1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Algemeen] PlayStation 3 [Deel6]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door WinterBase, 9 dec 2012.

  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654


    [GB]PS3 Console[/GB]

    De PlayStation 3 [noparse](PS:cool:[/noparse] is de derde console in de PlayStation-serie van Sony. De console werd gepresenteerd op 16 mei 2005 tijdens de E3-conferentie in Los Angeles en is de opvolger van de PlayStation 2.

    De lancering van de PlayStation 3 was op 11 november 2006 in Japan (100.000 stuks), in Noord-Amerika op 17 november 2006 (400.000 stuks) en op 23 maart 2007 in Europa, Rusland, Midden-Oosten en Australië (1.000.000 stuks waarvan 50.000 in de Benelux). De lancering in de PAL-gebieden werd uitgesteld, omdat er vertraging was bij de massaproductie van een component van de blu-rayspeler. De console neemt het vooral op tegen Microsoft's Xbox 360 en Nintendo's Wii. Deze horen samen tot de zogenaamde zevende generatie van spelcomputers. Eind 2012 zijn er wereldwijd ruim 70 miljoen consoles verkocht.[1] Hiermee neemt de PlayStation 3 samen met de Xbox 360 de gedeelde tweede plaats in, na de Wii.

    In het begin waren er twee verschillende configuraties, die verschilden qua prijs en qua mogelijkheden. Er was een met een harde schijf van 40 GB zonder achterwaartse compatibiliteit en een met een harde schijf van 60 GB wel met achterwaartse compatibiliteit. De 60GB-versie beschikte ook nog over een Sd/MMC-kaart, CompactFlash/Microdrive en Memory Stick kaartlezer en 4 usb-poorten in plaats van 2 bij de 40 GB-versie.
    Eind 2007 werd bekendgemaakt dat er geen nieuwe 60GB-versie meer geproduceerd zouden worden, waarmee de achterwaartse compatibiliteit verdween.

    In 2008 kwam er een 80GB-versie uit, en later dat jaar een versie met 160 GB harde schijf. In 2009 volgden nog versies met harde schijven van respectievelijk 120 en 250 gigabyte. In juli 2010 bracht Sony nog eens twee nieuwe slim versies uit van respectievelijk 160 en 320 gigabyte. Het 320 gigabyte model werd geleverd met een Move-starterspakket.

    In november 2012 bracht Sony het zogenaamde "Super Slim" model op de markt. Deze is beschikbaar als 12GB variant, of 500GB variant.

    De verschillen tussen de modellen:

    Model:60GB40GB80GB160GB120GB Slim250 Slim12/250/500 GB Super Slim
    USB-poorten4222222
    PS2 Backwards Compatibilityja*neeneeneeneeneenee
    Super Audio CDjaneeneeneeneeneenee
    Cardreaderjaneeneeneeneeneenee
    OS installja**ja**ja**ja**neeneenee
    HDMI CECneeneeneeneejajaja
    DTS HD bitstreamneeneeneeneejajaja
    Dolby TrueHD bitstreamneeneeneeneejajaja

    *Gedeeltelijk backwards compatible, niet alle PS2 games werken
    **Niet meer beschikbaar vanaf firmware 3.21


    Verder beschikken alle modellen standaard over een HDMI uitgang (kabel niet inbegrepen!), 802.11g WiFi, Gigabit ethernet, Blu-ray speler, en PSone backwards compatibility.​

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [GB]Controllers[/GB]

    DualShock 3
    De DualShock 3 controller is draadloos en maakt via Bluetooth verbinding met de PS3. De controller beschikt over een ingebouwde lithium-ion batterij, en kan met behulp van een USB-kabel worden opgeladen [noparse](kabel inbegrepen bij PS:cool:[/noparse]. De adviesprijs van de DualShock 3 controller is €59,99 en is in sommige winkels naast de kleur zwart ook verkrijgbaar in wit, zilver, rood en blauw.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Charging Cradle
    [​IMG]

    PlayStation Move "Shooting Attachment"
    [​IMG]

    PlayStation Move beelden:







    [​IMG]

    [GB]Accessoires[/GB]

    PlayStation 3 Bluetooth Headset
    De officiële headset wordt geleverd met een cradle en USB-kabel. Op de headset vind je een power, mute en volume knop. Wanneer de headset in de cradle wordt geplaatst kan je 'm als microfoon gebruiken. Het geluid wordt dan over je speakers weergegeven. De adviesprijs is €39,99.

    [​IMG]


    PlayStation 3 Eye Camera
    De opvolger van de EyeToy camera. Door de hogere lichtgevoeligheid en framerate is het beeld vloeiender en worden bewegingen nauwkeuriger geregistreerd. De zoom lens kan in twee standen worden gezet: 56º FOV (close-ups) en 75º FOV (groothoek). Daarnaast is de camera ook als vervanger voor een headset te gebruiken dankzij de ingebouwde vier-kanaals microfoon. In de PlayStation Store kan je het gratis programma EyeCreate downloaden om filmpjes op te nemen en te bewerken. De adviesprijs van de PS Eye is €29,99.

    [​IMG]


    PlayStation 3 Blu-ray Afstandsbediening
    De afstandsbediening is voorzien van de standaard DVD en Blu-ray bedieningsfuncties, en alle knoppen die op de DualShock 3 controller aanwezig zijn. De afstandsbediening werkt net als alle andere accessoires via Bluetooth, en wordt gevoed door twee AA batterijen. De adviesprijs is €29,99.

    [​IMG]


    PlayStation 3 Wireless Keypad
    De keypad kan op de DualShock 3 controller worden geklikt of los worden gebruikt. Dankzij de ingebouwde lithium-ion batterij is de keypad niet afhankelijk van een externe voeding. De batterij wordt opgeladen via USB. De adviesprijs is €44,99.

    [​IMG]

    Wonderbook: Book of Spells
    Wonderbook: Book of Spells is een spel dat gebruik maakt van een 'magisch toverboek'. Door de Playstation Move-camera op het boek te richten, komen de avonturen uit het boek tot leven op jouw televisie. Zo interactief zijn sprookjes en avonturen nog nooit geweest!

    [​IMG]

    Het eerste verhaal voor Wonderbook: Book of Spells komt van de hand van Harry Potter-schrijfster J.K. Rowling. Haar verhalen komen virtueel tot leven. Voor Wonderbook worden in de toekomst nog meer verhalen uitgegeven, waardoor je jouw collectie steeds weer kunt uitbreiden.

    De Playstation Move-controller verandert in een toverstokje. Het verhaal van de hand van J.K. Rowling neemt jou mee naar Zwijnstein en leert jou de magie van de school. Je krijgt dezelfde lessen als Harry Potter en leert beroemde spreuken als Incendio, Wingardium Leviosa en Expelliarmus. Ondertussen leer je meer over de andere studenten van de school en kan jij je helemaal inleven in de avonturen op Zwijnstein.


    [​IMG]

    [GB]PlayStation Network[/GB]

    [​IMG]

    PlayStation Network (PSN) is de gratis online dienst van Sony, en is beschikbaar op de PS3 en PSP. Op 12 februari 2010 bracht Jack Tretton van SCEA naar buiten dat er meer dan 40 miljoen gebruikers bij het PSN zijn aangemeld. Dat zullen waarschijnlijk geen unieke gebruikers zijn omdat veel mensen over meerdere accounts beschikken om content uit de buitenlandse PlayStation Stores te kunnen kopen/downloaden. De dienst bestaat onder andere uit:

    • Online gamen
    • Tekst, voice en video chat
    • PlayStation Store
    • PlayStation Home
    • Trophies
    • Life with PlayStation (Folding@home)
    • Facebook
    • VidZone
    • NOS Journaal

    [​IMG]

    Sinds 29 juni 2010 is PlayStation Plus door Sony in het leven geroepen. PlayStation Plus is een abonnementendienst waarmee je premium en exclusieve features ontvangt die ‘gewone’ leden niet ontvangen. PlayStation Plus kost €49,99 voor een eenjarig lidmaatschap en €14,99 voor een lidmaatschap van 90 dagen.

