1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Shadow of the Colossus

Discussie in 'Games' gestart door AnubisNefer, 13 jun 2017.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Zie het ook nergens staan in de PS Store.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Opvallend. Zou je wel verwachten eigenlijk.
     
  3. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Pre-order nu voor een dynamisch PS4™-thema en tweede zwaard aldus de PS Store.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Denk dat ik voor de eenvoudige cheap versie ga. Na uitspelen verkoop ik discs altijd, dus voor degene die geïnteresseerd zijn...
     
  5. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Geef mij maar een seintje man!
     
    Reckuuza en Zifnap vinden dit leuk.
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Oh dat ik daar overheen heb gelezen 8)
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    "If you’re only interested in playing remakes that add content that wasn’t in the original release then this isn’t the remake for you. Despite all of the cut content and features that were eventually scrapped (did you know they’d originally planned 64 colossi, cut that down to 24, and then went with only 16 at release?), the PS4 version of Shadow of the Colossus is mechanically and functionally the same exact game as the PS2 and PS3 versions. However, it looks and plays a lot better this time around.

    The game focuses on that main character, Wander, as he journeys to a strange, mystical world known as the Forbidden Land in the hopes of reviving Mono, a young woman. But you wouldn’t even really know that if you were just playing the game for the first time. The game is very intentionally vague about everything, giving you very few literal details and names of people and places. That’s a big part of the beauty.

    It’s an enormous, vast world that you’ve set out across. As terrifying as the 16 colossi are that you’ll face down (and some of them are truly frightening) they’re also majestic in their sheer size and power. They’re like living, breathing mountains in a way, as if the world itself manifested them as guardians. Those themes play strongly throughout the entire game as the truth behind certain events start to become more clear and by the time you see the credits roll you’ll have a pit in your stomach that feels like a mixture between relief, excitement, and profound sadness."


    Bron: Gamecrate
     
  8. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik heb echt 0 research gedaan, dus sorry daarvoor, maar is Shadow of the Colossus eigenlijk een free-roam titel? Of zit er een soort pad in dat je moet doorlopen of is het zelfs linear?
     
  9. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    De game is het beste te vergelijken met pong.
     
    Reckuuza en Zifnap vinden dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Jokes aside... letterlijk één post boven de jouwe wordt de game kort beschreven. :+
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  11. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Daar wordt toch geen antwoord gegeven op mijn vraag? Of geeft "an enormous, vast world that you’ve set out across." volgens jou aan wat voor type game het is?
     
  12. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Je moet 12 grote monsters verslaan in een grote wereld,.. thats it,.. voor de rest geen geupgrade, geen gegrind helemaal niks!!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    @ArtificialFaith: het was geen verwijt, maar een grappige observatie. Het spel is werkelijk zo simpel als hierboven geschetst. :thumbs:

    Inderdaad. Maar less is more in dit geval. Het spel heeft een erg duidelijke visie in dat aspect. Minimale clutter en zo scherp als een mes. Dat mis ik weleens in games tegenwoordig. Veel te veel padding en busywork, waardoor je als speler niet meer door hebt dat de kern gameplay en storyline helemaal niet zo uitgebreid is.

    Gisterenavond SotC besteld. Helaas te laat voor levering vandaag, maar vanaf morgen ga ik lekker genieten van deze game. 1 a 2 bosses per avond; daar leent deze titel zich prima voor.
     
  15. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Inmiddels 2 Colussus down, en jeetje deze game doet wel wat met je hoor.
    Het doet wat met je door de muziek en de lief oogende colussus, het voelt niet goed om ze te stabben..
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hmm... al 4 collosus down in 2 uur tijd... Dat gaat sneller dan verwacht. Hopelijk krijg ik nog wat tegenstand. Verder wel een heerlijke game!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  17. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    ze worden wel ietsje lastiger maar de game is niet echt moeilijk. Tenzij je alle secret gebieden e.d. wilt zien, dan ben je wel (heel) veel langer bezig.
     
    Zifnap en Smok3y vinden dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Misschien spelen op hard difficulty? Normal stelt weinig voor. The Last Guardian was ook niet extreem lastig.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Op naar de 6e. Stop er maar even mee voor vanavond. Wil nog wel wat waar voor me geld hebben. :+
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Heh. Tip: blijf ook vooral tijdens de credits kijken. Het verhaal is nog niet helemaal ten einde totdat je echt "Fin" ziet.
     
    Smok3y vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina