1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

welke xbox ( wifi vraag )

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door lyca, 27 apr 2017.

  1. lyca

    lyca New Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal

    jullie kunnen me vast wel helpen

    mijn zoon van 11 is al '' eeuwen'' aan het sparen, hij wil een xbox360
    nou wil ik hem het laatste stukje tegemoed komen en ben dus even flink aan het rondkijken geweest.

    de xbox slim.. kan op draadloos wifi dmv ingebouwde '' iets'' ?
    de voorgangers niet?

    * hij speelt fifa en minecraft , en van minecraft ( op de pc) weet ik dat je dan met wifi in andere werelden kan.. ben je op xbox dan ook nog die goldcard ofzo nodig of kan dat puur met je '' eigen internet'' ?

    sorry voor mijn onnozelheid hoor, ben zelf absoluut geen gamer, en een geldboom heb ik ook al niet, daarom direct een '' juiste'' keus maken.
     
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    B Tender vindt dit leuk.
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Onnozele vragen bestaan niet. We gaan je gewoon op weg helpen :)

    Eerste simpele antwoord; géén Xbox 360 kopen. Die is inmiddels echt te oud. Er gaat - veel eerder dan je wellicht denkt - een moment komen dat zoonlief een game wil spelen - welke zijn vriendjes ook spelen - die niet beschikbaar is op de Xbox 360. Er komen ook nauwelijks meer nieuwe games uit voor de Xbox 360 uit. Niet zo gek overigens, als je je bedenkt dat de Xbox 360 eind 2005 (!) werd geïntroduceerd.

    De huidige Xbox One is op de lange duur een veel geschiktere keuze. Al helemaal omdat deze - voor zover nu bekend - volledig zal blijven worden ondersteund als eind dit jaar de nieuwe Xbox "Scorpio" op de markt komt. Dat houdt in dat alle huidige en nieuwe games zowel op de Xbox One als op de Xbox "Scorpio" speelbaar zullen zijn. Daarbij is de Xbox One tegenwoordig relatief gunstig geprijsd. Al kan ik natuurlijk in niemand z'n portemonnee kijken.

    Xbox Live Gold is benodigd om online tegen andere vriendjes (of vreemden) te spelen. Dit kost ongeveer €40,- per jaar. Speel je niet online, dan heb je Xbox Live Gold niet persé nodig. Al mis je dan wel de 4 gratis games die je daar maandelijks bij krijgt ;)

    Overigens geldt hetzelfde verhaal voor de Playstation 4. En die is behoorlijk populairder dan de Xbox One in Nederland. Mocht het zo zijn dat z'n huidige vriendjes meer op een Playstation 4 gamen dan op een Xbox One, dan is een Playstation 4 wellicht een betere keuze. Het lijkt mij verstandig om dat na te gaan voordat er een aankoop gedaan wordt :)
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2017
    B Tender en Beltoni vinden dit leuk.
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    @lyca Graag haak ik hier op aan, want het kopen van een XB1 ipv een XB360 heeft in mijn ogen nog een belangrijk en vaak onderbelicht voordeel.

    Home Xbox

    Wanneer je iemand kent die in het bezit van een XB1 en wellicht al de nodige spellen heeft gekocht kent die je vertrouwt dan kun je elkáárs Xbox als 'home xbox' aanmerken (mits die persoon dat niet heeft gedaan). Wanneer die persoon jou xbox als zijn home-xbox aanmerkt, kunnen alle andere gebruikers (lees: je zoontje) de spellen die hij digitaal heeft gekocht (op xbox.com en/of in de ingebouwde winkel op de xbox) gratis spelen. Spellen die jij/je zoontje koopt, kan hij op zijn xbox ook gratis spelen (mits jij zijn xbox als jou home xbox aanmerkt). Dit werkt voor spellen die je in de toekomst koopt, maar ook voor spellen die jullie in het verleden hebben gekocht. In dit geval hoeft ook maar één van jullie Xbox Live te kopen, alle andere gebruikers op de home-xbox hebben dan ook de mogelijkheden om van de online-functionaleiten van Xbox Live Gold gebruik te maken (behalve Games with Gold).

    Mijn broertje en ik doen deze constructie. Ik had al een jaar een XB1 en in die tijd al best veel games online gekocht, en hij beschikte gelijk over al deze games zodra we elkaars XB1 als home-xbox hadden aangemerkt. Dat 'start' een stuk lekkerder dan wanneer je zo'n duur apparaat hebt gekocht maar nog niet/nauwelijks spellen hebt en deze nog moet gaan kopen (gespreid bedje). De kosten bij de aanschaf van nieuwe spellen (die we leuk vinden) delen we. Ik koop dan bijvoorbeeld Titanfall 2 voor EUR 40, en hij maakt mij EUR 20 over, en we kunnen de spellen allebei (tegelijkertijd en online) spelen. Op die manier delen we de kosten voor Xbox Live Gold ook door tweeën.

    Ik kan me voorstellen dat het wat verwarrend overkomt. Xbox heeft er hieronder zelf ook het eea over toegelicht.

    NL
    http://support.xbox.com/nl-NL/games/game-setup/my-home-xbox
    EN
    https://support.xbox.com/en-US/games/game-setup/my-home-xbox

    Nogmaals: je hebt er wel iemand voor 'nodig' die je enigszins vertrouwt, met een XB1, en liefst al met een flinke (digitale) XB1-gamecollectie in het genre dat geschikt is voor je zoontje.
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2017
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dit is een beetje jammer. Wel een uitgebreide vraag stellen, maar dan niet meer terug komen. Stel de vraag dan niet...
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina