1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Mensen die een type auto kopen zodat ze lekker hard kunnen optrekken bij het stoplicht vs mensen die een auto kopen zodat ze veel ruimte hebben.

    Dit is echt een heerlijke discussie mannen.
     
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    De discussie ging eigenlijk over mensen die een auto kopen vanwege lekker veel ruimte en dat vervolgens bestempelen als sportief.

    [​IMG]
     
    Head Ninja en Tyrant vinden dit leuk.
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb met een X5M, Cayenne Turbo (S) en ML55 AMG gereden. (Die lavante is trouwens een echt sneue bedoening)
    Ja het gaat hard van de plek.
    Nee het is niet sportief.

    Het zijn allemaal auto's die proberen te verbloemen dat ze 2000kg wegen en dat lukt ze in acceleratie heel erg goed, maar in sturen/remgedrag is het gewoon niet te doen.

    Is ook één van de redenen waarom ik de Z4 3.5i redelijk vind tegenvallen qua sportiviteit. Ding loopt als een fucking brandweer, maar als je aan het remmen komt merk je gewoon gelijk dat zo'n ding 300kg te veel weegt door z'n klapconstructie.

    De 'discussie' is om het woordje sportief.
    Niemand omschrijft "The Mountain" (die dude uit GOT) als sportief.
    Niemand omschrijft een Toyota Landcruiser als sportief.
    Niemand omschrijft een Zeecontainer als sportief.
    Niemand omschrijft een londense dubbeldekker als sportief.

    Maar zodra we er meer door kunnen verkopen, gaan we dingen die A-sportief zijn (hoge en zware auto's) als sportief omschrijven.

    Dat je dat qua marketingpraat doet, oke snap ik. Maar als consument die termen overnemen is gewoon sneu (en helemaal als je ze als criteria gebruikt).
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  4. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Jimmy zegt dat SUV's niet snel zijn, daar reageert Martijnn op
     
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.757
    Een gast die gewoon lekker blij is met zijn nieuwe auto gebruikt 1x het woordje sportief tussen haakjes.
    Eerlijk gezegd vind ik de 3008 ietsje mooier(sportiever) maar met 2 kinderen en een hoop baggage is dit wel top

    Nou en man. Leasebak. Zonnebril. Linkerbaan. Weinig bijtelling. Tankpas. Heerlijk. Ik vind het een mooie auto.
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Er is ergens een documentaire over de Multipla en hoe veelzijdig ze zijn. Je moet ze gewoon zien als een moderne interpretatie van de 2CV.
    De auto is gebouwd met een hele stapel aan 'vreemde' eisen en dank daaruit zijn veelzijdigheid.

    Hoewel ik helemaal met de rest van de wereld eens ben dat het een hondslelijk ding is. Kan ik het idee en de uitvoering ervan wel degelijk waarderen.

    Autoblog heeft er ooit een special over geschreven, om een idee te krijgen wat ik bedoel zat je dat even door moeten lezen. Is niet zo uitgebreid als de documentaire.
    https://www.autoblog.nl/nieuws/special-fiat-multipla-101222
     
    HanTheMan en Rossi46 vinden dit leuk.
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Hah ik lees alleen dat model x sportiever is dan model y.
    Jullie lezen alsof meneer roept dat model x een sportwagen is.

    Maar vind het wel mooi, discussies over autos met Kimi (ouwe kut Volvo rijder) en Jimmy J (iemand die een Opel Corsa Nurburgring heeft gereden).
    Die zoeken gewoon duidelijk iets anders in een auto en worden mad als iemand een 3008 sportiever noemt als 5008.
     
    Alexknl, Garrett en Rossi46 vinden dit leuk.
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ik mis Svennie
     
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ja joh die auto's hebben alles wat een SUV total niet heeft; zijn mega ruim, super comfortabel, heel zuinig & kunnen goed off-road.
     
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ouwe Vovlo's zijn legit super ruim. Een X6M past prima in de kofferbak van een 940 Station. Off road hebben ze ook weinig problemen mee. Koop een 850R en je hebt alles wat je zoekt in een auto :p

    Die hokken die ik rijd kunnen idd niks behalve je rug verneuken als je een drempel verkeerd inschat.
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Mijn volvo's zijn veel, maar ook heel veel niet. (dit geld overigens niet voor alle 4, maar wel voor 3/4)

    Wat ze niet zijn:
    - Sportief
    - Mooi
    - Goed gelijnd
    - Dynamisch
    - Goedkoop
    - Onderhoudsvrij
    - Veilig
    - Ruim achter het stuur.
    - Comfortabel
    - Offroadwaardig
    - Zuinig

    Wat ze wel zijn:
    - Gaaf door lelijkheid (Ik noem het altijd het 'Countach-syndroom'. Niemand vind een Countach heel mooi, maar vooral gaaf doordat ze zo lelijk zijn)
    - Hobby
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  12. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Of het is een geniale afleidingsmanoeuvre of je mist mijn punt volledig :lol:
     
    ColdzeroNL en Tyrant vinden dit leuk.
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het was te proberen :p

    Kon wel excuses gaan maken voor het "als" in plaats van "dan". Maar excuses maken is niet echt mijn ding.
     
    ColdzeroNL en Rossi46 vinden dit leuk.
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik keek vorige week nog naar een 850R uit nieuwsgierigheid maar veel zijn wel met automaat
     
  15. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik lever begin februari mijn lease auto in ben op zoek naar een auto voor een paar maanden.
    - benzine/ redelijk zuinig
    - waardevaste auto, zodat ik op max een half jaar niet teveel afschrijving heb
    - niet te hoge maandelijkse lasten (verzekering/belasting)
    Zal ook niet extreem veel gebruikt worden aangezien we voor meeste ritjes de lease auto van mijn vriendin gebruiken maar ik heb wel een auto nodig voor als ik haar auto niet tot mijn beschikking heb. Zal niet meer dan 500 km per maand zijn schat ik.

    Iemand tips? Type/ soort etc boeit me echt geen hol aangezien het maar voor een paar maanden is. Vooral het waardevaste is essentieel.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2018
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dan sowieso een klein autootje. Die schrijven over het algemeen het minst af. Een Aygo of Up! is zeer waardevast. Kost je ook niet de kop bij aanschaf. En het rijdt best lollig, voor eventjes. Of een wat oudere Toyota Yaris.
     
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764

    Een VW Analfabeetle?

    sorry :lol:
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Neig inderdaad naar een upje. Door gewicht zeer lage maandlasten, en voor een bescheiden bedrag krijg je ze al met 50 a 60k op de teller. Grote kans dat ik er dan na een half jaar niet veel op hoef in te leveren.

    @Martijn ik heeft ja...
     
  19. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Nieuwe radioreclame van Volkswagen al gehoord @Kimi NL? Over de sportieve Passat Business met R-line bumpertjes die voor een zogenaamd lage prijs wordt aangeboden, want "zo sportief zijn we dan ook wel weer"

    [​IMG]
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    De Radio draait veel te weinig Scooter, dus ik luister veelal naar Spotify.
    Dat scheelt reclame en ook nog een hoge bloeddruk.

    Maar toch leuk dat ze het proberen, sportief met 1500kg leeggewicht!


    Een Passat sportief?
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina