1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Fifa XBW] Suggesties, tips en opmerkingen

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Seh, 26 mrt 2013.

  1. Seh

    Seh Guest

    De eerste 4 toernooien voor Fifa 13 waren redelijk succesvol in XBW, we willen nu kijken of er animo is voor een grotere aanpak. Het organiseren en uitwerken wil ik in eerste instantie wel op mij nemen, als andere willen helpen of het helemaal willen doen sta ik daar zeker voor open.

    Ideeën tot nu toe qua opzet:
    Een seizoen: dus pak hem beet 10 verschillende mensen, die spelen alle 1 (of 2) keer tegen elkaar. De scores worden bijgehouden door de spelers zelf en gepost in het daarvoor bestemde topic, waarna de ranglijst bijgewerkt wordt.

    Toernooien: De klassieke knock-out fase is een optie, verliezen is eruit en winnen is doorgaan.

    Toernooi + poulefase: Als in de Champions League, om vervolgens verder te gaan met knock-out fase met de beste, nummers 1 en 2 tegen elkaar.



    Op dit moment is de enige prijs die weg gegeven kan worden gegeven vanuit Xboxworld bij winst iets in de trant van een tagje als ''FIFA kampioen''. Als er vanuit de community zelf prijzen beschikbaar gesteld worden, dan kan dit uiteraard ook iets anders worden.

    ____________________

    Dit topic is dus bedoeld voor suggesties, tip en opmerkingen. Wat vond jij goed aan de vorige toernooien en wat zou jij graag anders zien? Het zou tof zijn als we hier wat groots van kunnen maken.
     
  2. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik wil wel mee doen. Met wat voor teams spelen we?
     
  3. Seh

    Seh Guest

    Dat moet allemaal nog bekeken en bepaald worden.
     
  4. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Ik vind een seizoen draaien heel erg tof. Alleen je bent dan heel erg afhankelijk van de opkomst. Dat zou je eerder met de harde kern willen doen, maar waar trek je die grens? Op aantal posts? Tijd lid? Ik zou het ook heel tof vinden als je gewoon alleen maar Nederlandse teams zou gebruiken bijvoorbeeld. Dan blijft er wel wat verschil in talent en de goede teams, maar ik vind het leuker dan alleen maar 5 sterren teams.

    Zou toch heel erg tof zijn als je gewoon elke week een wedstrijd speelt, op die manier een seizoen vol maakt. Ik wil je er graag bij helpen, tho!
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2013
  5. Seh

    Seh Guest

    Ik zou sowieso willen instellen dat je de wedstrijden speelt wanneer je beide wil en kan. Vorige rondes moest ik soms weken wachten terwijl ik en de tegenstander wel gewoon de wedstrijd wilde spelen. :+

    We zouden ook eerst wat toernooitjes kunnen doen en dan naar aanleiding van de opkomst e.d. een selectie maken en dan een seizoen spelen. In zo'n seizoen zou iemand die bijvoorbeeld 2 weken inactief is verwijderd kunnen worden (en eventueel vervangen maar dat ligt aan de situatie en hoeveel er al gespeeld is etc.) en alle resultaten tegen die persoon zouden dan komen te vervallen. Zo is iemand die niet op komt dagen wel prima op te lossen.


    Ik zat ook te denken aan custom teams, aangezien je tegen elkaar speelt kun je ook custom teams maken. Iedereen zou dan een bepaald aantal punten kunnen krijgen en daar een team van kunnen maken die totaal maximaal dat aantal punten heeft, zomaar een gedachte. Is misschien wat lastig te controleren tho.
     
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    De klassieke knock-out is het makkelijkste bij een site als XboxWorld, waar het niet (compleet) draait om voetbaltoernooitjes. Bij echte toernooi-sites is alles toch wat strakker geregeld en zijn er meer, maar vooral ook actievere leden.

    Knock-out is makkelijk en eerlijk.
    Tip: gebruik http://challonge.com/. Daarmee kan je enorm makkelijk wedstrijdschema's maken én bijhouden. Erg handig! :)
     
  7. Seh

    Seh Guest

    Thanx, zal er naar kijken.

    Doel is voor mij om na verloop van tijd te kijken naar de mogelijkheid om met een groep van actieve mensen een seizoen te doen. Maar dat is als het echt goed gaat, dus voorlopig is knock-out wel het beste denk ik.
     

Deel Deze Pagina