1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het nieuwe Xboxworld: De toekomst

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Willem, 11 feb 2013.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686


    [​IMG]

    [​IMG]

    [gb]Beste XBW-leden en bezoekers,[/gb]

    De vraag naar updates van jullie over de ontwikkelingen van XBW namen de afgelopen maanden constant toe. Tegelijkertijd vond er achter de schermen ook het één en ander plaats. Daarmee is het nu dan tijd om een aantal updates uit de doeken te doen.

    [gb]Frontpage[/gb]

    Allereerst, de frontpage. Onze redacteur Nightbringer heeft als afstudeerproject voor zijn opleiding Communicatie & Multimedia Design een nieuw ontwerp voor de website gemaakt. Dit ontwerp is niet alleen een grafische update van de huidige frontpage, maar bevat ook een filosofie. Het ontwerp sluit aan bij de toekomst van het merk Xbox (in plaats van het product) en dat komt tot uiting in zowel functionaliteiten als visuals. Twee van de features van het nieuwe design zijn thema's en een responsive design voor smartphones/tablets. Bekijk de volgende screenshots maar eens. Bedenk wel, het gaat om een design en gaandeweg kunnen er nog wijzigingen aangebracht worden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [gb]Het forum[/gb]

    Ten tweede, het forum. Tegelijkertijd met de presentatie van de eerste van de eerste voltooide versie van de website aan de crew, is vBulletin4 aangeschaft. Het forum zal dus een transitie door maken naar deze nieuwe versie. Inmiddels is echter ook al vBulletin5 verschenen. We gaan na de migratie naar 4, dus ook door naar 5. Voor meer info over vBulletin verwijs ik jullie graag naar: http://www.vbulletin.com/ .

    [​IMG]

    [gb]Dus...[/gb]

    Er wordt nu aan de website gewerkt. Het is echter niet zo dat Xboxworld naar de grootste websitebouwer van Nederland gegaan is en een zak geld op tafel gegooid heeft. Nee, long-time XBW-beheerder Jorrit werkt er aan. Hij doet dit naast zijn full-time baan als ontwikkelaar van onlinesystemen (check vooral zijn website even: http://www.ncode.nl/). Dit betekent dat Jorrit tijd nodig heeft, tijd die we hem als crew ook gunnen. Verwacht dus niet binnen de komende drie maanden een nieuwe website of nog maar een bèta.

    [​IMG]

    In de tussentijd werken we langzaam toe naar vBulletin4 en daarna vBulletin5. Het streven is om dit gelijktijdig met de nieuwe website te lanceren.

    Wanneer, in welke vorm en hoe Mirik de website (en alles wat daarbij hoort) overdraagt aan mij, dat is nog niet bekend. Mirik en ik spreken elkaar hier binnenkort even.

    [gb]Om af te sluiten[/gb]

    Bekijk de screenshots, laat weten wat je van deze hoop nieuws vindt en blijf vooral nog lang plakken op onze frontpage en op ons forum.

    [​IMG]

     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ben benieuwd, jammer dat het nog niet in korte termijn is :+

    En Willem nieuwe Bazin :eek:
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Cool. Dat van Mirik had ik al een beetje verwacht. Maar tof voor jou Willem.
    Vind de blauwe frontpage naast de groene ook wel tof. En goed om te horen dat jullie gelijk naar vBulletin 5 gaan :)
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Jep, ik zie het weer goed in voor XBW :D, als die nieuwe redesign samen valt met de aankondiging van de nieuwe Xbox, dat zou epic zijn :cool:
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En het ideale moment. Ook voor XBW. :)
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Inderdaad, heb er zin in, misschien kom ik dan zelfs wat meer op de frontpage, wishful thinking :+
     
  7. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Leuk Willem :) Ik vond je al steeds erg op de voorgrond aanwezig zijn toen hier vragen over kwamen.

    Ik hoop dat alle updates er snel mogen komen en dat dit ook weer nieuwe users oplevert :)
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mooi. Jammer dat het nog niet dichtbij is, maar nu weten we tenminste wat er achter de schermen speelt. Ik haat het om niks te weten. :+ (vooral na al die jaren van... niks)
    Keep us posted! Anders moeten we weer gaan klagen!
    ;)

    En Willempie nieuwe bazin. Poeh, had ik niet zien aankomen. Ja, Mirik was steeds minder actief, maar toch. Voelt zo vreemd aan.
    Heb er wel vertrouwen in dat je het kunt hoor Willem. :cool:
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik hoop dat het met de zomer allemaal online staat. Dan met de E3 zal de nieuwe generatie gamers gaan komen en als alles dan staat, misschien slechts als eerste versie die van daar nog wordt door verwerkt, zou dat XBW veel goeds doen.

    Misschien is het een idee om evenementen en toernooien te koppelen aan de frontpage. Er wordt veel georganiseerd in Forza 4, en Fifa geloof ik ook. Dat soort dingen kunnen via de frontpage worden aangekondigd met de wekelijkse standen erbij. Dan heb je daar al een koppeling met het forum en hou je leden actief omdat ze getriggered worden wat te doen met een vaste groep.


    Ziet er netjes uit btw! :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2013
  10. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Willem je weet wel dat vanaf het punt dat je XBW overneemt, je geslacht onduidelijk zal worden, en dat je jezelf echt alleen op de meest random momenten mag laten zien...? :)
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heel veel succes Willem :) En top dat er beweging in lijkt te komen.
     
  12. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Idem

    Succes Willem. Ik blijf nog wel een poosje online op xbw :+
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Goed moment om het aan te kondigen, hoop dat alles op tjd rond is om alle rondzwervende nieuwe users die er met de aankondingen rond de nieuwe generatie gaan komen binnen te lokken. Re-design ziet er nog steeds goed uit (al moet je eigenlijk geen grapjes maken over Shenmue 3, zo jinx je het natuurlijk).

    Mocht stille kracht Jorrit nog ondersteuning nodig hebben schroom dan niet om de users te vragen want er is volgens mij genoeg kennis aanwezig op t forum. Plan ziet er in ieder geval goed uit
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Er zitten genoeg "eastereggs" in de design, nou'ja persoonlijke wensen.
     
  15. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Ziet er zeer netjes uit...

    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal mee eens. Kwestie van kleine duidelijke werkpakketten opstellen en die uit handen durven te geven. Genoeg members voor te porren lijkt me zo. In ruil voor een banner-free forum oid :b:
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Is de NHL Leeuwarden toch ergens goed voor :+
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Een Henk & Ingrid game? :+ (Tomb Raider uitstellen? :mad:)

    Ik zie ook een live stream staan. Is dat iets wat daadwerkelijk in de planning staat of is dat ook gewoon wat random opvulling van de layout?
     
  19. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Tof dat jullie toch achter de schermen bezig zijn met een nieuwe Layout voor Xboxworld.nl Ziet er strak uit! Ben benieuwd naar de eind resultaat.

    Ik had al gedacht dat Mirrik er mee zou gaan stoppen, hij is helemaal niet zo veel meer actief op dit forum. Nouja, met reclames wel. :+
    Ik wens Willem echt heel veel succes om dit forum over te nemen. Het is een leuke community! _O_
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Sommige games zijn wensen, er zit ook random stuff tussen ;).

    Voor mijn afstuderen heb ik ook gekeken naar content en wat wensen zijn. (en uiteraard de mogelijkheden)

    Er was een grote wens naar videocontent maar het is pittig om zoveel content te maken zeker als je met vrijwilligers werkt. Daarnaast moet het ook goed tot z'n recht komen waar het gepresenteerd wordt.

    Live stream heb ik zelf getest en zou goed mogelijk kunnen zijn, beetje XBW-Live. Of we dit gaan implementeren is nog maar de vraag, maar het is wel goed mogelijk.
     

Deel Deze Pagina