1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    25 jaar en dan zo om het leven komen.
    Dat ze niet meer leeft mag duidelijk zijn na zoveel dagen ... vraag me alleen af hoe de politie die mongool (Michael P.) op het spoor is gekomen? Hoe de fuck je iemand, na een eerder incident, weer vrij acht om te gaan en staan in de normale samenleving is mij overigens een raadsel.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Hier kan je het alleen maar mee eens zijn.
     
  4. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Snap ook niet dat er niet met een nuchterdere kijk wordt gekeken naar het nut van (psychiatrische behandeling zoals) TBS en de beperkte doelen die je hiermee kan bereiken. Sommige mensen zijn geestelijk gewoon stuk, zoals je medisch ook niet alles kan fixen. Tevens zijn we nog niet zover dat we mensen kunnen monitoren tijdens gesprekken om te bekijken wanneer ze liegen of faken tijdens zo'n behandeling. En zou je als psycholoog hier dus rekening mee moeten houden als gedrag wel heel sociaal wenselijk en succesvol lijkt te zijn tijdens deze behandeligen.
    Dus daarom denk ik ook dat de meest succesvolle psycho- en socio-paten gewoon (weer) vrij rondlopen. Daarom hoor je bij seriemoordenaars ook altijd dat het zulke gewone lieve aardige mensen lijken.
     
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Mja, deze rand debiel heeft overigens alle hulp geweigerd en praat niet met de politie.
    Toppertje!
     
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Dan quote ik even iemand uit het topic op Geenstijl: "Lieden die zware delicten begaan zoals deze Micheal P. en die niet wensen mee te werken aan een onderzoek moeten gewoon de maximale straf krijgen zonder vervroegde invrijheidstelling. Waarbij aangetekend dat er wat mij betreft nog 10 jaar extra wordt bijgeteld en dat alles onder zeer sobere omstandigheden.

    vlijtig liesje 50 | 12-10-17 | 10:24 "
     
    Mallakai en B Tender vinden dit leuk.
  7. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou dat vond ik dus ook. Heb ze voor een mooi prijsje kunnen verkopen aan een kinderloos rijk Duits echtpaar..
     
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Deze tegel verwoord misschien nog wel mijn grootste probleem met dit soort hulp:
    "Dit soort instelling is de donkere schaduwzijde van een ideologie die langzaamaan aan het sterven is, die van de "maakbare samenleving", die van "jij bent niet ziek, de maatschappij is ziek en maakt jou ziek", die van "ook ben je dader, eigenlijk ben je slachtoffer". Dit soort instelling is de voedselbank der geesteszieken. "Kom naar ons, en we reiken je een compleet kader aan waarbinnen je zonder problemen je zelfbeeld overeind kunt houden, waarbinnen je je kunt verschansen, camoufleren, verbergen, en we doen dan alsof wij begrijpen wat er in je hoofd omgaat en noemen dat behandeling, deal?" Aldus blijft in de koppen van die hulpverleners die samenleving maakbaar, terwijl er inde hoofden van de gekkies niks verandert. Nergens anders is er zulk een grote discrepantie tussen het mensbeeld van de behandelaar en het mensbeeld van de behandelde als in een instelling waar het uitgangspunt is dat de werkelijke oorzaak van alle ellende zich geheel buiten de muren bevindt,. Nergens anders wordt een taal gesproken die door de ene gesprekspartner zo anders wordt geïnterpreteerd als door de ander. Nergens anders vind je een gesprek waarin mensen elkaar méér bedonderen, besodemieteren, voorliegen en misleisen. En waarom? Omdat nergens er zo veel behoefte is, aan beide zijden, om de schone schijn op te houden, om zichzelf voor te liegen, om de droom in stand te houden. De ene leugenaar houdt de andere leugenaar de hand boven het hoofd. "Als jij mij m'n leugen gunt, hou ik met liefde en plezier jouw leugen in stand. Samen liegen wij de samenleving voor."
     
    Daz, Yellow 13, Rampage en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Schouwarts gearriveerd... waarschijnlijk dus wel degelijk iets gevonden.
    En dan struin je Twitter af en blijken er idioten met drones rond te vliegen.
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Verschrikkelijk :'-(
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Vermoord door dezelfde man die eerder twee andere meiden gruwelijk heeft verkracht.

    Dan heb je gefaald in je beoordeling. Dat is nog zacht uitgedrukt.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hij wilde geen tbs dus is überhaupt niet beoordeeld.
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dus gefaald.
    Op eigenlijk alle fronten.
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Tja het is nu eenmaal wettelijk zo geregeld dat TBS een keuze is. Zoals eerder is aangehaald zou het echter wel mooi zijn als je TBS weigert je niet na 2/3 van je straf al kunt vrijkomen.
     
    Rampage vindt dit leuk.
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Iemand die tot deze dingen in staat is zou niet eens een keuze mogen hebben.
     
    Yellow 13, Tim, Daz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    De rechter kan ook TBS opleggen zonder dat iemand meewerkt aan een onderzoek.
     
  17. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Zoals ik al zei, in dat opzicht heeft Justitie (en bijbehorende partijen) keihard gefaald. Zorgwekkend.
    Zeker nu bekend is dat er waarschijnlijk meerdere incidenten zijn geweest m.b.t Michael Panhuis.

    25 jaar, in de bloei van haar leven ... de verkeerde tegenkomen en het met de dood moeten bekopen. Niemand in die kliniek die zich afvroeg waarom hij met een gigantische kras op z'n muil terug kwam. Niemand.
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Had hij ook de beschikking tot een auto ofzo? Want kliniek en vindplaats lijk zijn niet bepaald om de hoek.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wat betreft die auto: Die zou van zijn moeder zijn geweest, dus het was een moord met zeer voorbedachte rade als je er zo naar kijkt. Ook kun je misschien wel gaan denken dat die haar waarschijnlijk al gedood had toen die naar de auto vroeg, omdat ze immers een eind uit de buurt van de laatste locatie is gevonden.

    Te triest voor woorden, maar één punt ben ik wel blij om met het nieuwe kabinet: Geen 2/3 van de straf en dan weer vrijkomen, maar slechts ''ter behandeling van de zaak'' maken en hoogstwaarschijnlijk op zijn vroegst pas twee jaar voor het einde van de straf.

    Bovenstaande verdachte komt nooit weer vrij, dat is nu helaas de druk denk ik van de publieke opinie. Als die wel een straf lager dan levenslang zou krijgen, heb ik een vermoeden dat Nederland met familie en al ontploft. Afwachten, maar verwacht geen uitspraken rond een nieuwe straf voor kerst.
     
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Blijkbaar.

    Als je het nieuws volgt dan valt alles vanzelf op z'n plek.
    Van de verdwijning tot en met de "wens" (perfecte moord) tot de vondst.

    Als de verdachte z'n bek had gehouden was ze waarschijnlijk nu nog niet gevonden. Politie zocht overal, behalve op de juiste plek.
     

Deel Deze Pagina