    [​IMG]

    Games: krijg jaarlijks allerlei PlayStation Network-games, minis en PS one-klassiekers plus premium avatars en dynamische thema's ter waarde van ten minste €200 in handen. Bovendien kun je van exclusieve kortingen in de PlayStation Store profiteren en als eerste demo's en bètaversies uitproberen. De content in de PlayStation Store wordt elke maand geüpdatet, dus er is altijd wel iets nieuws om je mee te vermaken.

    Volledige game uitproberen: probeer enkele PlayStation®Network-games en releases op Blu-ray Disc een uur lang uit voordat je deze aanschaft.

    Automatisch downloaden: ontvang de nieuwste systeemsoftware voor je PS3, alle updates voor je games en zelfs enkele demo's automatisch

    Online Saven: bewaar tot 1000 save files met 150MB aan opslag op het PlayStation Netwerk en open deze op andere PlayStation 3 consoles.

    Voor meer informatie over PlayStation Plus: Klik voor de website.

    Betalen
    Als je aankopen wilt doen in de PlayStation Store dan kun je gebruik maken van zogenaamde PlayStation Network Cards of een creditcard.

    De PlayStation Network Cards zijn verkrijgbaar in varianten van 20 en 50 euro. De kaarten zijn te koop in vrijwel elke elektronicawinkel of speelgoedzaak maar zijn ook online te koop. Bij gebruik van die laatste optie zul je de krascode hoogstwaarschijnlijk per mail toegestuurd krijgen waarna je deze in de Store kunt invoeren. Het bedrag zal dan aan je account worden toegevoegd.

    [​IMG]



    [​IMG]

    [GB]PlayStation Home[/GB]

    [​IMG]



    [​IMG]

    [GB]Trophies[/GB]

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Sony's beloningssysteem voor de PS3 komt in principe op hetzelfde neer als de achievements van de Xbox 360, alleen krijg je geen gamerscore punten maar bronzen, zilveren, gouden en platina trofeeën. Meestal is het zo dat je bronzen trofeeën krijgt door makkelijke doelstellingen in een spel te behalen, en zilveren en gouden voor de moeilijke doelstellingen. Een platina trofee krijg je automatisch zodra je alle bronzen, zilveren en gouden trofeeën van een spel hebt gehaald. In PlayStation Network spellen kan je vooralsnog geen platina trofee behalen. Aan elke trofee is een bepaalde waarde verbonden, en bij elkaar opgeteld bepaald dat je "level". De waarde van laag naar hoog: brons, zilver, goud en platina.
    [​IMG]

    [GB]Overig[/GB]

    [​IMG]

     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Playstation Home... Je zou bijna vergeten dat dat nog steeds bestaat. :+
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Net als de Move. Toevallig zag ik daar recent opeens een reclame voor. Bestaan er dan serieus nog games die het gebruiken? :lol:
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Nog zo'n product dat binnen 3 maanden vergeten is. :+
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoewel een motion game op zijn tijd best geinig kan zijn hoop ik dat Sony en Microsoft ook binnen 3 maanden vergeten dat die dingen ooit hebben bestaan. :+
     
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Gezien het succes van de Wii denk ik dat we dat wel kunnen vergeten.

    Jammer alleen dat als je zou onderzoeken hoeveel mensen de Wii na een half jaar nog veel gebruiken, ik denk dat ze het meteen zouden laten vallen als een baksteen.:9
     
  8. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Weet iemand een leuke aanbieding voor een DS3 controller?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    €65 ga ik er nooit voor betalen :mad:

    Heb als 2e controller een MW3 gekocht voor €45
    -- Losse USB-ontvanger.
    +++ Thumbsticks indeling.
    [​IMG]
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zag er geen thread over maar here goes...


    Tijdje terug kocht ik een Turtle Beach X12 headset, er werd gezegd dat die 360 only was. Gelul :)

    [yt]9tZMD33ybFo[/yt]

    En ik kan gewoon babbelen met vrienden op Live en lekker Uncharted 3 spelen met schitterend geluid, wow!!!

    Eerder dit jaar kocht ik dus de X12 omdat ie in de reviews er beter uit kwam dan de PX21, die als PS3 en 360 geschikt wordt neergezet. Maar aangezien ik heel weinig op de PS3 zit had ik zoiets van fuck it. Maar nu tijdens Uncharted 3 begon ik dat geweldige Turtle Beach geluid wel te missen..dus ik denk...eens even Youtube checken...en verdomd :D
     
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit erover te denken om een jaar abbonement op Playstation Plus te nemen, En hoewel dat weinig met hardware te maken heeft kleeft er wel een hardware vraag aan vast.

    Er zijn namelijk twee dingen die ik kan doen:
    Ik kan een grotere HDD in mijn huidige PS3 steken (80GB Little Big Planet Bundel.) wat ongeveer 60 euro kost voor 500GB
    Of ik kan de nieuwe PS3 Super Slim 500GB kopen (255,-) en heb dan ook gelijk een PS3 die ongeveer de helft minder aan Watt's verbruikt.
    De andere voordelen van de Slim en SuperSlim gaan voor mij niet op(HDMI CEC en Geluidssporen) en het nadeel van de SuperSlim, De disktray, Zou voor mij ook geen probeem zijn omdat bijna alle games die ik erop zou spelen toch via PSN binnen zullen komen.
    Huidige PS3 kan dan als backup dienen of naar beneden verhuist en dienst doen als blu-ray en dvd speler voor mijn ouders.

    Wat is jullie advies?
     
  12. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik zou er gewoon een grotere HDD in proppen; is veel goedkoper.
    Bovendien kun je als je Plus hebt gebruik maken van cloudsaving.....


    Waarom een PS3 erbij nemen? Een grotere HDD erin is veel, veel goedkoper.....van dat verschil kun je leuke andere games kopen.
     
  13. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet toch iets met mijn geld doen:+ Nee je hebt gelijk kan daar beter een PS Vita van kopen, PS3 doet het immers nog perfect.

    Deze HDD geschikt? Of kan ik beter de 1TB/1000GB nemen? (Maar 19 Euro meer.)
     
  14. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    De HDDs met de volgende specificaties werken in een PS3

    SATA (I of II maakt niet uit), 2.5", 5400 RPM, 9,5mm hoog
     
  15. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Heeft de PS3 eigenlijk een (third party) controller die meer neigt naar de X360 controller qua analoge sticks en triggers? Helaas is Razer Onza alleen voor de X360.
     
  16. Binkie

    Binkie Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Speedlink Xeox

    Ik heb deze zelf ook en speelt erg fijn, en kan ook nog op de pc gebruikt worden.
     
  17. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik ben op zoek naar een fijne media remote voor blurays en dvd's.
    Het liefst een kleine en niet al te duur.

    Iemand tips?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De kleine AB heeft vaak 2 nadelen.
    1. Aparte usb-ontvanger.
    2. Alleen de standaard knoppen zijn aanwezig.

    Er gaat niets boven de originele Bluetooth afstandbediening van Sony.
    Gebruik de AB ook tijdens het bladeren door de Store.
     
  19. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Dat vind ik allebei niet zo'n probleem.
    Hij hoeft eigenlijk maar heel basic te zijn.
     
  20. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Same here, nog geen spijt van gehad!
     

Deel Deze Pagina