1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Inderdaad, denk dat die relatief gezien meer in waarde stijgt dan je huis.
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ontzettend balen Dex :mad: verschrikkelijk, bah. Ik ga eens nadenken of ik een waardige opvolger kan bedenken voor je.

    Wist ook niet dat je Jeepee was! Vroeger was je best vlot in Forza als ik me niet vergis.
     
  3. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Woensdag een proefrit in een nieuw type (wel tweedehands) Clio RS met cupchassis. Ik heb geen idee of die EDC-bak mij gaat bevallen, but only one way to find out...

    @B Tender, Haha ja dat was ik ja. Maar die herinneringen hadden we half jaartje terug ook al opgehaald dacht ik :p
     
  4. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ontzettend kut als zoiets gebeurd, heel onwerkelijk ook. Ik heb het zelf ook al 2x mee mogen maken.

    Is een 2010 Leon Cupra niks voor je?
    Zelf uit Duitsland importeren en dan heb je nog wat centen over om hem naar 350 pk te brengen.
     
  5. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ben zelf absoluut geen fan van VAG producten helaas.

    Gisteren een proefrit gemaakt in een Renault Clio R.S. (Fase 4 uit 201:cool:, maar dat viel erg tegen. Bijzonder saaie auto voor een Renault Sport. EDC-bak reageert traag, elektronisch 'sper' differenteel werkt voor geen meter, weinig gevoel in de stuurinrichting en een zeer lineaire vermogensafgifte, waardoor je wel snel gaat, maar het niet snel voelt.

    Het gele parelmoer RS kleurtje is wel echt prachtig... Maar toch maar even verder zoeken.
     
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Vorige type Civic Type-R wellicht interessant? Die laatste atmosferische. Oké, van het model moet je houden (ik vind 'em gaaf), maar voor de rest moet je dat toch kunnen bekoren, lijkt mij.
     
  7. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
  8. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Die Honda heeft een maat van mij ooit gehad. Ging wel hard, maar ik trekt dat interieur heel slecht haha. Een 1M is ongelooflijk dik, en ik vind best dat een auto kopen een emotionele keuze mag zijn en geen 'verstandige', maar ik denk dat met mijn kilometrage zo'n auto echt een stap te ver gaat. Overigens heb ik dankzij mijn leeftijd al redelijk wat moeite om hot-hatches te verzekeren, ik betwijfel of het bij zo'n bak uberhaupt wel gaat lukken :p

    Ik denk dat ik zaterdag even ga kijken bij een Clio RS, maar dan een fase 3. Die waren nog wel hardcore en won het in de tests vaak van de Corsa OPC NE. Ik wil er sowieso ooit eens in gereden hebben, dus dan is dit een mooie kans :)
     
  9. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Laatst bewerkt: 10 aug 2017
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat interieur trek ik pas slecht :p

    De laatste Mégane RS vind ik ook heel gaaf. Maar in de basis wel hetzelfde blok als de huidige Clio, welke dus tegenviel. In de Mégane wel gekoppeld aan een handbak.
     
  11. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Zeker niet de snelste en al helemaal niet de verstandigste maar toch wel een bijzondere verschijning.

    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde
     
  12. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Een Megane RS is zeker een optie, maar ik wil eerst die Clio aan de tand voelen (inderdaad die generatie @ColdzeroNL, die zijn gebouwd t/m 2012, dus je hebt her en der nog wat jonge varianten rondrijden met weinig KM's). De Megane is simpelweg een stuk onpraktischer en duurder (om te rijden) namelijk. In de Megane zit idd een handbak, maar misschien belangrijker nog wel; een sper! Dat is echt een must voor alles met een turbo en 200+ pk op de voorwielen.
     
  13. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vervanger van de Corsa is gevonden :)
    Damn wat stuurt dit ding heerlijk, en damn wat heeft Renault verzaakt met die mark 4. Eerst nog even op vakantie en dan mag ik de huurbak van de verzekering inruilen voor deze. Kan niet wachten om ermee te hoeken!
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2017
    L.A., Kapitein_Merijn, Tyrant en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Zit in deze versie er nog wel een echte sperdif op?
     
  15. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Clio 3 ph2. Is het een RS zo te zien?
     
  16. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    De Clio is nooit met sper geleverd (de Megane's wel). Is ook niet nodig in tegenstelling tot al die 1.6 turbo hot hatches; de motor heeft relatief weinig koppel en is veel minder 'punchy' bij het uit accelereren. Plus een nogal goed onderstel waardoor het binnenste wieltje niet snel grip verliest. Ik heb het vandaag uitvoerig getest in vochtige omstandigheden, maar geen een keer onderstuur bij op het gas gaan (in tegenstelling tot de proefrit in de Clio 4 van begin deze week waar ik het ongeveer elke bocht had :p ).

    Yes. RS met cup chassis.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  17. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Gefeliciteerd Dex, echt heel gaaf!! :thumbs:
     
  18. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Strakke bak hoor, is hij nu gefolied Dex?
     
  19. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Thanks boys. Nee @Dave 130R, het is een matte lak :)
     
    Dave 130R vindt dit leuk.
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Binnenkort es VW Scirocco ritje maken, misschien vervanger voor mn Ford Fiesta diesel. Ook al rijd die ook super en bevalt die nog steeds prima. Alleen rij momenteel maar 8k per jaar.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina