1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Sign-up] EU Megane Trophy AM cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 24 nov 2017.

  1. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Hahhaha het regent niet eens bij jou :lol::lol::mad:

    foto's waren van race 2 met regen,en zo zag het er bij mij ook uit.
     
  2. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Dan heb je het verschil van race 2 nog niet gezien hahaha

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  3. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Race 1 zal ook geen regen komen.. Ging van clear naar bewolkt


    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    B Tender vindt dit leuk.
  4. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Replay race 2.. ( ik volg me eigen wagen)



    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    B Tender vindt dit leuk.
  5. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Dat fimpje is van race 2! toch??

    Edit: nee klopt volgens mij
     
  6. Victor-J

    Victor-J New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    17
    Wederom een top kwalificatie gereden, starten vanaf de 2e plek. Om vervolgens in de eerste bocht 3 sec penalty te pakken en tweemaal het gras te vinden. Auto maar even geparkeerd. Regen races waren echt leuk en gingen voor mij althans ook lekker. In droog deed ik te veel mijn best om hard te gaan, daardoor fouten. In de regen lette ik daar veel beter op. Toch blij met 2 keer een 3e plek!
     
    B Tender, HRT WietHoK NL en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  7. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Die eerste niet.. Die is van race 1 waar jij vroeg of ik wel wolken had.. Toen zei ik nog heb de laatste 5 min opgenomen Hahaha

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat hoeft volgens mij niet zoveel te zeggen. Maar was er in race 1 zoveel verschil dan? Zo veel sneller dan de rest ging je toch niet?
     
  9. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Mijn snelste ronde in race 1 was 1.06.4xx. Dat was een seconde onder de poll tijd als ik het goed heb

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Tussen Wiethok en mij zat plusminus 2 seconden per ronde.
     
  11. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik reed iets meer dan een halve seconde langzamer dan Wiethok dan. Wij zijn over het algemeen wel snel met dit wagentje en aangezien ik niet geoefend had (en blijkbaar met TCS reed) leek het mij wel een verklaarbaar verschil. Of ik had natuurlijk ook de bug.
     
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    De enige race waarin, voor mij, een ? kan worden ingevuld was bij B Tender in Race 2. Maar dat vond ik niet eens zo heel erg veel verschil.
    Ik reed namelijk in Race 3 snellere rondes als in Race 2, terwijl er meer regen lag. Dus ik vind dat verwaarloosbaar.

    Enige puntje waar ik wel graag wat van wil gaan zeggen, is het volgende:
    @Victor-J stopt in Race 1 na een X aantal ronden omdat hij er geen zin meer in heeft. Maar mag vervolgens wel vooraan starten in Race 2. Nu vind ik dat voor deze races geen enkel probleem en ik gun hem die Pole in race 2.

    Rekening houdend met de volgende factoren:
    1. Dit is een baan waar moeilijk in te halen is.
    2. De regen zorgde voor een chaotische start in Race 2.
    3. De hoeveelheid voordeel van vooraan starten in een regenrace (spray, omdat victor ook Cockpitview rijdt)

    Vind ik eigenlijk de onsportiviteit van het "Auto aan de kant parkeren", niet in lijn liggen met het voordeel van de pole in de regenrace.

    De race is gereden en de uitslag vind ik goed en lig er echt niet wakker van (ik wil maar even benadrukken dat ik mij er niet druk over maak). Maar is het (en dat is de reden van dit verhaal) geen goede regel voor de volgende cup, om te stellen dat je daadwerkelijk de race moet uitrijden op de laatste positie om de Pole in de volgende race te bemachtigen?

    Overmacht, moet daar natuurlijk wel in meegenomen worden. Als jij 2 ronden voor het einde eruit vliegt met de verbinding, terwijl je op p12 ligt, dan heb ik niets 'tegen' het gunnen van de pole aan die persoon. Maar na +-50% zeggen: "Ik kap ermee", vind ik niet sportief en dus ook geen pole in race 2 waardig.

    Graag hoor ik jullie meningen hierover. Niets tegen Victor hoor, maar het is meer in z'n algemeenheid iets waar ik jullie mening over wil weten.
     
  13. Victor-J

    Victor-J New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik snap je reactie Kimi, mag je overigens ook best na de race benoemen. Ik ben het inderdaad met je eens dat de race dan gewoon uitgereden dient te worden. De reden dat ik gestopt was had te maken met het feit dat ik hoogstens op de laatste of een na laatste positie geeindigd was en dat ik al een keer bijna een paar auto's meenam na een slipper. Achteraf had ik hem gewoon even uit moeten rijden, eens. Maar op dat moment werd het een beetje een rage quit frustratiemoment omdat ik er werkelijk overal af lag en in de eerste bocht al een penalty te pakken had.. Dus dan maar even parkeren en ademhalen.
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ragequit is mij helemaal onbekend, laten we dat maar even vooropstellen :p

    Daarom wil ik het nu ook even opgooien, zodat we in de toekomst er een duidelijke regel van hebben.
    Ik vond het niet het benoemen waard gisteren omdat ik de discussie op dat moment niet wilde voeren en het getuigd van slecht "sportmanschap" om na race 2 er iets over te zeggen.

    De uitslag van de races vind ik dan ook meer dan prima, wil het gewoon graag voor de volgende races bekend hebben.
     
  15. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    @Kimi NL race 2 was idd een beetje raar aan het einde.. In het begin ging ik als een warme mes door de boter, mede dankzij fouten van anderen.
    De laatste paar ronden waren mijn banden zo goed als grip loos.. Had zelf het gevoel dat ik race 2 wel in de pocket had.. Tot dat B Tender in de laatste anderhalf ronde een achterstand van 2 bochten weet goed te rijden en met 3 of 4 bochten voor het einde mij voorbij gaat en met 3,5 seconde voorsprong op mij kon winnen.. Dat was voor mij ook wel ff een wtf momentje.. Verder toch een heerlijke race avond gehad

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Begrijp ik. Na bocht 2 lag ik dik laatste (10 seconden achter de eennalaatste) na naar hoe het zich laat aanzien in @HRT WietHoK NL zijn filmpje een simpel race-incident. Dat ik die race van 9 rondjes uiteindelijk weet te winnen is simpelweg niet helemaal pluis nee. Ik ben natuurlijk heel goed, maar niet zó goed! :whistle::p

    Staat tegenover dat het aan de andere kant ook niet 'juist' voelde dat ik in de kwalificatie totaal geen pace had en volgens mij 2+ sec achter pole startte op de laatste rij. Ik ben natuurlijk heel langzaam, maar niet zó langzaam!:whistle::p

    Volgens mij is er fundamenteel iets mis met deze game. Men is soms onverklaarbaar snel, óf langzaam. Zag je ook een beetje met de V8-supercars. De eerste races deed ik vooraan gewoon mee om de overwinningen, op Willow Springs leek ik in een totaal andere auto te rijden dan een groot deel van de rest van het veld en hobbelde ik er meerdere seconden per ronden achteraan.

    Het bovenstaand is nog alleen maar naar mezelf kijkend.. Vanuit @HRT WietHoK NL en @Jimmy J. en misschien nog wel anderen zijn ook regelmatig pittige twijfels over het 'level playingfield' in deze game geuit.

    EDIT: Neemt niet weg dat ik gisteren wel gewoon drie heel vermakelijke races heb gehad!

    EDIT2: @Kimi NL als jij in race 3 sneller rondreed dan in race 2.... dan klopte er bij jou behoorlijk iets niet.. Ofwel nadelig in race 2, ofwel 'voordelig' in race 3?
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  17. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    En iets zegt me dat @loyallronin hier ook vaak last van had. Kan me nog steeds niet voorstellen namelijk dat iemand die zo snel was met PCars1 ineens niet mee kon komen met PCars2.

    Iemand een accountje op het officiele forum die hierover iets wil/kan melden?
     
    HRT WietHoK NL en B Tender vinden dit leuk.
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik had gewoon veel meer gevoel en ritme in Race 3. Ik deed bewust niet tot de rev-limiter in de regenplassen en doseerde constant.
    Dat heeft voor mijn gevoel gezorgd voor een snellere ronde als in race 2. Race 2 was ik namelijk veel aan het klooien.

    Ga ik even doen!
     
    Jimmy J. en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik heb geen pittige twijfels hoor, voor mij is het 100% zeker (ik hoef niet altijd voorin mee te doen, maar dat ik 7 à 8 seconden van de pace af zat op de Nurburgring lag niet aan dat ik een slechte avond had :p) Ik probeer er alleen achter te komen waar het 'm nou in zit. De grootste verschillen ontstaan uiteraard in regen, maar met nacht en mist is het ook bijzonder duidelijk. Ik denk dus gewoon een weatherbug waarbij sommige mensen de optimale 'time trial' settings krijgen en andere de werkelijke settings. Ik vond het gisteren namelijk wel opmerkelijk dat Gold na 2 ronden zijn banden al op had, terwijl de mijne pas in rondje 7 op hun best waren. Al was het ook weer niet alleen maar een grip issue. Mijn stuuruitslag leek in krappe bochten daadwerkelijk extreem groot te moeten zijn.

    Enige wat ik dan weer niet kan verklaren is waarom we op Silverstone toen allemaal een 0'49 reden in de race. Al zat ik toen in de kwalificatie (nacht) ook +2 sec van de pace af.

    Misschien een saai, maar veilig idee, om de komende races met 'perfect' weer te rijden? En dan misschien na afloop wat testjes uitvoeren om te kijken hoe en wat.
     
    HRT WietHoK NL en B Tender vinden dit leuk.
  20. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ook een klein ergernis puntje van mij hoor. Niet specifiek op een bepaalde situatie. Zou zelf de top 6-8 (~50%) laten starten als reversed grid. Zo staat er niet iemand onterecht vooraan. Staat er niemand vooraan die aanzienlijk langzamer en evt. onzeker is, wat gevaarlijke situaties kan veroorzaken. Laatste punt, ook niet onbelangrijk, de mensen die buiten de boot vallen bij reversed grid, kunnen goed aansluiten dankzij de gevechten voorin. Tegelijkertijd zullen races minder een loterij worden qua inhaalacties in de rondes na de start, wat er toe kan leiden dat het veld minder verspreid raakt aan het begin van de race.
     
    B Tender vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina