1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Oculus Rift

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Flavourlicious, 9 mei 2013.

  1. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    koppel daar http://oddsheepgames.com/trinus/ dit aan en je hebt een enorme leuke ervaring

    Ik speel zo o.a Fsx
     
  2. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Thanks voor de tip. Ik heb alleen geen Android toestel, dus het zal bij mij niet gaan werken.
     
  3. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ja kom het overal tegen nu. Niemand is happy met deze absurde prijs. No way dat ik dat nu ga uitgeven. Ok het is echt een enorme beleving maar toch vond ik het echt veel te veel. Zeker omdat het toen aangekondigd werd met een prijs van rond de 300dollar. Dit is meer dan het dubbele. Dikke doei.. Ik wacht wel op een portomonee vriendelijke versie.
     
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Was eerst ook best pissed, maar na het lezen van de AMA op reddit met Palmer Luckey ben ik van mening veranderd, buiten het feit dat er gewoon slecht naar de consument gecommuniceerd is wat betreft de prijs (iets wat Luckey ook ruiterlijk toegeeft). Paar highlights in spoiler.

    Hijacking your post to respond to the earlier mega-post that was deleted, it included your question:

    Q: The price is what it is, I understand bleeding edge electronics is expensive.. My question is "why was the messaging about price so poor? $599 is not in the ballpark of $350 when your target audience is the mainstream".

    A: I handled the messaging poorly. Earlier last year, we started officially messaging that the Rift+Recommended spec PC would cost roughly $1500. That was around the time we committed to the path of prioritizing quality over cost, trying to make the best VR headset possible with current technology. Many outlets picked the story up as “Rift will cost $1500!”, which was honestly a good thing - the vast majority of consumers (and even gamers!) don’t have a PC anywhere close to the rec. spec, and many people were confused enough to think the Rift was a standalone device. For that vast majority of people, $1500 is the all-in cost of owning Rift. The biggest portion of their cost is the PC, not the Rift itself.

    For gamers that already have high end GPUs, the equation is obviously different. In a September interview, during the Oculus Connect developer conference, I made the infamous “roughly in that $350 ballpark, but it will cost more than that” quote. As an explanation, not an excuse: during that time, many outlets were repeating the “Rift is $1500!” line, and I was frustrated by how many people thought that was the price of the headset itself. My answer was ill-prepared, and mentally, I was contrasting $349 with $1500, not our internal estimate that hovered close to $599 - that is why I said it was in roughly the same ballpark. Later on, I tried to get across that the Rift would cost more than many expected, in the past two weeks particularly. There are a lot of reasons we did not do a better job of prepping people who already have high end GPUs, legal, financial, competitive, and otherwise, but to be perfectly honest, our biggest failing was assuming we had been clear enough about setting expectations. Another problem is that people looked at the much less advanced technology in DK2 for $350 and assumed the consumer Rift would cost a similar amount, an assumption that myself (and Oculus) did not do a good job of fixing. I apologize.

    To be perfectly clear, we don’t make money on the Rift. The Xbox controller costs us almost nothing to bundle, and people can easily resell it for profit. A lot of people wish we would sell a bundle without “useless extras” like high-end audio, a carrying case, the bundled games, etc, but those just don’t significantly impact the cost. The core technology in the Rift is the main driver - two built-for-VR OLED displays with very high refresh rate and pixel density, a very precise tracking system, mechanical adjustment systems that must be lightweight, durable, and precise, and cutting-edge optics that are more complex to manufacture than many high end DSLR lenses. It is expensive, but for the $599 you spend, you get a lot more than spending $599 on pretty much any other consumer electronics devices - phones that cost $599 cost a fraction of that to make, same with mid-range TVs that cost $599. There are a lot of mainstream devices in that price-range, so as you have said, our failing was in communication, not just price.

    Q: In what 'ballpark' can we expect Touch's price to be?

    A: No more ballparks for now. I have learned my lesson.

    Q: How many games can we expect to have available to us by years end?

    A: At least 100 - Over 20 Oculus Studios titles, many more 3rd party titles.

    Q: John Carmack tweeted that he expects gaming to occupy less than 50% of the time we spend in the RIFT.. what kind of experiences is he eluding to. Oculus Medium? Toy box? How much is there to do in Toy Box?

    A: Somewhat surprisingly, the majority of time spent right in Gear VR is video and experiences, not games. Over time, VR span beyond games, much like the evolution of computer and mobile platforms before it. Right now, gaming is going to be the primary driver of PC VR, but the content base will expand over time.

    Q: What kind of prices can we expect Movies/Experiences to have in the Oculus Store? Most experiences in the GearVR store have been free.

    A: There will be the range of prices from free to higher priced AAA games. The pricing will be similar to what you see in console PC games.

    Q: Can we have some detailed information about the screens/displays? FOV/Resolution/pixelfill/pentile/etc... these are custom displays, we want to know everything

    A: We will be sharing more soon. We have done a lot of work optimizing and building these displays, we definitely want people to see how awesome they are.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2016
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De prijs is niet absurd, gezien de combinatie van high tech waardoor je in n game gezogen wordt.
    Ik kan niet wachten om n tomb raider of assassins creed zo te spelen.

    Het grote struikelblok voor mij is de aanschaf van n dikke pc die ik niet heb en niet wil
    Ik zou m t liefst op mn xbox one aansluiten maar dat kan dus niet
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  7. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik hoop dat er ooit zoiets voor de Xbox komt. Ik ben niet van plan om een pc te gaan aanschaffen voor de VR..
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik verwacht niet snel grote mainstream games in VR. Verwacht maar eerder spinoffs, zoals ook met Until Dawn gebeurt. Misschien over een jaar of 3-4 een optie om het in VR te spelen. Het draagvlak ligt meer bij de enthousiastelingen dan de algemene consument.

    Ik denk zelf nog steeds dat VR wel groot wordt, maar niet als mainstream consumer device voor bijvoorbeeld gaming. Ik zie in de professionele toepassingen een veel grotere markt met een langere levensduur. Dat neemt niet weg dat ik het zeker wel eens wil proberen met wat games. :)
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  9. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Proberen staat ook absoluut op mijn to do list..
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat heb ik dus ook. Ben nog nooit een pc gamer geweest en zal dat ook nooit worden. Consoles doen het voor mij, al sinds de NES 8-bit.

    Echter vind ik de ontwikkeling van VR wel zeer interessant, vooral ook voor meer dan games alleen.

    Ben benieuwd wat de PlayStation VR gaat doen en hoeveel support daarvoor zal zijn, als ik vr erbij neem, dan is het iig de PlayStation VR.

    Dead or alive extreme volleyball, duh. ;-)
     
    Servantes vindt dit leuk.
  11. dannygielen

    dannygielen Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    137
    Als ik dan toch aan VR meedoe, dan graag een horrorgame...om de ervaring compleet te maken.. Nu een uurtje bezig met until dawn: pitchblack in huis, Headset volume max..en nu al een top ervaring...Kan je nagaan wat VR voor extra dimensie geeft aan zoiets...
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Daar is grappig genoeg n video van, waarschijnlijk op youtube.
    In t filmpje krijgen iets van 4 verschillende jongeren n ik denk oculus rift op, met daarop n speciale hororgame.

    Door de enorme intense beleving gaat de game veel trager, maar je ziet ook dat deze gasten (ongeveer 20-25 jaar), echt doodsangsten uitstaan.
    Het is veel makkelijker om op je tv te spelen en richting n creepy deur te lopen, dan dat je daar in virtual reality binnen in die kamer staat.

    Na 15 minuten zijn de spelers helemaal kapot, uitgeput door de angsten :)
     
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    en wat zullen er veel motion sickness gaan ervaren. Maar het gamen lijkt mij echt zo geweldig, vele malen intenser dan zonder VR.
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Huh, hoe kom je daar nou bij? Motion Sickness is zo goed als verdwenen met de CV1. Heb er nog niemand over gehoord. SDE is (helaas) nog steeds minimaal aanwezig, al moet je er volgens velen echt naar zoeken en is het geenszins storend.

    Sent from my A0001 using Tapatalk
     
  15. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    HuH nee man, je ogen registreren een andere beweging dan je lijf (in je evenwichtsorgaan) en dat gaat in 9 van de 10 gevallen niet goed. Je wordt misselijk. Dat is niet te voorkomen door beter beeld of weet ik veel wat. Zelfde principe als in de ruimtevaart. Of zelfs op een boot in de golven en sommige mensen met bv lezen in de auto.
     
  16. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Wat een onzin. Hoe kom je bij 9 van de 10? Wie koopt er dan in vredesnaams ooit nog een Rift of Vive als je 90% van de tijd ziek wordt :+ Ja, sommige(!) mensen zijn gevoeliger voor motion sickness (lezen in de auto is een goed voorbeeld), maar met elke upgrade van de Rift is het beter en beter geworden. Genoeg mensen die met de DK1 geen problemen ondervonden, en veel mensen die eerst last hadden van Motion Sickness, hebben er met de CV1 en nieuwste Vive nul problemen meer mee.

    Dat gezegd hebbende, hangt MS erg af van wat de ontwikkelaar met de game doen. Veel van de demo's die nu geshowt worden zijn specifiek gemaakt om de best mogelijke ervaring te creëren voor de speler. MS is meer content afhankelijk dan hardware afhankelijk imo. Het is dus even afwachten hoe het gaat met games die niet specifiek voor de showvloer gemaakt zijn, maar de toekomst qua MS ziet er mijns inziens rooskleurig uit :)
     
  17. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    haha ja dat 9 op 10 is wat overdreven natuurlijk. Maar motion sickness is never nooit niet uit te bannen tenzij de natuur ons gaat aanpassen / evolueren. het is gewoon de combi van andere beweging zien dan dat je lijf het ervaart. Dat geeft een naar gevoel. zeker niet bij iedereen en bij vrouwen meer dan bij mannen. Maar daar kan beeld niets aan veranderen. Ze kunnen zeggen wat ze willen maar zo zit de mens niet in elkaar.
     
  18. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Maar dan is het toch aan de ontwikkelaar om hier rekening mee te houden? Eve: Valkyrie is een goed voorbeeld waar MS bijna niet voorkomt door de manier waarop er rekening mee is gehouden. Men moet niet verwachten om een Ninja Gaiden, Call of Duty of whatever in VR te spelen. Dat maakt het ook juist zo interessant om te zien hoe game ontwikkelaars hiermee om gaan in de nabije toekomst. Traditionele games een-op-een overzetten naar VR gaat hem niet worden dus developers worden uitgedaagd om op een nieuwe manier content te maken voor VR. Exciting times nonetheless :)
     
  19. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    nou zolang je lijf niet meebeweegt met de bewegingen van de game, zal je altijd motion sickness ervaren. Diegene die er last van hebben dan natuurlijk. dat is gewoon een vaststaand feit. Je voelt je gewoon niet zo prettig als je evenwichtsorgaan van slag is.
    Ik blijf erbij dat ze kunnen roepen wat ze willen, bv dat men geen motion sickness meer ervaart door betere techniek, dat is gewoon gelul. je ogen registreren een andere beweging dan je lijf ervaart en dat vind het evenwichtsorgaan niet fijn. En dat voel je.
    Je kunt er wel aan wennen. De meeste ruimtevaarders zijn in het begin ook erg misselijk maar dat vlakt af of verdwijnt na verloop van tijd.
    En zoals bekend, niet iedereen ervaart deze nare motion sickness maar het blijft echt wel bestaan. totdat ze een VR wereld kunnen creëren zoals te zien is in Startrek. Het holodek.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik ben eigenlijk alleen geinteresseerd wanneer je games als assassins creed of tomb raider kunt spelen in virtual reality.
     

Deel Deze Pagina