1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

  1. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Nee deze kabel heb ik aan beide kanten niet aangesloten. Maar misschien moet ik hem wel aansluiten, maar weet niet zo goed waar de kabel voor is.
     
  2. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    En die zit aan een andere kabel vast? Triggerkabel lijkt mij compleet overbodig. De stand-by van een sub wordt opgeheven bij een ingangssignaal.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Mensen die een alternatief voor dit onding weten? Al de tweede die ik heb gekocht, bij ze allemaal stottert het geluid, slecht contact. Wanneer ik alleen de optische kabel in de TV doe gaat dit perfect. Echter kan ik dit niet laten zitten omdat er niet genoeg plek is achter de TV (want deze hangt aan de muur) dus heb ik een haakse plug oid nodig.
    [​IMG]
     
  4. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik moet voor bij mijn tv een nieuw home cinema setje hebben. Ik ben op zoek gegaan naar een betaalbaar setjes van samsung en ben op HT-H4200R of HT-H5200 gekomen. Er is een verschil van €60,- aanwezig, maar de technische verschillen zeggen mij niet zoveel. Advies welke van de twee beter is? Is het die 60 euro waard of kan ik die beter in mijn zak houden.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zou voor dat geldt een 2e hands receiver kopen voor surround en dan een 2e hands setje boxen. Voor 100 moet het wel lukken om een receiver te fixen en idem voor de boxen :)
     
    Marx vindt dit leuk.
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zou die Samsung meuk ook links laten liggen.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voorbeeld: ik heb 1,5 jaar terug een erg nette Onkyo receiver (met HDMI) gekocht voor 150. Dik tevreden mee. HTforum en Tweakers kan je vaak met gemak prima deals vinden.
     
  8. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    ;)Hoi Jongens een vraagje,
    ik heb sinds vandaag een nieuwe homecinema set namelijk de philips htb3520 5.1 maar ik krijg met geen mogelijkheid 5.1 sound met de xbox one.
    de xbox is aangesloten op de set via optical audio want mn hdmi kabel gaat naar mn Motrola vip 1853, en die kabel gaat naar mn tv ,en de hdmi van de homecinema set gaat ook naar mn tv.
    Rare is dat als ik een usbtje afspeel op de nieuwe set dat ik wel 5.1 geluid heb.
    ik heb wel Hdmi arc modus op mn LG 47lv5500 en die heb ik aangezet
    Doe ik iets fout ? of heb ik alles gewoon verkeerd aangesloten

    Edit,
    Opgelost.
    of je doet de Hdmi Arc output in de goede hdmi slot van je tv
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2015
    Cookie vindt dit leuk.
  9. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Is het nu wel zo dat je echt 5.1 hebt? Hoe loopt het geluid nu exact omdat je aangeeft ook ARC te gebruiken. Over het algemeen ondersteunen tv's niet de uitgifte van een 5.1 signaal dat via cdmi binnenkomt, enkel van een interne bron zoals bijvoorbeeld een CI+ module. Loopt je surround nu via je TV naar de surroundset, of direct vanaf de Xbox of beide?
     
  10. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb m'n Onkyo receiver weer eens van Zolder gehaald en alles aangesloten. Ik heb m'n Xbox via HDMI (in) aangesloten en mn tv aangesloten via HDMI (out). Nu hoor ik wel het geluid op m'n TV (en beeld werkt ook), maar hoe krijg ik dan het geluid op m'n surround set? Ik heb al via m'n TV aangegeven dat ik externe speakers heb...
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Euhm.

    Dus....

    Tv > hdmi > receiver
    Xbox > hdmi > receiver
    Receiver > hdmi > tv

    Zo? Dan moet je je tv op de hdmi kanaal zetten van de kabel die van de Receiver naar je tv gaat.

    Receiver op. De hdmi kanaal zetten vanhet apparaat die je dan gebruikt en dan heb je beeld en geluid.

    Tv geluid (geluid van je interne speakers van je tv)
     
    Weggooi32 vindt dit leuk.
  12. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Bedoel je dat er via m'n TV out ook weer een kabel naar de receiver moet? Er loopt nu alleen een kabel via Receiver HDMI out > TV HDMI in. M'n TV heeft geen HDMI out, maar wel optisch uit, dus zou dat ook werken?
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Optisch out naar optisch in van je Receiver. Maar heb je geen settop box? Bijv van KPN, ziggo?

    Of heb je echt tv via kabel?

    De hdmi kabel van je Receiver naar je tv zorgt ervoor dat je beeld (en evt. Geluid afhangen van je setup) bij je tv komt van het apparaat die je ingeschakeld hebt.

    Maar als je gewoon kabel hebt (tv, dus geen settop box) dan dien je nog gebruik te maken van je optisch out (van tv) naar optisch in (receiver). Op deze manier kan je genieten van tv geluid door je speakers.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2015
  14. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik krijg nog een settop box, maar het probleem is nu dat ik dus als ik op m'n Xbox speel geen surround geluid had. Ik ging er vanuit dat de setup: Xbox HDMI out > Receiver HDMI In > Receiver HDMI Out > TV HDMI in, voldoende was om surround geluid te krijgen? Want het geluid is dan toch al bij de receiver?
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ja, tenzij je xbox nog staat ingesteld Is op geluid via optisch.

    Dus check even je beeld en geluidsinstellingen van je xbox en probeer het opnieuw.

    Het lijkt mij niet je Receiver want die ontvangt het signaal van je xbox.

    Succes!
     
  16. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Nu enkele dagen de Sonos Playbar in huis, bevalt prima alleen heb ik dus sync problemen met het geluid en beeld tussen mijn tv (sony Bravia 2014). De tv is dus verbonden met de Playbar met optical. Als ik de optical rechtstreeks verbind met de Xbox One is er geen enkele vertraging in geluid. Dus het heeft met de tv te maken. Helaas heeft de Playbar alleen maar optical en geen HDMI. Daarom gaat hij morgen terug en wil ik een Teufel Cinebar 11 proberen die HDMI ARC heeft. Dan kan ik gewoon de soundbar verbinden naar de tv in HDMI ARC en de rest (Xbox.Wiiu) verbinden met tv? En dan maar hopen dat het sync/audio vertraging weg is...
     
  17. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    In principe verwacht ik weer vertraging. De vertraging wordt veroorzaakt door je tv. Hoe wil je het aansluiten in de nieuwe situatie?
     
  18. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Nou niet via optical maar dan via HDMI. Hopen dat de vertraging komt uit de Optical aansluiting en dat het via HDMI wel goed werkt.... ?!
     
  19. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Je bron geeft beeld en geluid door aan je tv. Daar vind processing plaats. Geluid wordt gesplitst en teruggestuurd via hdmi. Dus treed er weer vertraging op. Althans. Dat is mijn verwachting.
     
  20. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    Weet je wat het vreemde is, ik probeer net voor de grap gewoon de Youtube app van de tv zelf en dan geen enkele vertraging. Toch is hij nu aangesloten met optical vanuit tv naar de playbar... Dus het is iets met de Xbox?! En nu ook met de Macbook aangesloten net HDMI naar de tv gewoon perfect en synchroom.... wtf mensen :confused:
     

Deel Deze Pagina