1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Kingdom Come: Deliverance

Discussie in 'Games' gestart door Barbabravo, 6 feb 2016.

  1. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Je heb geen nieuwe tv nodig voor een x op een oude heb je supersampling en zien games er ook beter uit.
     
    Martijnn en Zumpelvelder vinden dit leuk.
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ok, maar mijn TV is een 2e hands Philips van 107 CM, Full HD, wel een jaar of 6 oud. Kun je het dan iets verder uitleggen?
     
  3. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    De game word door de console gerenderd in 1440P of 4K en vervolgens gedownsampled naar de 1080P resolutie van jou scherm. Je zult verbaasd zijn hoeveel strakker een game kan ogen op een door jou al zo goed als 'afgeschreven' FullHD televisie. ;) (vooral detail in textures neemt ontzettend toe is mijn ervaring)

    Heb dat ook jaren toegepast op een PC monitor. Zichtbaar verschil was bij sommige games echt gigantisch!
     
    Yellow 13 en Servantes vinden dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat wordt dus een X regelen. :+ Bedankt hoor! :+
     
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    De game ook gekocht en een paar minuten gespeeld, de sfeer is er absoluut, de omgevingen zien er goed uit.
    Echter waar ik me gelijk al aan stoorde is de pop-up.. zo slecht, in je huis waar je dus voor het eerst controle krijgt over een speler staat er in een hoek een kast met pannen/bekers.
    Als je hier 3 meter vandaan loopt (in het huis) dan verdwijnt dat..erg slordig zijn dit soort dingetjes.
     
  6. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Iemand al die missie bij de priest in Ushitz gedaan? Geweldig was dat :)

    Nog niet heel veel tijd om te spelen gehad maar vermaak me steeds weer erg met deze game! Speel het lekker rustig aan, dan geniet je er het meest van heb ik het idee. Een vriend van mij speelt de game ook en wat opvalt is dat hij de quests vaak totaal anders afrondt dan ik doe. Ondanks de bugs en pop-ins zijn deze dingen als keuzevrijheid toch wel enorm gaaf allemaal.

    Er komt trouwens een 'save & exit' optie in de volgende patch en de lockpicking minigame wordt verbeterd op consoles evenals pickpocketing:



    Hopelijk wordt er ook wat gedaan aan de texture pop-ins.
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Vooral die save optie vind ik heel belangrijk. Het huidige systeem is gewoon kut. Gewoon opslaan en afsluiten zoals er komen gaat, dat is echt wat het beste werkt in praktisch elke RPG.

    Lockpicken nog niet aan toegekomen, maar als het inderdaad zo kut als ik al in video's van de game heb gezien, dan ben ik blij dat ik het nog niet heb hoeven doen en wacht ik even af tot de volgende patch.

    De volgend patch afwachten ga ik hoe dan ook wel doen, maar moet toegeven dat de dev bijna net zo toegewijd is aan hun game, misschien nog wel meer, dan de dev van Witcher III. Uitstekende support krijgt deze game tot dusverre en dat met iets wat via een crowd funding begonnen is.

    En dat er dan ook een waslijst aan bugs en glitches gerepareerd gaan worden, dat zal ook prettiger zijn voor de speelervaring en juich ik alleen maar toe. Het enige wat ik wel in de comments tegenkwam van je gepost video, is de draw distance. Wat ik van de PC versie heb gezien is die best goed, maar overall valt daar ook nog wel het nodige te verbeteren.

    Game weegt nu iets van 25 gig. Ik heb liever dat er voor 75 gig bijkomt aan content, patches en reparaties van bug en glitches, dan dat ze het laten zoals het is, het gevoel wat je bij de grotere studio's wel vaak krijgt. Deze dev ga ik zeker in de gaten houden, hun steun aan de game en het luisterend oor naar de feedback van ons als gamers, is bijzonder te noemen.

    Als je een cijfer kon geven aan de support van de dev aan de game, dan zou ik ergens tussen de 8 en 9 uit 10 komen. Ik pak de game weer op na de eerstvolgende patch.
     
    Zifnap en Barbabravo vinden dit leuk.
  8. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Lockpicken vind ik zelf super eenvoudig (met controller) maar lees idd veel mensen die het lastig vinden. Save-optie is indd erg fijn!
     
  9. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Once you go X en/of pro, you don't want to go back!!

    Sowieso ziet alles er door supersampling zoveel strakker uit...

