1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Pro Evolution Soccer 2018

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 17 mei 2017.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Sinds anderhalve week FIFA18, en laatste dagen een beetje gespeeld, maar kan er niet echt inkomen, qua gameplay. Vond de demo wel prima, maar heb nu wat moeite met het niveau op 'professional', en qua schieten voelt het gewoon een beetje 'off'... Weet niet goed wat het is. Bij PES voel ik gewoon meer controle over alles dat ik doe, en bij FIFA helaas niet echt. Zal ongetwijfeld ook met gewenning te maken hebben, maar goed, is lastig, dat switchen steeds tussen 2 games, vooral als ik de ene gewoon lekkerder vind spelen...
     
  2. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    FIFA heeft voor mij nooit die feeling gehad. Kan nooit echt de vinger erop leggen wat het dan is. PES had die feeling altijd wel, maar sinds de laatste jaren hebben ze naar mijn mening juist die FIFA feeling (gedeeltelijk) overgenomen, waardoor ik ook niet meer in PES kan komen.
    De dalende verkoopcijfers laten toch wel zien dat ze iets verkeerd aan het doen zijn.
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Kan mij niet langzaam genoeg gaan. Dat is realisme. Wat mij betreft mag het allemaal wat compacter op het veld (lengte), waardoor je echt de ruimte moet gaan zoeken en je met een versnelling echt voor gevaar kan zorgen.

    Ook zou ik graag zien dat sprinten in balbezit d.m.v. een tap en een richting gaat. Dat je daarmee de bal even naar voren/opzij tikt en erachter aan kunt rennen (weet dat dat nu ook kan, maar mensen houden nu veel te veel de sprintkop ingedrukt. Als je de sprintknop ingedrukt houdt kom je prima naar voren). Met tappen moet je timen.

    En die rails heh... dan kun je pas echt gaan ballen ;)
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  4. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    ben opzoek naar een leuke club voor een nieuwe ML alleen welke club hmmm xd
     
  5. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Neem een Zuid-Amerikaans team, bijvoorbeeld River PLate, die hebben ook echte licenties.
     
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Je kunt een Monaco nemen, ivm jonge talenten. Heb zelf gewoon Arsenal gepakt, daar de spelers eruit geflikkerd waar ik niets aan heb (vrijwel iedereen), en daarna prima spelers terug gekocht, dus heb een aardig jong sterrenelftal (Martial, Rashford, Mo Salah, Kluivert, Pogba, etcetc...)

    Enige kutte is dat je na een paar jaar flink greedy spelers hebt, en dan heb je er qua training flink in geinvesteerd, en dan willen ze salarisverhoging van +20 miljoen ofzo.
     
  7. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik vind ML geweldig om te beginnen maar na verloop van tijd gaat t vervelend xd
     
  8. pesxbox

    pesxbox Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    7
    Bayern Leverkussen
     
  9. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik twijfel om me een ps4 te halen(ik weet het,verkeerd forum) maar ik speel enkel PES. Heb PES hespeeld op ps3 tot 2016 en zou nu weer willen starten. Is het echt de moeite? Ik speel altijd Master League.

    Waar ik me vroeger enorm aan ergerde was dat overdreven scripted gedoe. Als je een tegendoelpunt moest slikken zou dat ook gebeuren. Je mocht doen wat je wilde ,er vloog er één binnen. Ik weet dat een game altijd wat scripted is maar het moet niet te veel opvallen ook vind ik...

    De keepers en scheids? Hoe is het daarmee gesteld? Worden er al fouten gemaakt door de CPU en worden die bestraft?

    Waar ik me ook aan ergerde was dat de CPU zijn opstelling niet aanpaste als ze voorkwamen of op achterstand kwamen.Ik ben ook nog van het PES 5-6 tijdperk en herinner me nog hoe zalig je kon counteren als je een voorsprong had de laatste 20min. Of hoe ze achteruit kropen om hun voorsprong te verdedigen en je moest drukken om toch te kunnen scoren.

    Waar ik me ook graag mee bezig hield was het edit gedeelte. Option file's inpassen, stadions bewerken,clubliederen invoeren... Is dit nog mogelijk en is en PS4 500MB voldoende?

    Of dan toch FIFA al lag die gameplay me voor geen meter vroeger
     
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    De Master League is een leuk iets, maar ook behoorlijk onrealistisch met transfers bijvoorbeeld, je ziet de gekste onwerkelijke transfers voorbij komen, mocht je je daar niet storen dan is het prima te doen.
    Echter waar het vroeger het huzarenstukje was van PES is dit gewoon de laatste jaren naar de achterkant gestoten, er is weinig veranderd en ik denk eerlijk gezegd dat ze in de toekomst hier meer geen moer aan doen, Myclub etc krijgen voorrang.

    Dat zit er gewoon in, je merkt het gewoon dat als er een tegendoelpunt moet komen dat er van alles fout gaat, dus hier hoef je geen zorgen over te maken, dit zit er ook nog in.

    Keeper is okay, maakt nog altijd gigantische blunders, (uiteraard gebeurt dit ook in het echt) maar soms bij topkeepers heb ik zwaar mijn twijfels.
    Scheidsrechters vind ik nog altijd een drama, fluit vaak niet, en soms ineens weer wel terwijl er niets aan de hand is, zou met een patch opgelost zijn (?) niets van gemerkt of die patch moet er nog komen.

    Hier is er wel verandering in gekomen, je merkt wel dat de tegenstander ook wel aanpast aan hoe je speelt en wat de stand + tijd is.


    500mb is lastig, maar met 500gb red je het prima, de option files is een van de pluspunten van PES en daarin kun je absoluut je gang gaan.
     
    zino vindt dit leuk.
  11. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Niet echt positief , misschien wacht ik maar beter tot de volgende editie
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Vind je? Valt toch wel mee? Bovendien denk ik dat de 'gigantische blunders' met een korreltje zout moeten worden genomen, want ik speel PES 2018 vanaf de release-datum en de keepers hebben nooit geblunderd.
    Mogelijk komt dat omdat ik weinig ML speel en dan ook nog niet op het hoogste level. Mocht dat er mee te maken hebben dan moeten we concluderen dat de ML als extra moeilijkheidsgraad heeft dat spelers ( COM èn Mens ) dus meer gescripte fouten maken. Dat is dan geen tekortkoming is door het programmeren, maar een bewust ingebouwde moeilijkheidsgraad.
     
  13. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570

    Ook ik speel PES vanaf de release datum en regelmatig worden er blunders gemaakt, zoals ik zei is dit ook in het echt, maar topkeepers maken opvallend vaak hele rare bewegingen.



    Zoiets bijvoorbeeld, dit heb ik gewoon weg denk wel 5x meegemaakt vanaf de releasedatum.
    En kom op met je ingebouwde moeilijkheidsgraad met bewuste fouten, serieus jij praat echt alles recht wat krom is van PES:lol:

    @zino je kunt PES gewoon halen, het is niet zo slecht en de concurrent is ook niet beter, wel zou ik wachten op een aanbieding, al heb ik het idee dat deze game elke week wel in de aanbieding is.
     
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dat filmpje kan je onmogelijk representatief noemen. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, serieus jij praat alles krom wat recht is. :D
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  15. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570


    Oh? dit soort dingen he, dit bedoel ik met gigantische blunders.. en dit zijn gewoon programmeer fouten en niet om het wat spannender of moeilijker te maken.
    8)
     
  16. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    De keepers maken wel eens blunders, maar zulke heb ik zelf gelukkig nog niet mee genaakt en de game toch al meer dan 100 uren gespeeld.

    Ik ben zeer tevreden met de game en natuurlijk verbeteringen zijn altijd mogelijk. Als we gaan zoeken kunnen we van elke game wel dingen vinden.

    Buiten de opmerkelijke en onrealistische transfers idd is de Master League gewoon nog steeds een leuke en goede mode.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  17. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570

    Eens, maar ieder jaar is het lijstje er weer: Keepers, Scheids, ML en ieder jaar wordt er beloofd dat er nieuw systeem is waardoor het allemaal beter is.
    Zo zonde vind ik dat, PES is nog altijd de betere voetbal game, maar ik merk wel dat de game steeds eerder weg leg en mij enorm irriteert aan bepaalde aspecten.

    Het punish systeem is niet zeg maar Dark Souls om maar even een rare vergelijking te maken, deze game zorgt er bewust voor dat je fouten maakt en dat is kwalijk.
     
  18. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Nou ja het is wel vreemd dat er steeds een patch na de release van PES van de keepers moet komen. Dat ze dit meteen niet day one in orde hebben snap ik helemaal niet. Vooral niet omdat dit niet de eerste keer is bij een PES. Meestal na een patch zijn de keepers een stuk beter, maar doen idd soms nog rare dingen.

    Scheids vind ik niet echt slecht alleen mag je wel wat meer vrije trappen mee krijgen en trekken ze soms om een hele kleine overtredig een gele kaart en van de meest klote overtredingen kom je soms zonder rood weg. Maar daar kan ik nog wel mee leven.

    Het scripted gevoel dat je een goal tegen moet krijgen en dergelijke heb ik nooit echt gehad. Wel is kleine dingen dat je denkt van godver kon mijn verdediger de bal niet ff aannemen ofzo. Echter als dit bewust iets van de game is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Zulke momenten heb ik ook wel met Fifa gehad.

    Al met al is pes 2018 gewoon een goede game, maar ook een game die op alle vlakken zeker nog verbeterd kan worden. Echter vind ik dat van Fifa ook en vind ik zelf PES de leuke game. Maar dat is een persoonlijke mening.

    PES heeft natuurlijk toch wel van heel ver moeten komen en ze zijn zeker op de goede weg. Eigenlijk in jaren durf ik weer te zeggen PES boven Fifa, maar dat vind ik ook de schuld van EA die ook te gemakkelijk is geworden en het wel best vind. Fifa verkoopt toch wel als een trein dus waarom zou EA er dan teveel aan veranderen of verbeteren.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Na de laatste grote gameplay patch is het wel iets beter geworden allemaal, maar 2017 was gewoon beter, qua keepers, scheidsrechters, en gameplay, wat mij betreft.
     
  20. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Kan je met de patch ook online spelen?
     

Deel Deze Pagina