1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Forza Motorsport 5

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Grafisch ziet de game er natuurlijk fantastisch uit maar ik wil wat meer features dan alleen maar domweg een beetje racen, dat je actief, waarschijnlijk met kinect, je radio kan aandraaien en je dit ook ziet, dat alles echt tot leven komt.

    Anders vind ik het totaal overbodig om je te focussen om het dashboard tot in het detail te brengen. Oftewel, er meoten wat meer features in komen.

    GT5 had bijv. dat B-spec waarin je coureurs kon opleiden en weet ik wat nog allemaal extra.
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Er is gewoon reflectie hoor: :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ik bedoel buiten de auto
     
  4. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2013
  5. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Game is ook nog niet af he. Bovendien is dit een van de weinige XBone games die ook echt op een XBone liep en goede indruk maakte op Digitalfoundry
     
  6. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat zou kunnen een van de eerste screens heeft het weer wel :)

    [​IMG]
     
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Spiegelbeeld toevoegen is trouwens erg simpel. Althans, ik neem aan dat ze dat daar gewoon weer op dezelfde manier doen als wij hier op kantoor en zoals in hun documenten over Forza 4 staat die we hier hebben liggen. Spiegelbeeld toevoegen is misschien 5 minuten werk en typisch iets wat je redelijk tegen het einde van productie kan doen. :)
     
  8. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Volgens mij is spiegelbeeld in 3d juist enorme rekenracht!
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja het vergt wel kracht hoor dat klopt, maar het implementeren van spiegelbeeld is weinig werk. Je hebt in game een camera nodig die naar achteren filmt. En dat wordt afgespeeld op een polygoon. Dat heet 'render to texture' je krijgt een vierkant beeld en plaatst daar je 3 polygonen (3 spiegels) in en je bent klaar.
     
  10. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net voor het eerst beelden van GT6 bekeken en wat ziet die game er plus geluid en aantal circuits super uit! Forza kan inpakken, helemaal qua niet gedane innovatie als dag/ nacht.
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Alleen wel jammer dat die niet naar de PS4 komt.
     
  12. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Geluid was op E3 nog vrij slecht van GT6, omdat ze er nog hard aan werken. Qua looks is GT6 geen partij voor FM5. Denk dat GT6 geen echte 1080p krijgt, maar iets als 1280x1080 ala GT5 en dat is echt al verschil met FM5. Sowieso is de XBone veel krachtiger, dus met name offtrack en dingen als schaduwen en particle effects zullen er op de FM5 stukken beter uit zien.

    En ja, Forza heeft geen dynamisch weer en tijd en dat is voor mij al genoeg reden om geen forza/xbone te kopen. Betekend echter niet dat GT6 deze features dit keer wel goed doet, want met GT5 waren er nog meer dan genoeg technische issues op dit gebied. Net als matige performance (Frame dips, tearing).

    Het is zeker zo dat er voor GT6 al 3 nieuwe tracks zijn aangekondigd en er nog 4 bij komen, terwijl ik bij forza mijn twijfels of die ook 7 nieuwe enviroments gemaakt hebben.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2013
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik denk er precies omgekeerd over. Ik hoop juist dat ze alles wat je noemt er niet instoppen! Ik wil simpelweg racen, en niet van die stomme features die honderden/duizenden uren kosten om te ontwikkelen en die je hooguit één keer probeert (Car Vista).

    [​IMG]
    De deuken en krassen op die Audi zien er, vergeleken met FM4, erg indrukwekkend uit vind ik! :)
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het is een racespel. Radio aandraaien? 8)
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Forza kan wel inpakken vanwege GT6?


    Mja......


    Nee...gewoon echt 100% nee. :)

    Megasaaie racesim vergelijken met een uitermate vermakelijke racesim :D
     
  16. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Ik vind het nog wel meevallen. Had eigenlijk een groter grafisch verschil verwacht.

    [​IMG]
    [​IMG]

    In ieder geval niet zo'n verschil zoals:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824


    FM5 bij Fallon.
     
  18. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    WAAROM nou die overdreven vlammen uit de uitlaat constant?!!! Zodat de 14 jarige Brat al schreeuwend over xbox live met zn headset uit zn dak kan gaan zeker?
     
  19. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    mmm bots auto tijd zeg! Niet overtuigd
     
  20. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Maar Gt6 is nog maar voor de ps3
    Driverclub is voor de ps4
    Als je daar Fm5 mee vergelijkt kan die zeker inpakken!

    Ik vind het er echt heel goed uit zien dat Driverclub (totdat je een tegenstander of een muurtje raakt, dan heb ik ineens weer heel veel zin om Grid 2 te starten!)

    Edit:

    Natuurlijk is het van sony nog maar een trailer en aangezien sony ons wel eens vaker gek gemaakt heeft met beelden...
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina