1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hidden Gems

Discussie in 'Algemeen' gestart door Maddmonkey, 25 jun 2016.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik denk dat iedereen het wel kent. Je speelt een spel en onverwachts blijkt het een ontzettend gave game te zijn. Er is maar weinig over de game te vinden en op xboxworld heeft het misschien niet eens een eigen topic. Vandaar dat ik dit topic heb aangemaakt. Hier kan iedereen games aanraden die wat minder in de spotlight staan, maar die misschien wel de aandacht verdienen van mede xbw-ers.

    Hoe werkt het?
    Geef aan om welke game het gaat en wat de game voor jou een pareltje maakt met eventueel wat toegevoegde media.


    Ik hoop dat er wat animo voor is :+
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2016
    Reckuuza, fredfenster, CrazY en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Laat ik maar starten.

    [​IMG]
    The Banner Saga
    Heb nu wat tijd in de game zitten en begin de game meer en meer te waarderen. Tijdje terug naar de consoles gekomen, nadat het spel al 3 jaar geleden op de PC is uitgekomen. Het gaat hier om een game waarbij je een karavaan volgt die door een wereld vol met mystiek, monsters en vikingen rondhuppelt. Daarbij maak je keuzes voor de karavaan die goed of slecht uit kunnen vallen. Soms komt er een gevecht langs wat turn-based is.

    Er is een eigen PC topic van de game, maar verder op het forum en op internet lees ik maar weinig over de game. Het is voor mij een fijne verandering tegenover alle shooters,action games, rpg's, sport- en race games die vooral in de spotlight komen te staan. Mocht je een fan zijn van turnbased games of heb je behoefte aan een andere soort game waarbij je meegenomen wordt in het verhaal van jouw karavaan, probeer deze game dan eens uit!

     
    Killamonkey, Mallakai en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Tof idee!

    Heb de game zo vaak zien langskomen op steam, maar nooit over nagedacht om te halen, ziet er leuk uit.
    Maar iets in mij zegt dat de game toch best pittig is.

    Mijn bijdrage is:

    Stardew Valley
    Je erft als ik het me nog goed herinner een stuk land van je opa en hier begint je nieuwe leven.
    je doel is om dit stuk land te verbeteren.

    In het begin denk je (je krijgt weinig uitleg in de game) moet ik nu een houthakker worden? Dit is helemaal aan jou, je kunt van alles doen.
    Je kunt het hout van de bomen verkopen of juist voor spullen gebruiken, je kunt gaan vissen, minen en zelfs een boer worden.
    Ook kun je dorps genoten helpen door questen te voltooien, game gaat eigenlijk wel vrij diep.. en bijzonder is dat de game gemaakt is door 1 persoon.

    Game is uit op de PC, maar komt dit jaar nog naar de consoles, en geen zorgen het is geen farmville bullshit.

     
    Alexknl en Maddmonkey vinden dit leuk.
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat valt best mee zodra je de game meer gaat leren kennen :) Het is echt wennen. Maar een paar keer gesproken tekst door een narrator en verder zijn de gesprekken dus in tekst. Even wennen tussen de rest van de games van tegenwoordig.

    Het lijkt soms wat lastig, maar de combat vereist vooral dat jij weet wat jouw team kan doen (zoasl elke turn based eigenlijk). Het komt niet in de buurt van een XCOM wat dat betreft. Betere beschrijving zou XCOM light zijn :). Keuzes in gesprekken zijn op internet vast terug te vinden, dus ook dat 'hoeft' niet moeilijk te zijn en volgens mij is het meer dat er iemand van jouw team dan in een gevecht niet mee zal doen, dat er wat mensen uit jouw karavaan gaan (om wat voor reden dan ook) of dat jij wat supplies (waarmee je dus het moraal goed houd) verliest of erbij krijgt.

    Mocht je het spel wel een keer in een sale zien en het willen proberen dan kan @Killamonkey vast goede tips geven en mocht ik het spel dan uit hebben, hoop ik ook wel wat nuttigs te kunnen zeggen :)

    Damn _O_ wat een oldschool gameboy vibe zeg. Echt gaaf. Dat was een van de games die langs was gekomen bij de E3 he (van xbox geloof ik)?

    Zit er ook een doel aan vast?
     
    Killamonkey en Mallakai vinden dit leuk.
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Komt wel goed, zat ook net even naar het Banner topic te kijken, als the Witcher uit is toch maar eens proberen

    Betreft Stardew en het doel.. Toch meer je eigen avontuur maken.. Jij beslist hoe omgaat met het land dat je erft.
    Weet wel dat de opa van hoofdpersonage langskomt om te kijken wat je er van gebakken heb en of je het verbetert heb.
    Ben zelf niet zo heel ver in de game, maar dit is voor mij wel een van de leukere games in 2016 en volgens mij ook niet zo bekend bij het grote publiek.
    Klopt ook dat deze bij de E3 was inderdaad.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Mooie van het topic is inderdaad om games een plek te geven die anders misschien wel ondergesneeuwd raken op andere plekken. Zal hem in de gaten houden.
     
    Killamonkey en Mallakai vinden dit leuk.
  7. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Leuk idee. Meteen effe volgen.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    In navolging van mijn eerdere post over TBS, wat nieuws :)

    Banner Saga 2 komt 5 juli naar ps4

    En vanaf 1 juli is Banner Saga 2 gratis te downloaden met Games with Gold!
     
    Killamonkey en Mallakai vinden dit leuk.
  9. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Ik heb hier ook direct een toffe aanvulling (en voor de forumnaam van de topicstarter heel toepasselijk :+):

    Monkey Island Special Edition (Deel 1 en 2)

    Beide games zijn remasters van games uit van 1990 en 1991.
    Deze games waren vroeger een van de betere uit het genre point-and-click adventure games.
    Tegenwoordig zijn ze als live arcade game te spelen op Xbox 360 en Xbox One (BC compatible!).
    De games zijn zowel in "nieuwe" remaster stijl als oude stijl te spelen. Aan humor is in deze games geen gebrek! Voor mij waren deze 2 games een no-brainer, omdat ik beide originelen ook gespeeld heb (destijds op een 486.. voor wie het meegemaakt heeft.. :+)

    In de games speel jij een piraat genaamd Guybrush Threepwood.
    Eigenlijk vindt iedereen dat je mislukt bent als piraat en op allerlei manieren probeer je (vooral aan de vrouw waarop je verliefd bent) te bewijzen dat dit niet het geval is.
    In het verhaal komt ook een (zombie)piraat voor genaamd LeChuck. Deze piraat probeert je op allerlei manieren het leven zuur te maken.
    Doordat je telkens in vervelende situaties terecht komt, moet je met allerlei te vinden voorwerpen of personen uit het spel je een weg banen door het verhaal.
    Van spuugwedstrijden tot black voodoo magic, alles komt aan bod inclusief a bottle of rum.. Arrrrrrrrrrr

    Screen compares:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Trailer Monkey Island 2:


    Beide games zijn te koop in de Xbox store voor net geen tientje per stuk.
     
    Killamonkey en Maddmonkey vinden dit leuk.
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Voeg hier de remaster van Day Of The Tentacle aan toe!

     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  11. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Helaas niet te krijgen op xbox One, maar inderdaad een net zo epic game als de monkey island serie.

    Zelfde tijdperk ook.
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Waar wel dan op :)? PS4?
     
  13. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Jup en pc
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Holy shit. Ik heb er weer eentje hoor :D! Nog niks over deze game gelezen op het forum en net uitgespeeld.

    Oxenfree


    Oxenfree is een spel over een aantal tieners die naar een eiland gaan voor een soort jaarlijks bonfire ding. Op het eiland aangekomen gebeuren er rare dingen.
    Pfoe, net uitgespeeld en nog steeds een beetje verbaasd over deze game. Toffe unieke (maar wel gimmicky) gameplay. Kort, replay-waardig en een eigenaardige artstyle. Geweldige voice-acting, boeiend verhaal, spanning en verder een kalme game. Oh en trippy AF. Halverwege dacht ik wel van "hmmm, beetje lame", maar hoe verder ik naar het einde toe ging des te vetter het werd. De keuzes in dit spel maken ook echt daadwerkelijk uit. En het einde was echt trippy. Beter gezegd was heel de game behoorlijk trippy.

    Ik ga deze game zeker nog een keer of twee uitspelen voor de andere eindes. Deed er nu 5-6 uur over met alle collectibles en veel heen en weer geloop. Ik denk dat een tweede playthrough nog geen 4 uur zal zijn.


    TLDR: een liefhebber van keuze games zoals de telltale games móet deze game geprobeerd hebben _O_ Speelbaar op PS, XBO en PC :)
     
    Mallakai, CrazY en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  15. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Om dit topic een kick te geven..

    Aankomende maand is deel 1 van monkey island een games with gold title.

    Voor iedereen die dit nog niet gespeeld heeft: DOWNLOADEN!
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Remind me in 2 weeks!


    Agh, dit is natuurlijk geen reddit :mad: dan moet jij het maar doen @CrazY
     
    CrazY vindt dit leuk.
  17. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Komt goed monk
     
  18. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Mijn pareltje is Ceasar III uit 1998

    Een verschrikkelijk oud spel maar imo nog steeds de beste citybuilder. Om de zoveel maanden start ik altijd weer eens een map op om even helemaal te verdwijnen in mijn eigen Roman Empire.

    Ik kan er uren over vertellen maar als je van citybuilders houdt dan MOET je hem gewoon proberen. Ik heb trouwens geen idee of je hem nog kan kopen (zelf via torrent gehaald om eerlijk te zijn) maar duur zal die vast niet meer zijn.

    Zelfs op metacritic zie je nog reviews die in 2015 en 2016 geschreven zijn.

    http://www.metacritic.com/game/pc/caesar-iii/details

    Mocht je hem gaan spelen en na een x aantal maps wordt het te moelijk kijk dan de walktrough van GamerZakh op YT. Maar je mag mij natuurlijk ook PMen:thumbs:
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ow die heb ik vroeger ook veel gespeeld. gelijk maar even zoeken of ik hem kan vinden :)
     
    Reson vindt dit leuk.
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Mijn hidden (al wordt hij steeks bekender) gem is Factorio.


    Factorio is een spel waarin je fabrieken bouwt voor de productie van steeds complexere items, op een oneindig grote wereld. Gebruik je verbeelding om je fabriek te ontwerpen, eenvoudige elementen te combineren tot ingenieuze structuren, en je te beschermen tegen vijandelijke wezens.

    EDIT: voor pc
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2016
    pimmos87 en Maddmonkey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina