1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

  1. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    Dwars er doorheen bedoel je.



    Whoops verkeerde clip. aangepast
     
    Dex vindt dit leuk.
  2. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]

    Gisteravond een beetje “eenzame” races gehad, gelukkig had ik wel (verveeld kijkend) publiek….
    In de regenrace wel nog de eerste 4 rondes bij Kimi en Tender kunnen aansluiten, daarna was de koek op, teveel foutjes en tijd verloren met een paar keer spinnen.
    Blijft wel een waanzinnig gezicht zo vanuit je cockpit met die mist en regen, erg mooi gedaan in PJCars, mits het allemaal werkt. Ik vond wel dat met die regen en mist, vanuit cockpit view en zonder racelijn, het instuurpunt van bocht 6 heel erg moeilijk te zien was. Was vaak “gokken” of er met lage snelheid doorheen. Daarin zie je dan toch verschil.

    In heat 2 was ik na de start samen met Tender de pineut, daarna geen aansluting meer kunnen vinden met de rest op 20 sec voor mij en Rugnummer op gepaste afstand achter mij.
    :):):) RACER en ROSSI bedankt voor de organisatie, was een mooie CUP!!!
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zo, race 1 was echt rete (in)spannend! :eek: Even dacht ik een solid voorsprong te kunnen behouden, totdat ik spinde in de Sachs Curve omdat ik alsnog teveel wilde |:- (ik was wel aan het trappen). Gelukkig nog net voor jouw doorgang de auto recht weten te krijgen, jij sjeest langs en spint vervolgens ook bijna! :D Ik wist mijn Benz er nog net naast te wurmen om vervolgens super close het volgende rondje in te gaan. Waarbij we naast elkaar op exact hetzelfde moment aanremmen én terugschakelen voor het ingaan van bocht 2, mooi gezicht is dat in de replay :+ Daarna was het ronden lang achter elkaar aan glibberen en glijden. Dan verloor de ene weer een halve seconde hier, vervolgens de ander weer daar. Feitelijk was je iets sneller, maar ja, kom er maar eens langs :rolleyes: Je fout bij het ingaan van bocht 1 van de laatste ronde was voor mij echt een opluchting! Het zweet klotste uit m'n oksels :cool:

    Race 2 zat dan weer anders in elkaar. De eerste paar ronden waren gevuld met het standaard duw- en trekwerk. Waar ik even heel mooi van leek te profiteren, tot ik bij het uitgaan van bocht 1 in ronde 2 alsnog even de lul leek te zijn. De schade viel mee, zeker vergeleken met de pech die jij in ronde 2 had doordat je twee keer aan werd getikt door matig anticiperen van anderen.
    Vervolgens redelijk vlot naar P2 kunnen rijden, op een behoorlijke achterstand van Wiethok. Welke een voor mij onbegrijpelijke tactische move maakte, door direct in rondje 7 de pits in te schieten. Ik heb zitten trappen wat ik waard was, stelde de pitstop uit tot het laatste moment, om vervolgens exact naast Wiethok de baan weer op te komen. Maar ja, pit-exit is aan de binnenkant van bocht 2, dus zodoende door naar P1, met Wiethok op mijn bumper. Welke vervolgens bij het ingaan van het stadion gedeelte een fout maakte. Erg jammer, want hij had zeker voldoende pace. Daarna geconsolideerd en behoudend de race uitgereden.

    Poes!!! :cool:

    Wat de cup betreft, graag gedaan! Al heeft Racer veruit het meeste werkt verricht. Wat dat betreft ook erg sneu dat juist hij er gisteren niet bij kon zijn door technische problemen =(
     
    Dex vindt dit leuk.
  4. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Wat een heerlijk shot uit dat filmpje van @NovaCaine:
    [​IMG]
    Ik ga vanavond ook de replays ff terugkijken. Zaten leuke gevechten tussen!
     
    asjemenou75, B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  5. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Had gisteren nog letterlijk 3% te gaan met mijn download toen race 1 startte, moet zeggen dat ik gisteren wel teleurgesteld was dat niemand het nodig vond om te suggereren de race even 5 minuten uit te stellen. Ik heb meerdere keren dit kampioenschap hetzelfde voor anderen gedaan, maar dat gaat blijkbaar één kant op. Maar goed, de eindstand:

