1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nee, geen Philips man. Rommel!
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Philips is oke voor scheerapparaat of verlichting, maar TV inderdaad mehhhh. Ze zijn ook niet voor niets een stuk goedkoper dan andere merken met deze specs.
     
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Onzin.
     
  4. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Na wat googlen:

    - Netflix ondersteund blijkbaar geen 4K voor de chip in deze tv. De HEVC codec ontbreekt namelijk.
    - Philips SmartTV is gewoon compleet crap.
    - Traag instellingen menu + veel bugs blijkbaar.
    - Input latency, niet optimaal voor gaming maar kan ermee door.

    + Ambilight
    + 600Hz
    + Strak design
    + Prijs (voor een 4K tv)

    Als geen problemen hebt met bovenstaande (min)punten zeg ik kopen!
     
  6. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Heb zelf de 7100 serie.
    Enige minpunt is dat overdag tv kijken een bitch voor mij is als de zon in mijn woonkamer schijnt, ik zie echt geen moer meer.
    Bij Samsung heb ik dat nooit ervaren

    Voor de rest ben ik erg tevreden met de televisie, scherp beeld, ambi Light is awesome!
    Menu is bij mij een keer vastgelopen, maar werkt voor de rest prima.
     
  7. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Is het zo dat je via een media speler of pc setup wel 4K Netflix kunt kijken op dat scherm?

    Wat is het verschil tussen refresh rates en geoptimaliseerde refresh rates?
    Neem aan dat je altijd een 60 Hz refresh rate wilt voor het gamen?
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2016
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Geoptimaliseerde refresh rate is marketing onzin. Zo hoog mogelijk cijfer creëren, want dat verkoopt beter.
    Wat uitleg: http://dimens.tweakblogs.net/blog/10581/frame-rates-en-geoptimaliseerde-frame-rates.html

    Budget panels zijn 50/60Hz, wat betere panelen zijn 100/120Hz. Beter voor snelle beelden als sport. Weet niet of dit ook van toepassing is voor games. Daar is vooral input lag van belang.

    Als je zelf een mediaplayer hebt die 4K ondersteunt, dan kun je gewoon 4K kijken.

    Als je graag Ambilight wilt, dan kun je op Tweakers nog even bij de reviews kijken. Philips schermen hebben geen al te beste naam, maar er zitten best degeleijke schermen tussen.
     
    X-Junk, Lethal AK47 en Gyrrack vinden dit leuk.
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    True! Mediamarkt flikt dat ook steeds met exclusieve modellen met extra hoge hz. Ikzelf zet die zooi uit, kijkt meestal niet lekker.
     
  10. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Als het om Ambilight gaat zou je dat ook via een DIY knutselprojectje kunnen regelen, zoals bijvoorbeeld Lightberry.
    Hier op xbw is een topic: DIY Ambilight

    Het werkt eigenlijk nog sneller en accurater dan Ambilight ook.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  11. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Heb gekozen voor de panasonic-viera-tx-50cx670e-zilver-zwart.

    Een uitstekende TV en de juiste prijs/kwaliteit verhouding.

    Morgen wordt die hopelijk bezorgd.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2016
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmiddag wat TV's bekeken bij de MM. En niet geheel onverwacht, is daar geen goede keuze te maken. Belichting en beeldinstellingen kunnen niet juist zijn. Gewone kabel-tv achtige content, zag er op alle TV's niet zo goed uit. Demo content zag er op 4K en fHD schermen (ook op goedkopere TV's) goed uit. Oled is wel waanzinnig mooi, maar demo content op die modellen is wel heel erg 'gemaakt', waardoor het niet goed te beoordelen is met normale content (had geen eigen materiaal bij me en was er nogal druk).
    Posterization zal wel aardig weg zijn en zwartwaarde is al stuk beter dan bij m'n huidige tv, maar nog niet echt overtuigend (non oled). Bij content kan het best ok zijn, maar zwarte balken zijn snel toch iets te grijs. Maar goed, prijsverschil is dan ook wel behoorlijk.
    TV's met zwarte bezels ogen veelal toch wat goedkoper. Anderzijds heb je bij zilveren bezels een klein zwart randje (actief beeld niet tot aan de bezel), wat ik erg storend vond.
     
  13. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb sinds een aantal maanden Horizon van Ziggo, bevalt prima! Sinds een aantal dagen storen een aantal zenders echter, o.a. RTL 7 & RTL Z (andere RTL zenders vreemd genoeg niet). Ik heb al naar mijn Coax kabel gekeken, maar dat lost het probleem niet op. Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
     
  14. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Kun je in de Horizon box de signaalsterkte en kwaliteit zien? Zo ja, vergelijk deze eens met de waarden van een andere zender die geen storing geeft.
    Is het een dikke coax met Kabel keur logo? Goede metalen connectors van bij voorkeur Hirschmann? Geen splitsers ertussen of door gelust via een apparaat? Geen DECT telefoon in de buurt staan sinds kort? (dat was in het verleden nog wel eens een stoorzender, of dat nog zo is weet ik niet omdat het modulatiesysteem is veranderd na de overgang van het Ziggo naar UPC systeem.) Sinds de komst van 4G zou dat ook tot storing kunnen leiden (de QAM256 zou daar gevoeliger voor zijn dan QAM56 dat "het oude Ziggo" gebruikte).

    Onlangs las ik op tweakers dat iemand in een nieuwbouwwoning met dikke coax ook problemen had. Hij betwijfelde dat de kabel de oorzaak kon zijn, maar na contact met Ziggo te hebben gelegd kreeg hij een nieuwe kabel waarmee het probleem was opgelost. De maximale lengte die Ziggo kennelijk wil toesturen is 3m.
     
  15. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Bedankt voor reactie en tips, ik denk dat de kabel de boosdoener is, deze is dun en volgens mij merkloos. Vind het alleen vreemd dat ik afgelopen maanden wel gewoon goede ontvangst had en er verder niets aan mij situatie veranderd is...
     
  16. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Kleine aanvulling op bovenstaande: als ik kijk via replay tv kan ik de programma's wel gewoon zien, alleen live dus niet. Als ik bijvoorbeeld 5 minuten nadat het programma is begonnen kies voor 'afspelen vanaf begin' heb ik wel normaal beeld, dan komt het signaal dus wel goed door neem ik aan?
     
  17. TheDarkKnight_NL

    TheDarkKnight_NL Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben op zoek naar een nieuwe tv aangezien mijn Sony 40w4500 "oud" begint te worden.
    Nu is mijn oog gevallen op de Sony 50w805c, iemand hier ervaring mee?
    Of is er iets in dezelfde prijs categorie met betere specs?
     
  18. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Replay tv is een streaming dienst van Ziggo. Dat betekent dat het programma op dat moment vanaf de servers van Ziggo via internet naar de Horizon box wordt verzonden, met de coax kabel en eventuele storingen heb je dan niets meer te maken.
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, top toestel! Gestoord mooi beeld en de ingebouwde chromecast is ideaal! Als 3D je niet boeit zou je ook de W755 of W756 (zilver/alu) kunnen kiezen. Die is iets goedkoper en verder gelijk (wel iets snellere response).
     
    TheDarkKnight_NL vindt dit leuk.
  20. TheDarkKnight_NL

    TheDarkKnight_NL Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt!

    Heb het even gecheckt, prijs maakt weinig verschil :

    W805C : http://tweakers.net/pricewatch/441697/sony-bravia-kdl-50w805c-zwart.html
    W755C : http://tweakers.net/pricewatch/443601/sony-bravia-kdl-50w755c-zwart.html

    Ben wel aan Media Markt gebonden aangezien ik daar net een stel cadeaubonnen van gehad heb, dus zal daar van de week eens in de winkel gaan kijken.

    Over hoeveel snellere response hebben we het dan, als het gaat over 1/2 ms zou ik eerder voor de 3d tv gaan, zit dat er maar bij zeg maar ;)
     

Deel Deze Pagina