1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XBX] Xbox One/Series Koopjes Spotten

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 15 okt 2013.

  1. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Awesome misschien dat ik em dan bij de MM ga halen volgende week. Thanks voor de tip. :+

    Maar er is een verschil tussen een actieprijs en een foutieve prijs. Je weet gewoon dat hardware bij launch nooit direct met 33% is afgeprijsd, hierbij zou je dus moeten weten dat het een foute prijs is. Als het nou een artikel was dat bijvoorbeeld al een jaar op de markt is, dan zou het ook niet onrealistisch zijn om een goedkopere prijs te zien ergens. En als deze kwestie voor de rechter zou komen dan zal Wehkamp in het gelijk worden gesteld.

    Je voorbeeld van reisje naar Florida voor 200 euro is ook niet een onrealistische prijs. Ik heb vaak genoeg een tripje naar New York voor 150 euro gezien bij prijsvechters.
     
  2. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Nou nee, want er stond geen actieprijs er stond een vaste prijs. Een vrouw (non-gamer/doorsnee consument) die voor haar man een controller koopt voor bijv. vaderdag had in dit geval nooit en dan ook nooit kunnen weten dat dit een onredelijke prijs is.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  3. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Je moet inderdaad uitgaan van een leek. Als ik als huismoeder op wehkamp een controller ga bestellen is 100 euro echt geen onrealistische prijs voor een controller. Je hebt een overeenkomst gesloten met Wehkamp en ze kunnen die niet zomaar weer breken, of ze moeten een goede reden hebben. Willen ze zich beroepen op een prijsfout dan moet de prijs onredelijk zijn en moet je als consument ook hebben kunnen weten dat het foutief is. 100 euro voor een controller, nieuwe hardware of niet, is niet heel vreemd hoor.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  4. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    En hoeveel van jullie zijn hier huismoeder die niks afwisten van deze controller behalve dat je em toevallig tegen kwam op Wehkamp?

    Besides als Wehkamp een tv van 1200 voor 120 euro aanbied zou ik als vrouw zijnde dat ook niet zien als een foutieve prijs er zijn immers een heleboel tv's die voor zulke bedragen verkocht worden. Maar daar hadden ze ook het recht om te annuleren. En dan kan je ook zeggen dat het duidelijk een onrealistische fout was maar je haalt zelf het argument van vrouw/doorsnee consument en gezien ik geen verstand heb van tv's vind ik dit geen rare prijs voor een tv. ;)
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ja bij jouw voorbeeld is er duidelijk sprake van een fout. En we gaan niet uit van de complete leek. Net als toen bij Neckermann met de Xbones voor 150 euro goedkoper, dat was volgens de Consumentenbond ook een redelijke prijs waardoor ze het moesten leveren, dat was ook 30% goedkoper.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar dat hebben ze toch nooit gedaan toch?
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Nee, omdat ze failliet gingen 8)
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar daarvoor kwam ze ook met een bs statement en wilde ze mensen giftcards geven volgens mij? Ze gingen nooit leveren. Zelfde wat hier gaat gebeuren.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ja, ze zouden wel leveren onder druk van de Consumentenbond.

     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Apart. Veel mensen hier hadden hem toch besteld toen en die hebben hem toen ook gekregen?

    edit: dit gebeurde er toen in 2014.

    De Consumentenbond stak hier echter een stokje voor waarna Neckermann iedereen beloofde zijn best te doen om de Xbox One toch te leveren voor 349 euro. Mocht dit niet lukken, dan zou iedereen een waardebon van 35 euro krijgen. Op Tweakers wordt op dit moment echter gemeld dat de bestellingen zonder bericht geannuleerd worden met als reden 'uitverkocht'.

    De waardebon die men krijgt heeft bovendien slechts de waarde van 25 euro, tien euro minder dan aanvankelijk beloofd. Gamers die al kozen voor de waardebon van 35 euro, en die reeds gebruikt hebben, kregen ook nog eens de waardebon van 25 euro. Tweaker Zingo: "Ik koos voor de €35 waardebon, ook reeds gebruikt en zelfs ik heb die €25 ontvangen...terwijl die xbox altijd in het systeem heeft gestaan."
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ik zou toch dat ze failliet waren gegaan zodat ze niet meer konden leveren? 8)
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zie mijn edit.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ja, het ging wat apart toen allemaal, maar ik had dat bijvoorbeeld allemaal niet, ik wachtte gewoon op de Bone.

    Had er nog over gemaild:

     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2015
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Je kreeg idd een waardebon en de bestelling werd geannuleerd.

    In mijn 'case' werd zelfs mijn account in zijn geheel verwijderd alsof het nooit bestond.

    Heb nooit moeite willen doen hiervoor, dus heb ik het maar erbij gelaten.

    Er is iig geen enkele Xbox One geleverd, maar wel cadeaubonnen uitgegeven aan de mensen die het besteld hebben...
     
  15. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Hoezo een duidelijke fout? Ik zie een tv staan voor een normale prijs. Ik ben geen tv expert dus hoe moet ik weten dat de echte waarde veel meer was? Immers zijn er genoeg huismoeders die een cadeau voor vaderdag willen kopen.

    Een faillissement komt niet zomaar uit de lucht vallen. Zoiets zie je als bedrijf ver van te voren aankomen, als neckermann zijnde zou ik ook gewoon toezeggen op die xbones dat we ze gewoon toe gaan sturen en niet verder geld in deze juridische kwestie te steken, omdat ze wel belangrijkere zaken aan het hoofd hebben.

    Maar ik heb eerlijk gezegd persoonlijk geen zin verder te discussieren hierover, wat overigens ook totaal in het verkeerde topic staat. Hier gaat het over Koopjes spotten en niet over juridische kwesties en of Wehkamp wel of niet gaat uitleveren. Ik geef toe dat ik zelf ook schuldig ben aan deze discussie maar ik wil voor verdere discussie hierover wijzen op het webwinkel topic en hier verder te discussieren. http://forum.xbw.nl/threads/het-online-gamestore-topic-deel-3.157987/

    Voor de rest hoop ik voor iedereen die het bestelt hebt uiteraard wel gewoon geleverd krijgt. Ook al is het voor mij persoonlijk nog te duur maar 100 euro is altijd beter dan de RRP van 150. :cool:
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ja daar moet ik even op reageren. Er wordt wel verwacht van je dat je enig idee hebt van de prijs, dat snap je zelf toch ook wel.. Redelijkheid en billijkheid enzo, zoek maar op.

    Je mag dan wel een vrouw zijn maar ik wil ook wel eens het laatste woord :+

    /Mod Ik gebruikte expres die huismoeder voorbeeld omdat ik eens ben met je redelijkheid en billijkheid, daarom was ik niet eens met het argument van een huismoeder die de controller koopt en niet weet dat de prijs 150 hoort te zijn.

    Kus - Juun <3
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2015
  17. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
  18. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Batman Arkham Knight is €46 bij Media Markt :)
     
  19. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Discussie over Wehkamp verplaatst naar eerder aangegeven topic. Ik kom hier om koopjes te spotten!
     
  20. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10

Deel Deze Pagina