1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen [Algemeen] Ideëen voor competities

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2016
    B Tender vindt dit leuk.
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb deze (nja de endurance-variant) tijdens het WEC in actie gezien/gehoord op de Nurburging en je weet niet wat je hoort. De Ferrari's en Aston Martins klinken vet, maar die diepe dreuen van de Corvette (en in minder mate de Aston Martins) is nog een stuk imponerender.

    Ik denk dat je gezicht vanzelf zo gaat staan als je die Corvette op z'n staart trapt!
    [​IMG]
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  3. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dat is deze toch? Deze auto deed vorig jaar en dit jaar mee aan de WEC.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Aah gaaf, dan is deze hem ja.
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Lijkt me een gave cup. Was al van plan om deze dlc te halen. Corvette GT3 _O_

    Jammer dat ze niet even Road Atlanta of Indianapolis erbij proppen. Dat zou de cup afmaken.
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Road atlanta vond ik altijd wel een gave baan in FM, zou wel leuk zijn voor deze cup of zelfs een oval zou het al afmaken :)
     
    asjemenou75 en B Tender vinden dit leuk.
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Tip, doe Bathurst. Geweldige baan met onze Corvette's in rFactor 2 twee weekjes terug.
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Is bij deze cup tuning ook weer toegestaan?
     
  9. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Alleen USA -tracks voor korte CUP.
    Ik verwachte eigenlijk dat Asetto Corsa al zou uitkomen, maar helaas.

    En ik weet niet of er genoeg inhoud in Dirt rally (cross) zit voor een XBWR-cup.
     
  10. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Wordt dit dan de nieuwe zondag cup of naar een andere dag? Ik vind twee korte cups naast elkaar ook niet heel erg btw.
     
  11. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Wat mij trouwens erg leuk lijkt voor een volgende cup is iets met Formula Rookies op hele korte baantjes (Monza Short, Hockenheim National e.d.) met default setups. Volgens mij rijd je dan met het hele veld bumper tot bumper van start tot finish :D
     
    ColdzeroNL, B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Eensch!
     
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Moeten de auto's wel uitgebreid getest worden met zowel stuur als controller. Dat de tijden dichter bij elkaar liggen is natuurlijk wel gaaf. Bij de woensdag cup vond ik 2 van de 3 auto's echt verschrikkelijk rijden. Dan mis ik toch echt het tunen om de auto een beetje aan te passen aan mijn rijstijl.

    Formula Rookie op alle varianten van Sakitto zou ook wel vet zijn. Steeds een andere circuit oefenen en dan het slotweekend op het GP circuit.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Tsja, deze discussie zul je altijd houden.

    Ik heb besloten om cups met uitgebreide tuning mogelijkheden links te laten liggen, daar ik de tijd niet heb (en niet ga maken) om mijn autootje tot in den treuren te finetunen. Ook al rijdt een auto dan natuurlijk fijner dan dat deze in de basis doet.
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik wou dat ik de tune die nu in het RUF-forum circuleert eerder had ontdekt. Sinds ik die op m'n RUF heb geschroefd rijdt hij als een zonnetje. Wat dat betreft hoeft tunen niet heel lang te duren.
     
  16. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Jammer man, al snap ik "uitgebreide tuning mogelijkheden" niet helemaal. Bij een spel als pCARS hoort gewoon tuning, vind ik. De woensdag cup vond ik zelf echt verschrikkelijk saai. Miste echt de uitdaging om een paar oefenrondjes te rijden omdat de auto's elk rondje toch verschrikkelijk bleven rijden. Jammer dat we dan geen cups meer gaan rijden.
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De een investeert liever 2 uur op de baan om met die verveldend rijdende auto om te leren gaan (die voor iedereen even vervelend rijdt), de ander houdt meer van de uitdaging om dat vervelende rijgedrag eruit te tunen en z'n tijd (deels) in de garage door te brengen.

    Het valt mij heel erg op dat in cups waar je wél mag tunen (soms) heel andere mensen voorop rijden dan in cups waar dit niet is toegestaan. Zal mede afhangen van hoeveel skills je hebt en/of plezier beleeft aan het afstellen van je auto.
     
  18. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Kan me moeilijk voorstellen dat je zo'n RUF lekkerder vindt rijden dan de Radical of Aston Martin van de vorige cup. Met of zonder tune. Helemaal omdat je aangaf vorige zondag 'bizar vaak gespind' te zijn.

    Ik vind het tunen daarnaast ook gewoon te nep. Met 0,5 graden camber en 50% beschikbare downforce net zo hard door bocht 3 en 9 op Catalunya vlammen als iemand met 2,5 graden en 100% downforce, maar wel 10 tot 15 km/h harder lopen op het rechte stuk... Uiteindelijk begint hier volgens mij ook niemand vanaf 0 met een tune maar lopen we het allemaal van internet te trekken. En na de start op Le Mans zondag zal elke motorblok een inzinking krijgen omdat iedereen een 2de versnelling mist.

    De discussie kwam op gang trouwens na mijn voorstel tot default Formula Rookie races. Dat ding gaat te langzaam om niet overweg met de rijstijl te kunnen. Ik heb er wel eens races mee gereden in random public lobby's en het zijn wat mij betreft de 'grappigste' races om te rijden. Kwalificaties zullen ongekend spannend zijn :9
     
    Racerblade01 en B Tender vinden dit leuk.
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Nu heb zin gekregen om vanavond met de Formula Rookie te gaan scheuren :)
     
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Voor het geval dat jullie het niet wisten: jullie zijn welkom om het zelf te proberen. Voor mij loont het de moeite niet om iets op woensdag te organiseren zolang er op zondag iets gaande is omdat ik er geen vertrouwen in heb dat de opkomst hetzelfde is als de vorige woensdag cup. En zoals het er nu naar uitziet staat er voor de komende twee maanden nog iets op het programma, dan heb ik meer zin iets te gaan organiseren in Rocket League, Dirt Rally of Trackmania.

    Wat betreft het 'slechte' rijgedrag en de saaie woensdagcup (overigens de eerste keer dat ik hoor dat het saai was), WietHok is de enige stuurgebruiker hier die af en toe Project CARS nog wel eens opstart om in auto's te rijden die niet gebruikt worden voor een cup. Ik heb van WietHok geen enkele klacht gehoord over de auto's waarmee we gereden hebben op woensdagen, dus meer referenties voor stuurhandling is er dan ook niet. Maar zoals Jimmy zegt, als de RUF beter rijdt dan de woensdag auto's heb ik het vermoeden dat alles dat niet GT3 is, onvoldoende is. Zeker aangezien afgelopen zondag twee man zich van te voren afmelden en drie man tijdens de race afhaken ten gevolge van het rijgedrag van de RUF.

    Ik ben trouwens ook al langer voorstander van Formula Rookie/Ginetta GT5/Road C of wat dan ook. Maar de collectieve voorkeur gaat meestal toch weer uit naar de snellere auto's. Dat blijkt dan vaak toch wel weer belangrijker dan close racing, wat nu bij de RUF volgens mij ook niet erg aanwezig is.
     
    B Tender vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina