1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe werkt een Gift Card bij een Xbox One?????

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door jantjepantje, 10 apr 2015.

  1. jantjepantje

    jantjepantje Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Gift Card (50 euro) voor de Xbox One aangeschaft.
    Ik heb de code ingegeven, dit lijkt gelukt te zij, en op mijn Microsoft Account staat nu :

    - Transacties in je Microsoft-Account: 50 euro
    - Tegoed op je Microsoft-Account: 0 euro


    Nu wens ik te betalen met de Gift Card om bijvoorbeeld DLC (downloadbare content) te downloaden voor Call of Duty Advanced Warfare.
    Wanneer ik echter het spel Call of Duty opstart, en dus DLC wil downloaden, staat daar geen Gift Card tussen waarmee ik kan betalen, terwijl er op mijn Microsoft-account staat "Transacties in je Microsoft- Account: 50 euro", dat is dus van die Gift Card.

    Als ik extra content wil downloaden op de Xbox voor bijvoorbeeld Call of duty , staat er enkel mijn visa rekening ter beschikking (waarmee ik gewoonlijk de extra content betaal). Maar ik heb dus een Gift Card gekocht van 50 euro en nu wens ik die te gebruiken om extra content voor call of duty te downloaden, maar ik krijg dus geen optie om met de Gift Card te betalen, ik krijg die optie niet als ik in het spel van bv. Call of duty , extra content wil downloaden, enkel mijn visa rekening staat er tussen.

    Ik krijg dus geen foutmelding. Ik heb wel een abonnement Xbox Live Gold. Misschien heeft het daarmee te maken??

    Kan het zijn dat het eventjes duurt vooraleer ik kan kiezen om te betalen met Gift Card? Ik heb de code gisteren ingegeven (via microsoft account). Ik heb het opnieuw geprobeerd op de Xbox, maar toen zei die dat de code reeds was ingevuld.

    Wat zou het probleem hier zijn dat ik (nog) niet kan betalen met Gift Card, terwijl ik die gisteren in de winkel gekocht heb en de code reeds heb ingegeven (en dat blijkt te werken) maar ik kan niet kiezen voor Gift Card in bv Call of duty als ik extra content wens te downloaden.

    Of kan je met een gift card extra content downloaden van een gekocht spel bv extra content voor call of duty, of kan je met een gift card enkel spel kopen (dus geen extra content downloaden van een reeds gekocht spel) ?
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2015
  2. Miek

    Miek New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die vraag heb ik dus ook
     
  3. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    ik heb precies t zelfde - -
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik begrijp de vraag niet. Wat lukt er precies niet Niels?
     
  5. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    ik wil mijn gamertag veranderen en de dlc pakketten kopen van tombraider of de seasonpass evt maar ik weet begot niet hoe ik iets koop uit de store heb een giftcard gekocht 2 van 5eu om mn naam te veranderen alleen elke x als ik iets wil kopen od staat er in beeld creditcard toevoegen
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat heb je precies gekocht? Linkje?
    Waar staat je xbox op qua locale?
     
  7. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    https://www.livecodes.nl/xbox-gift-cards/xbox-gift-card-5-euro

    die heb ik 2 gekocht om mijn tag te veranderen alleen gaat dat niet want als ik dat wil staat er dat ik een rekening moet toevoegen kan die 10eu nergens gebruiken behalve in de MS store.
    Ik wil ook graag de seasonpass van Tombraider kopen alleen zou echt niet weten hoe ik die moet krijgen zonder creditcard of iets.
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Heb je wel de codes gebruikt? Dus op je account gezet? In de Store staat dat. Dan vul je de code in en wordt het aan het account toegevoegd
     
  9. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Wat Monkey hierboven zegt. Code inleveren op je Xbox dan moet hij erbij staan. En je hebt Euro gekocht. Staat je xbox niet op America oid? Zijn 2 verschillende regio's namelijk.
     
  10. Batwheelman

    Batwheelman Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    15
    Kan je je optie bij betalen niet wijzigen ... ik kan wijzigen naar paypal of wat er nog op mijn account aan geld staat of een nieuwe rekening toevoegen ..
     
  11. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    thanks voor de reacties ik heb die giftcard online gekocht 2x 5euro heb de code ingevoerd enzo dat lukte wel maar ik zie nergens dat ik 10euro op me acc heb staan behalve als ik op me pc ga staat er op me MS account 10eu als ik er niet uitkom bel ik anders wel ff ms support. ik kan ook een paypal toevoegen enz maar ik wil gewoon dat ik via internet een code koop endan dlc kan kopen maargoed ik ga nog ff puzzelen
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Kan het zijn dat je wellicht een tegoed in EURO's gekocht hebt, maar niet opde Europese/Nederlandse marketplace maar op bijvoorbeeld de Amerikaanse? marketplace een game (in dollars) wilt kopen, en dat Microsoft daarom denkt/zegt dat je geen (USD) tegoed hebt?

    EDIT: Oepsie @Pride geeft dezelfde suggestie.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2016
  13. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177

    ik weet t echt niet man ben beetje de wegkwijt denk voorheen was dat allemaal zo simpel op de 360 maar nu kom ik er niet meer uit haha xd
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Als je in de xbox store bent zie je in de link linksboven in welke 'regio' je zit.
    [​IMG]
    Dat stukje 'en-US' duidt op de Amerikaanse store bijvoorbeeld. Wanneer er 'nl-NL' staat zit je in de Nederlandse winkel.

    Heeeeeeeeeelemaal linksonder op xbox.com kun je instellen in welke regio je wilt zijn.
    [​IMG]
    Klik op het 'land' en je komt in een lijst waar je (o.a.) voor Nederland kunt kiezen.

    Omdat je (specifiek) Euro's hebt gekocht wil je daar denk ik in Nederland zitten. Zodra je weer in de Nederlanse winkel zit verweacht ik wel dat je Euro-tegoed als betaalmiddel verschijnt. Mocht je sowieso al in de Nederlandse winkel zitten, dan moeten we even nadenken met z'n allen wat nog meer een oplossing kan zijn.


    Het is er idd niet makkelijker op geworden nee :) Succes en houdt ons op de hoogte ;)

    EDIT: Dit was meer een antwoord op de OP dan op @Niels_x360 realiseer ik me maar wellicht kom thet Niels ook van pas :)
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2016
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Toevoeginkje, misschien komt het van pas.

    Als ik op microsoft.com (niet xbox.com) inlog en vervolgens rechtsboven op m'n naam klik en kies voor 'account weergeven' zie ik vervolgens in het nieuwe scherm linksonder mijn 'tegoed' per land. Daar worden zowel m'n euro's als m'n usd's getoond.
     
  16. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177

    Nogmaals thanx maat ik zit gewoon in de nederlandse store snap er geen bal van kan natuurlijk wel ff proberen om een 800points card te kopen en te kijken mischien doet die t wel..
    zo zuur was net aan t kijken of ik nog kon bellen maar das maar tot 18u zuur ..
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Points zijn voor xbox 360 meen ik? Voor de xbox koop je zuivere euro's.
     
  18. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    als ik op de microsoft inlog en acc weergeven doe staat er wel tegoed 10eu echt wazig ..
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Morgen eventjes bellen!
     
  20. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    snap er echt niksmeer van oh oh haha xd
     

Deel Deze Pagina