1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke (oudere) game speel jij?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bonbridge, 15 mei 2005.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Damn, dan ligt hier nog wel een aardige waarde :+

    Ik heb wel weer eens zin om de oude consoles weer aan te sluiten.
     
  2. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst sloot ik mijn SNES nog aan maar de was al zo lang niet meer gebruikt dat hij wel wat opstart probleempjes had en pas na een tijdje de voledige graphics enzo had. Denk dat ik er voortaan 1x per maand of week mee ga spelen, anders komt er nog een tijd dat ie het niet gaat doen :3
     
  3. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Yep, heel veel spijt dat ik mijn N64 heb verkocht, met name die Mariogame en de racegame Worldchampionship, qua consept vind ik deze nog altijd het best vooral de banen. Anyway, aardig weer bezig met Colin McRae 3, ondanks de verouderde Graphig's vind ik nog steeds mooi om naar te kijken, ook de avond stages als finale blijven cool om te doen, nostalgie. :p Met de games van tegenwoordig heb ik niet zoveel, ja de Moto GP reeksen dan, Forza ziet er zeer goed uit, maar dat ik zoiets heb van dat ik moet spelen, ja uit nieuwschierigheid misschien, maar die careermodes nee dankjewel :p
     
  4. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    Het oudste spel wat ik onlangs nog gespeeld heb was Phantasy Star Online Blue Burst! Toffe game, de essentie van het spel is over de jaren heen nog niet verloren gegaan, nog steeds behoorlijk verslavend :).
     
  5. TeeJay

    TeeJay Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    17
    Megaman 2 en Zelda 2 op de NES, als emulatie meetelt. Ik betrap me bij Zelda 2 wel vaak op het gebruiken van save states, die game is best frustrerend. Desalniettemin wel echt goed, jammer dat er nooit een Zelda in dezelfde stijl meer is gekomen.

    Megaman 2, wat een muziek. Stuk voor stuk epische deuntjes. Ik heb als kind nooit Megaman games gespeeld, maar na veel erover gehoord te hebben toch aan de serie begonnen. Heel tof tot nu toe, en leuk om onderweg in de trein op de laptop te spelen.
     
  6. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Zo Earthworm Jim 2 gehaald voor op de SNES. Wat een bazengame blijft dat!
     
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Leuk topic dit.

    Zelda 2 is 1 van de spellen waarin ik de meeste tijd heb gestoken, wat een topgame. Ook waar voor je geld, een groot lang durend avontuur.

    Earthworm Jim ook supertof haha, heerlijke platformtijd. Ik heb zelf Sensible world of soccer (SWOS) nog heel lang gespeeld. Voetbalspel met 1 knop, maar waarbij de gameplay geweldig kan varieren en je vele verschillende doelpunten kunt maken. Ook kun je elk team in de wereld kiezen bij een career, en er is nu zelfs in 2014 nog een grote online community die het speelt en ook offline toernooien organiseert (voornamelijk in Duitsland).

    EDIT: Wauw, kijk net 2 pagina's terug en zag dat ik daar al een keer hetzelfde verhaaltje over SWOS geplaatst had in januari 2012. Bijna precies dezelfde bewoordingen haha
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2014
  8. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Inderdaad een super toffe topic dit! Jammer dat het te weinig animo geniet, naar mijn idee. Moet er ook bij vermelden dat retro-gaming steeds meer interesse opwekt. Alleen al het verzamelen van retro-games inclusief case is bij mij toch een klein beetje een 'dure' hobby aan het worden. Gelukkig kan ik mezelf nog tegenhouden.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
  10. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Laatst Zelda: A Link To The Past uitgespeeld, nu bezig met Chrono Trigger, en hierna Earthbound.

    Ik had de hele SNES generatie gemist. :p
     
  11. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Toen ik m'n Xbox 360 had verkocht had ik ter overbrugging naar de Xbox One weer eens de Xbox Original aangeslingerd. Kon het niet laten PGR2 op Platinum nog eens over te doen op de Nürburgring. 't Is net als fietsen. Je verleert het nooit.
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Not sure of ik dit mag vragen.
    Maar speel nu op de ipad snes games via emulator.

    Maar wie weet wat voor game controller ik voor m,n ipad zou kunnen gebruiken??
    Mijn ipad is origineel (geen jailbreak)
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Om de zoveel tijd pak ik Ragnarok Online weer eens op omdat die game toch erg tof blijft. (Koreaanse MMORPG)
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik doe 1 keer per jaar een klassieker opnieuw uitspelen.
    Vorig jaar alle MGS games opnieuw gedaan.
    Dit jaar wil ik weer eens Final Fantasy 8 gaan doen.:cool: Blijft mijn favoriete deel uit de reeks._O_
     
  15. Sneltje

    Sneltje It Pays to Play

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    4
    Speel geregeld nog op mijn oude consoles.
    Vooral samen met mijn kids, Vectrex hebben we laatst asteroid en star ship competitive gehouden.
    N64 Supersmash Bros, MK trilogy, Golden eye.
    Ah the good old times.

    Chop!!
     
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Phong. :) ik was 6 jaar in 1972. Man de hele buurt kwam bij onze buurjongen Phong spelen. Uren en uren speelde we dat. Zo heel af en toe speel ik dat nog even om het gevoel weer te ervaren maar ik krijg nooit meer dat gevoel als destijds in 1972 toen ik als 6 jarig ventje voor het eerst Phong zag verschijnen op dat kleine zwart wit schermpje wat een TV moest voorstellen.
     
  17. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Held :D. Voordat ik mijn 360 had verkocht heb ik PGR2 ook nog eens gespeeld. Blijft toch een heerlijk spel :eek:
     
  18. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    @Metal Mark Eigenlijk moeten we eens een LAN party houden voor wie nog een Xbox Original heeft. Ben nu ook puur uit jeugdsentiment allemaal Xbox Original games aan het terughalen via eBay. Lijkt me geniaal als ik die eerste Xbox gewoon met me meeneem tot in het bejaardenhuis. :D
     
    Metal Mark vindt dit leuk.
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Die Xbox spellen kosten ook geen drol meer. Ben weer een tijdje geleden met Halo 2, blijft toch een ijzersterke titel qua controles en gameplay. Ik vroeg me overigens het volgende af: is de Wolfenstein-game voor de originele Xbox nog ééntje om te spelen. Ik praat dan over Return to Castle Wolfenstein Tides of War :)
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Return To Castle Wolfenstein is imo de beste Wolfenstein game (heb de nieuwe niet gespeeld). Weet niet of het tegenwoordig nog de zelfde impact heeft als in die tijd, uiteraard.
     

Deel Deze Pagina