1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fout met GTA 5/hardeschijf

Discussie in 'Algemeen' gestart door PrutserNL, 21 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Hallo,

    Ik ben helemaal nieuw op dit forum.

    Vrijdag heb ik een Xbox 360 Super Slim 250GB gekocht.
    Omdat GTA 5 niet op de pc uitkwam en al een tijdje een xbox wilde.

    Het installeren van de game ging allemaal goed, het spel liep goed tot dat het je van karater wisselt met micheal.
    toen begon het gezeur, wilde in een auto stappen en op dat moment, kreeg ik de onderstaande melding.
    Het spel starte daarna weer op in het safehouse.

    Maar elke keer als ik een auto aanraak door op Y te drukken kap tie er mee.
    GTA verwijderd opnieuw geinstalleerd en omdat ik nog geen Xbox gold had, ook het account verwijdert en nieuw gemaakt.

    Nu gebeurt het zelfde continu als je in de intro overval het stuur moet overnemen, soms blijf tie het dan doen, maar dan stop tie er meer zodra je de auto moet jatten.

    Wat ik ook heb is dat als ik aanmeld op mijn xbox en het account selecteer, dat hij de melding geeft dat het account niet te vinden is en daarom opnieuw gedownload moet worden, na een aantal keer proberen doe tie het vervolgens wel.

    Iemand een oplossing voor dit probleem?

    http://tinypic.com/r/ourupu/5
     
  2. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Ten eerst: Welkom op het forum!

    Ten tweede: Heb je je save file al eens verwijderd van je Xbox?
     
  3. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Dankje!

    Nee, waar kan ik dat doen?
    Nog niet veel verstand van en straks verwijder ik het verkeerde:)
     
  4. Burnedgamer

    Burnedgamer Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat naar Settings --> System --> Storage --> Dan kies je de device waar de save file op staat, dus Hard Drive, Cloud of usb storage device. Dan ga je naar Games and Apps en zoek je naar GTA V, dan druk je op de save file en dan is er een optie om hem te verwijderen, kopiƫren of te verplaatsen.
     
  5. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Heb het geprobeert maar het zelfde gebeurt weer.
    Heb het spel ook opnieuw geinstalleerd, maar dat mag ook niet baten.

    Lig het dan niet aan de xbox?
    dat er iets niet goed is met de hardeschijf?
     
  6. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb je een grote USB stick? Zo ja, probeer het spel daar is op te installeren en kijk of je de melding dan nog steeds krijgt.
     
  7. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Wat nog wel eens wil helpen is het system cache van de xbox360 te legen. Zie: http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-360/settings-and-initial-setup/clear-system-cache

    Mocht dat het probleem niet verhelpen zou ik gaan denken aan de harde schijf. Heb je toevallig een usb stick met een aardige opslagcapaciteit liggen? Zo ja, dan kun je deze gebruiken als opslagmedium om te testen of dat de problemen verhelpt. Hier wordt het uitgelegd hoe dat werkt.
    De usb stick moet wel groot genoeg zijn om de verplichte installatie van GTA 5 op kwijt te kunnen maar niet groter dan 32GB zijn. De xbox360 moet de usb stick daarvoor formatteren dus maak deze even leeg van tevoren als er belangrijke data op staat.
    Is het daarmee opgelost dan is de harde schijf de oorzaak.

    Heb je nog andere games dan GTA om te testen of de xbox360 daar ook problemen mee heeft?

    Misschien is het nuttig om even contact op te nemen met de winkel of xbox support.
     
  8. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Dit is het officiele antwoord van rockstar:
    http://support.rockstargames.com/hc...vice-error-in-Grand-Theft-Auto-V-for-Xbox-360

    Waar je dus helemaal niks aan hebt.. In jouw geval zou ik dit antwoord even uitprinten en ermee teruggaan naar de winkel waar je de xbox hebt gekocht om hem om te ruilen. Ik weet wel dat er meer mensen precies hetzelfde probleem hebben, maar jij hebt het voordeel dat je hem net nieuw gekocht heb, dus lijkt me geen probleem om hem gewoon om te ruilen dan.
     
  9. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Bedankt voor de link, morgen ga ik direct terug naar de winkel.
    Als ze een nieuwe xbox geven moet het dus verholpen zijn?

    Wat ik nu nog niet helemaal snap is, lig het nu aan men xbox of aan het spel zelf?
    Want stel dat ze me een nieuwe geven, krijg ik dan niet weer het zelfde probleem?
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2013
  10. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Tsja dat is natuurlijk moeilijk te zeggen. Heb je het spel ook bij dezelfde winkel gekocht? Zoja dan kun je met hun afspreken dat wanneer je hetzelfde probleem hebt dat je dan ook de game inwisselt voor een nieuwe. Er zijn miljoenen stuks verkocht en als heel veel mensen dit probleem zouden hebben was het wel groots in het nieuws gekomen, met andere woorden: de kans dat het weer gebeurd is klein.
     
  11. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Bel morgen eerst ff en probeer dan de xbox te ruilen zie dan ik wel weer.
    Toch nog niks met de xbox kunnen doen
     
  12. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Dit bericht vond ik op het internet:

    I can tell you what's wrong because I work for GameStop and me and another customer had the same issue. After clearing my install, re-seating the hard drive, clearing my cache multiple times, turning off cloud saving, puting my save on a different storage device, etc. all of that DID NOT work! Your issue is that you have a dent more than likely in the hub divide (the plastic ring in the middle of your disk). Look around that in the light and you will probably see a spot that looks like someone jabbed it with a pin or something. I noticed it before I put the disk in the first time and thought "It should work." Well it doesn't. When that customer came in and did a defective return I looked at his disk and sure enough it had a dent just like mine. We opened up another copy to see if it had that dent and it didn't. I told him "I bet that is the problem, and when you try the new disk please call me and let me know if it fixed it." He called me an hour later and said "It fixed the problem!"

    My advice to everyone with this issue is to go back to where you got it and do a defective exchange and make sure you don't see this dent. This will fix this issue I swear! I'm surprised no one has figured this out by now. I guess Rockstar had a batch of bad disks!

    Kan van dit verhaal verder niks vinden of dit echt het probleem is.
     
  13. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Heb je jouw disc bekeken en zat daar ook iets raars in? Zoja heb je grote kans dat het waar is :) Maar dan hoef je in ieder geval je xbox niet om te ruilen maar alleen de game.
     
  14. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    kan niet echt iets geks ontdekken, weet ook niet wat ik moet zien.
    spiegeld als een gek:p
    Morgen komt er een nieuwe gta binnen, probeer die ff, als tie het niet doe, lig het zoizo aan de xbox.

    zijn er nog dingen waar ik op moet letten met de installatie?
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Oh is al gepost
     
  16. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Opgelost is wel een heel groot woord;-)
     
  17. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Enige waar je op kunt letten is dat je alles van gta van je xbox verwijderd, dus de game install, de savegames en de cache. Met installeren moet je alleen de eerste install cd installeren, de 2e cd moet je niet installeren
     
  18. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Hoe verwijder je de cache?

    Waarom moet je cd 2 niet installeren?
    daar vraag tie om toch?
    Anders kan je niet verder.

    Sorry voor men domheid, maar heb er werkelijk geen verstand van:)
     
  19. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
  20. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Wat is daar anders aan dan normaal dan?
    Of moet je dan als hij vraagt voor cd 2, teruggaan naar xbox home?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina