1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Slow & Steady Sunday Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Dex, 9 mrt 2016.

  1. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik corrigeerde ivm het plakken. Weinig keus, anders vlogen we allebei naast de baan. En als achterop even had gelift, had het tikkie niet plaatsgevonden
     
  2. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dat is achteraf makkelijk lullen, hij wist ook niet dat je het midden van de baan op ging zoeken. Tegen de tijd dat dat wel duidelijk is, is de afstand te klein en het snelheidsverschil te groot. Dan kan je liften wat je wil, maar dat contact had niet voorkomen kunnen worden.
     
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Heat1:
    Vanaf plek 2 met gebruikelijke slow start
    naar plek 3.
    Daarna toch te slordig in bocht twee en daardoor 5 seconden penalty.
    Daarna geduldig en voorzichtig weer naar de kop gereden die gelukkig nog te achterhalen waren.
    Geprobeerd om langzaam druk te zetten door hoog tempo.
    Ik wist dat ik op oranje banden niet te teveel tempo verloor.
    Zag afstand tot Jimmy en Wiethok steeds kleiner worden.
    Daarna kunnen profiteren van de spins van eerst Wiethok en daarna Jimmy.

    Heat 2:
    Lekker veilig tempo gereden achter Kimi.
    Gehoopt dat Kimi het gat naar Jimmy kon dichtrijden maar dat gebeurde helaas niet.

    Heat 3:
    Hammertime.
    Hoog tempo gereden en banden niet gespaard.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2016
  4. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378

    Er zit een seconde tussen dat moment en de tik. Er zit ook een rem op de Ginetta.
     
  5. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik denk dat je jouw vermogen van voorspellen wat overschat.

    Bovendien is op de rem trappen wel het slechtste wat je kan doen.
     
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik vergeet het belangrijkste.
    Jimmy bedankt voor het organiseren van deze cup.:thumbs::D
    Aan het begin van de cup dacht ik nog: " dat wordt zwoegen en sleuren voor mij met de default set up auto's zonder persoonlijke custom tune van mijzelf."
    Direct na de laatste race van de RUF GT3 Cup, in een korte practice op Brands Hatch voelde de Ginetta GT4 erg log met veel overstuur aan.
    Maar tijdens de cup bleek na wat rondjes extra oefenen, dat de Ginetta een heerlijke cupauto is, ondanks de default set up.
    Gold ook voor de Rookie F5 sigaar.
    Had vooraf niet verwacht dat ik met deze default auto's alleen op rijvaardigheid een goed resultaat zou kunnen halen zonder magic set-up.
    Verder waren de tracks prima gekozen door Jimmy.
    Jimmy nogmaals bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2016
  7. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Voorspellen blijft wat anders dan reactievermogen.
    Op je rem trappen (=blokkeren) is wat anders dan je rem ff aantikken. En zoals gezegd, er gebeurde veel meer gisteren, niet alleen met mij.

    Meer algemeen: hoofdstuk 4 van het reglement is duidelijk imo. Daar gaat het mij nu om. Dat is destijds bewust opgesteld om zo eerlijk mogelijk te racen. De rest is een mening. Raceleiding beslist. Maar als we H4 niet kennen of respecteren, is naar mijn mening sprake van elkaar het licht niet in de ogen gunnen op de baan. Geldt zeker niet voor alle coureurs gelukkig. Maar op deze manier is de lol er voor mij wel af. Dan kan ik net zo goed een bull-bar op die Ginette of toekomstige cupwagens schroeven en mn bowling skills gaan oefenen. ;-)
     
  8. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Maak je niet zo druk man. Laat het dan ook echt aan de raceleiding over en blijf er niet over doorgaan. Hier nogmaals vanuit mijn oogpunt zoals ik zelf tijdens de races rij. In Race 1 geef ik niet eens gas meer, kijk hoe beltoon op je uitloopt in die bocht waar ik de tik geef. Daarvoor geef ik niet eens gas meer terwijl het bij het insturen een bocht is die volgas genomen kan worden..

    <iframe frameborder=0 webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen scale="tofit" width="320" height="185" style="max-width:100%" src=""></iframe>


    In Race 3 zit er tussen het uitsturen naar buiten en de tik echt een fractie van een seconde. Daarnaast zijn jullie vanuit mijn oogpunt te zien al een tijdje uit elkaar waardoor (Beltoon vliegt notabene de grindbak in) corrigeren en naar buiten sturen niet eens nodig is. Als je kijkt hoe ik bocht 1 in ga na de start dan kun je er wel van uit gaan dat ik me enige voorzichtigheid rij..

    <iframe frameborder=0 webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen scale="tofit" width="320" height="185" style="max-width:100%" src=""></iframe>

    Prima als ik er straf voor krijg, maar in ieder geval was de intentie er in beide gevallen niet. Beltoon moet nog wel mijn plek krijgen in race 3
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2016
  9. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Was allemaal niet suuuper netjes, maar ik ga om een hele simpele reden geen straffen uitdelen:
    Autogespot is laatste geworden in het eindklassement en er vindt geen volgende race meer plaats om bijvoorbeeld een gridstraf uit te delen. Ik kan weinig meer aan standen veranderen, dus lief zijn de volgende cup blijft het advies.
     
    Surreallistic vindt dit leuk.
  10. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Thanks! En sorry Surrealistic. Ik start altijd al netjes achteraan ;)
     
  11. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    [​IMG]

    Het was me een waar genoegen deze cup te organiseren jongens! Ik heb erg genoten van het close racen. Heb pareltjes van gevechten gehad :thumbs:

    @loyallronin is natuurlijk de onbetwiste kampioen met 11 overwinningen in 18 races en 85 punten (!!) voorsprong. Ook de felicitaties aan @Rossi46 die ondanks afwezigheid in het laatste weekend toch nog nipt zijn 2de plek heeft weten vast te houden.

    Overwinningen:
    Loyall: 11
    Rossi: 4
    Jimmy: 2
    Kimi: 1

    Pole Positions:
    Rossi: 2
    Loyall: 2
    Jimmy: 2

    @loyallronin, @HRT WietHoK NL, @DutchOwnage, @asjemenou75, @Surreallistic en @NovaCaine jullie allen bedankt om op alle zondagen van deze cup het sociale leven aan de kant te mieteren om er bij te zijn! @B Tender en @Racerblade01 schitterde in afwezigheid, maar jullie werden gemist in de lobby! Hoop jullie volgende cup weer meer te zien!

    Hier nog de einduitslag:

    [​IMG]

    Ben benieuwd wie de volgende cup gaat oppakken (not me :p) en naar hoe deze opgezet gaat worden.
     
    HRT WietHoK NL en B Tender vinden dit leuk.
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik snap de frustratie van Surtje, maar denk dat het oordeel van de raceleiding de juiste is.





    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Het geheim is absolute stilte en concentratie tijdens de race op mijn oude dag.
    [​IMG]
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  14. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Jimmy hartelijk dank voor het organiseren van deze cup. Het staat garant voor hele leuke raceavondjes met de vertrouwde crew. Heren tot gauw voor de volgende cup:)
     
  15. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik snap sur ook wel.. als ik zo de beelden van autogespot zie had autogespot wel van het gas moeten gaan.. er was al geen ruimte meer om er nog langs te knallen en er zat nog een auto tussen surreal( en de gene waar hij mee in battle was) en autogespot.. ruimte om te remmen was er en er was al ruim te zien dat er verder niemand tussen kon.. als ik het zo zie.. verder ben ik het ook eens met Dex.. dit was de laatste race van deze cup.. dus verder niets aan doen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    B Tender vindt dit leuk.
  16. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Leuke afsluiter van de cup. Was niet heel scherp maar heb nog prima mee kunnen doen. Zonder practice in de regen rijden blijf ik verschrikkelijk vinden maar daar heb ik al vaak genoeg wat over gezegd.

    Had voor race 3 geen goede kwalificatie kunnen rijden en startte daarom vanaf P10 of 11. Zijn vaak wel de leukste races omdat je dan wat inhaalwerk voor de boeg had. Race 1 startte ik wel in de voorhoede en daarom was de race voor mij niet echt spectaculair.

    Had in dezelfde bocht als Surrealistic en Autogespot ook een incident met Novacaine. We komen met een beetje geduw en getrek aan bij de bocht. Ik kan dan niet de ideale lijn pakken en moet langzamer door de bocht. Novacaine probeert wel op hoge snelheid de bocht te pakken en duwde mijn auto vakkundig naast de baan waardoor ik een penalty kreeg.



    Had de plek ook niet terug gekregen en moest opnieuw aan een inhaalrace beginnen. In de laatste bocht van de laatste ronde kreeg ik dan eindelijk de kans om de verloren plekken goed te maken. De schade viel daardoor mee. Alleen Autogespot ging mij op het rechte eind nog onsportief afsnijden. Dat wekte wel wat frustratie bij mij op maar dat is gelukkig opgelost.



    Tenslotte nog een filmpje gemaakt van de start van race 1. Als ik het zo terug zie is het een klein wonder dat ik de auto op de weg hield. Twee maal een zetje tegen de achterkant maar dus zonder gevolgen. Daarnaast ook 2 mensen die volledig hun rempunt missen bij de eerste bocht.



    Jammer dat ik deze cup een aantal wedstrijden moet missen. Blijft toch leuk om met zijn alle over een circuit te stormen. Heb zin in de volgende cup! Hoop stiekem op een GT3 cup met veel verschillende auto's en een team indeling o.i.d. :whistle:
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    We moeten niet vergeten dat wanneer een coureur 'de binnenkant' verdedigt en/of in gevecht is, en hij hierdoor geen mooie buiten/binnen/buiten lijn rijdt (of kan rijden omdat er nog iemand aan zijn buitenkant rijdt) maar een midden/binnen/midden lijn rijdt, hij...

    1) eerder moet remmen (nee dat is geen brake-check, @NovaCaine ;);) maar voor een midden/binnen/midden of een buiten/midden/buiten koers moet je nu eenmaal wat meer vaart uit de auto halen dan voor buiten/binnen/buiten)
    2) een lagere gemiddelde bochtensnelheid heeft je radius is immers ehh krapper
    :cool: een lagere exit-snelheid heeft

    Wanneer iemand daar vlak achter wél de ideale lijn rijdt moet hij hier rekening mee houden (door niet met de maximale snelheid door die bocht te gaan en/of je lijn aan te passen) want anders zul je de verdedigende coureur hoe dan ook (vermijdbaar) raken op de apex (filmpje 2 Surreal) of vlak daarna (filmpje 1 Surreal). Denk dat ook wanneer Surreal niet een stapje naar links gegaan was in zijn eerste filmpje, er ook dan nog contact geweest zou zijn door het koers- en snelheidsverschil.
    Mijns inziens is Surreals visie hier dus een terechte, maar kan ik me gezien het seizoen ten einde is, ook vinden in de sanctie-conclusie.

    @Beltoni Brrrr dat is idd zéér niet-chique. Als ik in jouw schoenen had gestaan had ik Autogespot denk ik bij z'n tweede van-richting-verandering oprecht van de baan gerost/gePIT, onder het motto 'dat ik ervan uit mocht gaan dat de verdediger conform artikel xx slechts één keer van richting verandert' en door de tweede move verrast werd.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2016
    HRT WietHoK NL en Beltoni vinden dit leuk.
  18. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Strafpunten op de XBW licentie!
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    In aanvulling op mijn vorige post wilde ik nog opmerken dat me ovalt dat de aanvaring tussen die paarse auto en de wit-groene in de laatste chicane er ook niet heel lekker uitziet.. LIjkt wat overeenkomsten te hebben met wat @Surreallistic overkwam? Kan hier trouwens niet zien of die Paarse gewoon z'n rempunt miste voor de laatste chicane (waar ik van uit ga) of dat daar meer aan de hand was.


    Goede oude tijd! :) Moest net hier aan denken.. Ik in het groen, @Kimi NL in het geel/rood. Geen zorgen, was een oefensessie (en heel mooi opgevangen door Kimi).


    Mis je @Menno88!!!
    In Forza kon je écht close racen..
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2016
  20. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik was paars en ik krijg idd een zetje in m'n rug. Maar was hiervoor 3 ronden bezig om Autogespot in te halen, waarbij ik hem ook 2 of 3 keer onopzettelijk een zetje gaf. Die van mij was extra ongelukkig omdat het een penalty tot gevolg had, maar het zou na mijn eigen tikjes een beetje flauw zijn om op die laatste te gaan zitten bitchen :9
     
    B Tender vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina