1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] Crash Bandicoot Remastered

Discussie in 'Games' gestart door NuclearGoat, 14 jun 2016.

  1. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
  2. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Hopelijk verpest Vicarious Visions het niet. Ben niet zo'n fan van Activision games.
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Fiasco en Reckuuza vinden dit leuk.
  4. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    Hebben!
     
  5. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Nog een paar speedruns en gems en dan heb ik de platinum van Crash 1.

    Sommige speedruns zijn fakking frustrerend jongen. Met name High Road.

    Maar verder wel puur genieten. Heerlijke games !!!
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Voor de speed run zal het je niet helpen, maar ik zag net deze uiterst lame manier om High Road te halen.
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Oké kon het toch niet laten om deze game op te pikken en nostalgie te herbeleven. Begonnen met deeltje 1 en meteen aardig wat moeite gehad met Native Fortress, wat is dat een pittig level zeg!
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2017
  8. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik heb de speedrun van High Road en Road to Nowhere (2x goud).

    Maar ik ga niet liegen; High Road is me pas na uren gelukt.

    Pure frustratie.

    Dit is mijn gameplay btw:

    Road to Nowhere


    High Road


    @RaouLioo

    Check mijn speedrun



    Op de 3e verdieping gewoon even de shortcut nemen
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2017
    Rienbu, Burt Macklin en Matrix vinden dit leuk.
  9. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    Kan me niet herinneren dat het zo moeilijk was:p
     
    Nightbringer, fredfenster en RaouLioo vinden dit leuk.
  10. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Lol is het echt zo lastig? Heb de serie nooit echt gespeeld destijds maar wel lekker vrolijk om te zien
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Platforming (deel 1 dan) is soms best wel tricky, daarnaast wordt je best wel hard afgestraft soms.
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  12. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Als je van platformers houdt kan ik Crash Trilogy zeker aanraden. 3 games voor €30/€40. Genoeg bang voor je buck. Daarnaast zijn het ook gewoon topgames.

    Crash 1 is idd een stuk moeilijker dan deel 2 en 3.

    Heb zojuist mijn platinum trophy gehaald. Ga binnenkort maar met deel 2 aan de slag
     
    Burt Macklin en Rienbu vinden dit leuk.
  13. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Hard afgestraft als in Soulslike afgestraft? Of echt oldschool gaming, verlies al je progressie en start opnieuw afgestraft :)
    Hoe zijn de controls?

    Toch wel geïnteresseerd hier.
    Heeft het ook een leuk verhaal?
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Crash heeft niet echt een boeiend verhaal. Als tien-jarige vond ik het wel fantastisch ja, maar feitelijk is het slap. ;) De bosses daarentegen zijn wel oprecht toffe characters en leuke battles.
    Maar zoals @ExquisiteSteez zegt: Je moet Crash vooral kopen vanwege de enorme hoeveelheid content. De gameplay is solide, het is addictive, maar het bovenal VEEL.

    Ik heb vooral zin om dit keer ook vooral voor gems en full completion te gaan. Dat was voor mij als kiddo echt te moeilijk. :p

    Tevens realiseerde ik me dankzij Youtube pas hoe goed de PS1 originals waren van Crash en Spyro.....en wat voor meuk de sequels van andere developers op de PS2 waren.
     
    Rienbu en Rossi46 vinden dit leuk.
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nou'ja vaak 1 hit KO, levens doen er echt toe, anders kun je het hele level overnieuw doen.

    Controls zijn opzich wel prima, alleen voelt deeltje 1 (heb de rest nog niet gespeeld) best wel stroef aan.
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  16. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Crash 1 wordt door sommige mensen gezien als de Dark Souls van de platformers.

    Heb nooit een souls game gespeeld. Dus ik weet niet of de moeilijkheidsgraad vergelijkbaar is.

    Maar in Crash kan je idd in 1 hit dood gaan. Er is geen health bar of iets dergelijks.

    De vijanden zijn erg easy. Het is meer de platform secties die moeilijk zijn.

    Gelukkig kan aku aku je leven soms redden: :cool:
    [​IMG]

    Crash 2 en 3 zijn wat makkelijker (en ook de betere games). Maar alle 3 zijn classics.

    Controls van Crash 1 zijn een beetje stroef ja. Maar het is denk ik ook een kwestie van even wennen.

    Na een paar uurtjes heb je de controls volledig onder de knie.

    En de gameplay is erg verslavend !!!
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2017
    Rienbu vindt dit leuk.
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb helemaaaaal niks aan onze Aku Aku als in een pit in flikker :)
     
    Matrix vindt dit leuk.
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Probleem zit in crash 1 remaster.

    Alle delen hadden hun eigen controls. Bij deel 1 hoefde je geen aanloop te nemen om ver te springen. Vanuit stilstand kon je verder springen dan nu het geval is. Deel 1 was wel een stuk stroever.

    Ze hebben gekozen omdat de controls van deel 3 die veel soepeler zijn in de remaster op alle delen toe te passen.

    Dit maakt crash 1 veel moeilijker omdat je bijvoorbeeld op high Road altijd een aanloop moet hebben nu wat eerst niet het geval is.

    Daarnaast kon je in de oude versie van deel 1 met de punten van je schoen of de hak van je schoen op een richel landen.

    Nu glij je met de crash 3 physics ervan af. Dus sprongen zijn veel veel minder vergevingsgezind.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2017
    KEN_123 en Rienbu vinden dit leuk.
  19. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    It's not your imagination - the Crash Bandicoot N. Sane Trilogy is harder than the original games

    The Crash Bandicoot N. Sane Trilogy lies somewhere between remaster and remake, which is both a blessing and a curse. On the one hand, you have all-new models and sound to make the game feel fresh and presentable to a contemporary audience. On the other, using old level data with new collision detection and physics systems can sometimes be like trying to force a square peg through a round hole.

    Ever since the game's release, fans have been lamenting on social media that the game feels harder than they remember. Some of this can be chalked up to rose-tinted nostalgia, but some of it really is due to the way the game was made. Here's a tweet illustrating how a slight change to Crash's leap can cause players to mess up their jumps:



    Another common complaint is that it can sometimes feel like Crash will land justat the edge of a platform, only to slide off into a pit and die. Reddit user TastyCarcass explained that this is likely due to a change in how modern games render collision boxes. Before, a box was likely flat - now, they're oval or "pill" shaped. You can see in the video below how Crash will slide off the edge of a platform if he's just barely landed on it, which supports Tasty's theory:



    So yeah. Don't feel bad if you're struggling with the N. Sane Trilogy. While none of these changes make the game impossible, it certainly makes some of the more difficult platforming sections that much harder. Lookin' at you, Road to Nowhere.

    Gelukkig heb ik de platinum trophy al. Ik hoef High Road nooit maar dan ook NOOIT meer te spelen. :eek:
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2017
    fredfenster vindt dit leuk.
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    je hebt gewoon geen skills!.... zou mijn broer vroeger tegen me hebben gezegd. :rolleyes:

    Reviews hebben wel gelijk over laadtijden zeg. "Loading" wanneer je in het startmenu op "press X" drukt? Hoe dan? En dan die gelockte framerate op 30fps. Ik vraag me af hoe efficiënt de code is.
    Anyway, eerste gem is binnen! Evenals de trophy wanneer je per ongeluk een leven wegspint. :lol:
     

Deel Deze Pagina