1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dat hoop ik niet voor Acer 8) Wat een drama's heb ik gehad met mijn asus zeg... mijn hemel

    Dell (L)
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Asus Zenbook is het geworden :)
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ach ja zo heb je altijd verhalen van individuele personen. Maar de meeste verhalen hoor je toch over Acer. Asus komt er over het algemeen goed uit.
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zelf altijd tevreden geweest over Asus en inderdaad komen de toestellen van die maker vaak goed uit testen. Net de Zenbook uitgepakt en wat een genot _O_ de toetsen en het formaat zijn nog even wennen, maar dit is wel echt veel meer een laptop dan dat lompe ding dat ik eerst had. Baal er alleen een beetje van dat er geen windows 7 op zit :+ heb geen behoefte aan dat blokkerige gedoe.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  5. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Zoek een nieuwe laptop voor internet, downloaden en films kijken.......

    http://www.laptopshop.nl/product/662351/hp-pavilion-17-g126nd.html
    had zelf die op oog , is dat een aanrader qua specs?

    en het scherm resolutie is 1600x900, ios dat goed genoeg?

    als ik een stap hoger gan 1900x1000 gaat t prijskaartje ook 200 euro omhoog... waar merk je dat aan
     
  6. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    http://www.laptopshop.nl/product/651589/lenovo-ideapad-z70-80-80fg00h8nx.html
    als B optie zie ik die lenova, maar die is gelijk 150 euro duurder... wel full hd scerhmm

    welke raden jullie aan, is die lenova het bedrag meer waard?
     
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Zeker voor de Lenovo gaan, is zo'n beetje op elk front beter.
    Veel betere processor en videokaart, betere bouwkwaliteit en een beter scherm en dan niet alleen resolutie maar ook IPS vs TN op de HP en anti-glare.
    Alleen de HDD is wat kleiner maar die is zo te vervangen, sterker nog ik zou er een SSD bij in doen.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Een PC voor internet, downloaden en films kijken is een beetje onder jouw budget nog hoor.
    Zou je niet gewoon je laptop aan je TV willen hangen?
     
  9. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Thanks dan word dat heM!!
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Oké, even een twijfeltje. Ik heb nu sinds 2012 een Asus N56VM-S4050V, nog steeds een goed ding, doet wat ik nodig heb en kan er nog mee vooruit. In ieder geval, als ik een SSD erin bouw en Windows 10 erop zet, want ondertussen is ie best sloom geworden. Enige 'probleem' wat ik ermee heb, is dat ik het scherm matig vind. Reden voor mijn laptop is een beetje internetten en het bewerken van foto's met Lightroom en Photoshop. Ik heb het gevoel, of beter gezegd ik wil gewoon iets nieuw.

    Beetje besproken met een vriend en eigenlijk twijfel ik nu of ik wel iets nieuw moet kopen. Zat te kijken naar een MacBook Pro, maar de beste 15 inch is gewoon €2800 wat ik redelijk veel vind. Helemaal omdat ik het niet echt nodig heb, al zou retina vast beter en mooier zijn dan wat ik nu heb. Daarnaast weet ik niet of ik zin heb om te switchen naar Apple en alles opnieuw te leren. Dus, is het wel verstandig om bijvoorbeeld een nieuwe Windows laptop te kopen als het puur aankomt op scherm? Misschien zit het gewoon in mijn hoofd dat ik iets nieuw wil. Wat ik nu heb is gewoon een full HD-scherm namelijk. Bespaar me al de uitgaven en koop gewoon een SSD en klaar?
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zolang je hem onderhoudt en goed vindt werken dan uiteraard. Asus heeft ook zeer goede ultrabooks nu. Ben daardoor zelf van de 17 inch en iets oudere versie van jou naar dat gegaan en toch wel ideaal als laptop gewoon een batterijduur van ruim 10 uur en super om mee te nemen zonder dat ik daar met mijn gebruik een mindere laptop voor terug heb.
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Switchen naar osx is voor mij een geweldige keus geweest, leercurve van een week, maar dan zo veel beter dan Windows.

    En waarom zou je per se de duurste en grootste mbp willen?
     
  13. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Macbook staat ook nog altijd op mijn lijstje. OS lijkt me heerlijk werken als laptop naast mijn windows gamepc, vooral voor school en hobby. Volgens de opleiding die in september start moet ik een Macbook aanschaffen maar dat geloof ik niet helemaal.. Dat gaat op dit moment niet lukken8)
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Geen idee. 0,2GHz verschil en geheugen. Maar dat maakt het bijna 500 euro duurder. Kan ik beter de 128GB nemen met mn externe HDD er gewoon aan voor opslag.

    Even Apple Store geweest en ding werkt wel lekker, vooral gewicht en compactheid is chill. Voor mijn creatieve programma's en opleiding is het ook wel handig. Even afwachten, zag dat er mogelijk een nieuw model kwam. Maar denk dat ik de switch wel ga maken.
     
  15. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Waarom zou je een Macbook van 2800 euro (!) kopen als je voor een stuk minder iets vergelijkbaars hebt.
    Begint vanaf zoiets: http://tweakers.net/pricewatch/486747/asus-g501vw-fi074t/specificaties/
    Sneller geheugen (wel fijn als je bijvoorbeeld veel Photoshop of After Effects gebruikt), 7 uur batterijduur (iets minder dan een Macbook), betere videokaart, en een erg goed, mat scherm (dus geen reflecties) met een hogere resolutie.
    Of een goedkoper model met een wat langzamere processor (maar nog steeds een i7) en een wat mindere batterij: http://tweakers.net/pricewatch/463201/asus-g501jw-fi398t.html

    Nog een optie:
    http://tweakers.net/pricewatch/495537/dell-xps-15-9550-7633
    Sneller geheugen , erg goed scherm met hele kleine bezels en een hogere resolutie, betere videokaart, touchscreen, meer opslag (wel even een SSD bij in steken, 500gb Samsung voor 140 euro en er zit al een 1tb hdd in), batterijduur van 6 uur.
    Je hebt ook nog 2 goedkopere varianten die geen 5ghz WIFI hebben en een wat mindere batterij.

    En zo heb je nog een aantal opties, en dan heb ik nog niet eens gekeken naar welke laptops geen grote SSD hebben maar waar je wel een bij in kunt steken (behalve de Dell, die hebben ook een variant met een 512gb ssd maar die is niet leverbaar).
    Ik wil best wel voor je kijken of er nog betere laptops te krijgen zijn waar je zelf nog een SSD bij in moet zetten.
    http://tweakers.net/pricewatch/484153/asus-zenbook-pro-ux501vw-fj024t.html
    http://tweakers.net/pricewatch/497597/hp-spectre-x360-15-ap007nd/specificaties/
    http://tweakers.net/pricewatch/465256/asus-zenbook-pro-ux501jw-fj377t/specificaties/

    Het enige is data de Macbook een betere accuduur heeft dan deze laptops (8,5 uur uit de test bij Tweakers), dat komt deels door de lagere schermresolutie.
    Je kunt de Windows laptops ook gewoon op 1080p gebruiken zonder dat het er er raar uitziet, dat gaat de batterijduur ook nog aardig verlengen.

    Heel leuk hoor zo'n Macbook, maar behalve als je er écht een wil, een iets langere batterijduur wil, geld geen rol speelt of je persé bepaalde software wil gebruiken die alleen op OSX te gebruiken is zie ik verder weinig redenen om er zoveel voor neer te leggen.
    Bouwkwaliteit is natuurlijk ook waar Macbooks bekend om staan, hoe dat met de andere laptops zit weet ik niet, behalve de XPS 15 die ook erg goed gebouwd is.

    Ik heb verder ook niks tegen Apple, ik bewonder ze wel vooral omdat ze goede producten maken maar sommige policies die ze hanteren, zoals vrij hoge prijzen en alles dichttimmeren (zowel software als hardware) ben ik dan weer niet zo'n fan van.
    Als je een Macbook wil halen moet je dat vooral doen maar nu hoor je hier alleen iets van iemand die pro-macbook is en het vanuit een ander licht zien.

    (sorry dat het zo'n lang lulverhaal is geworden :+).
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Sowieso aanrader. Toen ik van Windows naar OSX ging en toen ik van Android naar iOS ging, voelde allebei de keren als een upgrade van coach naar business class.

    Ik geloof maandag is WWDC, kleine kans dat er dan nieuwe macbooks worden aangekondigd.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    OSX is het meest gebruiksvriendelijke, intuïtieve, soepele en fraaie OS. Geen fabrikant levert hardwaredesign dat kan concurreren met Apple. Plus Apple is gewoon nice als merk, dat spreekt mensen die veel caren om hun fysiek voorkomen aan. En als je iPhone hebt is het helemaal chill, perfecte synergie. AppleTV ook, die shit werkt allemaal subliem samen.

    Wel grappig, wat jij nu zegt is precies hoe ik erover dacht. Totdat mijn toenmalige chick een iPhone en MacBook in huis haalde. Shit was nice, dus moest ik het ook hebben. Instantly hooked.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nou, ik moet eerlijk zeggen toen ik op werk begon te werken met Mac's (vooral de 27'' big iMac) was het wel genieten. Echt zo soepel allemaal en dat scherm... kwijlen. Er staat ook nog zo'n prullenbak design Mac en dat is niet normaal snel dat ding. Maar het mag wel wat goedkoper. Toen ik hoorde dat die Mac Pro die ze voor me bestelde bijna 5000 euro kost schrok ik toch wel even! Dat is een hele dure prullenbak! 8)

    Toch voelt Windows wel vertouwder en is het op Mac nog steeds wennen. Ook knopcombo's. Ik loop steeds te kutten met CTRL tussen Mac en Windows, haha!
     
    AnubisNefer en Alexknl vinden dit leuk.
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Business class me reet. Vind er echt helemaal geen kut aan dat hele Apple niet. Gewoon een merk om je ego te strelen. Lekker bij Starbucks met je overpriced laptopje populair doen.

    De vele ultrabooks concurreren ontzettend goed voor een heel stuk minder.
     
    Reckuuza en Killamonkey vinden dit leuk.
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    lol maak je niet druk dude, it's all good
     

Deel Deze Pagina