1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe kijken jullie televisie?

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Joanne21, 23 apr 2016.

  1. Joanne21

    Joanne21 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    We lezen steeds vaker dat Netflix steeds populairder wordt en het 'ouderwetse' televisie kijken steeds minder populair. Zelf kijk ik naar beide. Ik kan genieten van een Netflix serie (SUITS!!) maar ook nog gewoon van het ouderwets op de bank om 20:00 zitten voor een programma. Hoe denken jullie hierover? Zitten jullie nog voor de buis voor een bepaald programma, of toch liever wanneer het je uitkomt in je eigen tijd op Netflix?

    Voor mijn studie International Media & Entertainment management ben ik bezig met een onderzoek naar het televisie kijkgedrag van jullie (20 tot 49 jaar). De resultaten worden gebruikt door het televisie productiebedrijf IDTV om hun programma's aan te passen op het kijkgedrag en wensen van de televisiekijker.

    De enquête duurt niet langer dan 5 minuten, dat beloof ik!

    Dus ik hoop dat je een paar minuutjes over hebt.

    https://nhtv.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_0PXX1TO7sTAGGdn

    Maar bovenal ben ik gewoon super nieuwsgierig naar jullie mening. Wat is de reden waarom jullie wel of geen ‘ouderwetse’ televisie kijken?
     
    L.A. en AnubisNefer vinden dit leuk.
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Daar hoef ik geen enquete voor in te vullen. Ik kijk geen normale televisie meer, afgezien van voetbal. De reden: kut reclame.
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik kijk zo af en toe nog naar Pauw of een documantaire o.i.d. maar buiten dat mijd ik televisie als de pest. Gare spelshows of de zoveelste gladde show waarbij men opzoek gaat naar nieuw B-talent. Nee dankje, daar pas ik voor.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tot de helft van de enquête gekomen en toen gestopt. Ik kijk nagenoeg geen 'gewone' tv en als ik wat kijkt komt het niet in de enquête voor.
    Kan ook niet alles naar wens invullen, zoals de vraag met betrekking tot het terug kijken, welke ik dubieus vind.
     
  5. Joanne21

    Joanne21 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    Duidelijke reden inderdaad! Zou je het wel kijken als er minder reclames waren denk je?
     
  6. Joanne21

    Joanne21 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    Dankjewel voor je antwoord! Kijk je wel veel programma's zoals bijvoorbeeld documentaires online?
     
  7. Joanne21

    Joanne21 New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    3
    dankjewel voor je feedback! Ik ben nog een student, dus voor mij ook een van de eerste keren dat ik met een enquête werk :)
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee, want de programma's zijn niet interessant. Voor series en films zijn er betere alternatieven vind ik.
     
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb het ingevuld. Vind dat de nadruk teveel ligt op interactieve media en tv kijken+ (met peripherals etc).

    Als ik tv kijk en tegelijk social media gebruik om mijn mening te uiten etc, waardoor ik me minder alleen voel, vind ik eng.

    Dit geeft aan dat programma makers sowieso aan het kijken zijn naar hoe ze de kijker meer kunnen betrekken via social media, apps en dergelijke. Een App die er bij zit vind ik een ware toevoeging voor bepaalde type shows, maar om dat steeds meer en meer. Te zien, liever niet.

    De pracht van Netflix is vooral: alles op je eigen tijd te kunnen doen, zonder 24min reclame te moeten kijken.

    Social Media integratie vind ik verontrustend, omdat dit alleen maar de mens in zijn geheel gaat spekken en voeden om zich nog minder te kunnen concentreren op puur en alleen datgene wat zich voor zijn beeld verschijnt.

    Ik had graag meer vragen gezien mbt wat voor programma's je als kijker graag zou willen zien, welke soort programma's je voor je gevoel er een overdaad aan is, en vooral wat je mist van Nederlandse zenders.

    Waar is de Nederlandse identiteit op tv gebied?
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2016
    B Tender en Reckuuza vinden dit leuk.
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    De commercials zijn voor mij altijd het hoogtepunt tussen de programmering. Wat een bagger wordt er tussen de commercials door uitgezonden zeg... zo.
     
    Maddmonkey en Kapitein_Merijn vinden dit leuk.
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ingevuld.

    Heb zelf totaal geen behoefte aan een app of social media pagina's die over de TV uitzending gaan, tijdens het TV kijken.
    Eigenlijk kijk ik bijna geen TV meer. Heel af en toe Discovery Channel of DWDD/RTL-L.N. Heb een rothekel aan al die spel- en talentenshows en 15min reclame om de 10min TV..
     
  12. dannygielen

    dannygielen Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    137
    Ga eens proberen een film in Australië te kijken ;) duurt een film van 2uur zeker 4-5 uur door alle reclames tussendoor... Wat dat betreft valt het hier in Nederland wel mee ;).

    Al moet ik wel zeggen dat ik altijd Netflix kijk, omdat ik een hekel heb aan reclames..
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    In Aussie zou ik niet eens een film kijken. ;-)

    Surf and turf bro.... En anders heerlijk koreaans eten.
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Kil ik kijk geen tv

    Anders lig ik op mn bank/im bed met mn hand in mn broek.
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Power Rangers....

    Ik snap het.... ;-)
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha wilde precies hetzelfde zeggen..
    Wij kijken heeeeeeel weinig tv, en dat van die hand, ja dat klopt ook. :lol:
     
  17. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Moet zeggen dat reclame voor mij niet zozeer een reden is om geen tv te kijken.
    Alleen op commerciële zenders zoals sbs6 kan het heel irritant zijn lange reclameblokken.

    Voor mij is de voornaamste reden dat ik geen tv kijk dat series/films makkelijk ergens anders te kijken zijn en vooral ook de meest recente. Je hoeft immers geen week te wachten tot de nieuwe aflevering wordt uitgezonden maar kunt alles achter elkaar kijken als je wilt en wanneer je wilt. Die vrijheid is heel fijn.

    Daarnaast blijven er maar weinig programma's over waar ik echt voor thuis zou blijven.
    Vind tv kijken nog steeds wel leuk.. maar in de praktijk doe ik het vrijwel nooit meer.
    Het zou wel verbeteren als tv flexibeler wordt en net als een soort Netflix je favoriete programma's kunt toevoegen kunt kijken wanneer het jou uitkomt en ook altijd kunt terugkijken nog.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mwah vindt het aanbod nog redelijk goed.
    Kijk altijd dagelijks wel EenVandaag. Series als Tegenlicht, Keuringsdienst van Waarde, Brandpunt en uiteraard de Rijdende Rechter kijk ik ook nog vaak.

    Mensen die zeggen dat ze geen TV kijken neem ik niet altijd even serieus moet ik bekennen ;)
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Er zijn best een paar goede programma's ja.. ik zeg ook ik vind het nog wel leuk. Maar afgelopen weken/maanden geen tv meer gekeken; alleen series. En geen is in mijn geval ook echt 0,0. ;)

    Moet zeggen dat ik het ook niet heb gemist..maar daarom zou t wel fijn zijn als er wat interessants is dat je dat later terug zou kunnen kijken.
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Why?
     

Deel Deze Pagina