1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat is helemaal geen concessie, nabestaanden konden altijd al overrulen dus dat is helemaal niet nieuw.

    Leg uit? Slaat volgens mij nergens op wat je zegt :p
    Want dit gaat heus wel tot meer donoren leiden.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat is ook wat ik hoop, maar in mijn vorige post probeerde ik alleen maar uit te leggen wat ik dacht en deels verwacht. Ik juich het van harte toe als er meer donoren komen. Ikzelf ben er in elk geval één van. Bij mijn weten al vanaf dat ik 18 werd, dus vreselijk veel veranderd er voor mij niet.

    Ik ga ook niet reageren op de oproepen die nog komen gaan, want zoals ik al eerder zei wil ik in de toekomst het traject in gaan voor donatie bij leven, wat wel een jaar kan duren.

    Zowel mijn huisarts als haar voorganger moedigen dat alleen maar aan en vinden het een nobel streven, maar mijn familie heeft nog bedenkingen. Ik vind het in ieder geval wel best, alleen dit soort artikelen kan ik echt een beetje de kriebels van krijgen: https://www.facebook.com/apenmies/posts/1550427521706224?pnref=story

    Voor mij is het wel een vrije beslissing, iets wat ook continu tegen mij gezegd is en daar hou ik mij aan vast, ook nu de nieuwe donor wet er door is.
     
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Zo’n volk loopt er altijd tussen, al helemaal op Facebook. Als ik zie dat zijn levensmotto is “ geroepen om samen met God, met grote kracht het onmogelijk, mogelijk te maken” kun je op voorhand al invullen hoe zo iemand denkt over donatie/ abortus/ levensbeëindiging.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    LOL FACEBOOK
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    https://nos.nl/op3/artikel/2216962-...deze-jonge-mensen-staan-geen-organen-af.html?


     
    fredfenster vindt dit leuk.
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat een vaag verhaal over homoseksualiteit en orgaandonatie. Ben ik naïef om te denken dat de medische instanties van de overheid wel weten waar ze het over hebben?
    Voor de duidelijkheid: Ik ken de details niet en weet ik ook niet wat deze Tom bedoelt met "strengere regels".
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2018
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Je bent niet naïef, de overheid weet op dat punt wel waar ze het over hebben. In het geval van homo's is het gewoon zo dat ze heel vaak onveilig vrijen en wisselen van partners. Ik ben zelf geen homo, maar wel bloeddonor.

    Ik weet door dat systeem dat als homo's een jaar lang clean zijn, ze gewoon bloed mogen geven als ieder ander. Het artikel belicht alleen de negatieve reacties en dat vind ik een foutieve aanname t.o.v. de feiten die al jaren op tafel liggen.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ehh, dat is echt niet exclusief voor homo's hoor.. Raar bericht van je.
     
  9. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Stop maar even met posten. Aub. Doe maar.
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Jezus Geel 8)
     
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    haha lekker ongenuanceerd
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    @Reckuuza heeft ook veel wisselende partners; vooral op het werk.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Maar hij is geen homo dus er is 100% kans dat hij het altijd veilig doet
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik heb liever ook geen tweedehands donooranus van een homo, ben ik dan opeens homofoob ofzo?

    Liever eentje van de ex van Reck, ten minste grondig gereinigd.
     
    Servantes vindt dit leuk.
  16. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Volgens mij begrijpen veel mensen niet eens hoe slecht het oude systeem momenteel is, er is bijvoorbeeld maar een klein percentage mensen die aan de dialyse zitten en wachten op een nieuwe nier, en dan nog is het geval dat je 3 tot 5 jaar moet wachten. Met dit systeem zal het veel beter moeten werken, en als mensen zo'n lullo wil zijn om zichzelf uit te schrijven, be my guest, dat zegt meestal ook genoeg over jezelf. :+

    Het is trouwens 3x per week minimaal dialyse, Yellow, volgens mij heb je het totaal fout begrepen. :+
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Met dit systeem is de overheid in principe baas over je organen, snap wel dat mensen daar tegen zijn.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  18. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ligt er aan hoe je het bekijkt, hoe willen ze dit anders dan doen? Dan werkt het gewoon weer zoals het oude systeem (wat je nu hebt). En laten we heel eerlijk zijn, als je dood bent, dan ben je dood. Dus het is een keuze dat jij je organen laat opeten door wat wormen, of je helpt er mensen mee, ook al is het een alcoholist dat je helpt, wat boeit het? :+

    Als iedereen een beetje meemaakt wat ik heb meegemaakt de laatste jaren dan zal misschien iedereen wel begrijpen wat voor domme keuze het eigenlijk is om je uit te schrijven.
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Hoezo heb jij een groen kader om je stats eig. Wil ik ook.
     
    Rossi46 en OniRyo vinden dit leuk.
  20. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Over waste of money gesproken :+

    Dat was van de crowdfunding toen, 1 van de hoogste donaties(of hoogste donatie) volgens mij. (nooit mijn game ontvangen!)
     

Deel Deze Pagina