1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Cryptocurrency

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamersea, 12 aug 2016.

  1. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Zo, na een tijdje weer wat meer traden (wat niet echt gunstig was haha) heb ik een mooi HODL portfolio opgesteld, al vindt ik het zelf. Op volgorde van aandeel:
    -Bitcoin (1/3e)
    -Ethereum (1/3e)

    Alts (1/3e)
    -ASTRO
    -OmiseGO
    -Power Ledger
    -Request Network
    -EOS
    -ICON
    -IOTA
    -VeChain
    -ARK
    -Raiblocks

    Over de coins die hier geshilled worden:
    Modum en Stellar, toch de moeite om deze te kopen?
    VeChain is een beetje een counterpart van Modum. Gokken dat VeChain meer gaat doen dan Modum, of zijn er toch verschillen die ik over het hoofd zie?
    Stellar heeft al flinke runs gemaakt. Denken jullie dat deze nog gaat droppen?

    Meningen dat ik iets uit mijn portfolio moet droppen voor iets anders, gezien de potentie van andere coins tegenover een negatievere mening over een van mijn andere coins?
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2018
  2. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Btw, eerste ASTRO dividend was een mooie 0.5 ETH op een inleg van 2 ETH. Netjes voor 56 dagen!

    Daarnaast is de coin ook 4x de waarde geworden dan ICO waarde (20% price reduction meegenomen), dus vergeleken met ETH is hij alsnog meer waard, ETH groeide ongeveer 3x in dezelfde tijd.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik ben ook nog aan het kijken naar HODL's. Mod en ICON zijn iets gedaald na hun runs. Twijfel nog. Ben vanmiddag ook ingestapt bij SUB. Ik wil ook nog NEO maar die is veels te hoog nu
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik twijfel nog om GVT op te nemen, maar alle coins / tokens die ik nu heb zie ik nog best groeien (Op Lisk na dan op kortere termijn).

    Die 4 miljoen total supply van GVT doet me echt twijfelen. :mad:
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja haha. Als we hem gisteren hadden gekocht hadden we nu al 30%. Maar ik heb me niet verdiept in die coin

    Die ICO die jij benoemde heeft ook mn interesse... Als dat gaat werken o_O
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    GVT gaat sowieso nog een heel stuk verder groeien voor april, zoals FinalBob zei. Ondanks de 4 miljoen total supply is het echter wel een token, die zijn qua waarde nooit zo extreem hoog gekomen als coins met dezelfde hoeveelheid en/of kwaliteit. Lisk is een coin met een goede achtergrond en supply, dus kan ook nog aardig groeien. Het staat echter een tijd stil (ook qua nieuws). Heb dus toch maar de stap genomen naar GVT voor de komende tijd. Heb sowieso al genoeg winst gemaakt met Lisk (gekocht toen hij op 7.48 stond). :)
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Heb mn QTUM ingeruild voor GVT. Die stond toch stil en had ik kleine 10% op. Al naar WaBi gekeken?
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb WaBi al een tijd geleden bekeken. Nog niets mee gedaan. Zit voorlopig ook wel goed met mijn huidige portfolio.

    Ik hoop alleen dat Power Ledger toch echt eens iets gaat doen @deadly seconz :p
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wordt van Dash nog wat verwacht dit jaar? Verwachten jullie die op coinbase?

    Damn. ETH overnight ineens ATH
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2018
  10. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ja voor Power Ledger ben ik wat gebiased. Dit project zie ik echt heel erg graag slagen, dus ik neem genoegen met minder gains.
    Deze HODL ik voor succes, niet per se voor het geld.

    Maar... Toch al x2 gegaan in een maand. Vergeleken met sommige andere natuurlijk niet zoveel, maar om bovenstaande reden volledig content mee!
     
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Alle uitlegfilmpjes nu gezien en ben een hele hoop wijzer. Het controleaspect, beetje de techniek.

    Toch mis ik nog een cruciaal punt denk ik (zal aan mij liggen hoor). Wat zorgt nu voor de 'initiele waarde' van zo'n munt? Waarom kun je er iets (al is het mogelijk niet veel) mee kopen in het begin? Als het op een gegeven moment inwisselbaar is met valuta als de euro begrijp ik de waarde omdat we die weer naast onze oude waardering leggen. Maar wat zorgt nu voor 'waarde' bij de start van zo'n coin?

    Ik vind het zo lastig uit te leggen wat ik bedoel dat ik de vraag niet eens goed gesteld krijg :F:
     
  12. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ik snap wat je bedoelt.

    Wat de waarde bepaalt? Vraag en aanbod.
    Wat de initiële waarde bepaald? De (hopelijk) toekomstige waarde van de munt. Zie het als in Apple investeren in de jaren 90. Dan was je nu rijk geweest. Geloofde je toen in Apple? Dan had je toen gekocht en pluk je daar nu de vruchten (hur dur) van. Maar, voor Apple zijn er natuurlijk tientallen bedrijven failliet gegaan. Dat zal bij crypto's niet anders zijn.

    Een goed team, goed project etc. zijn pijlers voor een succes. Maar, zo'n project zal ook moeten groeien in de tijd.
    De gains komen als er daarna ook echt dingen naar buiten komen.
     
  13. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Maar waarom zou iemand morgen Garrettcoin willen kopen? Apple maakte producten, dat werkte gewoon op de ouderwetse manier. Een nieuwe coin is gewoon, een nieuwe coin waar je niets mee kunt toch? Waarom heeft het waarde?
     
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Slechts een deel van de coins zijn bedoeld als geld om dingen te kopen. De meeste zijn eigenlijk gewoon aandelen in een bedrijf. Die bedrijven hebben gemeen dat ze ideeen hebben om de blockchain tech te benutten.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  15. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Er zijn echter ook een hoop cryptocurrencies die daadwerkelijk een usecase met de munt hebben. Voor een deel is dat betalen (bijv. Gulden en Request Network), maar er zijn ook anderen. Ik heb bijv. Walton Chain (WTC) munten, die willen de blockchain combineren met RFID tags om in supply chain management je voorraad goed te kunnen beheren.

    Persoonlijk investeer ik alleen in munten met een use case die ik zelf ook goed begrijp. Dat zorgt ervoor dat ik in sommige munten niet investeer omdat het te ingewikkeld voor mij is (en daardoor loop ik ongetwijfeld interessante kansen mis), maar het zorgt er wel voor dat ik de munten ook met een gerust hart vast hou als het even wat minder gaat.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2018
  16. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Wat kun je met je Garrettcoins?

    True, met sommige zijn het net aandelen, een andere vorm van crowdfunding in ICO fase.
    Bij andere zijn de coins het "middel" waarmee de tech op de blockchain gebruikt kan worden. Zo betaal je x coins om een bepaald smart contract te betalen, bijvoorbeeld.
     
  17. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Maar hoe wordt x dan initieel bepaald? Waarom zou ik mijn pizza 200 Garrettcoins duur maken als ik weet dat ik er niets mee kan. Of hoeveel het waard is. Etc etc. Wanneer krijgt een coin waarde?
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Tron is zeker een goede gok geweest. Ondertussen ook al mee verdubbeld.

    Wat zijn trouwens jullie doelen voor 2018? Ik wil eigenlijk op zijn minst wel 4 keer per jaar mijn huidige inleg verdubbelen. Dat moet lukken met de staat van de crypto industrie in 2018. Dit gaat het jaar van de alts worden!
     
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Als jij mij uitlegt hoe het met reguliere aandelen werkt, dan denk ik dat er wel paralellen te vinden zijn. Daar zou ik het ook niet van weten.

    Volgens mij is het aantal uit te geven coins aanbod en de vraag naar de coins essentieel. Daarnaast beginnen de meeste (alle?) coins met een initiele coin offering (ICO). Hier staat daar een verhaaltje over: https://www.bestebank.org/ico/
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Bedrijf A heeft X aantal geld nodig voor de ontwikkeling van zijn product. Hiervoor wordt Y aantal aandelen / token / coins beschikbaar gesteld tegen een schappelijke prijs Z voor investering van buitenaf. Een deel wordt uiteraard verdeeld onder de werknemers. Prijs Z en aantal Y worden uiteraard gebalanceerd zodat het aantrekkelijk is voor investeerders.

    Het bedrijf gaat aan het werk en vervolgens verandert de waarde van het bedrijf na verloop van tijd. Deze waarde stijging of daling is vervolgens weer terug te zien in de "aandelen". Hoe minder aandelen, des te groter de verandering over het algemeen.

    Sommige bedrijven kiezen er echter voor om coins in plaats van tokens (equivalent aan aandelen op de blockchain) uit te geven, welke weer in de toekomst door de houders gebruikt kunnen worden op het platform ipv een alternatieve valuta. Zo zijn die coins dus aandeel en "betaalmiddel" in een.
     

Deel Deze Pagina