    [​IMG]

    Ik had verder nog een paar 'awards' voorbereid, wist van tevoren niet dat het zo eentonig zou vallen, maar ach. :+

    [​IMG]

    De award voor 'One Hit Wonder' sluit een stuk meer aan bij Dave 130R, maar hij moest in de laatste paar races zonodig meer punten halen dan Loyall. :+

    En voor wie nog benieuwd was naar het klassement voor gemiddelde aantal behaalde punten per race:

    [​IMG]

    Positie van Kimi is natuurlijk geflatteerd. Ik sta trouwens op 18,81 en Loyall op 18,75.

    Over het algemeen wel een leuke cup gehad natuurlijk, jammer dat het zo moest eindigen. Leuk feitje voor mezelf: ik heb voor iedere race (tot Hockenheim) gekwalificeerd op de eerste startrij. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2016
    asjemenou75, Dex en B Tender vinden dit leuk.
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Racerblade, ik moet je toch echt teleurstellen want we hebben zowel voor de start als na de eerste race contact proberen te zoeken met jou. Je kwam niet voor als online. Dus er is daadwerkelijk geprobeerd om contact met je te krijgen, dus dat puntje is niet helemaal terecht.

    Verder vond ik gisteren heel erg leuk en gezellig! ik doe zeker mee met de volgende cup.

    Over de eerste race:
    Start ging lekker, ik had mij als 8e gekwalificeerd en na een behoorlijke misser bij de eerdere startprocedures was ik nu wel aan het opletten en had ik mijn auto netjes in de eerste versnelling gezet en de koppeling ingehouden voordat ik op het gas ging. Het was een beetje dringen in de eerste bochten, maar ik heb geen harde tikken meegemaakt en het duwen en trekken viel reuze mee. Als 5e sloot ik aan in het treintje en op een kletsnat Hockenheim had ik aanzienlijk minder moeite om het tempo bij te houden van de normaal snellere jongens (op de top 2 na dan, die zijn mij nog 3 klasses te snel :D). Lekker clean aan het vechten geweest met Tender en nog iemand (ik ben z'n naam even kwijt) op positie 3 en 4 en na een spin van Tender na een rondje of 5 / 6 de 3e positie over kunnen nemen en lekker kunnen focussen op het vasthouden van de positie.

    Toen ik in ronde 10 nog geen enkele keer mijn auto de vangrail had laten kussen, wat mij zelfs op het droge nog niet gelukt was, vond ik het dapper om er over te beginnen via de microfoon en alsof "Lady Karma" had zitten luisteren, stond ik 3 bochten later met de ster tegen de vangrail. Gelukkig had ik een kleine 11 seconden voorsprong op Tender en met slechts 7 seconden verloren te hebben was ik alweer weg op naar bocht nr. 2.

    Verder rustig de race uit kunnen rijden en natuurlijk erg tevreden met mijn podium-finish, want dat had ik natuurlijk niet verwacht, maar dat had meer te maken met de regen dan met mijn stuurmanskunst. Ik hoopte dan ook van harte dat race 2 in de regen zou plaats vinden, maar een tweede race heeft Project Cars mij niet gegund.
     
  7. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik heb inderdaad een message gezien voor de start van race 2, maar tegen die tijd had ik er niet zo veel zin meer in dus ben ik offline gegaan. Voor race 1 zat ik gewoon in de party en konden we elkaar horen. Ik heb tijdens de warm-up en voor de start van de race aangegeven dat ik nog enkele procenten te gaan had en ook mijn vragen over hoe lang de warm-up/kwalificatie nog was en of de race al gestart was, werden beantwoord. Dat contact is er dus gewoon geweest.

    Gebeurd is gebeurd, maar ik vind het gewoon jammer dat het zo gelopen is.
     
  8. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    De eerste 4 races van deze cup waren toch ook niet verplaatst omdat ik zonder internet zat ivm verhuizing.. waardoor ik al veel punten moet missen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  9. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Je zit nu twee weken (en in potentie had het veel meer kunnen zijn) (edit: drie zelfs, de eerste race op Oulton was je niet bij geloof ik) te vergelijken met 5 minuten? Het gaat me ook totaal niet om de punten, ik was immers toch al kampioen. Het is verder ook geen zeldzaamheid geweest om een race een paar minuten uit te stellen omdat één persoon er niet bij kon komen. Zowel de eerste als tweede poging op Oulton Park hebben we dat gedaan, op de Nürburgring ook en het is vast nog wel een andere keer gebeurd.

    Maar het creëert alweer een hoop drama zie ik, vergeet maar dat ik iets gezegd heb. Ik neem niemand iets persoonlijk kwalijk, ik had er gewoon graag bij geweest.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2016
    B Tender vindt dit leuk.
  10. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik snap je wel Racer! Ik wist btw niet dat je nog 3% had. Ik dacht in de warm up 79% op te vangen en dacht dat je nog ff te gaan had. Maar de practice hadden we al extra lang ingesteld en i.v.m. de standing start (we waren allemaal al gekwalificeerd) en de 'opluchting' dat eindelijk iedereen die kon joinen gejoined was (Kimi en Dave vielen er nogal vaak uit) + dat je een warm up of een race start niet kunt uitstellen (toch?) zonder te moeten exiten en een nieuwe lobby te moeten starten was race 1 toch van start gegaan. Ik denk dat we allemaal dachten dat je er weer bij zou zijn in race 2. Jammer want heb je wel gemist man! Jij had het ons voorin ongetwijfeld moeilijker gemaakt.
     
  11. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Het zou het een en ander verklaren als ik per ongeluk 79% genoemd zou hebben in plaats van 97% (hoewel ik zou zweren dat ik 94% ook genoemd heb). Ik had sowieso al een kutdag, dus misschien zat ik er met mijn hoofd niet bij en ben daardoor nog pissiger geworden dat het racen ook niet wilde lukken. En de practice was gewoon 30 minuten toch? Dat is die iedere week. Uitstel is niet zo makkelijk, klopt, maar we hebben het eerder gedaan. Op Oulton hadden we toen ook bij race 1 een rollende start.

    Maar ik heb er nu echt genoeg woorden aan vuil gemaakt.

    Was de start van race 2 verder nog wel goed gegaan? Hoorde in de party voor race 1 dat er nog wat verwarring over was.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2016
  12. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Start ging goed hoor! Wilde er een filmpje van maken, want we kwamen 3 à 4 dik richting de Spitzehre, maar de middelste persoon heeft de race niet uitgereden en ontbreekt daardoor in de replay. Dat ziet er niet uit dus :9

    In race 2 ronde 2 bocht 2 werd ik er trouwens van beticht "véél te enthousiast" te zijn door de persoon in de grijze Merc. "Je kunt daar niet inhalen!" Weet ff niet meer wie het zei, maar die bocht was 100% voor mij:



    Hierdoor van P3 terug naar P10 (ik kwam half spinnend de baan weer terug op).

    En hier nog wat gevechten met @Rossi46 om de leiding in race 1. Man man man wat was het glad! :lol:


     
    Olijke Poffer, B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  13. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Ik vond het een tof toernooi, bedankt voor het organiseren gasten!
    Zin in de volgende cup =).
     
  14. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Voor de volgende cup wou ik graag V8 supercars voorstellen.. echt een super gave wagen en free als download

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  15. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Hey die KIMI,:):):):):)
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Eens! V8 Supercars is briljant


    Mister Sakura Tuning leeft ook nog! Hi Loyall!
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb het nog niet gezegd, maar het mag wel gezegd worden...


    @Racerblade01 en @Rossi46, bedankt voor de organisatie van deze cup! Vond het een heel geslaagde opzet en een cup die veel variatie bood!

    Mijn felicitaties aan @Racerblade01 voor het winnen van het kampioenschap. Over de hele lijn bezien deze cup de onbetwiste nummer 1 denk ik!
     
    Rossi46 en Racerblade01 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina