1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS GT4 - Porsche Cayman Cup | #1

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 2 okt 2017.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    [​IMG]

    Dames, Heren en Rossi.

    Na een aantal vrije zondagen is het vanaf komende zondag weer Cup-after-soep-zondag! Dus regel een plakvrije zondagavond met je vriendin, bel je ouders om te kunnen babysitten of stel het schoonmaken van je vrijgezellenflat nog gerust een weekje uit, want de zondag-avond is vanaf nu weer van ons!

    Vanaf aanstaande zondag beginnen we met de eerste cup in Project Cars 2, die over 5 wedstrijden verreden wordt op de zondagavond.

    De Auto:
    Zoals jullie al aan de titel van dit topic hebben kunnen lezen, is de eerste auto waarmee wij gaan racen de Porsche Cayman GT4. Een auto die uitgerust is met een sequentiële versnellingsbak, gelimiteerde tuningsmogelijkheden en bovenal een neutraal karakter. Op één klagende jongen na, met een niet verstaanbaar accent, na was iedereen redelijk tot zeer enthousiast over de Porsche.

    De reden dat ik de Porsche over de KTM en Mustang heb gekozen, is dat de Cayman geen instelbare aerodynamica heeft, snel schakelt en geen merkbare dipjes heeft in de vermogensafgifte. Eigenschappen die de KTM en Mustang niet delen. Daarnaast rijdt de Cayman met de juiste banden erg fijn en voorspelbaar (mits je de maandagmorgen-tune niet krijgt, die ik gisteren had :p)

    Cup informatie & Lobby settings:
    De cup zal worden gereden over 5 zondagen, waarbij we gebruik maken van een kwalificatie sessie, 2 races en een staande start voor race 1. Race 2 zal, mits de lobby settings dit toelaten, een rollende start met reversed grid kennen. Mocht dit laatste niet mogelijk zijn om in te stellen, dan gaan we het op de oude manier doen en handmatig een rollende start uitvoeren en de startpositie doorgeven. Qua resultaten wordt er weer gebruik gemaakt van de inmiddels "beruchte" schrapresultaten. Dus een race missen is niet gelijk het einde van je kampioens-aspiraties.

    19:45 - Lobby open
    20:00 - Start Practise (10min)
    20:10 - Start Kwalificatie (10 min)
    20:20 - Start Race 1 (30 min)
    20:50 - Einde Race, 5 min pauze.
    20:55 - Start race 2 (formatieronde + 45 min race)
    21:40 - Einde Race 2.

    *Bij de Endurance race, zal race 2 vervallen en zal de eerste race een staande start kennen met een tijdsduur van 1 uur en 10 minuten.

    Belangrijke wijzigingen t.o.v. vorige cups:
    1.
    Nieuw voor het cupracen in PCars2 is het toevoegen van schade. Uit de voorbereiding is gebleken dat er perfect gereden kan worden met schade aan, dat niveau kunnen wij aan. Naast de extra immersie gaat het hopelijk ook zorgen voor een minder yolo-mentaliteit onder de cupracers.

    2. De racelijn gaat definief uit! - De lobbysettings maken het nu mogelijk om de lijn voor iedereen uit te zetten. Dit gaan wij dan ook doen.

    3. De pitcrew in PCars2 is er ééntje uit het boekje. Binnen enkele minuten voert het team een complete motorrevisie en bumperpakket wissel uit, waardoor je zelfs de meest gehavende auto's binnen enkele minuten weer 100% vers op de baan kunt verwachten. Enige voorwaarde is dat je de pits weet te bereiken na een crash. Houd je olietemperatuur dus goed in de gaten, dat kan namelijk erg hard gaan.

    4. Tuning staat aan. De cayman is nogal afhankelijk van de juiste banden. Dus oefen vooral met hard en softslicks! Verder is de cayman heel basic qua afstelling. Geen aero, geen balans mogelijkheden, geen mogelijkheid om de Finaldrive van de versnellingsbak aan te passen. Enkel remmen, sper en de standaard onderstel intellingen.

    Verder heeft o.a. Racerblade al laten zien dat met een standaard tune het goed mogelijk is om vooraan te rijden. Dus vrees niet in te veel verschillen onderling als het gevolg van tuning.

    5. Hulpmiddelen blijven aan. Dit is vooral om onze gewaardeerde cupracers met controller een kans op het podium te geven. UnitedArt laat meerdere keren zien dat met een controller heel erg goed geraced kan worden op snelheid. Maar daarvoor heeft hij wel hulp van TCS en ABS nodig. Deze hulpmiddelen blijven dan ook beschikbaar voor iedereen.

    TCS & ABS: Mag je gebruiken
    STC: Geforceerd uit.

    6. Omdat ik tot nu toe niets heb gehoord over pitsstop-bugs of iets dergelijks, gaat de bandenslijtage en brandstofgebruik op 'Real'. Voor deze cup verplicht ik een pitsstop nog niet (kan wijzigen na de eerste race) omdat ik verwacht dat niemand een 30 minuten zonder bandenwissel kan volhouden. Mocht het bandenverbruik tussen de controller en stuur gebruikers dusdanig verschillen, kan het zijn dat ik een pitstop verplicht maak.

    Vergeet dus niet één of meerdere pit-strategieën te maken.

    Circuits:
    Voor de eerste cup grijpen wij naar een mengelmoes van oude en nieuwe circuits.

    Zondag 8 oktober:
    [​IMG]

    Zondag 15 oktober:
    [​IMG]

    Zondag 5 november:
    [​IMG]

    Zondag 12 november:
    [​IMG]

    Zondag 19 november:
    [​IMG]

    Racebriefing:
    Officiële Racebriefing - Ronde 1 - Zolder
    [​IMG]

    Algemene informatie:
    voor de eerste ronde van het PCC's strijken wij met z'n allen vlak over de grens in België neer in het pittoreske Zolder. Kijkend naar buiten is de verwachting voor een regenrace geschept, maar sinds ik in directe verbinding sta met God, Jezus en zijn discipelen. Kan ik jullie garanderen dat het zowel tijdens de Practise, Kwalificatie, Race 1 en Race 2 volledig droog zal zijn. Ook heb ik mijn charmes in de strijd gegooid om het zonnetje te laten schijnen zoals dat op 4 juli 2017 het geval was. We zijn dus verzekerd van een zomerse zon en "Nothing but blue sky's for miles!".

    De Banden:
    Verder staat Zolder in het teken van ruw en slecht asfalt. Houdt dus rekening met bandendegradatie en wisselende grip in de rechterbochten in Sector 1. Heb je een uurtje de tijd, probeer met je setup één of meerdere longruns. Na 3 of 4 ronden neemt vooral op de softe compound de grip een duik, met een spin in bocht 2, 3 of 4 als gevolg. Protip: Let vooral op de bandentemperatuur, boven de 100 graden neemt de grip bij de softband al snel af.

    Voor ronde 1 geeft de organisatie dan ook éénmalig een bandenadvies af en deze luidt: Hard.
    Deze hebben 2 tot 3 rondes nodig om op temperatuur te komen, maar blijven eenmaal op temperatuur veel langer goed. Bij de Softe compound is na 10 rondjes op snelheid het grootste gedeelte van de band reeds weg.

    Timetable:
    19:45 - Lobby open
    20:00 - Start Practise (10min)
    20:10 - Start Kwalificatie (10 min)
    20:20 - Start Race 1 (30 min)
    20:50 - Einde Race, 5 min pauze.
    20:55 - Start race 2 (formatieronde + 45 min race)
    21:40 - Einde Race 2.

    Aantal ronden:
    Qua racepace verwacht ik een gemiddelde van 1.40/1.41 per ronde, afhankelijk van de brandstofniveau's. Dus Race 1 zal over een 19-tal rondes gehouden worden en Race 2 over 26 ronden.
    Uiteraard afhankelijk van het feit of er racers gebruik gaan maken van de pits.

    Lobby settings:
    Time progression: ON
    Tijd race 1: 13.00 uur, staande start
    Tijd race 2: 15.00 uur, rollende start, reversed grid.
    Penalty's: ON (Zijn minder streng als in time-trial/practise)
    Datum: 4 Juli 2017
    Weer: Clear
    TCS: toegestaan
    ABS: toegestaan
    STM: NIET toegestaan
    Racelijn: NIET toegestaan
    Bandenslijtage: Real
    Damage: On
    Mechanical Failures: On
    Pits: Automatische Pitlimiter, zelf rijden in pitbox.

    Wat verder nog ten tafel komt:
    1. Vergeet niet dat je met gepaste snelheid(+- 60km/h) de pits in moet rijden, een te hoge snelheid is een instant DQ!
    2. Zegt de Game dat je een positie terug moet geven aan een andere rijder, doe dit dan ook! Dit soort dingen niet opvolgen is ook een DQ of een ferme tijdstraf. Los dit onderling tijdens de race even op, als de game het fout heeft!

    Puntentelling:
    Nr. 1 - 10 Punten
    Nr. 2 - 9 Punten
    etc.

    Endurance:
    Nr. 1 - 20 Punten
    Nr. 2 - 18 Punten.
    etc.

    Deelnemers:
    #033 - Wiethok
    #035 - NovaCaine
    #049 - Dave 130R
    #050 - Hills
    #087 - Rossi
    #088 - Racerblade
    #097 - Crookk
    #170 - Sv3nnie
    #181 - Beltoon
    #940 - B Tender
    #941 - Kimi NL
    #959 - Dex
    #960 - UnitedArt
    #970 - LoyallRonin
    #980 - Asjemenou
    #973 - Coldzero

    Reservelijst:
    #1 - Goldpwnage
    #2 - Ruud_P

    Eindstand:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2017
    hillss, B Tender, Rossi46 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    - Gereserveerd voor verdere informatie -

    Iedereen die zich inschrijft, kies ook vast een livery!
    [​IMG]

    Deelnemers:
    #033 - Wiethok
    #050 - Hills
    #087 - Rossi
    #088 - Racerblade
    #181 - Beltoon
    #941 - Kimi NL
    #959 - Dex
    #970 - LoyallRonin
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2017
    hillss vindt dit leuk.
  3. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Dibs op die wit / oranje (5de auto, 1ste van de 2de rij)

    Edit:// #960 zo te zien
     
  4. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Zere neus met deze poepbak?? Doe mij #33 maar dan

    Kwa pit stops met schade sta je wel ff stil als je motor kaduuk is, @Racerblade01 had laatst een pitstop van 10 minuten, voor hij weer de baan op kon was de race al voorbij.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  5. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Cool! Paar opmerkingen/vragen nog wel:

    1. Rollende start met reversed grid kan inderdaad niet. Sowieso lijkt me handmatig beter, want het systeem in de game zelf is gewoon oneerlijk.
    2. Ik weet dat de puntentelling nog komt, maar doen we ook weer wegstreepresultaten? Vond dat in de vorige cups altijd wel fijn, zodat je gewoon een weekend kan missen.
    3. Bij hulpmiddelen heb je het over TCS/ABS. Is Stability Control wel/niet toegestaan? Bij mijn lobbies had ik die altijd verboden, vind dat zelf altijd wel een beetje overpowered.
    4. Je derde punt is niet helemaal waar. Ik heb eerder deze week letterlijk de hele race (bijna 15 minuten) in de pits gestaan om mijn total-loss Toyota GT-One te repareren, en tegen de tijd dat de race voorbij was, was er nog steeds geen einde in zicht.
    5. Doen we wat met weersomstandigheden/nachtracen?
     
  6. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Da's #941. Heeft Kimi dus. #960 is rood/wit/blauw/zwart.

    Ik neem dibs op #940.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2017
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    1. Oke, deal!
    2. Jup!
    3. Stability control noemde ik niet, omdat ik die uit zet. TCS en ABS gaan dus als enige aan!
    4. Gaat om het idee. Gisteren deed mijn porsche het binnen 2 minuten met 97% motorschade.
    5. Heb weer en omstandigheden juist nog niet genoteerd omdat ik vanavond of morgenavond even wil prutsen. Ronde 1 wordt gewoon zonnig en droog. Maar voor de andere wil ik nog even oefenen/proberen.
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    En die heb ik al!
     
  9. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ohja kutzooi.

    Dan ga ik voor lekker opvallend.
    Gooi mij maar in #959
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat is een goed nummer voor een Porsche!

    Als jullie nog verdere tips, op- of aanmerkingen hebben voor de cup of lobby. Hoor ik het graag!
     
  11. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Amai doe maar #50 :whistle:
     
  12. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Trouwens... Kunnen de data aangepast worden? :whistle: Volgens mij kijkt het merendeel van ons F1, en zowel 22 (VS, 21:00) als 29 oktober (Mexico, 20:00) zijn er GP's tijdens deze sessies.

    12 november is Brazilië om 17:00, dat zou ook krap worden misschien?
     
    Dex en Dave 130R vinden dit leuk.
  13. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Scherp van je Racer
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Godver, kut F1.

    Brazilië vind ik geen reden. Dan beginnen we gewoon iets later.
    Voor de 22 en 29 oktober zal dan verplaats worden.
     
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Team Falken represent :cool:

    Racerblade bleek nog een clausule te hebben in z'n contract en is alsnog verkast naar #49. Ik rijd in #50.
     
  17. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Het blijkt dat #940 gepaard gaat met het teamgenootschap met @Kimi NL en dat wil ik niet. Mr. Falken was wel zo aardig me een plaatsje te bieden, dus ga ik in de #49 rijden. Met #50 @Rossi46 als teamgenoot.

    Edit: Ik heb het persbericht iets later ontvangen zie ik.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2017
    Kimi NL vindt dit leuk.
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Je kreeg toch gewoon een sms'je? Toen je op de bank Game of Thrones lag te kijken :whistle:
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  19. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Blijkbaar heeft Falken als een echte Kaltenborn meer dan twee coureurs gecontracteerd. @Rossi46 en ik verkassen dus wederom, naar Rexott Racing Team #87 (Rossi) en #88 (ik).
     
    Rossi46 en Dave 130R vinden dit leuk.
  20. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik ben er natuurlijk bij. Zal vanavond even een livery uitkiezen.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina