1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Even een kick :)

    Het valt mij iedere keer weer op hoe fijn de stereo headset is van Microsoft zelf. Diepe bassen en door de bank genomen echt prima geluid. Het kan beter, maar dan moet je diep in de buidel gaan tasten. Deze kost nog geen 50 euro. Sluit ook goed af, waardoor je echt 'in de game' komt en zit comfortabel door gebruik van stof i.p.v. nep-leer (dan ga je onder zweten).

    Nadeel is wel het rechte stekkertje. In combinatie met de headseat adapter (verplicht als je geen controller hebt met een 3,5mm aansluiting) komt deze soms knel te zitten tegen je been of je zak :+ Sony heeft dat beter opgelost door de 3,5mm aansluiting onder een opstaande hoek te plaatsen, waardoor dat veel minder snel voor kan komen. Heb je echter een Xbox controller met 3,5mm aansluiting dan zul je nergens last van hebben.

    https://tweakers.net/pricewatch/422629/microsoft-xbox-one-stereo-headset-zwart.html

    [​IMG]
     
  2. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Lol, ik ben deze week juist overgestapt van de Stereo headset naar een Plantronics RIG 400HX. Prima ding, Stereo Headset ook overigens, maar waar ik juist niet aan kan wennen is dat het stekkertje 90 graden gedraaid zit. :+ Vond het rechte stekkertje veel fijner. :D
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dan ben ik heel benieuwd hoe jij je controller vasthoudt :+
     
  4. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik houd hem inderdaad vast, ik leg hem niet op mijn zak. :+
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  5. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    jajajajaja :+

    Ik vind het wel handig, zo'n stabiele steun :p
     
  6. SPELVERZIEKER

    SPELVERZIEKER Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    101
    Moeilijk kiezen welke ik opzet. First world problems :D

    [​IMG]
    [​IMG]
    Grado Reference RS2i

    [​IMG]
    B&W P7 Wireless


    Beide klinken meesterlijk goed. De Grado klinkt zo levensecht dat er geen verschil meer is in ingame audio en de werkelijkheid. Loop je ingame en gaat er een auto alarm in de game af , dan sta ik op om uit het raam naar buiten te kijken. Er achter komend dat het alarm in de game afgaat. Dit is echt 4K voor je oren.
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  7. SPELVERZIEKER

    SPELVERZIEKER Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    101
    Jammer dat sinds de ps4 update 3.5 gehad heeft al een hele tijd geleden de microfoon van de P7 niet meer ondersteund wordt door de ps4. Het is dus niet meer te gebruiken voor en geluid en chat :'-(

    De Grado heeft geen mic maar daar was een oplossing voor met een kort verlengkabeltje met mic erin. Maar sinds de ps4 die update lang geleden heeft gehad werkt dat dus ook niet meer :mad:

    Of ze op die manier wel nog op de Xbox One te gebruiken zijn weet ik niet.
     
  8. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Zijn er eigenlijk al Dolby Atmos headphones? En zijn die een beetje betaalbaar, of is zo iets te simuleren? Heb nu de Sennheiser HD598.
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Je hebt maar 2 oren he

    moet je niet willen
     
  10. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    Ik ben aan het kijken naar de Turtle Beach 700 voor de Xbox one, die heeft Dolby Atmos... overweeg hem te kopen maar net zoals velen eerst even rondkijken wat er zoal te krijgen is :)
     
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Maar die is wireless? Is die er ook bekabeld, zet altijd m'n vraagtekens of wireless wel zo'n verstandig idee is.
     
  12. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Na zoveel positieve video reviews gewoon besteld! Morgen in huis! Wireless voor de xbox en met een Jack kabel ertussen kan ie ook op de ps4... ben benieuwd! Vooral naar Dolby Atmos
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb momenteel een Turtlebeach PX4 die ik voor de Xbox One X en PS4 Pro gebruik. Overweeg nu een nieuwe headset voor de One X te lopen met Atmos ondersteuning, zodat ik de PX4 voor de PS4 Pro kan blijven gebruiken. Moet nu namelijk ook telkens de optical en USB kabel om pluggen wat vervelend is. :+
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Jammer dat de Stealth 700 geen Dolby Atmos licentie inbegrepen heeft. Moet je voor de Xbox One dus nog $ 14.99 betalen voor de Dolby Atmos licentie.

    /edit: De Stealth 600 ziet er ook interessant uit. Is toch weer € 50,- goedkoper en het enige verschil tussen de 600 en 700 is dat de 600 geen Bluetooth heeft en geen Active Noice Cancelling. Verder identiek.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2017
  15. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb nu een kleine 3 uur erop zitten met mijn headset en WOW wat een geweldige sound geeft deze headset! Allereerst de firmware geüpdate en daarna direct aan de slag met AC Origins en Battlefront 2. Zo standaard out of the box klinkt hij prima maar door gebruik te maken van de presets kom je er al gauw achter wat voor geweldige opties je hebt.

    Je kunt heel gemakkelijk schakelen tussen settings door op de knoppen van je headset te drukken, maar als je zoals ik van gemak houd pak je je telefoon erbij en gebruik je de Turtle Beach app daar gewoon voor. Leuk detail is dat je vanuit je stoel zo je Xbox aan kunt zetten door op de On knop te drukken van je headset ;-)

    Ik switch zo nu en dan tussen standaard en Extra Bass+ Treble. Maar daarna heb ik mijn headset in opties omgezet naar Dolby Atmos... en de TERING wat een verschil geeft dat! De demo's die de Dolby app je bied zijn al geweldig maar als je (30 dagen) trial inschakelt dan gaat het pas echt los!

    Games als AC Origins klinken dan veel voller en gedetailleerder. Ik liep rond en ik hoorde van een flink afstand al dat er een beest achter me aanzat en jahoor even later werd ik aangevallen door een luipaard :)

    Star Wars Battlefront 2 klonk ook weergaloos vet! Maar nu komt het... Dolby Atmos is geweldig met deze headset en ik geef zeker de 15 eur uit voor de techniek na de trial... Maar juist de games zonder officiele ondersteuning voor Atmos die klinken beter met de optie aan! Dit heb ik getest met Rainbow Six Siege en jeetje wat een verschil als je de Atmos optie aan hebt of uit :)

    Voorheen gamede ik via de Sonos Playbar, maar als ik deze headset op zet dan hoor je zoveel meer kleine details die je simpelweg nog niet eerder gehoord hebt. Ik hoop dat er veel games gaan komen met support voor Dolby Atmos, en zo niet... bestaande games klinken geweldig met de optie aan!

    Ik ben zeer te spreken over deze headset en voor de 129,99 die ik ervoor betaald heb, een prima prijs! En oh ja... Hij werkt ook prima op zowel de Switch als PS4(pro) mbv een minijack kabel :)
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Klinkt goed Titan! Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Stealth 600 of Plantronics RIG400HX.
    Plantronics is ietsje goedkoper, heeft Dolby Atmos licentie inbegrepen maar is niet volledig wireless. Moet met kabel aan controller verbonden worden.

    Heb je toevallig ook Windows Sonic geprobeerd en vergeleken met Dolby Atmos? :)
     
  17. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Dat is juist wat ik probeerde uit te leggen..! Windows Sonic klinkt prima maar zodra je Dolby Atmos aanzet dan gaat er wel even een andere wereld voor je open :)... battlefield1 nu ook allemachtig puur oorlog
     
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Hmmm, interessant dit :) Als ik onderstaande tekst goed lees, dan is Dolby Atmos beschikbaar op alle Xbox One consoles en voor alle headphones. Klopt dat ook? En het verschil is duidelijk merkbaar, begrijp ik uit het enthousiasme? ;)

    https://news.xbox.com/2017/11/13/xbox-one-x-windows-sonic-dolby-atmos-feature/

    Dolby Atmos is dus niet gratis, maar kost je 15 dollar/euro. Dat zijn op zich niet echt te kosten natuurlijk...

    https://www.microsoft.com/en-us/store/p/dolby-atmos-for-headphones/9mv4jdrvqtnv
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    En Windows Sonic is de Microsoft variant en is gratis. :)
    Ben nu ook de HyperX Cloud Alpha aan het bekijken. Is niet makkelijk te verkrijgen? Cloud II wel maar de Alpha is de opvolger.
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb jij overigens last van ruis in één van de oorschelpen? Ik lees op Reddit het één en ander hierover namelijk, dat de Stealth 600/700 hier last van heeft/had.
     

Deel Deze Pagina