1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft Office, Excel, Outlook etc.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [2k], 11 feb 2006.

  1. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Je dient toch als je begint met een opdracht meteen alles te regelen? Lay-out, inhoudsopgave etc?

    Hoe maak ik een eenvoudige inhoudsopgave in Office 2010? Wat ik wil is volgens mij eenvoudig.

    Op pagina 1) inhoudsopgave pagina
    Hoofdstuk 1
    Hoofdstuk 2
    Hoofdstuk 3
    Hoofdstuk 4
    elk in kop 1

    Pagina 2)
    Hoofdstuk 1 (en ik wil dat als je op de inhoudsopgave klikt, dat je dan hier komt)


    Probleem? helaas gebeurd dit niet, iemand tips?
     
  2. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Je moet met je opmaak rekening houden met al je titels en subtitels (en dus gebruik maken van de Kop-knoppen). Zodra je dit doet, en je doet invoegen > inhoudsopgave, herkent ie automatisch alle koppen en klopt je inhoudsopgave.
     
  3. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, het lukt helaas nog niet helemaal...

    Ik heb nu op blz 2, 3,4,5 de hoofdstukken: 1,2,3,4 getypt

    Alle hoofdstukken in KOP 1 gezet.

    Vervolgens heb ik gekeken of dit werkte, op bladzijde 2 klikte op ik >> verwijzing>> inhoudsopgave.. Vervolgens werd er een inhoudsopgave gemaakt op bladzijde 2 echter werden de hoofdstukken 1,2,3,4 een bladzijde verderop gezet.

    Als ik hoofdstuk 1 selecteer dan kan ik hem niet één bladzijde verder zetten dan de inhoudsopgave. Blijkbaar moet die hele bladzijde leegblijven want zelfs met shift+ enter krijg ik hem er niet.
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Mm ik ben daar ook geen ster in.

    Ik heb zelf een excel vraag. Ik heb een kolom data (inkomen per persoon per dag), en dit is gekoppeld aan een cumulatief percentage (cumulatieve deel van de bevolking). Ik wil dit in een grafiek zetten, met inkomen op de Y-as en percentages op de x-as. Echter wil ik dat de x-as gewoon 1-100% laat zien, maar dat de inkomensdata dus wel correspondeert met het bijbehorende cumulatieve percentage (en dat is voor 2 verschillende jaren per observatie anders). Hoe doe ik dit? Ik kom nu niet verder dan de inkomensdata op de Y-as en het corresponderende cumulatieve percentage op de x-as, maar dan kan ik dus geen 2e observatie jaar erbij krijgen..

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2013
  5. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Re: Het huiswerk draadje [deel 2]

    Ik probeer het maar even hier omdat er zelden in het Office topic gekeken wordt:

     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Volgens mij moet je maar naar bed, want dit is toch echt het Office topic :+
     
  7. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Huh wtf, dacht dat ik het in het huiswerktopic zette 8)
     
  8. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Re: Het huiswerk draadje [deel 2]

    Ik probeer het maar even hier omdat er zelden in het office topic gekeken wordt

     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Gast 8)
     
  10. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    wtfffff dan ligt het aan tapatalk, deed het nu echt goed. haha dit is raar
     
  11. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij grafiek type moet je spreiding pakken, niet lijn! Dan dubbelclick op de x-as en je kan een minimum en maximum invoeren. Ik zal je aanraden altijd een spreidingsgrafiek te pakken nooit de lijn.
     
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ja daar was ik al, heb 1 stap over het hoofd gezien, namelijk dat je gewoon bij elke reeks opnieuw x en y matcht :+ Dacht dat ie als ik een 2e reeks erbij zou pakken de x van de al ingevoerde reeks zou nemen..... dom. Maar is gelukt, thanks
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Iemand de nieuwe Office al?

    Heb vanmiddag voor €99,- een jaar Office 365 aangeschaft. Nu aan het spelen, zie al veel nieuwe stuff, vooral opvallende dingen als sjablonen, voorbereide macro's, formats, smart-art figuren, etc.

    Extra 20GB SkyDrive en extra Skype belminuten kan ook geen kwaad. En Word volledig streamen is ook fijn.
     
  14. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    alleen voor W8? Heb vorig jaar nog Office 2010 gekocht, dus daar hou ik het even bij.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nee, ook voor 7.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Heb nu de nieuwe Office, even uitproberen, ziet er wel goed uit, maar niet echt heel veel veranderd lijkt mij.
     
  17. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Kan ik via de HvA een gratis abonnement krijgen op Office 365?
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Wel 4 jaar voor 70 euro volgens mij.
     
  19. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ja ik zag het inderdaad, maar vind dat nogal duur.

    Vroeger deed ik gewoon een versie downloaden van PirateBay in het engels, maar na een tijdje kon ik de updates niet meer doen.
    Toen stond er nog een trial versie op de Office for Mac website. Als ik deze ging downloaden in de nederlandse versie schreef hij het over mijn piratebay versie heen en had ik de nieuwste versie in het nederlands en kon ik ook toekomstige updates doen. En bleef de licentie van de piratebay versie intact, dus zo ontweek ik de 30 dagen trial..

    Sinds "365" hebben ze die trial versie van die website af gehaald en gaat het allemaal via dat 365 gebeuren :mad:
     
  20. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Ik zou gewoon iWork van Apple gebruiken op een Mac. Werkt vele malen beter en veel makkelijker te kraken.
     

Deel Deze Pagina