1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Er is wel enige rage rondom deze titel maar aangezien ik een fan van het genre ben en er ook een verfilming in de bios komt eind september heb ik me er toch in laten meeslepen.
    Ik heb het over "The Martian" door Andy Weir. Er wordt behoorlijk gedetailleerd geschreven over de technische aspecten, dit maakte het voor mij des te meer geloofwaardiger, de situatie waarin Mark Watney zich bevindt is realistisch. De technische praat is overigens goed te volgen en de schrijfstijl er rondom is simpel en vlot.

    The Martian vond ik spannend om te lezen, tot het einde. Er gebeurt constant iets interessants en deze combinatie met de droge humor van de hoofdpersonage zorgde ervoor dat ik het boek in 2 avonden kon uitlezen. Daarentegen moet ik wel toegeven dat de humor sommige lezers uit het verhaal kunnen halen, misschien vindt je het zelfs ongeloofwaardig aangezien de situatie waarin hij zich bevindt. Ik kon er in ieder geval goed om lachen.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2015
    L.A. vindt dit leuk.
  2. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    En wederom een vraag aan jullie :p

    Nu ben ik weer op zoek naar een goed actievol en spannend boek over Special Forces, anti terror operations bijvoorbeeld...
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nul Uur, van Andy Mc Nab. Killzone van Chris Ryan. Beide erg goede boeken en geschreven door mensen uit het vak zelf.

    Nul Uur kan even wennen zijn door de Ik vorm waarin het geschreven is, maar dat irriteert bij Andy Mc Nab boeken totaal niet.
    Nul Uur speelt zich ook voor een groot deel in Amsterdam af, wat het voor heel veel mensen herkenbaar zal maken.

    Absolute aanraders, maar Killzone heeft wel een betere opbouw en later ook meer spanning. Nul Uur heb je wel sneller uit, maar die is qua taalgebruik en schrijfwijze ook makkelijker te lezen.
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Net begonnen in 1q84 van Murakami. Goed om mee te beginnen @Modder-Eter? :+
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Zal wel even duren, denk ik? :+
    Nice tot nu toe?

    Ik vind het zelf wel een goede om mee te beginnen. Goed introductieboek. :)
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Overigens:

    [​IMG]

    In Februari. Jammer van de vreselijke cover. Heb liever de oude set covers. :mad:
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Erg langdradig imo :+
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Zeikerd. :+
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ga maar eens aan de ereader. Max 150eu budget, Kobo Aura een goede? Wil geen Kindle ivm epub gedoe.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb een Kobo, en het is een heerlijk apparaat. :)
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Kobo Glo, paar jaar geleden gekocht. Prima ding. Als ik er nu eentje zou halen nam ik ook een Aura.
     
    Dyonko vindt dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Voor het eerst in twee jaar zo ongeveer weer eens een kleine update van mijn Goodreads profiel. Probeer op moment Strijder van Rome III te lezen, van Nick Brown. Een boek wat ik vorig jaar op mijn verjaardag heb gehad, 1,5 jaar geleden.

    Ik heb dus nog steeds niet het boek uit en ben ook nog maar op pagina 101. Echt sinds ik op mezelf woon, sinds 24 juli 2012, slechts twee boeken uitgelezen ongeveer. Heb al die tijd nog altijd last van mijn readersblock, zoals ik het dan maar noem.

    Gewoon kut, omdat er ook zoveel andere verleidingen zijn. Het zal ook wel iets met prioriteiten zijn, maar die drang om wel te willen lezen, maar het goed niet doen. Het is best killing, zeker als Historia dan ook nog met dikke vette specials komt en een goed blad een paar keer per jaar. :'-( Toffe tijdschriften, daar niet van, maar zou niet weten hoe ik van dat readersblock af moeten komen. :+
     
  13. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik lees alleen in het OV en op vakantie. Thuis ben ik simpelweg te snel afgeleid
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat probleem heb ik dus ook. Toen ik nog bij mijn ouders woonde kon ik zelden doorgaan met gamen, dus nam ik de tijd door veel boeken te lezen. Nu ik op mezelf woon is het vooral films kijken en gamen.

    Backlog is wel weer een beetje gegroeid sinds ik een groot aantal ongelezen boeken heb verkocht, maar kan mezelf nog steeds niet dwingen te gaan lezen terwijl ik het wel wil. Readersblock zoals ik eerder al zei.
     
  15. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik lees normaal nooit boeken. Alleen op vakantie vind ik het heerlijk om te lezen. Als kerst cadeau dit boek gekregen. Ben wel benieuwd!

    [​IMG]
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Die moet ik ook nog lezen. Groot fan van zijn Cotton Malone serie, maar dat is een andere serie. Dit boek is één van zijn stand alones. Ik kan je al zijn boeken wel aanraden, maar als je nog niet toe bent aan een serie, probeer eens De Romanov Voorspelling te fixen. Vond dat boek erg tof, en het bied een stukje inkijk in de dood van de laatste Tsarenfamilie van Rusland.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Een like van een auteur krijgen op Goodreads, okeeeeeh. :lol::+

    Inmiddels Strijder voor Rome III uit, waarvan de auteur mij een like gaf voor mijn vier sterren beoordeling. :D

    Ik moet vaker op GR komen. :eek: Nu trouwens met Matterhorn bezig van Karl Marlantes, over de Vietnamoorlog. Heavy shit al. :eek:
     
  18. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heb nog nooit echt voor mezelf een boek gelezen, altijd een hekel gehad aan boeken. Ik denk dat het nog een soort van 'jeugdtrauma' is/was van de middelbare school, waar je met veel tegenzin persé een boek moest lezen die de school had uitgekozen, en die je ook nog eens binnen een korte tijd uit moest hebben. Dat vond ik altijd verschrikkelijk.

    Vandaag toch maar weer eens een boek in handen genomen, omdat ik me verveelde en het lezen van een boek altijd nog eens een kans wou geven. En ik moet zeggen het voelt eigenlijk wel fijn. Eerst pakte ik een random boek uit de kast waar in de eerste paar bladzijden alleen maar de omgeving heel gedetailleerd werd besproken. Dat trok me niet zo. Dus ik een ander boek pakken uit de kast. Een boek van Stephen King. Daar heb ik een uur in zitten lezen. Die had ook wat meer verhaallijn in het begin, dat vond ik wat prettiger lezen. Bij de eerste paar bladzijden merkte ik wel dat ik snel afgeleid was, maar eenmaal wat verder in het verhaal viel dit mee.

    Ik ga van de week eens naar de bieb, en simpel beginnen met het eerste Harry Potter deel. Dat werd me door mijn zus aangeraden. Maar ik moet zeggen dat ik zelf ook wel benieuwd ben naar de boekversie van deze filmreeks. Eens kijken hoe dat bevalt. Het lezen van een boek waarbij je het verhaal in grote lijnen kent, maar dan veeel uitgebreider wordt besproken dan in de film. The Lord Of The Rings wil ik ook gaan lezen. En dan hoop ik dat ik daarna ook makkelijker aan nieuwe, onbekende verhalen kan beginnen.

    Mijn moeder heeft een Kobo Glo die ze nooit gebruikt, want ze vind echte (papieren) boeken toch fijner. Ik wil zelf dus ook nog die e-reader gaan testen om te kijken wat ik prettiger vind.
    Lezen jullie liever uit een echt boek of op de e-reader?
     
    fredfenster en Killamonkey vinden dit leuk.
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Have fun. Klinkt alsof je binnenkort een erg tijdrovende nieuwe hobby erbij hebt :+ Mocht je op zoek zijn naar dope fantasy, give a call. Is pretty much het enige wat ik de laatste tijd lees ;)
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Sowieso een echt boek. Maar een e-reader is wel het beste alternatief. Een e-reader heeft vooral het voordeel dat het een stuk makkelijker vast houdt dan een dikke pil (buiten de logische voordelen als meerdere boeken op een enkele plek).
     
    Alexknl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina