1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS GT4 - Porsche Cayman Cup | #1

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 2 okt 2017.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Iedereen bedankt voor het deelnemen aan deze cup! ik vond de Porsche ook een erg fijne beginnersauto. Voor de volgende cup zou ik graag iets snellers willen rijden.

    Gisteravond kan in de boeken als een "Wrecks to Riches" verhaal voor mij.
    Gaf ik in de practise nog een hele mooie uitzetting waarom ik korte kwalificaties leuk vond, ben ik uitgerekend de persoon die 2x crasht met schade en in z'n laatste ronde het gras op moet om een blauwe Porsche te ontwijken :p. Dus geen tijd en lekker achteraan.

    Waar ik mijn geld had ingezet op een zeer rommelige eerste ronde, werd het de tweede ronde pas chaotisch. Van P11 naar P6 in 1 ronde en vanuit daar vrij comfortabel naar voren gereden.
    Als iemand de replay van Race 1 heeft kunnen opslaan, zou hij/zij/het (#genderneutraal) dan mijn epische gevecht met @asjemenou75 willen recorden?

    Heerlijk clean gevochten met die man, waarbij zowel hij als ik voldoende ruimte lieten bij de eerste bocht, andere lijnen rijden mogelijk was en er goed op elkander geanticipeerd werd. Was echt leuk! Helaas werd dat gevecht beslecht door een aanstormende @svennies die in mijn ogen een heel erg gave uitrem-actie inzette op zowel mij als Asjemenou (3 breed in de eerste bocht!) maar nog teveel snelheid had om een krappe bocht te maken en vervolgens asjemenou raakte. Erg jammer, want het had een heel erg tof gevecht kunnen worden tussen ons 3.

    nog een verzoek aan de mensen die replays kunnen terugkijken. Laatste ronde tussen mij en @B Tender . Waarom en hoe wij elkaar daar raken is mij compleet onduidelijk en ik ben er wel heel erg benieuwd naar (uit die clip van Jimmy wordt ik niet heel veel wijs).

    Edit: hoeft niet meer!


    Voor Race 2 wil ik graag iedereen bedanken voor het meewerken aan de herstart. Erg kut dat @HRT WietHoK NL de strijd opgaf, aangezien het niet duidelijk was dat hij problemen had. Ik had geen enkel probleem gehad met een extra formatieronde, zeker omdat jullie o.a. voor mij een herstart wilden maken.

    Race 2 ging in tegenstelling tot Race 1 helemaal nergens over voor mij. 2x gespint, 8x van de baan gegaan en een tijdje hopeloos achteraan gereden. Toch de pace kunnen vinden en mijn gat op de leiding, mede door fouten van hen, naar voren kunnen komen. Tegen het einde nog even gestreden tegen Tender (laatste ronde wederom) die er helaas af ging, gelukkig wel zonder mijn toedoen.

    Na de race nog een paar rondjes Spa gereden met de V8 supercars. En op het lijstje van voorstander voor een V8 Supercars cup kan ik nu de volgende namen toevoegen:
    B Tender, Hills en Jimmy. Naast de reeds bekende @ColdzeroNL en ik.

    Toch leuk, die drempels:


    Ik zou dan ook graag iedereen even willen oproepen om in een vrij half uurtje even met de V8 Supercar te gaan testen (Ford Falcon), aangezien ik graag van iedereen een mening wil horen alvorens ik een keuze maak aanstaande Donderdag.

    Woensdag-avond zal ik dan ook online zijn om een paar races/banen/auto's te testen, heb je zin om mee te testen laat maar weten. Rond 20.00 uur zal ik online verschijnen!
     
    B Tender vindt dit leuk.
  2. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Extra formatie ronde had geen zin gehad.. Voor ik er uit ging had ik me stuur al een stuk of 3 keer opnieuw aangesloten, maar reageerde elke keer niet... Pas toen ik de game opnieuw had opgestart werkte de boel pas weer.. En aangezien ik deze cup toch niet echt voor de punten aan het racen was dacht ik van rij maar lekker door ik hou het wel voor gezien.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Mijn races van gisteren behoeven verder geen commentaar. Met afstand de slechtste races ooit. Geen tempo, een totaal gebrek aan grip na 5 rondjes en daardoor een auto als op ijs. Had weinig meer met racen te maken. Dus nee, mijn post van zaterdag was niet om zand in de ogen te strooien ;)

    Al met al heb ik mixed feelings over de Cayman Cup. De resultaten waren over het algemeen meer dan prima en de endurance race vond ik een heel verfrissende dynamiek hebben. De gaten onderling waren echter veel te groot.

    Voor de volgende cup zou ik nogmaals kritisch kijken naar het vrijlaten van tuning. De mate waarin bepaalde andere coureurs grip konden vinden waar mij dat soms totaal niet lukte toont naar mijn idee aan dat je op een dergelijke manier te grote verschillen creëert. Rijders zoals @HRT WietHoK NL en wellicht ook @loyallronin zullen dat beamen, waar anderen welke de grip wel hadden dat waarschijnlijk niet met mij eens zullen zijn ;) Toch denk ik dat het niet goed is voor een dergelijke competitie dat je op de ene baan prima constant ronde na ronde op de grens kan rijden en de volgende race ieder rondje achterstevoren staat. Het is natuurlijk allemaal leuk realistisch, maar we zijn geen full-time coureurs.

    Ik zal deze post ook maar meteen gebruiken om te melden dat ik er de volgende keren niet meer bij zal zijn. Ik merkte tijdens de gehele cup dat ik er te weinig plezier aan beleef en het als een verplichting ervaar. Het feit dat ik niet mij best heb gedaan om alsnog mee te kunnen doen aan de race op Fuji is wat dat betreft tekenend. Wellicht dat ik nog eens gebruik ga maken van een wildcard en een avond mee zal tuffen, maar dat zie ik t.z.t wel. Jammer om op een dergelijke manier afscheid te nemen, maar er zijn natuurlijk veel meer mooie momenten om aan terug te denken :)

    Veel plezier verder met het cup racen en wees een beetje lief voor elkaar. Jullie zijn een uniek clubje, daar moet je zuinig op zijn.
     
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Aangezien ik gisteren (qua tempo dan) de snelste was wil ik hier even op reageren: Ik had ook weinig grip en heb bovendien zeer weinig aan de setup gedaan. Terug in Fuji heb ik een rolbar aangepast om het spinnen in de eerste bocht tegen te gaan (en overall de bandendruk wat omlaag gezet), maar dat was het eigenlijk. Heb in Oschersleben met exact dezelfde setup gereden als op Laguna Seca, waar jij ongeveer hetzelfde tempo had als ik. Al zou het mij een worst wezen als bij de volgende cup de tuning gewoon default wordt.

    Erg jammer om te horen dat je ermee stopt man =( Ik hoop dat je het even probeert met de volgende cup-auto en dat die in de smaak valt. Vrijwel elke cup was je een vervelende tegenstander (in positieve zin) die mij het leven erg spannend kon maken. Met het wegvallen van jou, @Racerblade01 en @loyallronin en @HRT WietHoK NL die de flow niet te pakken krijgen wordt het wat dunnetjes voorin =(
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik vind dat je een goed punt aansnijd en het is zeker iets waar ik over nagedacht heb. Maar daarnaast moet ik ook concluderen dat zowel ik, @B Tender als @Jimmy J. vanaf Fuji op 1 setup gereden hebben. Zeker nu de setups 1 op 1 over te nemen zijn via de leaderboards, vind ik het hele "tuning is voor gevorderden" en "Ik kan niet tunen" niet echt meer een reden om het af te schaffen. De Race Engineer is een erg goede functie die je kan helpen met verschillende problemen die je ondervind met je auto, maar dan kom je weer op de basis beginselen van het cup rijden uit: "Wie tijd zaait, zal zondag's oogsten."

    Daarnaast was het ook mooi om te zien dat op Laguna Seca, iedereen heeft geprobeerd om de lap van Jimmy te evenaren en dat is niemand gelukt. Zelfs met de tuning-setup van Jimmy lukte het gewoon niet. Dat heeft dan in mijn ogen weinig met de setup te maken, maar meer met de basissnelheid van iemand. (dat hij vervolgens in de race zelf ook niet tot die tijden kwam was voor mij ook een verrassing :p)

    Dat mensen als Wiethok en Loyall het moeilijk hebben qua tempo vind ik erg vreemd en kut. PCars2 is namelijk voor mij, in alle opzichten een vloeiender spel met meer instellingen om het spel naar je eigen hand te zetten. Na race 1 was ik ook niet in de veronderstelling dat ik uberhaupt in de top mee kon rijden deze cup, maar met één overwinning en meerdere podiumplaatsen mag ik toch wel zeggen dat ik de snelheid gevonden heb in de Cayman en ik verwacht ook eigenlijk dat het een kwestie van autokeuze en tijd is voordat de twee eerder genoemde mannen wederom vooraan te vinden zullen zijn.

    Resumerend over de tuning, ik ben een voorstander van tuning en ik wil graag voor de volgende cup weer tuning aan zetten. Het feit dat setups van elkander over te nemen zijn alsmede het feit dat ik graag weer-simulaties wil toevoegen aan de races, betekend dat een banden/pit-strategieën erg belangrijk kan worden.

    Het gebruik van STM, TCS en ABS leg ik voor een volgende cup niet aan banden. De racelijn vind ik overigens wel een discutabel punt. Als dat de reden is dat mannen als Wiethok en Loyall er moeite mee hebben qua niveau. Dan wil ik het best wel weer toestaan. Op voorwaarde dat bij een nachtrace de lijn wel weer uit wordt gezet. Daar biedt hij namelijk veel voordeel t.o.v. anderen. Ik ben inmiddels genezen van het racen met lijn en zal hem ook niet weer aanzetten.



    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kut om te horen Rosmans, maar wel begrijpelijk.
    Je blijft toch wel langskomen op het forum om te schelden op de raceleiding?
     
    B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Races om snel te vergeten. In de kwalificatie ontdekte ik tot m'n verrassing wel over de pace te beschikken, maar in de races bleek ik niet over de consistentie te beschikken. Kansrijk op P2 liggend verloor ik de auto in de linkslinkslinks en vormde ik een niet te ontwijken obstakel voor Jimmy. Onze beide auto's kregen een hele flinke klap en het was de laatste rondjes naar de finish toe hinkelen. Niet veel later vormde ik met m'n gehavende auto weer een obstakel, maar ditmaal voor Kimi. Met anderhalf rondje te gaan was ik niet van plan cadeautjes te geven. In de bochten ging m'n auto werkelijk rampzalig, maar op de rechte stukken liep hij naar omstandigheden nog oké. Of we nu plakten.. of dat mijn gehavende auto door de schade uit zichzelf naar links trok, geen idee, maar Kimi en ik belandden vlak voor het slot helaas samen in de muur, met met name Sv3nnie als lachende derde. Superzonde, zonder die ellende was P2 in de pocket. Het was allemaal te zien in dit filmpje..


    Ook in race 2 gooi ik in de slotfase een redelijk zekere P2 weg, door te spinnen gaan Kimi en ook toen weer een strak rijdende Svennie me op het eind voorbij. Eigenlijk had ik het na ronde 2 al opgegeven. Kreeg in de eerste bocht een flinke en onnodige beuk in m'n kont, die me in het restant van de race een goede seconde per rondje kostte, maar vooral de stabiliteit geen goed deed, wat me in het slot dus parten speelde..

    Als je voelt dat je de bocht niet haalt... stuur dan niet in maar laat de auto gewoon rechtdoor lopen @Go !! Er was rechts van me meer dan genoeg uitloop toen ik begon in te sturen voor de bocht, dan waren we er allebei schadevrij uitgekomen.
    https://giant.gfycat.com/OffbeatDistantHamadryas.mp4
    [​IMG]


    Strak gereden Beltoon, aan kop! En ook Svennie, United en Hills zagen er goed uit.
    Kunnen we je niet overtuigen om de V8's nog een kans te geven Rossi? Gisteren met oefenen/proberen van die auto openbaarde de auto zich als heerlijk levendig, bruut en rauw, genot om te rijden!
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Nu snap ik dat filmpje van jou. Ik had hem gekeken en zag maar niet wat ik fout deed (omdat je mij volgt in dat gifje).
    Was inderdaad niet zo handig van @GoldPwnageNL en ook niet echt anticiperend van hem. Zou dit graag in het vervolg voorkomen zien worden.
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Edit: Laat maar, heb ik al!
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2017
  9. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Brno race 1:

    [​IMG]
     
    B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Hierbij de voorlopige uitslag van de Porsche Cayman Cup.
    Mocht je het ergens niet mee eens zijn of een fout ontdekt hebben, dan hoor ik dat graag.

    Als ik de resultaten bij elkaar optel en de afgesproken 2 schrapresultaten hanteer(aangegeven in rood), dan is dit de uitslag:
    Puntentelling zonder schrapresultaten:
    [​IMG]

    Met de schrapresultaten van het geheel afgehaald kom ik tot de volgende eindstand:
    [​IMG]
     
    GoldPwnageNL, B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  11. sv3nnie

    sv3nnie Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    32
    Even over mijn races van gisteren. In race 1 excuses voor @asjemenou75 voor de iets te enthousiaste uitrem actie in bocht 1. Hopelijk heb jij daarna nog wel kunnen genieten van de race en de cleane battle die wij daarna hebben gevoerd. Was echt niet mijn bedoeling om daar iemand te benadelen, met @Kimi NL als lachende "3de" in dit geval. Daarna de race wel redelijk consistent uit kunnen rijden.

    In race 2 zat ik een tijdje vast achter @Rossi46 soms had ik het idee dat ik hem er naast had moeten laten staan maar denk dat we er dan allebei af waren gevlogen. En excuses @Jimmy J. voor de on controleerbare spin waarin ik jou meenam :mad:. Daarna nog een aantal keer gespint maar uiteindelijk met geluk op het podium gekomen.

    Ik hoop de volgende cup wat vaker mee te kunnen doen! De eerste week (als dat de 26ste is) zal ik die al moeten laten schieten, maar zal ik proberen de rest erbij te zijn!
    @Kimi NL Thnx voor de organisatie!
     
  12. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Het zou dan wel handig zijn geweest als ik op de hoogte was geweest van die functie ;) Zonder dollen, ik wist dat dus niet. Wel dat je setups kunt delen - op Laguna die van mij nog met Wiethok geprobeerd te delen in de hoop dat dat hem vooruit zou helpen, maar hij kreeg 'em niet geladen - maar niet dat je middels de timetrial ongevraagd een setup kunt overnemen. Dan nog garandeert dat natuurlijk niet dat je met min of meer gelijk auto's in de rondte scheurt.

    Dat ik er mee stop staat overigens los van dit alles. Ik heb wel vaker gezegd dat ik vind dat als je mee doet, dat je er dan ook moeite voor moet doen om er altijd bij te zijn. Volgens mij heb ik sinds het uitkomen van PC1 welgeteld twee avonden gemist. En de tussendoor cup met die Ruf. That's it. Nu het me moeite kosten om mij te motiveren om er bij te zijn, trek ik de conclusie dat het beter is om de tijd anders te besteden. Heeft ook vooral met werk, (het gebrek aan) rust, loopbaan, aankomende extra opleiding en dat soort zaken te maken. Beetje het standaard 30'ers probleem, als ik zo om mij heen kijk.

    Lijkt me voor de cup verder allemaal geen ramp. Zonder jou is het ook altijd heel leuk Kimi :D
     
    Surreallistic en B Tender vinden dit leuk.
  13. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Als de leaderbord het ook goed doet is een setup overnemen makkelijk.. Bij mij doet leaderbord het 9 van 10 keer niet + ik rij al maanden zonder LIJN

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ja sorry nog daarvoor, maar ik was bang dat ais ik jou er langs zou laten dat uiteindelijk iedereen mij zou verschalken. Je was véél sneller door de bochten, maar op Oschersleben kun je je auto vrij makkelijk breed maken, op het asociale af. Dus dat deed ik dan maar :whistle:
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    @Kimi NL
    Race één heb ik niet teruggevonden in m'n screenshots en videos, het enige wat ik nog heb onthouden is Jimmy (dus niet ik!) heeft gewonnen, en dat ik tweede ben gefinisht. EDIT: Zie dat @Jimmy J. al wat gepost heeft, nice :)

    Daarnaast wil ik je hierbij graag nog bedanken voor de tijd en moeite die je hebt gestoken in de soms behoorlijk ondankbare taak van het organiseren van een cup, en je complimenteren voor de duidelijke en integere wijze waarop je dit gedaan hebt! Het is onmogelijk om in álle gevallen íedereen tevreden te stellen, maar je hebt gewoon een prima koers gevaren deze cup :):thumbs:
     
  16. sv3nnie

    sv3nnie Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    32
    Haha oeps, zie dat ik een "Mad" gezicht heb gebruikt. Dat was niet de bedoeling, voor de rest hield je hem heel netjes breed inderdaad, enige keer dat ik bij de laatste bocht er al links naast zat bij het uitkomen dat ik op het gras moest dacht ik, mwa niet zo netjes maar voor de rest prima rondjes gereden :thumbs:
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Jup, dat gevecht was hard en op het randje van fair... maar fair. Ik zat stiekem te hopen dat jullie er beide vanaf vlogen zodat ik @Beltoni kon binnen hengelen, want die ging er langzaam vandoor. Helaas was ik het die zijn auto als eerste in de muur terug vond :+
     
  18. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb ik weer. Net naast het podium gepiest omdat @Rossi46 me in zolder op mijn dak tikte. :lol:

    Daarna ook nog een Rosberg uithalen zodat ik geen revenge kan nemen... :mad:
     
    Jimmy J., Rossi46, sv3nnie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. sv3nnie

    sv3nnie Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    32
    O-)O-)O-) je ging er indd hard af, ik mag van geluk spreken met 7 % schade
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    @B Tender
    [​IMG]

    @Rossi46
    [​IMG]

    Blij mee <3

    Dan heb je mijn briefing van Oschersleben niet gelezen, want daarin staat dat je de setup van mij van de leaderboards kunt trekken. :p Dus dat is een puntje van kritiek aan jou (geintje pik!)
    Voor de rest is het allemaal goed te snappen natuurlijk. Succes met het zoeken naar Rust, reinheid en geluk!




    Tot ziens mijn vriend!

    Never let go Rosmans, Never let go!

    Wobbw

    Arrivederci!

    Doeg!

    Kus kus!

    Tot ziens!

    Tddos

    Wjnmk

















    Godver, ineens snap je die liedjes van al die melancholische Nederlandse zangers.

    Rosmans, als tribute aan jou! Onze mooiste momenten samen samengevoegd in de spoiler.

    .

    tot ooit!
     
    Rossi46 en B Tender vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina