ONWAAR)

    Bovenstaande formule moet je plakken in cel H1 van tab 'Redenen'. Ik ben er nu vanuit gegaan dat de kolom 'lid_id' je unieke waarde is voor elk lid.
     

Deel Deze Pagina