    Maar komop het is 2018, get a 4k TV mayne! Zet die 1080p lekker buiten.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Een X + een 4K TV zou mij bij elkaar zo'n 1100 euro kosten en dan pak ik zo'n beetje de goedkoopste 4K TV. Heb net een nieuwe PC gekocht en die heeft mij ook een flinke duit gekost. Ik zou het zo doen, maar qua kosten gaat het hem gewoon even niet worden.

    Wel mooi dat ik in principe wel gewoon een X zou kunnen kopen en er t.o.v. mijn S 2TB nog flink op vooruit ga ook, ondanks dat ik nog geen 4K TV heb.

    Daar komt nog bij dat ik dan mijn S kwijt moet zien te raken voor een redelijke prijs, als ik de X haal. En mijn S wil ik ook niet zomaar kwijt, want die 2 TB is een limited edition. Dus ja, keuzes en geld, dat weerhoudt mij er nog even van.
     
  12. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zolang de framerates zo wisselvallig blijven bij 4K resoluties volstaat een goede 1080P televisie ook nog steeds.
    1080@60fps > 4K@30fps
    Heb je nog een goede fullHD staan zou ik die nu echt niet zomaar vervangen voor een 4K scherm omdat dat nu de trend is, vaak kiezen mensen dan ook nog voor een budget model wat al helemaal geen vooruitgang is voor gaming. Maar goed, iedereen het zijne, marketing is a bitch! :D
     
    Zifnap en Yellow 13 vinden dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Die Full HD Philips die ik nu heb staan, zeker 6 jaar oud, is nog prima genoeg. Ik kijk er toch geen televisie op, game eigenlijks alleen en heel af en toe een film. Enkel en alleen die X halen zou inderdaad een vooruitgang zijn, maar zoals ik eerder al zei moet ik eerst die limited edition S 2TB kwijt zien te raken voor een redelijke prijs. Als alles mooier is en soepeler draait, dan word het wel steeds verleidelijker. :+
     
  14. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764

    4k is geen trend, wanneer snappen mensen dit nou? 4k is de volgende logische stap qua resolutie. Of wil je beweren dat 480p volstaat ten opzichte van 1080p? 4k is wel degelijk 4 keer scherper dan full hd.

    Denk je echt dat 4k een trend is en dat straks alles weer terug gaat naar 1080p? Dacht het het niet.
     
  15. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Lol je maakt aannames die nergens op gebaseerd zijn en die hij nooit heeft uitgesproken.
     
  16. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Nee hoor, ik ging puur even af op de trend 4k, ik weet niet of dat letterlijk zo is bedoeld. Maar niet iedereen ziet momenteel het voordeel van goede 4k, wat zonde is.
     
  17. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Als nou eens echt alle multimedia content in volwaardig 4K met HDR werd aangeboden zou ik zeggen je hebt gelijk. Maar de mensen kopen nu bijna allemaal een 4K televisie omdat de buren er ook eentje hebben staan of omdat ze simpelweg zwichten voor reclames. En het ergste van alles, in teveel huishoudens zie je vervolgens compleet verouderde randapparatuur aangesloten op een 4K scherm. :F:

    Ja het is de logische opvolger van het reeds stokoude 1080P, maar dat wil nog niet zeggen dat die resolutie is afgeschreven. Tuurlijk, 4K is haarscherp en haarstikke gaaf om te zien, zeker als het beeld stil staat, maar om daar nou gelijk voor naar de winkel te rennen terwijl de consoles/computergames nog in een overgangsfase zitten, nee.

    Maar goed, we wijken iets te veel van onderwerp af. Gelukkig had de mens dit soort luxe problemen niet in het jaar 1400. :D
     
    Racerblade01 en Zifnap vinden dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    1440P FTW


    ....


    /runs


    EDIT: nee serieus. Zelfs met beestachtige X (en PC) hardware is het nog lastig draaien op 4K. 1440P is in veel gevallen de sweetspot en mijn nieuwe goto resolutie op de PC.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  19. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Jep, daar heb je helemaal gelijk in. Die verouderde randapparatuur. Maar vandaag de dag is 1080p vrijwel niet meer verkrijgbaar als tv, misschien een aantal nog.
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Godverdomme: Moet ik nu wel of niet een X kopen en die S dumpen? :'-( En moet er een 4K TV bij of kan het nog wel even zonder? Bitches zetten me aan het twijfelen. :+

    Edit: Oblivion en Skyrim ook enchanced op de One! Sterf Microsoft, nu weet ik het echt niet meer. :p
     

Deel Deze Pagina