1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    En waar heb ik het MAC adres voor nodig?
     
  2. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Bij Local IP vul je inderdaad het IP adres in dat je hebt toegewezen aan je ONE. Als het goed is kun je ook protocols selecteren (UDP & TCP), die moet je beiden aanvinken voor elke poort die je opent.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  3. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Heb nu eigenlijk alles gedaan zoals je zei. Enkel dat MAC adres heb ik nergens in hoeven voeren? Maar anyway, gister even een potje FIFA geprobeerd tegen een vriend die vorige week niet kon joinen, maar gister lukte dat met gemak. Vanmiddag even kijken hoe het er met black ops voor staat.

    Thanks anyway!
     
    AnubisNefer en Santino vinden dit leuk.
  4. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Ik wilde vandaag ac black flag gratis downloaden op live, dus ik heb een trial kaart ingevuld om op xbox live te kunnen. Kan het zijn dat dit dan geen gold account word? Als ik namelijk op black flag klikt staat er nog steeds 19,95
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  6. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Yoo Santino (en anderen)

    De laatste tijd heb ik met FIFA echt in elk potje last van Lag.. terwijl de verbinding met mn tegenstander gewoon 3 groene streepjes is, allebei mn NAT OPEN staan.. kan dat misschien alsnog liggen aan de stappen die ik vorige week heb ondernomen?
     
  7. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Ja lastig man. Als je aan jouw kant alles goed hebt ingesteld zou het daar niet aan moeten liggen. Helaas komen er nog zoveel andere zaken bij kijken; servers van EA, connectie tegenstander, etc. Als je echt elk potje lag hebt is er waarschijnlijk wat meer aan de hand inderdaad. Heb je al eens bekabeld geprobeerd ipv wifi?
     
  8. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Ik probeerde 1 x bekabeld, toen stond er meteen strict NAT, dus dat was niks..

    Als ik het goed begrijp, het IP adres dat ik heb gebruikt bij het Forwarden, is dezelfde IP adres als die ik bij netwerkinstellingen op mn xbox zie? Of moet het een ander IP adres zijn? Nu is mn NAT overigens helemaal strict, en op COD BO3 was die net moderate
     
  9. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Maar toen had je nog geen portforwarding gedaan.;)

    Bekabeld is echt veel en veel beter! Met wifi ga je de problemen nooit oplossen.

    Nee, je moet in je router de XBOX een vast (static) IP adres geven. Anders krijgt je XBOX iedere keer een ander IP adres van je modem.

    Staat er als je inlogt in je modem ergens iets van 'aangesloten apparaten' o.i.d.? Dan moet je XBOX daar tussen staan (te herkennen aan het MAC adres). Wel even je XBOX aanzetten zodat hij in verbinding staat met je modem. Kun je daar doorklikken en de XBOX een vast IP adres toewijzen? Je hoeft alleen het laatste cijfer te veranderen. Ik zou kiezen voor een getal tussen de 50 en 250. Als je dat doet krijgt je XBOX iedere keer dat je hem aanzet dat IP adres. Vervolgens bij portforwarding ook dit IP adres toekennen en je bent klaar.

    Zoals ik al eerder aangaf, ik weet niet hoe het Ubee modem ervan binnen uitziet, dus ik kan zo niet zeggen waar je precies moet zijn om een vast IP adres toe te kennen. In mijn Netgear router staat het onder 'aangesloten apparaten'.
     
    AnubisNefer en Saaslijer vinden dit leuk.
  10. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Oke, dan ga ik hem dus in ieder geval weer bekabeld doen.

    Maar voor bekabeld, gelden verder wel alle eerder genoemde handelingen?
     
    Santino vindt dit leuk.
  11. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Ja precies hetzelfde!
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  12. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben bezig met het portforwarden van mijn modem/router. Ik heb de keuze om een External Start Port en External End Port in te stellen of om een Internal Start Port en Internal End Port in te stellen. Moet ik Externel of Internal gebruiken voor mijn xbox 360? Of allebei? Hieronder de informatie die er bij staat.

    External Start Port

    This is the beginning of the port range. Enter the beginning of the range of port numbers (external ports) used by the server or internet application. Check with the software documentation of the internet application for more information if necessary.


    External End Port


    This is the end of the port range. Enter the end of the range of port numbers (external ports) used by the server or Internet application. Check with the software documentation of the Internet application for more information if necessary.


    Internal IP Address


    Enter the IP address of the computer running this application.


    Internal Start Port


    This is the beginning of the port range. Enter the beginning of the range of port numbers (internal ports) used by the computer running this application. Check with the software documentation of the application for more information if necessary.


    Internal End Port


    This is the end of the port range. Enter the end of the range of port numbers (internal ports) used by the computer running this application. Check with the software documentation of the application for more information if necessary.


    Protocol


    Select the protocol(s) used for this application, TCP, UDP, or Both.


    Enable


    Click the Enable checkbox to enable port forwarding for the relevant application.
     
  13. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    @Amigo NL

    Je moet het IP adres dat je hebt toegewezen aan de XBOX invoeren bij Internal Start Port en bij Protocol Both selecteren.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  14. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Volgens mij is het allemaal gelukt, onwijs bedankt man!

    Nog wel een klein vraagje tot slot. Op een gegeven moment staat er in mn router dit: LAN IP Address range 192.168.178.10 -- 192.168.178.73.

    Volgens portforward.com moet de static IP van de Xbox One hierbuiten komen te liggen, maar dan geeft die aan dat dat niet mag als ik dat probeer. Dus ik heb hem nu op 192.168.178.50 staan. Is dat oke?
     
  15. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Bedankt voor je snelle antwoord.

    Hier een afbeelding van hoe het er in mijn Ziggo modem uitziet. IP adres van de xbox kan ik niet bij internal start port zetten, die moet neem ik aan bij IP Adress zetten. Het enige wat ik niet begrijp is het verschil tussen het vakje External start/end port en internal start/end port.

    [​IMG]
     
  16. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Ja dat is prima!
     
  17. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Geen probleem. Klopt, IP adres dat je hebt toegewezen aan de XBOX (eerst static IP toewijzen aan XBOX) vul je in onder Internal. Bij beide (external en internal) vul je de poorten in.
     
    Amigo NL vindt dit leuk.
  18. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    En nog steeds LAG met FIFA 16 online. NAT is nu Open, op COD nog Moderate, wat kan ik nog meer doen?
     
  19. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Kun je een screenshot maken van het scherm waar je portforwarding hebt ingesteld en van het scherm waar je je XBOX een statisch IP hebt gegeven?
     
  20. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191


    http://prntscr.com/9vpd7c

    http://prntscr.com/9vpdwd

    Het lukt me even niet om direct screens te plaatsen hier, dat doe ik eigenlijk nooit dus geen idee hoe:+
     

Deel Deze Pagina