1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ben je tevreden met de Next-Gen graphics? (56k warning)

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 6 nov 2014.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gameplay > Graphics. Ja, altijd. Maar daar gaat het hier niet om.

    De consoles zijn nu bijna een jaar uit. Hoe bevalt het qua graphics? Naar verwachting? Beter? Slechter?



    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik zelf ben erg tevreden. Je kan eeuwig door blijven zaniken over de specs, en wat als... wat als ze de consoles 50 of 100 euro duurder hadden gemaakt, hoeveel power hadden we dan gekregen?
    Maar het is wat het is, en ik heb al flink wat prachtige games gespeeld. :D En dat in het eerste jaar!
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Tot nu toe geen games gespeeld met denderende graphics en ben PC graphics gewend dus nog niet zo erg onder de indruk. Komt vast wel als Infamous gratis is voor PSN+ mensen :+
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Als ik kijk naar het eerste jaar van PS2 naar X360 voor mij (2005/2006)

    Saints Row > Speelde ik zelfs nog op een dikke beeldbuis, alleen het water en explosies waren echt van een ander niveau.
    Fight Night Round 3 > Dat was wel echt van een totaal ander niveau, alleen bij NBA zie je nu echt een gigantische stap vooruit. Footies lopen weer gigantisch achter.
    Oblivion > Immens, dit was denk ik pas echt het besef voor mij dat je met iets totaal anders bezig was. Zo groot, zo mooi, nee dit was de allereerste game waar ik pas echt het gevoel had dat dit niet mogelijk was op PS2/Xbox. Al had ik nooit Morrowind gespeeld, dus voor mij was het misschien net wat nieuwer.
    Just Cause > So much blur overal. Maar ook een game waar ik me al verbaasde over grafisch geweld.
    Gears of War > Weinig over te melden, een van de beste games ooit, grafisch natuurlijk gigantisch dik maar ook de gameplay en online zorgde voor een totaal vernieuwende ervaring.

    PS4

    Killzone Shadow Fall > Fijne belichting, jammer dat de rest uit het jaar 0 kwam.
    NBA 2K14 > Beetje als Fight Night Round 3, alleen heb ik het gevoel als of het destijds veel indrukwekkender was.
    InFamous Second Son > Aantal goede dingen zoals belichting en gezicht animaties, maar totaal pakket was niet bijzonder uiteindelijk.
    MGS Ground Zeroes > Cutscenes top notch, grafisch valt mee, gameplay wel vernieuwend voor franchise.
    Alien Isolation > Een van de beste games in jaren. Het zijn hier niet de graphics, maar wel leveldesign, atmosfeer en belichting die het totaal pakket wel fantastisch maken.

    Overall gezien valt het dus echt gigantisch mee. Maar ik ben dan ook zuur tegenwoordig hé hahah. The Order 1886 gaat als het qua gameplay goed in elkaar zit wel denk ik voor een bijzondere ervaring zorgen. Voor de rest, mwaaah. 1080p/60fps boeien me echt geen fuck.
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat een heftig zware openingspost :D

    Ik heb dit jaar alleen maar op m'n X1 gespeeld dus even een samenvatting:

    Ryse -> Mooi, de MP was wel tof maar niet boeiend genoeg, al was dit voor mij wel het prachtplaatje van de X1
    Dead Rising 3 -> Leuk maar niet echt bijzonder,
    Killer Instinct -> Toffe fighting game die lekker vloeiend speelt
    AC: Blackflag -> Voelde niet echt next-gen aan maar was wel een leuke AC game
    Plant vs Zombie: Gardenwarfare -> Heerlijke game, tijden gespeeld en deed me wat aan conker denken
    Titanfall -> Tsja, ik heb de Beta volgens mij meer gespeeld dan de uiteindelijke versie, wel speelde de game heerlijk en hier kon je wel merken dat ze op die azure server zitten
    Watch_Dogs -> Zag er mooi uit totdat ik begon te spelen en zwaar teleurgesteld was
    Rayman Legends -> Niet echt next-gen maar wel geniaal om met 4 man tegelijk te spelen
    Diablo 3: RoS -> Heerlijke game, ik heb deel 3 kapot gespeeld op de pc maar met de controller speelt ie toch een stuk fijner en het spel blijft soepel spelen (nou'ja bijna altijd)
    Destiny -> Niet echt next-gen maar wel een toffe game die ik nog steeds speel, kwa geld de investering wel waard
    Shadow of Mordor -> Grafisch viel deze game me toch een beetje tegen, ik herinner me de game mooier (had ik ook met watch dogs en waarschijnlijk binnenkort ook met AC:Unity) maar wel een toffe game
    Sunset Overdrive -> By far de reden waarom ik een X1 heb gehaald, deze game ademt ''next-gen'' en speelt heerlijk en heeft zelf de functie om de hud in m'n plasma tv te branden

    Overall ben ik zeer tevreden, ik zie het niet meer echt als next-gen aangezien ik al een klein jaartje bezig ben en daarvoor al op de pc, wel zou ik niet terug willen naar m'n X360 omdat ik nu zo gewend ben aan de functie's van m'n console.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben 'tevreden' met de meeste games. Maar bepaald niet weg geblazen

    64 man BF4 met een hoge framerate was voor mij het eerste echte next-gen momentje. Maar daarna teveel momenten gehad (meest recente met CoD:AW) waar de verschillen imho te klein zijn en het verschil in hardware niet op het scherm tot uitdrukking komt

    Maar goed, de launch titels van de vorige gen waren ook hondslelijk :+
     
  6. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Net als Delphiki was BF4 voor mij het eerste next-gen moment. Naast de visuals ook de gameplay (64 man, all out warfare). Ik was ook onder de indruk van Infamous Second Son, daar weer voornamelijk de visuals (gameplay was oké). MGS Ground Zeroes zag er ook ontzettend mooi uit en liep heel soepel. Alien: Isolation ook visueel top. Ik heb nog wel meer games gespeeld, maar over bovenstaande games ben ik sowieso qua graphics tevreden.
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    PS4:

    Infamous SS --> Best onder de indruk van de belichting en de scherpte van de graphics. Het was echter niet zo dat er veel meer gebeurde op je scherm, de straten waren veelal leeg en sfeer had de game niet. Sfeer is een belangrijk onderdeel van graphics vind ik persoonlijk.

    NBA2K14 --> De eerste en voorlopig (nu met 2K15) enige titel waarbij je direct ziet en voelt dat het echt op een next-gen console was. Gruwelijk, wat een sfeer en zo soepel als de nete

    Metal Gear Solid GS --> Mooie game, maar dan alleen als de missies zich in het donker afspeelden. In het daglicht is het best wel lelijk allemaal.

    Watch_Dogs --> Zie bovenstaand

    BF4 --> Graphics waren okay, als je goed kijkt zie je dat het op een next-gen console is. Het was niet mindblowing of iets dergelijks

    The Evil Within --> Middelmatig, soms erg mooie belichting en sfeer, vaak ook niet. Niet echt next-gen hoewel de game wel veel sfeer uitstraalde. En die balken waren ruk, en de reden waarom ze dat hadden gedaan was echt bullshit.

    Driveclub --> Mooie racegame, zelfs zonder de weersomstandigheden. Goed snelheidsgevoel ook.

    Al met al ben ik niet heel ontevreden, zeker omdat de meeste van de games crossgen zijn en niet specifiek zijn gemaakt voor de One en PS4. NBA 2K14 vond ik het meest mindblowing, dat zag er erg gruwelijk uit.
     
  8. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Jahoor, ben best tevreden met m'n PC.
     
  9. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Al een GTX 980 erin? :+ Met een pc ben je na een paar maanden al niet meer tevreden.

    Het begint er een beetje op te lijken, het OS is duidelijk nog niet af en de games zitten in een overgangsfase.
    Pas volgend jaar zitten we echt next-gen. Het gaf bij mij wel rust in de tent, de 360 (bijna) met pensioen en nu
    kunnen we weer even vooruit.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    /offtopic: Mijn PC heb ik nu 3 jaar en gaat prima mee dus dat valt reuze mee.

    Ben benieuwd hoe Dragon Age Inquisition er uit gaat zien, ik hoorde dat het er goed uit zal zien. Witcher zal er ook super uit komen te zien. Komt allemaal goed :cool:
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja toen ik mijn pc kot werd er ook gezegd dat ik 'elke maand zou upgraden'. Uiteindelijk heb ik een keer een GPU swap gedaan en een SSD erbij geplakt. Na bijna 3 jaar nog steeds stukken krachtiger dan de consoles. :D
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    PC Master Race!
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Geweldig voor dat zogenaamde Master Race, maar dit gaat hier over consoles. :+
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Maar ik heb geen next-gen console :'-(
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vroeg me altijd af hoe men aan zo'n aantal posts komt, maar nu weet ik het :)
     
  16. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    De Xbox one valt mij toch eerlijk gezegd wat tegen kwa snelheid, als je bijvoorbeeld in een game zit en je krijgt een party verzoek duurt dit nog behoorlijk lang voordat ik eindelijk in de party zit en kan praten. Dit is toch anders dan die flitsende presentatie voor dat de One uit kwam.

    De games. Ryse en Battlefield 4 zijn tot zover de echte grafische toppers voor mij de rest laat het nog wel een beetje afweten tot zover.
    Het mag grafisch allemaal wel een stukje omhoog.. het woow effect mist tot zover nog helaas!
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Andere DNS gebruiken.

    Ben zelf tevreden met de graphics. Zeker toen ik laatst weer even de 360 opstartte. Deed gewoon pijn aan me ogen.
     
  18. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Sta op het punt om een nieuwe gaming-machine te kopen.. Grote kans dat het een Xbox One word als ik het bij een console hou. Met de nadruk op word, want twijfel momenteel ontzettend hard wat te kopen!

    Heb nu namelijk de laatste tijd zoveel mogelijk bij vrienden gespeeld op de nieuwe consoles, hoofdzakelijk op de PS4. Maar welke game ik ook speelde, ik vond het allemaal niet echt overtuigend. Zowel op low-buget schermen als high-end modellen bleef ik een teleurstellend gevoel overhouden wat betreft de graphics. (mijn ogen zien helaas elke oneffenheid)
    Nog steeds her en der kartels (1080P geen standaard in het jaar 2014, wtf?!), nog steeds te grote verschillen tussen "high/low polygon objects" en een framerate die in sommige gevallen gewoon triest te noemen is. (en dan heb ik het nog niet eens over de dynamische zaken waar ook al jaren bijna geen verbetering meer zichtbaar is)

    Ligt dit nou echt nog allemaal aan de games zelf, of lopen die consoles toch al behoorlijk achter de feiten aan??
    Hoe dan ook, de nieuwe generatie is voor mij tot dusverre een behoorlijke tegenvaller. =(
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hoe mooi Ryse ook mag zijn (heb alleen een X1 eerst) het weet me echt niet te verbazen zoals het ging van Xbox naar Xbo 360. Kameo voor het eerst op een HDTV zien, och man die kleuren. Of inderdaad Fight Night. Maar ook zelfs games als CoD 2 en NFS toen waren echt andere koek qua graphics. Nee ik ben echt nog niet weggeblazen door de graphics so far, maar ja...ontwikkelaars hadden er al wel voor gewaarschuwd. Misschien met The Witcher 3 straks in februari en games zoals The Order, Quantum Break, Tomb Raider, Uncharted en Halo 5.

    Wat ik vooral het meest...next-gen tot nu toe vind zijn de features. Gewoon zo snel en easy middenin je game even een andere app starten of een videotje ervan maken. Het went gauw maar het blijven leuke features.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vorige generatie was het ook van non hd naar hd. Die stap kan je nu niet maken. Pas wanneer we naar 4k gaan.
     
    Rienbu en Alpine vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina