1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen [Algemeen] Ideëen voor competities

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

  1. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Denk dat je niet goed hebt opgelet. Met mijn eigen tune reed ik keurig 4e. Voor de 2e race was ik geswitched van tune (die zou sneller zijn), waardoor ik lastig de auto onder controle houd. Met mijn eigen tune vind ik de auto best lekker rijden, ik mis alleen wel wat snelheid om met de top mee te komen.

    Edit: nvm
     
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik vind het ook jammer, maar het is niet anders. In theorie hebben we allemaal dezelfde tools voorhanden, maar de praktijk is natuurlijk anders. Verder moet iedereen voor zichzelf weten hoeveel tijd hij in een game/cup kan en wilt stoppen. In mijn geval is dat enigszins gelimiteerd, maar dat geldt volgens mij ook voor een aantal anderen.

    Het idee van de "default setup" binnen de vorige woensdag-cup kwam zogezien niet zomaar uit de lucht vallen. Het idee was daar oprecht om iedereen evenveel kans te geven. Al is dat feitelijk ook niet helemaal waar, aangezien iedereen een eigen rijstijl heeft. Vandaar ook de keuze voor drie afwijkende auto's.

    Waar het een beetje mis is gegaan, is dat zowel Racer als ik de auto's enkel met een controller hebben getest. Dat bleek achteraf soms wat ongelukkig uit te pakken. Maar goed, genoeg mensen met een TX stuur hier, dus dat probleem valt makkelijk te ondervangen.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Deze kan ik niet helemaal volgen.,.
    De woensdag-auto's schenen (alledrie?) dus een beetje tricky te wezen (vond ik persoonlijk meevallen behalve de Jag bij één volgasbocht op Watkins Glenn, maar smaken verschillen), en omdat de auto's een beetje tricky waren (of met jou woorden 'verschrikkelijk rijden') is dat voor jou reden om NIET oefenrondjes te rijden, want er was geen (teveel?) uitdaging waardoor het saai was?
     
  4. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ach, je kan ook nooit iedereen tevreden houden. Kan je alleen oplossen door verschillende cups te organiseren, heb je ook een beetje diversiteit qua coureurs. Zelf vind ik het leuk om een auto een beetje te leren kennen. Drie auto's in 1 cup vond ik dan ook wel een minpunt, oefende daar dan ook aanzienlijk minder. Wat er weer voor zorgde dat ik pas in de laatste race aan de auto was gewend. Tunen is ook niet een must, maar de auto moet dan met de standaard set up lekker rijden.

    Zal OT ook even een ideetje posten:

    • Car: Ginetta GT5
    • Duration: 6 race weekenden
    • Circuits: Short (+-3km max)
    • Races: 4x 15 min. sprint races
    • QF: kort of random
     
    Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat is een concept wat mij heel erg aanspreekt @Beltoni ! Aantrekkelijke stabiele niet te snelle auto, korte tracks en lekker korte races! Close racing gegarandeerd :)
     
    Dex en lawaai vinden dit leuk.
  6. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik wil op zich wel een nieuwe woensdag cup opzetten hoor. Die dan van start gaat na Brands Hatch met de RUF.
    Ben alleen een 'PCars rookie', als in: ik heb zowat alleen maar in de auto's gereden van de cups hier. Lang nog niet op alle banen van het spel gereden ook. Maar ik zou dit weekend wel even kunnen kijken naar wat leuks. Kan niks over stuurgedrag met stuurtjes zeggen, maar ik vermoed dat de auto's die ik wil kiezen te langzaam en/of stabiel zijn om vervelend te vinden.

    Wat vind men trouwens in plaats van reversed grids voor race 2, van een kwalificatie van 5 minuten? Dan moet men dus gelijk de pits uit en heb je maar 1 of 2 rondjes om een tijd neer te zetten. Verkeer en foutjes zorgen dan voor een mixed grid wellicht. Hoeven we niet 'te kutten' met zo'n openingsronde waarin iedereen z'n plekkie moet zoeken.
     
    Rossi46 en B Tender vinden dit leuk.
  7. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Die quali vind ik wel mooi verzonnen :+
     
  8. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik zal morgen een startpost maken voor een nieuwe woensdag cup, die op 16 maart van start zal gaan (mits niet iedereen aan The Division zit en er genoeg animo is natuurlijk). Heb afgelopen dagen wat banen en auto's getest en denk dat ik wel wat leuks te pakken heb :)
     
    Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    als je hulp nodig hebt dex, laat maar weten!
     
    B Tender vindt dit leuk.
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik was even aan het denken over een manier om alle "kritiek" te verwerken in cup-opzet die verfrissend is en wellicht werkt voor zo veel mogelijk mensen hier.

    het is nog niet helemaal "waterdicht" maar dat hoeft ook niet om het concept duidelijk te maken.



    Basisinformatie:

    De cup duurt tussen de 6 en 8 weken (nader te bepalen)
    Elke cuprace duurt 2 uur (zelfde als de zondagavond op dit moment, van 20:00 tot 22:00)

    Doel:
    Bepalen wie de beste all-round PCars coureur is onder wisselende omstandigheden van XBW-Racing

    Opzet van de CUP:
    Omdat wij allemaal onze eigen voorkeuren hebben en het onmogelijk is om iedereen tegemoet te komen, wordt de opzet van de cup gerandomiseerd vlak voor de race begint. Door de weeks oefenen en tunen is dus niet meer bij.

    Voordat de cup van start gaat worden alle mogelijke auto's die geschikt zijn voor cupracen (Nader te bepalen) geindexeerd en gekoppeld aan een nummer. Stel dat er 58 auto's zijn die geschikt zijn, dan hangt aan elk van die auto's een nummer van 1 tot en met 58.

    Dit doen wij ook voor de mogelijke circuits (circuits zonder pitsstraten dus uitgesloten en andere nader te bepalen restricties aan circuits) . Stel dat er 34 circuits geschikt zijn, dan hebben ze nummer 1 t/m 34.

    Voordat de cup begint, hebben we dan dus een excellijst met daarin alle geschikt bevonden auto's en circuits.

    Als de raceday, zondag bijvoorbeeld, is aangebroken en er om 20:00 geracet gaat worden. Gaan we om 20:00 uur(als iedereen in de party zit) doormiddel van een "Online random number generator" 2x over een random nummer genereren. 1x tussen de 1 en de 58, en 1x tussen de 1 en 34.

    Deze "loting" bepaald dus de auto en de baan, en als de host van de hobby alle DLC's heeft, kunnen we dus ook DLC auto's gebruiken. De week erop wordt er weer een nieuwe auto en baan gekozen

    Raceverloop:
    Omdat er traditioneel 2 uur geracet wordt op de zondagavond, hebben we ook 2 uur om op te vullen met oefenen, kwalificeren en racen. Ik zag het zelf als volgt:

    20:00 - 20:10 - Loting + Opzetten lobby + overige invites
    20:10 - 20:30 - Oefenen met gekozen auto en circuit (tunen toegestaan)
    20:30 - 20:40 - Kwalificatie / Timeattack (Kwalificatie levert naast je startpositie ook punten op)
    20:40 - 21:00 - Race 1 (20 minuten)
    21:00 - 21:10 - Oefenen / Finetuning
    21:10 - 22:00 - Race 2 (50 minuten, reversed grid t.o.v finish positie race 1)

    Dit is maar een ruwe inschatting, maar volgens mij wel haalbaar.

    Kwalificatie:
    Nieuw is dus dat je ook voor de kwalificatie punten krijgt. Voordat de kwalificatie begint heb je dus slechts 20 minuten ervaring met de auto op die baan (+- 7 rondjes) en kies je ervoor om je setup aan te passen om er één snelle ronde uit te persen, of ga je met de standaard setup rijden en oefen je liever.

    Race 1: (20min)
    Korte race, een pitstop is niet verplicht, startpositie wordt bepaald door middel van de kwalificatie

    Race 2: (50min)
    Lange race, pitstop is wederom NIET verplicht, startpositie is reversed aan Race 1.

    Overig:
    Bandenslijtage:
    Medium (sneller als de RUF's, wat hopelijk meer strategische races oplevert. Deze strategie moet je dus plannen in de beperkte oefen en kwalificatie-sessies)
    Brandstof: Real
    Assists: Vrije keuze
    Weer: Random, net zoals de rest van de cup
    Tuning: Toegestaan
    Mechanical Failure: Uit (random is leuk, maar plezier staat voorop)

    Puntentelling:
    Kwalificatie:
    10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 (Pos. 1 t/m 10)

    Race 1:
    10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 (Pos. 1 t/m 10)

    Race 2:
    20 - 18 - 16 - 14 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 2 - 1 (Pos. 1 t/m 11)
    Snelste ronde: 2 punten (enkel race 2)


    Wat vinden jullie er van? is even een snel concept!


    Als het nog spannender/uitgebreider moet, je kunt nog de volgende dingen aanvullen:
    - Teamverband racen (een Snelle coureur wordt gekoppeld aan een langzamere coureur aan de hand van de eindklassering van vorige cups en er wordt dus naast een individueel klassement, ook een team klassement opgesteld)

    - Perks (Elke speler krijgt 1 "Coin", met deze "coin" kan hij BIJVOORBEELD 1 van de volgende perks voor de loting gebruiken om de uitslag lichtelijk te beinvloeden) Zoals:

    "I'd rather drive a.... perk" :
    Verwissel 10 willekeurige auto's in de lijst met 1 auto van jou voorkeur (meer kans dat jouw favoriete auto gekozen wordt)


    "Are we there yet? - perk" : Verwissel 5 willekeurige banen in de lijst met het circuit dat jouw voorkeur draagt (meer kans)


    moeten natuurlijk aangevuld worden als jullie het wat lijkt.
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vind hem érg leuk @Kimi NL

    Wellicht de mogelijkheid inbouwen dat wanneer meer dan 75%/80% van de lobby de auto/baan-combinatie (Ford Mustang GT4 @ kartbaan) K#T vindt, er een nieuwe combi getrokken wordt?
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Goed om te horen!

    Daarom bedoelde ik ook dat we een lijstje moeten opstellen met schappelijke circuits. Kartbanen is dus ongeschikt en karts ook. die zullen dan ook niet op de lijst staan en dus ook niet gekozen kunnen worden.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat stukje had ik eventjes gemist!
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Leuk concept! Alleen vind ik het tunen geen goed idee (dat wordt namelijk een wedstrijdje wie het snelste naar die ene site kan gaan om er eentje vandaan te plukken) en ik heb voor het testen van een nieuwe woensdagcup ook wel gemerkt dat sommige leuke auto's op sommige leuke banen, geen goede combinatie zijn. Dat kan 'm zitten in de auto zelf (te langzaam voor bepaalde circuits, of bijvoorbeeld een auto die niet helemaal stabiel is in lange doordraaiers en daardoor wel leuk is op korte circuits vol met haakse bochten, maar niet op Donington bijv.) of in de circuits die een bobbel of curb kunnen hebben waar de ene auto wat beter overheen gaat dan de ander. Dus ik weet niet of dat goed gaat uitpakken allemaal.

    En ik weet niet ook niet of ik nu een nieuwe startpost moet maken voor een nieuwe cup. Heb in principe alles al klaar, maar wil je werk niet ongedaan maken Kimi haha :9
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2016
    Rossi46 en B Tender vinden dit leuk.
  15. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik wil wel een lijstje maken van auto's die goed bij een bepaalde track passen. Ik ben alleen wel van mening dat bijna iedere auto in het spel geschikt is om mee te kunnen racen. Behalve de RUF. :whistle:

    Het lijstje met auto's en tracks (incl. DLC) heb ik trouwens al.

    Ik zou zelf dan ook tegen tuning zijn, maar als we dan toch twee races hebben is het denk ik geen probleem als we één race met tuning en één race zonder doen.
     
    Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  16. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Dit was mijn idee voor de nieuwe cup trouwens. 6 avonden, 18 (sprint)races.

    [​IMG]

    Met deze puntentelling:

    [​IMG]

    De enige serieuze kwalificatie is voor race 1, en daar zijn punten voor te halen. Quali 2 is een tijd neerzetten op koude banden in verkeer en is dus een loterij (geen punten). Race 3 is een compleet random startgrid.

    Heb express voor de Ginetta GT4 ipv GT5 gekozen omdat die echt te langzaam is. Je moet daarmee op sommige plekken alleen de rem aan tappen en de meeste bochten zijn easy flat, waarbij met de GT4 alles net wat uitdagender is (maar niet minder stabiel).

    Als mensen liever voor Kimi's idee gaan vind ik het ook prima hoor :) Maar bovenstaande shizzle wordt echt super close racing denk ik.
     
    B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Bovenstaande shizzle vind ik er heel goed uitzien!

    Kimi's shizzle ook, maar wellicht kan het één ná het ander gestart worden? Kimi's Shizzle heeft misschien ook iets meer aanlooptijd/uitzoekwerk nodig (welke auto,s welke tracks, etc).
     
    Dex vindt dit leuk.
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Precies wat Tender zegt, dus :cool:
     
    Dex vindt dit leuk.
  19. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    We kunnen misschien afwisselen? Ene woensdag Jimmy cup, volgende woensdag Kimi's 'random' cup. Misschien dat dan meer mensen blijven plakken door wat meer variëteit.
     
  20. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Idee van Kimi vind ik meer iets voor buiten cups om. Leuk om een avondje te racen alleen zou ik zo'n cup denk ik overslaan. Van mij hoeven er niet meerdere auto's in een cup. Elke keer maar 1 of 3 races met een auto. Vind ik te kort om een auto te leren kennen.

    Ginetta GT5 leverde fantastische races op, Monza short en Ruapuna (club) waren erg competitief. GT4 versie is daar volgens mij ook wel voor geschikt.
     

Deel Deze Pagina