1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony presenteert een roadmap voor Playstation Now

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Kevf, 17 jan 2014.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Op Eurogamer is een groot bericht verschenen mbt de aanpak voor Playstation Now. Voor diegene die 'Now' niet kent: Playstation Now is Sony's product/dienst om het streamen van games mogelijk te maken. Het werkt in hoofdlijnen op dezelfde manier als Onlive. Om dit te realiseren heeft Sony enige tijd geleden het bedrijf 'Gaikai' over genomen die toen nog een directe concurrent was van Onlive. Noemenswaardig is overigens dat veel mensen Gaikai beter vonden presteren dan Onlive.

    Sony zit echter met een aantal zaken. Zo zijn de gewone consoles te groot. Daarnaast verbruikt een standaard PS3 ook teveel stroom. Om dit probleem op te lossen gaat Sony custom ps3's ontwikkelen die daarnaast zo worden geconfigureerd dat lag/latency nog verder wordt verlaagt.

    Echter voor ons het meest interessant in het bericht is wanneer Now voor ons beschikbaar komt. Dit is helaas pas in 2015. De roadmap:

    [​IMG]

    (Veel) Meer informatie:

    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-sony-creates-custom-ps3-for-playstation-now
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2014
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    EU launch - Q1 2015.
    hoera.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat een bs...
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Lullig als je bedenkt dat Gaikai van origine een Belgisch bedrijf is.

    Wellicht kan je straks, met wat DNS gehannes, alsnog gebruik maken van Now. Echter dat zal weinig goeds doen voor je latency ben ik bang.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk het ook niet. Want ze gaan hier dan ook nog geen servers neerzetten.
    Kan me nog de latency herinneren toen Onlive alleen servers had in de US. The horror.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    valt mij nog mee dat ze uberhaupt al een datum durven te noemen voor Europa, dat zie ik al als winst :+
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Custom ps3's en een datum van 2015.. Doag.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het zal wel bijna weekend zijn; ik snap je niet :)

    @ Delphiki: true, het zit iig in de planning.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het zit in een planning die ze publiekelijk durven maken, dat getuigt al van enige commitment. Dit leek me typisch zo'n 'we zien wel wat we met europa doen als we in de US live zijn' verhaal gaan worden dus het valt mij nog mee dat er al een plan ligt wat ze openbaar durven te maken
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    okay in 2015 koop ik dus mijn ps4 :)
     
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    True; ik vond het ook al best slen in de US launchen. tuurlijk, tis een beta, maar ik had het niet zo vroeg in 2014 verwacht.

    Beetje jammer is het wel dat wij (weer) als laatste zijn; maar ja, hebben wij een perfect lopende Now tegen die tijd zullen we dan maar positief denken.:+
     
  12. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Q1 2015 , oke dan! Eerder dan ik verwacht had iig. Nu nog hopen dat we al die PS3 PS+ games kunnen spelen op deze manier, maar betwijfel het.

    Dus je koopt in 2015 pas een next-gen console om last gen games te spelen? Logisch! :+
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2014
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    wacht even..

    Sont bouwt de servers volgens dat artikel op uit PS3 hardware


    maar backwards compatibility op de PS3 was geen optie


    FUCK YOU SONY!
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Is op de PS4 ook niet, en dat (BC) is dit ook niet....dus wat zeur je nou?:confused:
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Wat zeur ik nou?

    softwarematige BC was zogenaamd niet mogelijk op de ps3

    en nu gaat dus playstation Now gewoon op ps3 hardware draaien

    telkens als het over BC ging werd er gezegd 'ja maar straks krijgen we Gaikai en dat is ook een soort BC' ....

    Sony gaat ons dus gewoon laten betalen voor BC terwijl het een softwarematige oplossing is, dit had dus gewoon ook in een update kunnen zitten. Ze gaan oude games gewoon emuleren voor de streams

    dus fuck em.
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Lees dit nog effe, en let dan vooral op het vetgemaakte woordje.

    Softwarematig kan het ook niet, ook op de PS4 niet.
    Dit is via streaming.
    Das toch iets anders en heeft toch niks te maken met dat de PS3 geen BC (meer*) heeft?:confused:

    (niet meer voor PS2 games, meeste PS1 games kan wel)
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb dat gelezen

    het feit dat ze de latency terug moeten brengen om het streaming aan te bieden doet niets af aan wat ik zeg

    want de basic ps3 hardware gaat nog steeds de games draaien

    Het is iets anders dan lokale BC maar alleen in de zin dat het dus nog complexer is. Oftewel lokale BC had makkelijk gekund, ze wilden ons alleen liever HD remakes verkopen en nu laten betalen voor een streaming variant

    En dat is hun goed recht, maar betekent wel dat ze ons de vorige generatie 8 jaar lang bullshit hebben lopen verkopen
     
  18. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nee.

    De eerste PS3's konden wel PS1 en PS2 games afspelen.

    De BC voor PS2 games hebben ze er bij latere modellen uit gehaald, om de kosten te drukken van de dure PS3.

    BC kan gewoon altijd.
    Kan er altijd in gebouwd worden....alleen maakt het een console duurder (zie de reden waarom het er nu bij de Xbone en PS4 niet in zit).
     
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Misschien snap ik je niet precies maar wat is er nu aan de hand?

    Sony gaat PS3's gebruiken voor het streamen van PS1/2/3 content naar de PS4? Dat heeft er dan toch niets mee te maken dat het voor de PS4 dan een softwarematige oplossing is. Je streamt het toch immers van een bron die altijd al in staat was om PS1/2/3 games te draaien?
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Whatever..

    de BC die in de 60GB ps3's zat was hardwarematig

    Sony sloopte die eruit omdat de prijs van 699 euro's toch wat te hoog was om de sales te halen waar ze op gehoopt hadden

    Sony zei 'Helaas , softwarematige BC kan niet'

    Sony hield dat verhaal een generatie lang vol

    Sony maak vervolgens een streaming dienst gebaseerd op dezelfde hardware die precies doet wat zogenaamd niet kon en dan ook nog eens de ge-emuleerde games omzet naar video zodat het als stream aan te bieden is op Vita, ps4 en elk ander apparaat wat ze maar willen

    ik snap niet welk onderdeel daarvan we nu over discussieren
     

Deel Deze Pagina